Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Mrt 2019 21:56

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Overigens, als het echt zóveel veiliger was, dan verwacht ik eigenlijk dat alle stoeltjes veranderd zouden worden en iedereen echt verplicht zou worden met achterwaarts vervoeren. Ik hoor regelmatig ongelukken met kleine kinderen, maar nooit dat het ZO hevig is dat ik gelijk een andere stoel ga kopen.

En O is inmiddels 2, dus je kan hem prima vooruit vervoeren nu lijkt me. Bij een baby snap ik met een slap nekje en klein lijfje dat het beter is, maar als je kind een bepaalde lengte/gewicht heeft, kan het wel wat meer hebben natuurlijk.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 26 Mrt 2019 23:09

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Mijn neefje was met 8 maanden uit de maxicosi gegroeid en zit sindsdien voorwaarts.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 26 Mrt 2019 23:36

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Marin schreef:Oh ja dat is inderdaad nog vrij licht en klein Minoes. Wel lekker licht met tillen zeg!
O is nu 90 cm en 12.3 kg (eindelijk die 12 over).


D is van juli '16 en pas 88cm en 10,2 kilo :laughcry:
R. 2013
D. 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Mrt 2019 00:01

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Even antwoord op jou Pippa: dat het nog niet veranderd is, betekent niet dat het niet in de toekomst veranderd gaat worden. Soms veranderen dingen pas na zoveel jaar en zoveel ongelukken. Het is hier in elk geval verplicht tot je schouders een bepaalde hoogte halen (staat als lijn op elke stoel). Overigens moet je hier ook je autostoel laten installeren door een bedrijf (zit wel overal hoor) en je moet er bewijs van hebben. Dit omdat zoveel mensen de stoel niet goed vastzetten en dan natuurlijk het doel voorbij gaat. Dit ook 'tot het streepje'. Ik vind de regels streng en soms behoorlijk irritant maar ik snap het ook wel. Wij gingen er dus tegenin, maar ik was me er wel altijd bewust van: als ik nu een ongeluk krijg... Buiten de enorme boete om. Dus ben blij dat hij nu bij het streepje is.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mrt 2019 06:47

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Ik denk dat dat in de toekomst inderdaad wel gaat veranderen.
Ik bedoel dit topic ook helemaal niet oordelend naar anderen toe ofzo hoor, dat ik het onveilig vind als een ander er anders voor kiest. Ik was heel benieuwd naar wat beetje gemiddeld was.

Ik merk dat ik het zelf gewoon best een dingetje vind, om hem voorwaarts te gaan plaatsen. Ik geloof dat ik het mezelf nooit zou vergeven als hij bij een ongeluk een zwaarder trauma aan z'n nekje zou krijgen omdat ie voorwaarts zat dan wanneer hij achterwaarts zit. Ik voel me er toch een beetje onzeker door, om die keuze zo te maken, dus ik ga toch kijken of hij het voorlopig nog accepteert achterwaarts. Voel ik me prettiger bij zelf. En als hij het echt niet wil, kan ik idd nog switchen, wat Fiederilsje zei (bedankt voor je advies).

Ik vind 't gewoon best een gevoelig dingetje voor mezelf merk ik. Heeft niks te maken met hoe anderen 't doen, don't get me wrong.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mrt 2019 07:18

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Mijn zoon was een maand of 10 toen hij overging in de axiss, voorwaarts. Onze auto inclusief maxi cosi werd gestolen toen hij 9 maanden was en toen vonden wij het zonde om een nieuwe maxi cosi te kopen. We hebben er toen nog even eentje geleend en daarna een vervolgstoel gekocht.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 27 Mrt 2019 07:57

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Ik heb geen idee meer, eigenlijk. Ik heb me aan de kilo's enzo gehouden voor hij over ging naar een andere stoel en heb nu eenmaal een groot kind, dus hij ging vrij rap door naar de volgende stoel.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 27 Mrt 2019 08:45

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Wij hebben ons vooral aan de kilo's gehouden, maar ook naar de gemoedstoestand van dochter gekeken.
Het was de laatste periode in de maxi cosi, en dus achterwaarts,1 grote gil en huil rit ergens heen.
Vreselijk als ik alleen met haar ergens reed.
Dat was meteen voorbij toen ze voorwaarts zat.
Ze is niet echt wagenziek, maar heeft het wel nodig om naar buiten te kunnen kijken. Tijdens het kijken naar een filmpje op de tablet heeft ze al een paar keer flink overgegeven. Dus dat doen we niet meer.
Mijn vriend zou zelf overigens na een paar minuten al overgeven als hij achterwaarts zou zitten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 27 Mrt 2019 09:16

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

De oudste was 17 maanden toen hij over ging van de Maxi-Cosi naar de vervolgstoel. De jongste was geloof ik zo'n 15 maanden toen ze overging van Maxi-Cosi naar vervolgstoel.
2012 & 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Mrt 2019 11:38

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Ik geloof dat hij bijna 1 jaar was. Toen achterstevoren in mijn man zijn auto tot 1,5 jaar ongeveer. Toen voorwaarts.
In mijn auto heb ik een Tobi dus daarin gelijk voorwaarts.
2016
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 27 Mrt 2019 12:06

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Hier rond 10 maanden, naar de vervolgstoel en voorwaarts. We hebben even over achterwaarts gedacht, maar we hebben een 3-deurs en geen isofix en de stoeltjes die wel konden vond ik niets. En bovendien was ze er wel een beetje klaar mee met achteruit zitten.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 27 Mrt 2019 12:55

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Hier beide rond de 10 maanden toen kwamen ze met hun hoofd er al boven uit. En gelijk voorwaarts wij hebben geen isofix en de stoeltjes die je met de gordel moet vast maken die achterwaarts staan zijn minder veilig dan die voorwaarts staan. (Als ik de testen moet geloven).
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Mrt 2019 17:46

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Beide gingen met een maand of 10 over in de vervolgstoel.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem291

Bericht 28 Mrt 2019 00:04

Re: Wanneer voorwaarts vervoeren in auto?

Volgens mij ging hij met bijna een jaar over naar een vervolgstoel en hebben we hem nog tot 18 maanden ofzo achterwaarts vervoerd.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy