Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleenstaand met jonge kinderen

<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 28 Mrt 2019 18:08

Alleenstaand met jonge kinderen

Hoi!

Vorig jaar ben ik gescheiden en heb twee jonge kinderen (4/6). Ik wil er in de zomer graag even tussenuit. Ik ben afhankelijk van een accomodatie en (ver) rijden is voor mij geen optie. (+500km)

Twee jaar op rij zijn we in NL gebleven, dat is goed bevallen, echter waren we toen niet per se aan het hoogseizoen gebonden.

Nu heb ik een reis op het oog naar Mallorca, redelijke garantie van goed weer, en genoeg te doen voor de kinderen..... en nu ineens slaat de twijfel toe. Durf ik dit wel met twee kinderen.

Zijn er moeders op het forum die ervaring hebben in vakantie als alleenstaande ouder? Hoe is het bevallen en wat was de bestemming?

Dank alvast voor jullie reacties!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Mrt 2019 19:00

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Waarover twijfel je precies?
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 28 Mrt 2019 19:10

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Of ik het kan. De vliegreis bijvoorbeeld en het in de gaten houden van twee kinderen in een omgeving van zwembaden / zee, strand etc. De normale onzekerheden denk ik.

Vorig jaar zat ik op een camping op een paar KM van huis. Alleen met de kinderen, en ze hebben een fijne vakantie gehad. Een boerencamping was dat. Ze hadden een hoop kinderen om mee te spelen en zelf had ik daardoor ook wat rust. (Geen open water in de buurt)

Een vakantie zoals Mallorca zal er heel anders uitzien. Dus ben benieuwd naar de ervaringen van andere (alleenstaande) ouders die zo’n vakantie gehad hebben.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mrt 2019 19:22

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

En als het een gedeelde georganiseerde vakantie wordt?

Ik heb als singelvakangie positieve ervaringen met Estivant, en ik heb altijd ook op een camping met de een ouder groep gestaan. Je hebt de mogelijkheid te doen wat je wilt, maar er lopen ook jongeren rond om de kinderen te entertainen zodat jij als ouder ook even je handen vrij hebt. Ik weet dat er hier ook meiden zijn die ooit met ze zijn meegeweest en dat positief hebben ervaren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 28 Mrt 2019 19:41

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Gevonden! Dat klinkt inderdaad erg leuk, al ben ik aan de late kant met boeken zie ik. Veel is al volgeboekt. Maar zeer zeker een aanrader voor een volgende vakantie.
<<

Anoniem270

Bericht 28 Mrt 2019 22:28

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Ik herken je dilemma. Mijn kinderen zijn nog wat jonger dan die van jou.
Vorig jaar heb ik een vliegreis met ze alleen gehad en dat was zeer dramatisch. Kwam ook door de vertraging, 1 kind op schoot en tijdstip denk ik.
De vakantie zelf was ik niet alleen.

Dit jaar ga ik weer alleen met ze vliegen en zie ik minder op tegen de reis. Ze hebben allebei een eigen stoel en neem voor beide een iPad mee. Mocht dit goed gaan wil ik volgend jaar wel alleen met ze gaan.

Onlangs ben ik wel alleen met 1 kind op vakantie geweest en dat ging super goed. Lag heel de dag in het zwembad en ik kon rustig mijn boek lezen.

Hoe gaat het thuis? Ik denk dat dat wel een goede graadmeter is.
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 28 Mrt 2019 23:07

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Naast Estivant heb je ook Cirkel. Daar ben ik vorig jaar mee geweest. Alleen gevlogen met twee kinderen (5 en 7), ik heb wel twee rustige kinderen die niet weglopen. Ging hartstikke goed, was prima te doen.

Voordeel van een vakantie via Cirkel of Estivant vind ik dat het contact tussen ouders laagdrempelig is. Ik kon mijn kinderen na een paar dagen rustig in het zwembad achterlaten bij een andere ouder, zodat ik even vlug wat boodschappen kon doen bijvoorbeeld. Ook heb ik samen met andere ouders wat uitstapjes gemaakt, is dan toch gezelliger dan wanneer je alleen moet. Animatieteam neemt je ook flink wat zorg uit handen, bij ons waren ze overdag bijvoorbeeld ook in het zwembad, zodat jij als ouder ook even rustig aan de kant kunt gaan zitten om even wat te lezen bijvoorbeeld.

Dit jaar ga ik weer met Cirkel, ik vind het zeker een aanrader. Volgens mij is bij Cirkel nog wel genoeg te boeken.
<<

Geranium

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 04 Mrt 2019 22:46

Bericht 29 Mrt 2019 19:36

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Ik heb 3 dochters en ga regelmatig op tripjes met 1, 2 of 3 kinderen. Vorig jaar zijn we met zijn vieren naar Roemenie geweest. We liepen vanuit de kamer zo de omheinde tuin in en er waren dieren. Ik hoefde niet steeds op te letten door de omheining, dat was fijn. Ik had een auto gehuurd, dus we konden makkelijk uitstapjes maken. Op Mallorca kun je ook vrij goedkoop een auto huren. Dat is wel een aanrader, lekker makkelijk en geen gedoe met ov.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 29 Mrt 2019 19:45

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Wij zijn vorig jaar samen (zoon en ik) naar Denemarken geweest met de auto. Dat is ons heel goed bevallen, we hebben ons ook goed vermaakt. Nou heb jij er 2, maar ik denk dat het te doen moet zijn hoor. Heeft je oudste een zwemdiploma? Dat zou alweer schelen bij het zwembad natuurlijk.
Dit jaar gaan we waarschijnlijk met mijn zus en haar kinderen op vakantie, volgend jaar weer met z'n tweetjes denk ik.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Mrt 2019 21:31

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Gewoon lekker doen. Ik snap wel dat het de eerste keer wat eng aanvoelt maar al die dingen doe je hier thuis in orincipe toch ook altijd al alleen? Zorg dat die kleinste gewoon altijd zwembandjes aan heeft rondom het zwembad, de oudste heeft wellicht al een diploma. Kies een hotel uit waar animatie is en ze hebben de tijd van hun leven.
Laatst gewijzigd door DronkenTaart op 08 Jul 2019 21:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 30 Mrt 2019 09:07

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Dank voor jullie reacties. Ik heb gisteren ook gekeken naar een vakantie bij cirkel. Het concept van de backup spreekt me wel aan.

Ik ben er nog niet helemaal aan uit wat te doen.

Mijn oudste heeft zwemdiploma C, dus die kan ik enigszins gerust in het zwembad laten. :)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 31 Mrt 2019 12:57

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Hier vorig jaar voor het eerst alleen met de kinderen gaan kamperen. Geen reis via een organisatie voor alleenstaande ouders, maar wel op een camping waar ze ook velden hebben voor alleenstaande ouders (camping Lolotte) zodat je tussen gelijkgestemden zit. Toen een tent gehuurd en dat beviel prima en de kinderen hebben zich heerlijk vermaakt en ik ook. Meestal gingen we met familie op vakantie en ondanks dat ik nu alleen met ze was en juist wat meer moest doen (afwassen bijvoorbeeld op de camping) was het de meest relaxte vakantie tot nu toe.

Dit jaar gaan we weer, waarschijnlijk naar dezelfde camping. En dit keer met eigen kampeermiddel, ik heb een caravannetje gekocht. We blijven wel in nederland nog omdat ik dat makkelijker vind qua reistijd of als er iets is dat er makkelijk iemand naar ons toe kan komen. Verwacht niet dat dit direct nodig is, maar voor het idee wel fijn en naar zuid-Frankrijk rijden kan bijvoorbeeld altijd nog een andere keer.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11404

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 18 Okt 2022 21:58

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Ik up deze even. Ik ben op zoek naar mogelijkheden voor komende zomer. Een vliegreis met veel kinderanimatie op de locatie zou leuk zijn (en meer garantie op warm weer) of een camping via Estivant of Cirkel. Cirkel moet ik nog bekijken overigens.

Ik heb twee kinderen in de leeftijd van 6 en 4 dan.
Laatst gewijzigd door Jip op 18 Okt 2022 22:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 18 Okt 2022 22:00

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Ik ben dit jaar voor het eerst wezen vliegen met 2 kinderen naar Gran Canaria: Bull Eugenia & Victoria. Hele dag super leuke animatie voor kinderen én volwassenen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Okt 2022 08:07

Re: Alleenstaand met jonge kinderen

Wij waren afgelopen zomer op Lanzarote met Nederlandse animatie, kidsclub en ik kon de oudste 2 keer per dag een paar uur daarheen brengen en dan gewoon aan het zwembad of strand gaan liggen ;) Dat was via tui family overigens.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers