Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dolce Gusto

<<

Anoniem279

Bericht 24 Mrt 2019 08:56

Dolce Gusto

Ik denk erover om een Dolce Gusto aan te schaffen. We zijn thuis beiden helemaal geen koffiedrinkers, we hebben nu een Senseo van ruim 15 jaar oud dus die houdt er eerdaags een keertje mee op. Daarbij willen we visite wel koffie voorschotelen die goed te drinken is en dat kan je van Senseo natuurlijk niet echt zeggen :laughcry:
Eigenlijk willen we dus wat anders. Ik twijfel tussen een gewoon no-nonsens filterkoffiezetapparaat, die dus alleen tevoorschijn getrokken zal worden om mensen die over de vloer komen, koffie te geven. Of een Dolce Gusto, waarvan ik denk dat ik daar af en toe nog wel eens een kopje uit kan halen en waarvan veel meer smaakjes op de markt zijn.

Maar even uitgaande van gewone koffie, zonder al teveel poespas en smaakjes: is dat lekker uit de Dolce Gusto? Is het nog een beetje te vergelijken met gewone ‘echte’ koffie?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 24 Mrt 2019 09:01

Re: Dolce Gusto

Wij vinden het lekker! Wel kijken welke cups je koopt. Mijn vriend heeft een Jura bonenmachine en is nogal kieskeurig qua koffie.
Toen we nog niet samenwoonden heb ik (de goedkoopste, waar je zelf het water moet regelen) Dolce Gusto gekocht en beviel echt prima. We kozen dan wel de extra sterke cups.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mrt 2019 09:12

Re: Dolce Gusto

Wij hebben ook een Dolce Gusto en de koffiedrinkers vinden het prima koffie.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:11

Bericht 24 Mrt 2019 09:57

Re: Dolce Gusto

Als je weinig koffie drinkt zou ik of een dolce gusto nemen of een nespressoapparaat. De cups zitten dicht en zijn over het algemeen een jaar houdbaar. Als filterkoffie eenmaal open is en ligt gaat de smaak achteruit.
Tip; meestal starten de cashback/ gratis koffie acties ergens in april / mei bij beiden.
<<

Anoniem279

Bericht 24 Mrt 2019 10:43

Re: Dolce Gusto

Oké, dan ga ik eens verder kijken voor een Dolce Gusto.
Welke hebben jullie? Ik zou wel graag een automatische willen.
Biscotti, bedankt voor de tip trouwens! Ik zou hen alleen graag de eerste week van april al in huis willen hebben, dan viert m’n vriend z’n verjaardag.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 24 Mrt 2019 11:09

Re: Dolce Gusto

Ik heb dus de Piccolo, maar dan moet je zelf dus het water uitzetten als je kopje vol is. Maar snap dat je liever een automatische wilt, al vond ik het nooit een nadeel.
Kon hem goedkoop bij de MediaMarkt kopen, 40 euro geloof ik, vond toen het prijsverschil het niet waard, voor die 2 kopjes per dag.

Trouwens tips voor de goedkopere cups, de AH Perla zijn wel lekker, maar het merk Cafe Royal is niet te drinken!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 24 Mrt 2019 11:11

Re: Dolce Gusto

Flo schreef:Oké, dan ga ik eens verder kijken voor een Dolce Gusto.
Welke hebben jullie? Ik zou wel graag een automatische willen.
Biscotti, bedankt voor de tip trouwens! Ik zou hen alleen graag de eerste week van april al in huis willen hebben, dan viert m’n vriend z’n verjaardag.

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/675990
Dit is een leuke aanbieding: Tweedekansje.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 24 Mrt 2019 11:29

Re: Dolce Gusto

Ik heb ook een piccolo, heeft mij toen 15 euro gekost vanwege een 50 euro cashback actie. Ik gebruik hem ook voornamelijk voor visite en iedereen is tevreden over de koffie. Maar die is inderdaad niet automatisch maar dat is voor mij geen probleem gezien ik hem niet zo vaak gebruik.
<<

Anoniem316

Bericht 24 Mrt 2019 15:17

Re: Dolce Gusto

https://www.coolblue.nl/product/382968/ ... zwart.html


Wij hebben deze al een aantal jaar. Die stopt wel vanzelf. Wij vinden de koffie erg lekker. De jumbo huismerk is ook best oké. Kan hem zeker aanraden. Vooral de latte caramel is hier favoriet.
<<

Anoniem279

Bericht 31 Mrt 2019 13:04

Re: Dolce Gusto

Bedankt voor de reacties, ik ga er zo waarschijnlijk eentje kopen.
Wat ik me alleen nog afvroeg, ik heb inmiddels een hele kast vol Senseo-kopjes, zijn die groot genoeg, of zal ik nieuwe kopjes/mokken moeten kopen? M’n vriend viert komend weekend zn verjaardag en ik wil niet voor verrassingen komen te staan, haha. Ik heb de Lungo cups al in huis trouwens.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 31 Mrt 2019 14:52

Re: Dolce Gusto

Dat past hoor! Lungo is 120ml.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers