Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke kinderwagen?

<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 27 Mrt 2019 13:56

Welke kinderwagen?

Ik ben me aan het oriënteren op een kinderwagen en vind het zo moeilijk.
Welke hebben jullie en zijn jullie tevreden?
Ik neig zelf steeds meer naar de Joolz day3.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Mrt 2019 14:03

Re: Welke kinderwagen?

5 jaar geleden kochten wij de Joolz Day tokyo. Super fijne wagen en met 2 kindjes veel gebruikt.
Naast dat ik Joolz de mooiste wagens vindt, zijn ze ook echt fijn in gebruik.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Mrt 2019 14:03

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben de Joolz geo 2 besteld, omdat deze een grote bak heeft voor de boodschappen en omdat je er ook een eventuele tweede kind mee kunt vervoeren. We hebben hem nog niet, dus zelf geen ervaring maar mijn vriendinnen met de geo 2 zijn er heel tevreden over.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Mrt 2019 14:08

Re: Welke kinderwagen?

Joolz Geo 2. Vanwege de grote bak, mogelijkheid tot 2 kinderen vervoeren en ik wilde gewoon een goede omdat ik veel wandel en de wagen veel zal gebruiken denk ik.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 27 Mrt 2019 14:17

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben net gister de Joolz Hub gekocht. De kleinere stadsvariant van de Joolz day volgens mij. Wat een belachelijke prijzen trouwens :wtf: Ok er zijn wel wat goedkopere natuurlijk maar die vond ik gelijk zoveel minder qua design. De Joolz is mooi strak. En wat een verschrikking in zo’n winkel, zoveel keus en geen idee waar je op moet letten haha
Smile, it's free!
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 27 Mrt 2019 14:20

Re: Welke kinderwagen?

Laatst gewijzigd door Romee op 17 Mei 2019 19:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 27 Mrt 2019 14:25

Re: Welke kinderwagen?

Romee, die vond ik ook erg fijn rijden! Maar ik vond hem minder mooi dan een Joolz, omdat er 2 verschillende stoffen gebruikt worden. Vond hem wel erg licht en makkelijk sturen. Maar als ik jouw link bekijk, is de stof wel hetzelfde? Bij die in de winkel waar ik was, hadden ze een gladde bak en een kap die van compleet andere stof was.

Lavendel, jaa al die wagens in zo'n winkel he :') De Hub zag ik ook nog staan voordat we de winkel uitliepen, maar daar heb ik dus niet echt naar gekeken.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 27 Mrt 2019 14:30

Re: Welke kinderwagen?

Lavendel schreef:Wij hebben net gister de Joolz Hub gekocht. De kleinere stadsvariant van de Joolz day volgens mij. Wat een belachelijke prijzen trouwens :wtf: Ok er zijn wel wat goedkopere natuurlijk maar die vond ik gelijk zoveel minder qua design. De Joolz is mooi strak. En wat een verschrikking in zo’n winkel, zoveel keus en geen idee waar je op moet letten haha


Haha ja erg hè? Wij hebben daarom vanalles uitgezocht via internet en ook online besteld. Echt geen zin in van die verkopers.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 27 Mrt 2019 14:31

Re: Welke kinderwagen?

Hope schreef:Romee, die vond ik ook erg fijn rijden! Maar ik vond hem minder mooi dan een Joolz, omdat er 2 verschillende stoffen gebruikt worden. Vond hem wel erg licht en makkelijk sturen. Maar als ik jouw link bekijk, is de stof wel hetzelfde? Bij die in de winkel waar ik was, hadden ze een gladde bak en een kap die van compleet andere stof was.

Lavendel, jaa al die wagens in zo'n winkel he :') De Hub zag ik ook nog staan voordat we de winkel uitliepen, maar daar heb ik dus niet echt naar gekeken.


Ja die van ons is gewoon helemaal in dezelfde stof inderdaad!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mrt 2019 14:32

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben een Cybex Priam in het donkerblauw. Niet zo'n hele bekende wagen maar we vonden 'm erg mooi en erg prettig (grote boodschappenmand) en licht. Ook is het zitgedeelte vrij ergonomisch omdat die helemaal goed plat kan, dat vonden we ook prettig. Onze maxicosi was ook van Cybex dus dat was een handige combi. Nog steeds erg blij met de kinderwagen. Ik vond het ook fijn dat de wagenbak vrij ruim was zodat hij er tot zeven maanden in heeft gelegen, ipv sommige andere kleine bakken waar ze met 4 of 5 maanden soms al over moeten maar eigenlijk nog wat klein zijn voor 't zitgedeelte.

We wilden in eerste instantie de Joolz Geo (eerste generatie dus wellicht wat veranderd aan het model intussen) maar deze viel zo tegen. Zo zwaar met duwen (met twee handen echt hard duwen, met name de stoep op) en niet lekker wendbaar. Ik kreeg ook amper de wagenbak erop en er af. Die viel na het testrondje bij de Babypark dus direct af.
Mijn tip is dan dus ook om zeker te gaan testrijden bij zo'n babywinkel. Plaatjes zeggen ook niet alles.
Laatst gewijzigd door Marin op 27 Mrt 2019 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 05 Nov 2017 10:12

Bericht 27 Mrt 2019 14:32

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben de Easywalker Harvey. Zo’n ideale wagen rijdt fijn en met één hand inklapbaar wat voor mij een must was wij hebben ook de grijze en de kleur van de hele kinderwagen en bak (en buggy inzet) is dezelfde kleur. Alleen het boodschappengedeelte is een andere kleur.

Edit: de maxicosi kan er ook op geklikt maar dat systeem vonden wij niet heel fijn, met veel kracht kregen we de maxicosi los.
Laatst gewijzigd door Juliet op 27 Mrt 2019 14:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 27 Mrt 2019 14:33

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben de Nuna Ivvi Savi in de kleur coffee. Bevalt ons prima, waardoor we er nu ook de buggy van hebben gekocht.

Ook vanwege een grote boodschappenmand trouwens.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 27 Mrt 2019 14:45

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben de Joolz Geo. Mega fijne wagen, vanwege de grote boodschappenmand (ten opzichte van de Joolz Day en veel andere wagens). Hij loopt heerlijk, de wagenbak (en later zitgedeelte) zit hoog, dus als je lang bent, hoef je je kindje niet van laag te tillen (Bugaboo bijvoorbeeld) en de duwstang is goed hoog te stellen, zodat mijn man van bijna 2 meter er goed achter kan lopen.

Daarnaast vind ik de wagens van Joolz gewoon heel mooi.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem284

Bericht 27 Mrt 2019 14:48

Re: Welke kinderwagen?

Ik heb de Stokke Trailz gekocht. In vergelijking met andere wagens een grote wagen. Past echt net in de achterbak (van een V40). Veel boodschappenruimte onderin. Ik heb met all terrain pack omdat we regelmatig in het bos en op de hei lopen. Ik vind ‘m ook heel stevig met veel demping. Iets wat ik bij andere wagens echt miste. Bij andere wagens had ik het idee dat elk hobbeltje doordreunde. Heb ook nog getwijfeld over de Dubatti, maar de demping/vering was doorslaggevend om voor de Stokke te kiezen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 27 Mrt 2019 15:06

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben de Joolz Day, nu alweer ruim 4 jaar.
Helaas wel een hele kleine mand/bak, maar de Geo was nog niet op de markt toentertijd.
Wel nog steeds heel tevreden met deze wagen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 27 Mrt 2019 15:15

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben een Mutsy Evo.
Prima wagen, loopt erg fijn.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 27 Mrt 2019 16:28

Re: Welke kinderwagen?

Snirp schreef:Wij hebben de Joolz Day, nu alweer ruim 4 jaar.
Helaas wel een hele kleine mand/bak, maar de Geo was nog niet op de markt toentertijd.
Wel nog steeds heel tevreden met deze wagen.


Dit, maar dan al ruim 5 jaar! Blijf er tevreden over.
Helaas is(doordat de wagen nu in onze niet verwarmde schuur staat), het weer in de kap van de wandelwagen inzet gaan zitten, dus moeten we straks op zoek naar een andere oplossing voor als baby uit de reiswieg is gegroeid.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2019 17:08

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben een Mutsy Evo. Zou ik zeker weer opnieuw aanschaffen!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Mrt 2019 17:26

Re: Welke kinderwagen?

Toen wij onze kinderwagen kochten, hebben we ons laten adviseren door een vriend van me die in die business werkt. Hij gaf aan dat merken als Joolz en Bugaboo erg duur zijn, maar qua kwaliteit en levensduur niet onder doen voor goedkopere merken. Je betaalt dus deels voor het design. Wij zijn uiteindelijk voor de maxi cosi mura 3 plus gegaan. Deze had een vrij grote reiswieg en omdat vriend en ik beide lang zijn, verwachtten we een lange baby (was ook zo) en dan kon de reiswieg wat langer mee. De 3 staat voor het feit dat ie 3 wielen heeft (wel een dubbel voorwiel) wat hem stabieler en wendbaarder maakt. Klinkt misschien niet logisch, maar een stoel/tafel/wat dan ook met drie poten staat altijd stabiel en met vier poten vaak niet. Stoep op en af is makkelijker met 1 voorwiel. Ik zou deze zo weer kopen!
december 2016
juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Mrt 2019 17:42

Re: Welke kinderwagen?

Ik vind de Joolz supermooi, maar vind het zelf veel teveel geld voor een wagen. We hebben bij de eerste een Quinny tweedehands gekocht voor nog geen 100 euro. Ik vond het een fijne wagen, al droegen wij meer. We hebben hem niet meer en heb nu een maxicosi mura van een vriendin te leen (geen flauw idee welk nummer, maar voldoet aan de beschrijving van Niekske). Ik moet nog ervaren hoe deze rijdt, maar mijn vriendin was erg tevreden.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 27 Mrt 2019 17:58

Re: Welke kinderwagen?

Kajaka schreef:
Snirp schreef:Wij hebben de Joolz Day, nu alweer ruim 4 jaar.
Helaas wel een hele kleine mand/bak, maar de Geo was nog niet op de markt toentertijd.
Wel nog steeds heel tevreden met deze wagen.


Dit, maar dan al ruim 5 jaar! Blijf er tevreden over.
Helaas is(doordat de wagen nu in onze niet verwarmde schuur staat), het weer in de kap van de wandelwagen inzet gaan zitten, dus moeten we straks op zoek naar een andere oplossing voor als baby uit de reiswieg is gegroeid.


Misschien een domme reactie maar kun je die kappen niet los ritsen en op zowel de bak als het zitdeel ritsen? Dat het dezelfde kappen zijn? En je dus die van de reiswieg op de wandelwagen inzet kunt ritsen?
D. 💙14-01-2019💙
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 27 Mrt 2019 19:29

Re: Welke kinderwagen?

Ik vraag me af of de kappen wel hetzelfde formaat hebben, maar ik zou daar nog naar kunnen kijken. Wel een goed idee. Ze gingen ook nog van de babyzaak waar het wegkwam even kijken wat de opties zijn, misschien hadden ze nog wat aan onderdelen liggen. Jouw idee werd niet geopperd, maar als dat werkt zijn we mooi goedkoop klaar :thumbup: .
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 27 Mrt 2019 19:48

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben zowel de Joolz Geo als een tweedehands Bugaboo Donkey, vanwege de tweeling. De Bugaboo is als tweelingwagen perfect maar ik mis de Joolz nog heel vaak. Echt zo’n fijne wagen! Ik herken de ervaring van Marin ook helemaal niet eigenlijk. Vind ‘m juist superlicht en wendbaar, zeker in vergelijking met mijn tweelingwagen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 27 Mrt 2019 20:19

Re: Welke kinderwagen?

Wij hebben een Joolz gehad en een bugaboo donkey. Het is heel persoonlijk maar wij vonden de bugaboo fijner dan de Joolz. Wendbaarder en lichter rijden.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 27 Mrt 2019 20:58

Re: Welke kinderwagen?

Ik heb zelf een joolz day volgens mij(tweedehands over gekocht voor een leuk prijsje) en ik dacht dat het kon. Maar ook niet geprobeerd ofzo hoor. Maar proberen waard misschien?
Ik vind hem zelf super rijden maar ja ik heb alleen maar met deze gereden. Ik wilde deze gewoon omdat ik hem erg mooi vind. En hij rijd gelukkig heerlijk. En ik vind hem heel wendbaar met die zwenkwielen.
D. 💙14-01-2019💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers