Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


storm buiten..

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Okt 2013 11:23

Re: storm buiten..

Het waait hier ook enorm hard. Heb het gevoel dat het huis bijna omwaait....
Ik hoef vandaag alleen even naar de vk, maar dan gaan we met de auto.
Zoon is bij zijn vader, dus die hoef ik niet naar school te brengen of te halen. Anders had ik dat zeker met de auto gedaan. Fietsen is 10 min, maar met wind tegen komt D. op zijn eigen fiets niet vooruit en met hem achterop kom ik niet vooruit.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 28 Okt 2013 11:26

Re: storm buiten..

Hier waait het ook enorm hard! Ik ga straks even wat boodschappen doen (lopend, supermarkt op de hoek v/d straat) en verder blijven we vandaag lekker binnen.
<<

Anoniem5

Bericht 28 Okt 2013 11:42

Re: storm buiten..

Nou, ik kan de angst van die moeder best begrijpen hoor. Mijn kinderen stonden doodsangsten uit toen we naar school liepen en naar huis ook weer. Wij moesten langs het water op een open stuk dus vingen echt alle wind en die ging wel zo hard dat mijn zoon voorover op de grond werd gelanceerd, toen ik even zijn hand los liet om dochter op te tillen. Ook de terugweg met de wind achter ging zo hard dat ze zichzelf niet onder controle hadden als ik ze niet vast hield.

Onze tuintafel en schutting zijn ook al stuk.
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:21

Bericht 28 Okt 2013 11:44

Re: storm buiten..

Ik had zaterdag al boodschappen voor vandaag gedaan omdat de storm voorspeld was voor vandaag. Moet zo v alleen wel naar school brengen en ga dan wel lopen ipv op de fiets maar dat is niet zover.
Afbeelding]
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 28 Okt 2013 11:55

Re: storm buiten..

Storm... Het waait gewoon. Louise vond het niet zo leuk, die rukwinden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Okt 2013 11:55

Re: storm buiten..

SarahKey schreef:Van een beetje wind gaan ze niet dood. S is gewoon mee naar buiten geweest om boodschappen te doen.


Nou in het westen zijn al 2 mensen omgekomen door omvallende bomen en word aangeraden om binnen te blijven.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

ChiQ

Bericht 28 Okt 2013 11:56

Re: storm buiten..

Ah, wat zielig Coco. Onze loungebank gaat door de tuin en dat ding konden mijn vader en man maar lastig tillen kan je nagaan.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 28 Okt 2013 12:10

Re: storm buiten..

Ik hou N vanmiddag thuis. 1 tak of 1 dakpan op zijn hoofd is genoeg en niet ondenkbaar met deze storm. Mijn moeder heeft hem net gehaald en in die 3 min lopen naar school heeft ze al 2 omgevallen bomen gezien en kapot gevallen dakpannen op steaat. Heeft niks met "hij is niet van suiker" te maken, normaal gaan we door weer en wind lopend overal heen, maar nu vind ik het gewoon gevaarlijk.

En idd in Amsterdam zijn al 2 mensen omgekomen.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem97

Bericht 28 Okt 2013 12:15

Re: storm buiten..

Annemie schreef:
SarahKey schreef:Van een beetje wind gaan ze niet dood. S is gewoon mee naar buiten geweest om boodschappen te doen.


Nou in het westen zijn al 2 mensen omgekomen door omvallende bomen en word aangeraden om binnen te blijven.


Nou idd, beetje rare opmerking, het is niet voor niets code rood.

Hier vallen takken van 4/5 meter groot naar beneden waaronder in onze achtertuin.
Dus ik blijf veilig binnen.
Mijn zoontje wilde nog buiten spelen, ben blij dat ik hem binnen heb gehouden.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 28 Okt 2013 12:18

Re: storm buiten..

Hier (omgeving Rotterdam) is het op dit moment echt serieus gevaarlijk. Ik werk bij de woningbouw en onze mensen mogen sowieso tot 13 uur het pand niet verlaten. Ik werk hier nu 8 jaar en dat al het personeel binnen moet blijven is hier pas 1x voorgekomen (gladheid), dus het is echt serieus hier.

Wbt schademeldingen worden we doodgegooid: van omgevallen bomen, afgewaaide dakpassen tot halve beplatingen die van flats afwaaien.

Y. is thuis bij mijn moeder.
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 28 Okt 2013 12:49

Re: storm buiten..

Binnen blijven is geloof ik het advies. Maar wij zijn vanmorgen ook even buiten geweest. Verder blijven we vandaag lekker binnen, misschien alleen nog even naar de bieb.
<<

Anoniem20

Bericht 28 Okt 2013 12:54

Re: storm buiten..

Hier begint het nu ook wat meer kracht te krijgen. Moeten alleen nog naar het cb met de auto straks, wandelen doen we niet meer
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 28 Okt 2013 12:59

Re: storm buiten..

wij blijven wel binnen. We wonen in een bosrijke omgeving en er vliegen hier al regelmatig takken door de straat. Als ze al naar school zou gaan dan was ze daar wel gewoon heen gegaan, maar nu dat nog niet hoeft blijven we lekker binnen.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem331

Bericht 28 Okt 2013 13:25

Re: storm buiten..

Ik snap het advies wel hoor, dat je beter binnen kunt blijven. Maar ik heb net mijn dochter gewoon weer naar school gebracht. Het ergste lijkt te zijn geweest gelukkig.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 28 Okt 2013 13:28

Re: storm buiten..

Hier is de wind aardig gaan liggen dus N is alsnog naar school
Mother of 3 adorable children
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 28 Okt 2013 13:56

Re: storm buiten..

Hier zijn ze ook naar school. Waren vanmorgen al met de auto ivm boodschappen en was blij dat ik tussen de middag ook met de auto was anders hadden we een dakpan op de auto gehad.
De jongte vind het eng die harde wind, dus ben blij als we de jongens straks gehaald hebben en de deur niet meer uit hoeven vandaag
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 28 Okt 2013 14:03

Re: storm buiten..

ik ben vanmorgen gewoon naar school geweest, en heb daarna nog even wat boodschapjes gehaald. In het kwartier dat ik in de winkel was is er een dakpan van het gebouw afgewaaid en 4 bomen naast het pand omgewaaid. Toen ik thuis kwam moest ik om rijden naar mijn straat omdat ik de afslag niet kon nemen door een afgewaaide tak die over de weg lag. Onderweg naar huis (de volgende afslag in het dorp dus) nog 2 omgevallen bomen tegen gekomen en een uur later was er weer een tak ter grootte van een kwart van de boom afgewaaid en 2 tellen later brak er weer een boom om die over het fietspad naast een speelhuisje voor kinderen terecht kwam.

Ik voel mezelf niet echt veilig om naar buiten te gaan, mijn katten mogen tot hun grote irritatie niet van mij naar buiten, dus ik zou zeker niet mijn kind nu mee naar buiten nemen. Vind dat er hier net even wat teveel omwaaid. Het is niet een storm met keiharde regen en onweer, maar de wind is echt wel flink stormwaardig!

EDIT: ik zou mijn kinderen wel naar school brengen met de auto. Of ze nu hier binnen zitten of op school dat maakt geen verschil, maar ik zou niet lekker gaan wandelen met de kinderwagen of lopend met de kinderwagen naar de winkel ofzo
Afbeelding
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:27

Bericht 28 Okt 2013 14:07

Re: storm buiten..

Ik ben vanmorgen met de auto naar de ah geweest, nu slaapt ze en vanmiddag gaan we even op visite bij mijn schoonouders, niet echt buiten geweest dus. Ik ben ook bang voor die takken, de hele straat hier ligt er vol mee. Ik moet er niet aan denken dat we geraakt worden door iets, dan liever een dagje binnen.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 28 Okt 2013 14:08

Re: storm buiten..

Waarom mag je kat niet naar buiten dan?

Ik kan trouwens de hond ook niet de hele dag binnen houden. Het beestje heeft ook haar behoeftes. Dus we gaan er wel gewoon uit. Omzeilen de bomen wat.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 28 Okt 2013 14:13

Re: storm buiten..

omdat ik bang ben dat hij weg waait. Het waait hier zo hard dat toen ik buiten was ik soms moeite had om te blijven staan. Ik weeg momenteel 90 kilo en mijn kat hooguit 4 en zijn moeder hooguit 3 kilo;) Plus natuurlijk rond waaienden takken die hem of haar kunnen raken. Ik heb een kattenbak staan dus hun behoefte kunnen ze prima daar op doen. Een hond is idd iets anders. Daar zou ik wel mee buiten lopen, maar ook alleen het hoognodige. En mijn katten laten zich echt niet aan een lijntje lopen haha
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 28 Okt 2013 14:22

Re: storm buiten..

Wij blijven binnen. Wel is ze naar de psz geweest, net als altijd gaan we daar met de auto naartoe ivm de afstand. Maar verder blijven we binnen, want ze is bang voor hele harde wind. Plus dat ik anders wel goed uit zou kijken wat ik buiten ging doen, want ik moest vanmorgen ergens iets ophalen en kwam onderweg halve boomstronken tegen op de weg. Dus met bomen en andere dingen die mogelijk gevaarlijk zijn zou ik wel uitkijken.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 28 Okt 2013 14:32

Re: storm buiten..

Bij mij was de verbazing zo groot, omdat het in Zuid-Limburg behoorlijk mee valt met de storm. Daarom verbaasde ik me erover dat ze zo'n angst had om haar dochter naar school te laten gaan.
Nou moet ik wel toegeven dat wij nog niet buiten zijn geweest, maar we gaan straks gewoon naar de winkel, als F wakker is.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem331

Bericht 28 Okt 2013 14:35

Re: storm buiten..

Stokstaartje schreef:omdat ik bang ben dat hij weg waait. Het waait hier zo hard dat toen ik buiten was ik soms moeite had om te blijven staan. Ik weeg momenteel 90 kilo en mijn kat hooguit 4 en zijn moeder hooguit 3 kilo;) Plus natuurlijk rond waaienden takken die hem of haar kunnen raken. Ik heb een kattenbak staan dus hun behoefte kunnen ze prima daar op doen. Een hond is idd iets anders. Daar zou ik wel mee buiten lopen, maar ook alleen het hoognodige. En mijn katten laten zich echt niet aan een lijntje lopen haha



Een kat zou zich best redden hoor.

Wij halen zo de oudste weer van school, denk dat ik maar weer gewoon ga lopen. Beetje bij de bomen vandaan blijven dan kan het best. Volgens mij is het ergste hier wel geweest.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 28 Okt 2013 14:41

Re: storm buiten..

ik denk dat lastig in te schatten is, omdat iedereen natuurlijk ergens anders woont en de wind overal weer anders is. Op de snelweg (moet een half uur rijden naar mijn school) was het ene moment niks aan de hand en andere moment moest ik flink tegensturen.Er stond een zijwind en we hebben geen lichte auto!
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Auxo, Lexi