Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omgevingsfactoren voor kindje

<<

Anoniem304

Bericht 21 Mrt 2019 21:49

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Salome schreef:
Filoria schreef:Even nieuwsgierig: dat een mooie hoeveelheid spaargeld nodig is als je een eigen huis koopt snap ik. Maar waarom zou je (veel) spaargeld nodig hebben specifiek voordat je zwanger wordt? Het wordt vrij vaak genoemd in dit topic.

Voor de babyspullen? Die kun je desnoods tweedehands regelen, zijn nieuwe spullen zo belangrijk voor jullie?
Voor op de spaarrekening van het kind zelf, voor later? Dat kun je toch nog opsparen gedurende het leven van je kind?


Nee, niet specifiek voor de babyuitzet want uiteindelijk kochten we alleen de kinderwagen en het matrasje nieuw.
Maar alles bij elkaar. Poeh. Tel het eens op. We waren best veel geld kwijt als je alle kleertjes en slabbetjes en flesjes enzo bij elkaar optelt van het eerste jaar.
Daarnaast ging ik minder werken en kwam er kinderopvang bij.

Oja. En stel het loopt allemaal wat minder rooskleurig dan kan het ook zijn dat er een tijdje bijvoorbeeld onbetaald verlof nodig is. Echt fijn hoor een spaarpotje.

Ja inderdaad. Wij hadden een goedkoop kamertje (IKEA), maar toen kwamen we de eerste week in het ziekenhuis terecht en vonden we het toch wel fijn als ze bij ons op de kamer kon. Dus halsoverkop nog een (goedkoop) wiegje besteld, maar daar moest ook weer beddengoed voor komen. En voor het ledikant was er natuurlijk beddengoed. En dan het kamertje aankleden. Kleertjes en verzorgingspullen etc. We hebben echt goed op de prijzen gelet en gebruik gemaakt van kortingsacties, maar jeetje het tikte wel snel aan. Net als met een verbouwing, die kleine dingetjes doen 't m.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Mrt 2019 22:34

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Maar dingen als kinderopvang en slabbetjes en beddengoed betaal je toch niet van je spaarrekening? Ik ben het met jullie eens hoor, al die dingen bij elkaar maken een grote kostenpost, maar wij hebben daar geen spaarpot voor. Die kosten worden van onze lopende rekening betaald. We hebben wel de nieuwe kinderwagen van ons spaargeld betaald. Onze tweelingwagen was zelfs tweedehands nog 1000 euro. De wagen van de oudste was “maar” 450 euro. Dat scheelt toch een stuk.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 21 Mrt 2019 22:44

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Dat ligt misschien ook maar net aan welk labeltje je aan je rekeningen hangt en welke bedragen erop staan. Wij zetten ruim voldoende op de betaalrekening, maar er blijft niet veel op staan, dat gaat naar de spaar.
Dusja als we veel baby dingen moesten aanschaffen kwam er ook wel eens wat budget van de spaarrekening. Ik heb allemaal spaarpotjes aangemaakt haha. Hou van die structuur.

Maar goed. Als je dus maar ergens geld hebt voor die kleine dingen :P
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Mrt 2019 23:46

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Ik bedoelde meer de eerste uitzet.
Dat dat veel bij elkaar was.
En zoals Cortina bedoelde met een wiegje.
Dat er soms zomaar nog dingen bijkomen.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Mrt 2019 23:47

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Cotton haha maakt mijn telefoon wat geks van lol
2016
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Mrt 2019 11:24

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Ik raakte onverwachts zwanger en wij hadden dus geen spaarpotje voor alle aankopen voor zoon. We hebben alles kunnen kopen hoor, wat we wilde hebben. Maar doordat alles nu van onze gewone rekeningen betaald werd, was het sommige maanden toch net iets lastiger.
We woonden toen nog in een vrije sector woning met behoorlijk hoge huur, dat hielp ook niet mee.

Nu hebben we het steeds vaker over een tweede kindje, maar dan willen we toch echt alles beter voor elkaar hebben. Ookal hoeven we de grote spullen niet meer te kopen aangezien we die nog hebben en nog in goede staat zijn.
Ondertussen hebben we ons dure huurhuis gekocht, waardoor we per maand daar een stuk minder aan kwijt zijn. En beide hebben we een nieuwe baan met meer salaris, dus dat gaat al lekker.
10.04.17
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 22 Mrt 2019 12:42

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Zullen mensen niet zozeer een spaarpotje bedoelen om babyuitzet van te kopen, als wel dat er met een baby minder gespaard kan worden, en zo de spaarrekening minder gespekt kan worden? (Een spaarrekening hebben is altijd fijn, als je die voor een baby niet hebt, krijg je dat ook minder makkelijk voor elkaar met baby)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem284

Bericht 22 Mrt 2019 13:20

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Ik ben wel een paar duizend euro kwijt aan babyspullen, dus ik vond spaargeld wel belangrijk.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Mrt 2019 13:27

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Elroya schreef:Zullen mensen niet zozeer een spaarpotje bedoelen om babyuitzet van te kopen, als wel dat er met een baby minder gespaard kan worden, en zo de spaarrekening minder gespekt kan worden? (Een spaarrekening hebben is altijd fijn, als je die voor een baby niet hebt, krijg je dat ook minder makkelijk voor elkaar met baby)


Ja dit dus.
10.04.17
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Mrt 2019 16:57

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Hier hebben we veel te lang gespaard voor de babyuitzet, we waren liever zonder spaargeld ouders geworden. Maar nu het is zoals het is ben ik heel blij dat we kunnen kopen wat we willen en kan ik me voorstellen dat een spaarpotje het geheel toch net wat makkelijker maakt.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem269

Bericht 22 Mrt 2019 17:32

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Ik wilde een stabiele relatie, voldoende geld op de rekening, een koophuis en dat een van ons een vast contract had. Mijn man had al een vast contract toen we een relatie kregen en we hadden net een week de sleutel van onze koopwoning toen ik een positieve test in handen had ;)
<<

Anoniem316

Bericht 22 Mrt 2019 20:53

Re: Omgevingsfactoren voor kindje

Wij waren getrouwd en we hadden beiden werk. Dat was voor ons ee voorwaarde. Een kind wordt wel groot.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ekiaam87