Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

<<

Anoniem271

Bericht 01 Apr 2019 17:03

Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Hoe doen jullie dit? Ik heb nog niet iets gevonden waarmee ik mijn hoofd echt leeg krijg of rust krijg. Wat ik al heb geprobeerd:
Lezen
Alles opschrijven
Wandelen
Fitness
Diamond painting
Puzzelen
Dagje wellness
Simpele series kijken op Netflix

Misschien hebben jullie iets wat ik nog niet heb geprobeerd?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Apr 2019 17:07

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Uitwaaien aan het strand. Heerlijk! Helaas is die ver hier vandaan haha.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 01 Apr 2019 17:09

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Salsa dansen, dan word ik zo gedwongen en fysiek bezig te zijn én daar ook mijn concentratie op gericht te houden..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Apr 2019 17:09

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Voor mij is dat koken. En dan het liefst groenten snijden, dus lekker makkelijk hersenloos stapels groenten snijden, dus groentensoep of pastasaus maken.

Wandelen helpt mij ook.

En reizen maar dat kan niet echt op dagelijkse basis natuurlijk haha.

Dingen als in bad gaan ook wel een beetje maar vaak werkt dat ook averechts, dat ik heel bewust probeer te ontspannen en alleen maar bezig ben daarmee.

Vaak merk ik dat ik écht m'n hoofd leeg krijg als ik er niet zo mee bezig ben om dat te doen. Dus even forummen, op de bank een makkelijke serie kijken, zoiets. Niet bewust in de zon relaxed gaan liggen bijvoorbeeld.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 01 Apr 2019 17:14

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Hier ook geen strand in de buurt helaas. Doe dat soms wel eens, daar kan ik inderdaad heel erg van genieten. Maar als ik dat nu wil is het of lang in de auto of reizen met OV en dat is allebei niks op het moment.

Een bad hebben we ook niet. Reizen is inderdaad fijn, zijn aan het kijken om in de meivakantie een weekend weg te gaan, zo goedkoop mogelijk. Dus als iemand daar tips voor heeft ook? :wink:
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 01 Apr 2019 17:42

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Wat bij mij helpt wat nog niet op jouw lijstje staat is mediteren en kleuren.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Apr 2019 17:47

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Jada schreef:Wat bij mij helpt wat nog niet op jouw lijstje staat is mediteren en kleuren.

Mindfulness vind ik idd ook een van de weinige dingen die me helpen. Simpele oefeningen via een mindfulness app.
Wandelen kan een goeie aanloop zijn maar echt leeg raak ik daar niet van, het is meer een manier om vocabulaire te geven aan m’n gedachten en zo die gedachten te kunnen ordenen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem271

Bericht 01 Apr 2019 17:48

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Mediteren kan ik proberen inderdaad! Heb wel een Mindfulness app geïnstalleerd een hele tijd geleden, maar nog niks mee gedaan.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Apr 2019 18:06

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Ik heb dat ook met koken en met groenten snijden net als Marin. Na een drukke dag vind ik het even lekker om te gaan snijden.
Afleiding werkt ook wel. Het is dan tijdelijk, maar als ik met vrienden en vriendinnen afspreek denk ik even aan iets anders. Dat is soms heel fijn.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 01 Apr 2019 18:17

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Mindfulness heeft me echt geholpen ik heb een cursus gedaan. Sinds die cursus maak ik me minder druk om dingen en kan ik mijn hoofd goed leeg maken. Bij de cursus hoorde ook een app.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Apr 2019 18:26

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

In m'n eentje naar de bios! De enige plek waar ik echt tot rust kom, want je kunt je nergens anders mee bezighouden.
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Apr 2019 18:57

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Niet echt leeg maken, maar het zorgt bij mij wel voor afleiding sporten en bordspellen spelen. Bij die laatste dan met name tactische en strategische spellen waarbij je vooruit moet denken.

Mountainbiken en hardlopen wil bij mij ook goed helpen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Apr 2019 19:10

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Als ik voor de dieren zorg, raakt mijn hoofd lekker leeg. Dan ben ik alleen maar bezig met het paard borstelen of het kippenhok schoonmaken. Tuinieren doet het bij mij ook goed, gewoon lekker schoffelen. Dan zet ik mijn gedachten meestal wel op een rijtje en heb weer frisse blik en voldoening.
Het forum en netflixen is voor mij ook ontspannen, maar dat is meer gedachten blokkeren. Dus als je ergens zorgen over hebt, werkt dat bij mij minder goed.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 01 Apr 2019 19:41

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Mijn hoofd wordt leeg door vroeg naar bed te gaan en te lezen in bed.
Een dagje sauna
Domme televisie kijken
Tuinieren in de lente zomer herfst
Antroposofische poppetjes maken in de winter.
Wandelen en fietsen doe ik ook graag.
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:37

Bericht 01 Apr 2019 19:51

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Yoga en mediteren, fietsen of wandelen zonder muziek op en luisteren naar de vogeltjes.
Maar vooral bakken; eerst alle spulletjes klaarzetten, dan alles afwegen, wat extra liefde erin kneden of kloppen en dan voor de oven zitten en kijken hoe het rijst of mooi bruin wordt. En daarna mooi opmaken, mooi bordje of schaal enzo.

De mega-afwas die t met zich meebrengt is soms ook wel fijn haha, elk serviesstuk als 'probleem' zien wat je vervolgens als een malle kan oplossen :laughcry:
<<

Anoniem268

Bericht 01 Apr 2019 20:15

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Lezen of op een terrasje mensen kijken en thee drinken.
<<

Geel

Bericht 01 Apr 2019 20:16

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Slapen - gewoon verwerken en ergens toch oplossen, wat meer boven de stof staan.
Huishouden doen, en als ik een tuin had, in de tuin werken - m'n frustratie kan daar dan in en gaat uit mijn hoofd.
Erover praten - dan is het uit me en kan ik er beter mee omgaan.
<<

Anoniem317

Bericht 01 Apr 2019 20:34

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Lezen, wandelen of sporten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Apr 2019 21:07

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Ik denk dat je de lat te hoog legt om een activiteit te willen doen die je hoofd écht leeg maakt. Het ligt er ten eerste aan hoe vol je hoofd zit, en hoe lang je hoofd al te vol zit (dan duurt het langer om hem leeg te maken). Daarbij is mijn hoofd nooit echt leeg :) maar ik snap wat je bedoelt, volgens mij ben je opzoek naar ontspanning. Bij mij komt ontspanning meestal niet als ik het opzoek of per se als doel zie. Ook bereik ik dit niet met een activiteit (of wel, ligt aan drukte in hoofd). Het is meer het stop zetten van extra prikkels zoals contacten, afspraken, social media in combinatie met rustgevende activiteiten (wandelen in natuur, lezen, in bad, bakken, mediteren, kleuren, opruimen). En verder balans houden, wat zijn je valkuilen, wat heb je nodig om beter te functioneren. Dan ben je weer sneller oke.
Hoe gaat het met je Ise?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Apr 2019 21:26

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

mijn hoofd is ook nooit echt leeg, maar het is idd vast meer zoals Lot als beschrijft. Echt leeg hoeft het niet te zijn, maar wel wat relaxter.

Bij mij helpt afleiding dan beter dan echt actief proberen te ontspannen of mijn hoofd leeg te maken. Maar ik merk wel dat mijn hoofd heel rustig kan worden van bijv lezen ofzo. Maar wat echt ultiem werkt is als ik alleen thuis ben, boven uit het raam kijken. Met een kruikje, of tegen de verwarming aan. Op de een of andere manier kan ik dat echt heel lang doen, kijken naar voorbijlopende mensen enzo. Ultiem werkt dit op mijn werk: dan kijk ik uit over de hele stad. Iets met uitzicht en afstand ofzo?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 01 Apr 2019 21:39

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Hoofd leeg maken lukt me nooit, maar ruimte maken wel.

- paardrijden.
- hardlopen.
- boek lezen.
- muziek luisteren en meezingen.
- lijstjes maken.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Apr 2019 21:41

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Leeg maken kan ik niet. Iets minder druk misschien.

Naar het strand gaan (en dan wel naar de wadden).
Auto rijden
Keiharde muziek luisteren
Boek lezen (als mijn concentratie het toelaat)
Winkeleb
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Apr 2019 02:06

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Motorrijden en op het strand zitten en naar de zee staren.
Of in bad gaan, maar we hebben helaas geen bad thuis.
Ik woon overigens op de Veluwe, dus geen zee in de buurt. En mijn motor is kapot haha.
10.04.17
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Apr 2019 07:43

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

- wandelen
- in bad gaan en tegelijk een tijdschrift of goed boek lezen
- mediteren
- afleiding: avondje doorbrengen met vriendinnen, uit eten gaan, een concert bezoeken, een goede film kijken of een serie kijken waar ik helemaal in zit.

Mijn valkuil is mijn telefoon: daarmee leid ik mezelf makkelijk af maar rustiger word ik er niet van.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Apr 2019 09:05

Re: Hoe maak jij je hoofd écht leeg?

Naar buiten gaan, wandelen of hardlopen.
Mijn hoofd volmaken met andere moeilijkere dingen zoals een drukke werkdag.
Praten erover, vooral dat.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers