Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


extra verlof aanvragen basisschool

<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 02 Apr 2019 14:50

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Ja helaas kunnen zij minder makkelijk hier komen. Ze hebben daar een eigen onderneming, de reden dat ze ook daar zijn gaan wonen en niet in nederland. En ze kunnen niet zo maar de zaak een paar weken achterlaten. De komende twee jaar nog niet. Hopelijk daarna wel.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 02 Apr 2019 17:03

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Fred schreef:
Joey schreef:Bij de bouwsector verandert dit langzaam ook al wat volgens mij Fred, niet meer elk bedrijf is dicht in de bouwvak. En dan zitten werknemers ook niet meer eraan vast om dan vrij te nemen.
Verder eens met Kees en Marin. Het is niet dat het anders onmogelijk is om te gaan, ik zou het juist bijzonder vinden als dit toegewezen was. Hoop wel voor je dat je er nog wat leuk uit komt met school!


Klopt, maar het is wel een van de redenen dat ik een andere baan het zoeken ben. Als je bij een zeer ouderwets ingesteld bouwbedrijf werkt die voor kantoorpersoneel geen uitzondering wil maken. Ik heb niets met de dure bouwvak, dus wil in de bouwvak gewoon kunnen werken ipv vakantie hebben. Naast die bouwvak waren bijna alle vakantiedagen al vastgelegd. Dat voelt zo benauwend... Enig vrijheid hierin is wel zo fijn.

Snap ik!
<<

Anoniem336

Bericht 02 Apr 2019 19:08

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Ik zie argumenten als "nooit ziek" en "goed meekomen".
En als een kind wat minder makkelijk meekomt, of vaak ziek is door bepaalde omstandigheden?

Begrijp die beargumentatie niet zo. Wie beoordeelt nu of je kind goed genoeg is. Dikke pech dan voor de ouder met een kind wat slechter presteert?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 02 Apr 2019 21:58

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Elja schreef:Ik zie argumenten als "nooit ziek" en "goed meekomen".
En als een kind wat minder makkelijk meekomt, of vaak ziek is door bepaalde omstandigheden?

Begrijp die beargumentatie niet zo. Wie beoordeelt nu of je kind goed genoeg is. Dikke pech dan voor de ouder met een kind wat slechter presteert?

Dit.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem331

Bericht 03 Apr 2019 08:33

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Als het om een dag extra vrij ging was het anders denk ik. Maar je vraagt om een week, voor 2 kinderen. Dat is natuurlijk nogal wat. Ik ben benieuwd of je dit nog voor elkaar krijgt met een gesprek.
Ik zou dan denk ik volgend jaar zomer gaan en dan wel die drie weken pakken.
<<

ChiQ

Bericht 03 Apr 2019 09:09

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Uit ervaring weet ik dat álles te kort voelt als je op familie vakantie gaat. Ik denk dat je aanvraag ook is afgewezen omdat je aansluitend je vakantie wil verlengen. Als je in die vakantie niet weg kon (je kan immers weg) zouden ze je die dagen wel towkennen. Er staat ook in de formulieren: je moet kunnen aantonen dat je geen enkele mogenlijkheid hebt in vakantie weg te gaan. Ik zou geen gesprek aangaan met directeur. Je kinderen zitten op school, ze zijn leerplichtig. Je zal je verlies moeten nemen en korter moeten gaan.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Apr 2019 12:54

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Ik word altijd kriebelig van deze typische Nederlandse controle regeltjes. Je mag hier per jaar 10 extra dagen opnemen wanneer je wilt. Dus een dag winkelen met je dochter omdat die even een extra mama dagje nodig heeft, dat kan. Of langer op vakantie. Ik vind het een hele fijne regeling, geeft vrijheden die ik vind dat je als ouder ook mag hebben. Over 1 dag al tering moeilijk doen. Het is echt 1 van de redenen waarom ik in Nederland niet meer kan aarden. Ik zou het gesprek rustig aangaan, het is niet alsof je dit jaren doet. Als andere ouders scheef kijken hierdoor is er wat mis met ze. En als directeur niet akkoord ga zou ik de boete nemen. Het is lagere school, geen strafkamp. Kom op nou zeg. Een wéék..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem336

Bericht 03 Apr 2019 13:00

Re: extra verlof aanvragen basisschool

ChiQ schreef:Uit ervaring weet ik dat álles te kort voelt als je op familie vakantie gaat. Ik denk dat je aanvraag ook is afgewezen omdat je aansluitend je vakantie wil verlengen. Als je in die vakantie niet weg kon (je kan immers weg) zouden ze je die dagen wel towkennen. Er staat ook in de formulieren: je moet kunnen aantonen dat je geen enkele mogenlijkheid hebt in vakantie weg te gaan. Ik zou geen gesprek aangaan met directeur. Je kinderen zitten op school, ze zijn leerplichtig. Je zal je verlies moeten nemen en korter moeten gaan.


Wat ik mij herinner is dat jullie vd zomer ook wat dagen aan de vakantie hebben geplakt. Dat is toch hetzelfde als wat de TO wil?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Apr 2019 13:26

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Ik snap eerlijk gezegd wel dat het niet relevant is hoe ze presteren, dat ze nooit ziek zijn en dat jij veel helpt op school. Ik zou het echt oneerlijk vinden als de school op basis daarvan het ene kind wel extra verlof geeft en het andere kind niet. En eerlijk gezegd snap ik ook wel dat de school dit geen reden vindt voor extra verlof, hoe jammer het ook is voor jullie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Apr 2019 13:28

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Marsy31 schreef:Ik word altijd kriebelig van deze typische Nederlandse controle regeltjes. Je mag hier per jaar 10 extra dagen opnemen wanneer je wilt. Dus een dag winkelen met je dochter omdat die even een extra mama dagje nodig heeft, dat kan. Of langer op vakantie. Ik vind het een hele fijne regeling, geeft vrijheden die ik vind dat je als ouder ook mag hebben. Over 1 dag al tering moeilijk doen. Het is echt 1 van de redenen waarom ik in Nederland niet meer kan aarden. Ik zou het gesprek rustig aangaan, het is niet alsof je dit jaren doet. Als andere ouders scheef kijken hierdoor is er wat mis met ze. En als directeur niet akkoord ga zou ik de boete nemen. Het is lagere school, geen strafkamp. Kom op nou zeg. Een wéék..


Bij jullie zullen ongetwijfeld wel weer regeltjes zijn die wij hier niet hebben. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat Nederland het enige land op de wereld is waar je niet zomaar een week extra vrij kan krijgen buiten de vakanties om.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Apr 2019 13:33

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Elja schreef:
ChiQ schreef:Uit ervaring weet ik dat álles te kort voelt als je op familie vakantie gaat. Ik denk dat je aanvraag ook is afgewezen omdat je aansluitend je vakantie wil verlengen. Als je in die vakantie niet weg kon (je kan immers weg) zouden ze je die dagen wel towkennen. Er staat ook in de formulieren: je moet kunnen aantonen dat je geen enkele mogenlijkheid hebt in vakantie weg te gaan. Ik zou geen gesprek aangaan met directeur. Je kinderen zitten op school, ze zijn leerplichtig. Je zal je verlies moeten nemen en korter moeten gaan.


Wat ik mij herinner is dat jullie vd zomer ook wat dagen aan de vakantie hebben geplakt. Dat is toch hetzelfde als wat de TO wil?


En jullie willen toch tien weken naar Amerika Chiq? Of gaat dat niet door?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 03 Apr 2019 13:39

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Op de school van een jongetje dat ik ken, worden er ook geen uitzonderingen meer gemaakt. In de schoolvakanties reizen is duurder dan erbuiten en dus kwamen er allerlei verzoekjes of het kind 1 of 2 dagen mocht missen.

Ik begrijp dat het zuur is, maar het is feitelijk niet het probleem van school dat een deel van jouw familie ervoor gekozen heeft om in het buitenland te gaan wonen. Er is een mogelijkheid hen te bezoeken, alleen minder lang dan je hoopte. Ik vind trouwens het overlijden van een familielid of een bruiloft bijwonen wel van een andere orde dan een geboorte van een kind. Hartstikke leuk natuurlijk, maar geen noodzaak om daarvoor vrij te hoeven krijgen van school. Een baby kun je ook op een ander moment bezoeken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Apr 2019 14:59

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Ik ben het wel eens dat scholen in zo een geval de regels gewoon opvolgen. Ze zijn er niet voor niks. En natuurlijk is het vervelend want iedereen wil wel eens goedkoper op vakantie kunnen.

Oke, ik sta voor de klas, maar ik kan krijg ook geen verlof om buiten de schoolvakantie weg te gaan omdat het dan goedkoper is. Dat is het nadeel van het beroep dat ik gekozen heb en een nadeel als je voor kinderen kiest. Je zit dan in elk geval een 12 tot 16 jaar vast aan de schoolvakanties. Of je nu wilt of niet.
Ik baal er ook gruwelijk van als een leerling wel verlof krijgt voor een verlengde vakantie o.i.d. want ik krijg te maken met de werkdruk om de leerling dan extra uitleg te gaan geven omdat ze de lessen gemist hebben. En geloof mij, die verzoeken krijg ik genoeg, maar er is dan niet aan te beginnen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 03 Apr 2019 15:15

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Als ouder zou ik een systeem van snipperdagen veel relaxter vinden. Maar tegelijkertijd zie ik in de klas van mijn zoon hoe zwaar het is voor de leerkracht om al die kinderen, die om diverse redenen enorm van elkaar verschillen en extra aandacht nodig hebben, op de rails te krijgen en te houden. Daarmee snap ik het belang van de regels zoals ze zijn heel goed en vind ik het ook begrijpelijk dat er in zo’n geval geen uitzonderingen gemaakt worden.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 03 Apr 2019 16:26

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Ik snap de school wel. Ze hebben zich gewoon te houden aan de regels die er zijn.
Het is niet zo dat jullie niet op vakantie kunnen in de schoolvakantie ivm werk ofzo, het is alleen voor de leuk dat jullie langer willen gaan dan 2 weken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Apr 2019 17:33

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Misoe schreef:Ik snap de school wel. Ze hebben zich gewoon te houden aan de regels die er zijn.
Het is niet zo dat jullie niet op vakantie kunnen in de schoolvakantie ivm werk ofzo, het is alleen voor de leuk dat jullie langer willen gaan dan 2 weken.


Dit, en wat Caulfield zegt ;)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 03 Apr 2019 18:26

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Ben het met de mensen die snappen dat school zich aan de regels houdt eens. Waarom zijn ze er anders? Dan zou iedere ouder dit recht hebben. Ik snap dat je teleurgesteld bent, zou ik ook zijn denk ik maar je kunt iig die kant op toch? Die ene extra week is gewoon luxe. Leerplicht is er niet voor niks.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 03 Apr 2019 18:29

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik geef je weinig kans.

Ik heb zelf een schoonzusje uit het oosten van Azië. Mijn zwager heeft wel eens geprobeerd om mijn nichtje één dag voor de vakantie vrij te vragen omdat het met vluchttijden zo ontzettend veel gunstiger uit kwam. Dit was dan om haar opa en oma te bezoeken (een reis van 24 uur). Dit was ook geen geldige reden.

Hoewel het om familiebezoek gaat, valt dit onder luxeverzuim. Ergens vind ik ook wel dat er meer coulance mag komen vanuit de leerplichtwet, maar anderzijds snap ik het ook wel. Ergens moeten ze een grens trekken, anders zijn er wel weer andere situaties die net niet rijmen met de wetgeving.

Ik hoop voor jou dat je wel iets bereikt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

ChiQ

Bericht 03 Apr 2019 18:37

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Elja schreef:
ChiQ schreef:Uit ervaring weet ik dat álles te kort voelt als je op familie vakantie gaat. Ik denk dat je aanvraag ook is afgewezen omdat je aansluitend je vakantie wil verlengen. Als je in die vakantie niet weg kon (je kan immers weg) zouden ze je die dagen wel towkennen. Er staat ook in de formulieren: je moet kunnen aantonen dat je geen enkele mogenlijkheid hebt in vakantie weg te gaan. Ik zou geen gesprek aangaan met directeur. Je kinderen zitten op school, ze zijn leerplichtig. Je zal je verlies moeten nemen en korter moeten gaan.


Wat ik mij herinner is dat jullie vd zomer ook wat dagen aan de vakantie hebben geplakt. Dat is toch hetzelfde als wat de TO wil?


Nee, dat waren wij niet hoor. Wij zijn keurig steeds in de vakanties weggegaan. Is tot nu toe ook niet nodig geweest, trouwens!

@Marin, we hebben voor volgend jaar zomer geboekt, we gaan 1’ste vakantiedag weg en komen 3 dagen vóór school weer begint terug!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Apr 2019 18:48

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Haha zo dat is een goed gevulde vakantie dan idd! Gaaf hoor. Ben heel benieuwd naar je ervaring tzt.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 03 Apr 2019 18:57

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Marin schreef:Haha zo dat is een goed gevulde vakantie dan idd! Gaaf hoor. Ben heel benieuwd naar je ervaring tzt.



Poeh, ja! Ik ook. Mijn man gaat elk jaar naar een summit en vorig jaar hebben ze een vlucht gepakt naar vegas maar dit jaar zo’n dikke amerikaanse auto gehuurd, hij zei daarna dat ie niet wist of ie hier de hele zomer zin in heeft, onophoudelijk door de woestijn :nopompom: dus jaa. Vliegen kan, maar dat is zoveel gedoe, elke paar dagen vliegen, koffers etc etc. Ik ben benieuwd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Apr 2019 18:58

Re: extra verlof aanvragen basisschool

ChiQ schreef:
Elja schreef:
ChiQ schreef:Uit ervaring weet ik dat álles te kort voelt als je op familie vakantie gaat. Ik denk dat je aanvraag ook is afgewezen omdat je aansluitend je vakantie wil verlengen. Als je in die vakantie niet weg kon (je kan immers weg) zouden ze je die dagen wel towkennen. Er staat ook in de formulieren: je moet kunnen aantonen dat je geen enkele mogenlijkheid hebt in vakantie weg te gaan. Ik zou geen gesprek aangaan met directeur. Je kinderen zitten op school, ze zijn leerplichtig. Je zal je verlies moeten nemen en korter moeten gaan.


Wat ik mij herinner is dat jullie vd zomer ook wat dagen aan de vakantie hebben geplakt. Dat is toch hetzelfde als wat de TO wil?


Nee, dat waren wij niet hoor. Wij zijn keurig steeds in de vakanties weggegaan. Is tot nu toe ook niet nodig geweest, trouwens!

@Marin, we hebben voor volgend jaar zomer geboekt, we gaan 1’ste vakantiedag weg en komen 3 dagen vóór school weer begint terug!

Jij hebt vorig jaar wel gepost dat je, als school ermee in zou stemmen, een reis van 8 weken wilde maken. Een week voorafgaand aan de zomervakantie weg en een week na afloop weer terug. Ik denk dat Elja en Marin daarop doelen? Anyway, dat gaat dus niet door dus het maakt ook niet uit verder.

Ik geval van TO snap ik dat de school het afkeurt, ook al is het ook begrijpelijk dat TO daarvan baalt.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 03 Apr 2019 19:04

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Uh, ja zou kunnen Elliot, maar dat is niet (meer) het geval. Uiteindelijk kon mijn man de zaak ook niet zo lang alleen laten dus gelukkig zijn dit soort taferelen ons bespaard. En ik werk ook, ik kan natuurlijk als loonslaaf helemaal niet zoveel (ik koop dagen volgend jaar).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Apr 2019 19:18

Re: extra verlof aanvragen basisschool

ChiQ schreef:
Marin schreef:Haha zo dat is een goed gevulde vakantie dan idd! Gaaf hoor. Ben heel benieuwd naar je ervaring tzt.



Poeh, ja! Ik ook. Mijn man gaat elk jaar naar een summit en vorig jaar hebben ze een vlucht gepakt naar vegas maar dit jaar zo’n dikke amerikaanse auto gehuurd, hij zei daarna dat ie niet wist of ie hier de hele zomer zin in heeft, onophoudelijk door de woestijn :nopompom: dus jaa. Vliegen kan, maar dat is zoveel gedoe, elke paar dagen vliegen, koffers etc etc. Ik ben benieuwd.


Het lijkt mij sowieso best heftig 6 weken in hotels (of deden jullie ook appartementjes?). Zes weken uiteten praktisch drie keer per dag lijkt me met name echt de neus uitkomen (maar ik heb dat na drie weken ook al haha). Ik zou als ik jullie was (maar hee wie ben ik) zeker kijken of je een paar echte rustpunten in kan bouwen waar je ergens een week ofzo verblijft (en dan zou ik dus een appartementje daar huren ivm even niet uiteten). Maar hangt natuurlijk ook af van wat je wilt, wil je echt road trippen of meer gewoon zeg pakweg zes plekken zien. Eigenlik geen idee waar je naar toe wilt. Gelukkig is Amerika meer dan de woestijn. En geen idee of je op m'n ongevraagde advies zit te wschten, waarschijnlijk niet haha maar als je ooit tips wilt voor mooie plekken or mogelijke route is reisbureau Marin voor je beschikbaar :smile:
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Apr 2019 19:25

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Reisbureau Marin adviseert je om een dikke vette camper te huren. Dan kun je ook zelf koken haha
Maar hele onderneming hoor ChiQ! Wow.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron