Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Helpen op school

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Mrt 2019 22:36

Re: Helpen op school

Ik help af en toe, maar ik heb niet een bepaalde vaste taak. In groep 3 heb ik wel een tijdlang elke vrijdagochtend een meisje geholpen met lezen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 11 Mrt 2019 22:42

Re: Helpen op school

Mijn oudste dochter is net 5 jaar en zit dik een jaar op school. Ik ben sinds dit schooljaar klassenmoeder samen met een andere moeder, help vaak op vrijdag 45 minuten in de klas bij ontwikkelingsmaterialen en ik lees en zoek nieuwe boeken voor de schoolbieb en ben hierdoor ook betrokken bij de leesthema’s en de activiteiten hierbij verzinnen. Mijn man zit in de werkgroep carnaval. Verder help ik incidenteel bij uitjes en activiteiten. Ik heb bijvoorbeeld geholpen bij het kerstontbijt in de klas en ik ga volgende week mee naar de kinderboerderij. Ik neem mijn 3-jarige overigens gewoon mee als ik ga helpen (niet bij de uitjes maar wel als het gewoon op school is). De juf vindt dit helemaal prima.

Ik werk 28 uur en doe dit op mijn vrije dagen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mrt 2019 23:26

Re: Helpen op school

Ik werk 4 dagen en heb nog een loslopende peuter dus het lukt me bijna nooit om te helpen. Heb wel geholpen om alle lampen om te bouwen naar led, met verder alleen maar vaders.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem272

Bericht 12 Mrt 2019 00:56

Re: Helpen op school

Ik help een paar keer per jaar. Op de school van I. ben ik alleen luizenmoeder. Op de school van T. lees ik voor als het de nationale voorleesweek is, en ik ga af en toe mee met een uitje.

Langer geleden ben ik klassenmoeder geweest van de klas van T. en heb ik de wekelijkse Engelse les gegeven, maar achteraf gezien was dat allebei teveel werk i.c.m. mijn baan en toen nog babydochter / peuterdochter. Ik heb het volgehouden, maar doe dat soort dingen niet meer. Te stressvol :(
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 12 Mrt 2019 07:23

Re: Helpen op school

Ik ben ook zo benieuwd hoe dat straks gaat. D gaat morgen voor het eerst wennen en dan de 28e voor het eerst echt. Wij zijn allebei niet te beroerd om te helpen, maar wij werken ook allebei. We gaan het zien!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 12 Mrt 2019 08:15

Re: Helpen op school

Katrien schreef:Nav het topic over de stakingen in het onderwijs, ben ik benieuwd hoe actief jullie zijn op de school van jullie kinderen.

Help jij op school?
Ja.

Wat doe je allemaal?
Ik ben klassenouder geweest, rij regelmatig mee met uitjes, help mee met kerst, pasen, koningsspelen, carnaval... Vanaf deze week geef ik 1 á 2x per week keuzecursus aan groep 3 en 4. En ik ben luizenmoeder ;). Verder help ik tussendoor regelmatig.

Vind je dat leuk?
Ja, anders zou ik niet zoveel doen ;)

Vind je dat er genoeg verschillende ouders helpen?
Nee. Het zijn áltijd dezelfde. Ouders waarvan ik weet dat ze niet of heel weinig werken, zijn er weinig tot niet. Behalve als we naar de dierentuin gaan.... Overigens hebben ze zelf het hoogste woord als een uitstapje niet door kan gaan of o.i.d.

Zou je meer (Of juist minder) willen helpen? Ik geloof dat het wel goed is zo ;)
Laatst gewijzigd door Tompouce op 12 Mrt 2019 08:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 12 Mrt 2019 08:21

Re: Helpen op school

Help jij op school?
Ik heb drie kinderen op de basisschool (groep 2, 4 en 6) en ja ik help.

Wat doe je allemaal?
Ik ben dit jaar bij twee groepen klassenouder: hulpouders regelen, gezamenlijk kado regelen op juffendag/ afscheid leerkracht/ stagiaire etc. Verder help ik bij losse dingen als het op mijn vrije dag valt (of ik schuif wat in mijn werkdag door eerder of later te beginnen): techniekochtend, voorlezen, uitjes naar park/ stad/ schaatsbaan/ tennisbaan, helpen bij sportdag, Koningsspelen, Sinterklaas, kerstdiner, carnaval, schoolontbijt.

Vind je dat leuk?
Ja ik vind het leuk om mijn kinderen in hun klas te zien en de leerkracht beter te leren kennen. Wel vind ik het jammer dat het veel vrije tijd kost aangezien ik daarnaast ook 3,5 dag werk en een baan heb met veel reistijd (3 uur per dag).


Vind je dat er genoeg verschillende ouders helpen?
Het zijn vaak dezelfde ouders die bereid zijn om te helpen helaas. Ook jammer voor hun kinderen want zij zouden het ook leuk vinden om papa of mama op school te zien. Op de school van mijn kinderen werken bijna alle ouders beiden dus wat dat betreft zouden van mij sommige ouders meer kunnen doen (ook genoeg te doen na s avonds of waar baby/ peuter broer en zus mee kunnen).

Zou je meer (Of juist minder) willen helpen?
Omdat ik drie kids op de basisschool heb is het nu wel veel, ik wil ook graag bij alle drie de klassen van mijn kids weleens wat doen. Nu is het qua tijd die het kost wel veel maar snoetjes van mijn kids op school zijn het meer dan waard.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Mrt 2019 08:44

Re: Helpen op school

Mijn oudste gaat net een jaar naar school en tot nu toe heb ik alleen nog maar 2x pleindienst gehad.
Bij de meeste dingen wordt er expliciet gezegd geen jongere kindjes mee te nemen dus dan kan ik al niet.
Klassenmoeders waren er al en worden pas volgend jaar weer nieuwe gekozen. Dat laat ik aan me voorbij gaan.

Edit: Er zijn bij m'n dochter in de klas veel moeders die niet werken en alle tijd hebben. Die krijgen een soort van voorrang door de andere moeders ;)

Als de jongste straks naar school gaat wil ik wel meer gaan helpen.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 12 Mrt 2019 10:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Mrt 2019 09:41

Re: Helpen op school

Ik hoop straks wel te kunnen gaan helpen. Lijkt me leuk!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Mrt 2019 10:00

Re: Helpen op school

Help jij op school?
Als het lukt met werk en de jongste dan help ik.
Wat doe je allemaal?
Ik zit in de OR, ik heb geholpen met de voorbereidingen voor het kerstfeest, zit in de werkgroep voor het opknappen van het schoolplein. Vorig jaar heb ik geholpen met het zomerfeest en met de schoolfotograaf.
Vind je dat leuk?
Vind je dat er genoeg verschillende ouders helpen? Ik merk hier wel dat het vaak dezelfde ouders zijn.
Zou je meer (Of juist minder) willen helpen?
Ik vind dat ik wel regelmatig help. Het moet ook maar net kunnen met mijn werk en ik heb ook nog een peuter thuis waar ik niet zomaar oppas voor heb.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 12 Mrt 2019 11:37

Re: Helpen op school

Ik help incidenteel. Ik werk juist als de kinderen op school zitten.
Laatst was er een winterfair, toen heb ik wel 100 oliebollen gebakken die verkocht konden worden. Dat kon ik buiten mijn werktijd om doen.
In OR etc zit ik ook niet, omdat die vergaderingen weer 's avonds zijn als de kids op bed liggen en daar ga ik geen oppas voor regelen.
Mijn ex-man doet wel aardig wat voor de scholen van de kids. Hij heeft ook meer tijd en geen zorg voor de kids doordeweek.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 12 Mrt 2019 11:40

Re: Helpen op school

Ik ben voorleesmoeder op school (1 keer per maand) en zit in de thema versier commissie dat is 6 avonden per jaar ongeveer. Schoolreisje/uitje wil/ga ik bewust niet mee vindt het juist belangrijk dat mijn dochter dan haar moeder niet mee heeft om echt alleen te kunnen zijn zonder aan mij te hangen.
Carpe Diem
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 12 Mrt 2019 14:53

Re: Helpen op school

Help jij op school?
Ja, regelmatig
Wat doe je allemaal?
OR, kerstdiner, sint, knutselprojecten, uitjes, klassenmoeder enz.
Vind je dat leuk?
Ja, ik vind het leuk om betrokken te zijn bij de school en te zien hoe mijn kinderen op school zijn.
Vind je dat er genoeg verschillende ouders helpen?
Nee. Ik vind het ook te makkelijk on te zeggen dat je geen tijd hebt. Bijna alle kinderen vinden het leuk als hun ouders een keertje helpen dus ik vind dat veel ouders best eens een keertje zouden kunnen komen helpen. Ik snap dat je niet altijd vrij kunt nemen maar 1 of 2 keer per jaar zou toch moetrn lukken. Verder vind ik het altijd opvallend dat juist de mensen die niet helpen wel heel goed kunnen klagen over dat dingen niet goed geregeld zijn. En dat met het schoolreisje iedereen opeens wel kan en beledigd is als ze dan niet mee mogen.
Zou je meer (Of juist minder) willen helpen?
Het is goed zo.
2010 2012
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Mrt 2019 15:30

Re: Helpen op school

Tot nu toe nog helemaal niet. Maar onze oudste is pas net voor de kerstvakantie gestart. Toen was er een kindje ziek waarvan de moeder zou helpen met kerststukjes maken en heb ik aangegeven wel tijd te hebben maar dat ik wel S zijn broertje van 1.5jaar oud mee moest nemen en dat was niet gewenst. Dan houdt het voor mij dus simpelweg gewoon op want ik ga niet mijn ouders 2 uur laten rijden omdat ik 1 uurtje mee naar de bibliotheek moet bijvoorbeeld.

Daarnaast hebben wij maar 1 auto, een leaseauto die mijn man nodig heeft voor zijn fulltime werk dus rijden voor uitjes is geen optie behalve als het inderdaad een keer een hele dag schoolreisje is of zo, voor zoiets wil mijn man wel vrij nemen maar niet voor een uurtje kringloop om 11uur bijvoorbeeld.

Omdat het schooljaar al halverwege was waren er al klassenmoeders en blijkbaar ook luizen moeders want ik kreeg vanmorgen een appje dat het vandaag tijd was voor luizenpluizen ( en of er geen vlechten ed gemaakt konden worden) maar ik heb geen lijst gezien met het verzoek je daar voor op te geven of zo.

Ik heb ook nog niet gehoord over voorleesouders of andere structurele hulp op school, ik weet eigenlijk helemaal niet of dat gedaan wordt. Wel zochten ze iemand voor de OR maar werd er specifiek gevraagd naar iemand met een pedagogische achtergrond en die hebben mijn man en ik beide niet dus dat viel ook af.

Ik vind het wel makkelijk om te zeggen dat het argument van geen tijd hebben wel makkelijk is om te roepen. Ik wordt dus in ieder geval tot mijn jongste op school zit ook zo'n ouder die weinig helpt maar dat ligt niet aan mijn onwil maar als hij niet welkom is dan houdt het gewoon op naast dat ik ook 32uur werk. Vervelend dat het blijkbaar vaak dezelfde ouders zijn die helpen maar heel vreemd vind ik dat niet op deze manier.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 12 Mrt 2019 15:35

Re: Helpen op school

Mijn dochter zit nog niet op de basisschool maar wil tzt wel gaan helpen, gewoon omdat er zonder hulp een hoop (leerzaams) niet kan. Maar het lijkt me dus echt vreselijk, ik kan slecht tegen de drukte van veel kinderen. Ben benieuwd hoe ik wat straks ga ervaren.
Mijn oudste zit wel al op de peuterspeelzaal. Toen ik daar de eerste keer kwam om haar te brengen werd ik meteen aangesproken over of ik niet in de medezeggenschapsraad wilde. Met daarbij een heel pleidooi over waarom ik het zou moeten doen (ik zou er gezien dochter 2 precies volgt na dochter 1 wel 3,5 jaar in kunnen blijven). Dat vond ik echt geen prettige binnenkomer, voelde me behoorlijk gedwongen. Is ook niks voor mij zoiets, dus heb netjes bedankt.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 12 Mrt 2019 15:55

Re: Helpen op school

Help jij op school? Ja

Wat doe je allemaal? Ik zit in de OR, ben klassenouder van 2 klassen, en lees 2x per week met alle kinderen in de klas. Daarnaast help ik of ga ik mee met andere activiteiten (ik werk 24-28 uur pw, dus moet wel op mijn vrije dag zijn)

Vind je dat leuk? Het lezen vind ik wel leuk, omdat het dan met kinderen is, en omdat mijn kinderen het leuk vinden als ik in de klas ben. De OR en de taken van de klassenouder vind ik steeds minder leuk worden. Ik steek er veel tijd in, maar het is lastig om activiteiten door te laten gaan door te weinig hulpouders.

Vind je dat er genoeg verschillende ouders helpen? Nee. Ik vraag weleens als klassenouder aan ouders of ze willen helpen, maar het zijn meestal dezelfde die dat willen/kunnen. Heb weleens de volle laag gekregen omdat ik aan een moeder vroeg of ze mee wilde helpen bij een spelletjesochtend, dus ik ben wel voorzichtig geworden. Stuur nu vaak een mailtje en bij te weinig reacties gaat de activiteit niet door.

Zou je meer (Of juist minder) willen helpen? Ik zou wel willen minderen, maar ik vind het ook vervelend voor de school omdat ze al zo'n gebrek aan hulpouders hebben.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 12 Mrt 2019 16:03

Re: Helpen op school

Minoessepoes, ik heb het idee dat je je aangesproken voelt omdat je niet helpt. Maar als je je peuter niet mee mag nemen, dan is het toch gewoon geen optie? Hetzelfde geldt voor het niet beschikken over een auto. Ik denk dat er weinig mensen zijn die vinden dat jij daar iets aan kunt doen.

Als je niet kunt helpen dan kan het niet. Ik geloof er alleen niet in dat er op een school van (in ons geval) 300 kinderen, bijna geen ouder is die kan helpen.

Toen mijn oudste vorig jaar instroomde halverwege het schooljaar heb ik ook niks gehoord over of ik zou willen helpen. Hier worden dat soort dingen aan het begin van het schooljaar geregeld.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Mrt 2019 16:18

Re: Helpen op school

Nou ik voel me niet per definitie aangesproken omdat ik niet help, ik vind het wel jammer want ik zou best eens willen kijken in de klas hoe het er aan toe gaat en hoe S het er heeft.
Maar ik lees hier van veel mensen dat ze helpen en dat het altijd dezelfde mensen zijn die dat doen en Lexi shrijft bijvoorbeeld dat het wel makkelijk is om te zeggen dat je geen tijd hebt, voor mijn gevoel zit er best een oordeel in hoe dat geschreven wordt ( de andere ouders in S zijn klas weten niet allemaal dat ik geen auto tot mijn beschikking heb en geen familie in de buurt, weten degene die dat hier schrijven wel van al die ouders?) en ik wilde meer een tegen geluid geven waarom er dus ouders zijn die niet helpen/ geen tijd hebben en dat het dus niet altijd onwil of desinteresse is.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 12 Mrt 2019 16:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 12 Mrt 2019 16:23

Re: Helpen op school

Ik wil wel helpen, maar er zijn bij mij wat beperkingen waardoor van alles niet kan.
Ik kan niet rijden, want mijn man heeft de auto mee naar zijn werk. Maar hij pakt wel eens vrij om voor school te rijden, en zo heeft hij gelijk ook weer een leuke tijd met/in de buurt van zoon.

Poetsen kan ook maar tot op zekere hoogte, wat tafeltjes afnemen bijvoorbeeld. Maar als ze een poets dag hebben dan weet ik dat ik me ongemakkelijk zal voelen omdat ik echt bepaalde dingen niet kan (en je ziet dat niet van de buitenkant, tenzij ik het laat zien, maar dat wil ik niet). Dus dat sla ik ook maar over. De juf weet het wel, omdat ik me een soort van schuldig voelde. Ik ben thuis en kom toch niet, dat voelt wel raar.

Het jaarlijkse werkje wat je mee naar huis krijgt poetsen we braaf.
Bij ouderavonden, bijeenkomsten of een ochtend/middag iets doen met de kindjes in de klas dan gaan we/ik wel.

En dan heb ik natuurlijk nog een 2 (bijna 3!) jarige rondhuppelen thuis! :love: Als zij ook naar groep 1 gaat zal het er ook weer anders uit zien. En als ze groter en zelfstandiger zijn dan kan ik ook meer "riskeren" met mijn lijf. Dus I go with the flow en we zien het allemaal wel.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 12 Mrt 2019 16:26

Re: Helpen op school

minoessepoes schreef:Nou ik voel me niet per definitie aangesproken omdat ik niet help, ik vind het wel jammer want ik zou best eens willen kijken in de klas hoe het er aan toe gaat en hoe S het er heeft.
Maar ik lees hier van veel mensen dat ze helpen en dat het altijd dezelfde mensen zijn die dat doen en Lexi shrijft bijvoorbeeld dat het wel makkelijk is om te zeggen dat je geen tijd hebt, voor mijn gevoel zit er best een oordeel in hoe dat geschreven wordt en ik wilde meer een tegen geluid geven waarom er dus ouders zijn die niet helpen/ geen tijd hebben en dat het dus niet altijd onwil of desinteresse is.


Ik snap wat je bedoelt. Het is ook lastig hoor, sommige ouders kunnen gewoon echt niet helpen (bijv om de redenen die jij aangeeft), maar er zijn er ook genoeg die er gewoon geen zin in hebben. Dat wordt dan op het schoolplein gezegd (Ik ben al voor gek verklaard dat ik in de OR ging. Terwijl ik niet zou weten waarom ik het niet zou doen, ik heb tijd en de gelegenheid om dat te doen, dus waarom niet?) Dat is gewoon zó jammer.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 12 Mrt 2019 17:29

Re: Helpen op school

minoessepoes schreef:Nou ik voel me niet per definitie aangesproken omdat ik niet help, ik vind het wel jammer want ik zou best eens willen kijken in de klas hoe het er aan toe gaat en hoe S het er heeft.
Maar ik lees hier van veel mensen dat ze helpen en dat het altijd dezelfde mensen zijn die dat doen en Lexi shrijft bijvoorbeeld dat het wel makkelijk is om te zeggen dat je geen tijd hebt, voor mijn gevoel zit er best een oordeel in hoe dat geschreven wordt ( de andere ouders in S zijn klas weten niet allemaal dat ik geen auto tot mijn beschikking heb en geen familie in de buurt, weten degene die dat hier schrijven wel van al die ouders?) en ik wilde meer een tegen geluid geven waarom er dus ouders zijn die niet helpen/ geen tijd hebben en dat het dus niet altijd onwil of desinteresse is.


Ik heb het over ouders bij ons op school, niet over jou. Bij ons mag je baby/kind gewoon altijd mee. Ik rij ook nooit met de auto maar ze fietsen of lopen ook gewoon naar dingen. Bij ons op school zijn ze echt heel flexibel en als er bijvoorbeeld een activiteit is in de ochtend en je kan alleen in de middag dan verschuiven ze het gewoon als dat kan enz. Ook hebben ze standaard dingen waar hulp bij nodig is die al een jaar van te voren bekend zijn. Ik geloof echt dat er mensen zijn die niet kunnen hoor. Maar ik weet ook dat er gewoon veel mensen zijn die niet willen. En dat is ook eigen keuze maar ga dan niet klagen dat je kind bijvoorbeeld niet genoeg oefent met lezen ofzo ( echt gehoord op school tegen de juf: ik ga echt niet oefenen met lezen dat is Jouw werk. Als ik daar zin in had was ik wel juf geworden)
2010 2012
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 13 Mrt 2019 13:01

Re: Helpen op school

Ik heb het ook over ouders bij ons op school.
Die ouders die wachten tot het allerlaatste moment voor het kerstdiner en zeggen: Oh, er zijn genoeg ouders die wat opgeschreven hebben, hoef ik mooi niks te doen. En vervolgens worden er nog wat restjes van de kleuters naar de middenbouw gebracht omdat er gewoon niet genoeg was. :12:

Of ouders die zeggen: Ik ga alleen mee met uitstapjes als het mooi weer is. Ik ga echt niet door de regen in een bos lopen... Maar vervolgens wel klagen als een uitstapje niet doorgaat omdat er te weinig rij-ouders zijn én vinden dat we teveel betalen aan vrijwillige ouderbijdrage en excursiegeld (wat bij ons echt laag ligt vergeleken met de meeste andere scholen, juist om mensen financieel niet in de problemen te willen brengen, dus bewust kiezen voor uitstapjes in de buurt zodat er geen bussen gehuurd hoeven te worden maar we daardoor wel weer afhankelijker zijn van ouderhulp en ze daar m.i. ook voor kiezen als je voor deze school kiest)

Toen onze jongste nog niet op school zat was de juf dolblij als ik kwam helpen en hij mocht gewoon meedraaien in de klas. Ik vind het ook raar dat een school daar moeilijk over doet (en het zo zichzelf ook moeilijk maken).
Wij zijn met inmiddels zo'n 10/12 luizenmoeders en daar mogen de jongste ook gewoon van mee. We zetten de bouwblokken neer, soms komen er kinderen uit groep 8 voorlezen, we hebben knex, lego, kleurspullen etc...
Die vermaken zich wel, dat halfuur/uur.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 13 Mrt 2019 15:38

Re: Helpen op school

Ik doe niet zo heel veel. En heb daar ook al wel eens opmerkingen over gekregen ( van de juf). Dan schuift ze me een tas in de handen of ik dat een keer wil wassen. Of dan vraagt ze of ik al gezien heb dat er een lijst hangt om in te tekenen.

Het is geen onwil, maar ik ben zelf gewoon niet zo goed met andermans kinderen. Ik rijd wanneer mogelijk en maak dingen als er iets gemaakt moet worden, of neem extra dingen mee als er iets gevraagd wordt mee te nemen, maar ga bijvoorbeeld liever niet mee naar uitjes waar ik de kids moet begeleiden. En heel soms lees ik voor. Dit is iedere woensdag en hier moet ik voor mezelf echt een drempel over. Maar dochter vindt het leuk. Dus zo nu en dan zet ik mezelf daar over heen.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 13 Mrt 2019 16:28

Re: Helpen op school

Zo dat vind ik eerlijk gezegd wel beetje brutaal en onaardig van de juf, boerenkool. Lekker dan.
Snap je wel trouwens, ik ben ook niet iemand die van nature goed is met groepen (vreemde) kinderen.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 13 Mrt 2019 16:59

Re: Helpen op school

Maar als je dan liever niet wil rijden of een uitje begeleiden, dan is het toch niet zo erg om een keer iets te wassen ofzo?
Ik bedoel, als je wil helpen en dat kan dan op die manier dan is dat toch ook goed?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers