Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat heeft kale plek

<<

Anoniem271

Bericht 10 Mrt 2019 20:56

Kat heeft kale plek

Vanmiddag heb ik bij de kat een kale plek ontdekt bij mijn kat op zijn heup. Mijn vorige kat heeft dit nooit gehad dus ik ben hier niet bekend mee. Kan dit kwaad? Verder doet hij gewoon zoals hij altijd doet; hij speelt, eet, drinkt, slaapt, snoept gewoon normaal. Ik merk niks geks. Hij wast zich wel regelmatig, maar dat doen alle katten toch? Hij is wel 2 maanden geleden pas bij ons gekomen (dus verhuisd) en afgelopen week heeft hij bij mijn ouders gelogeerd (bij mijn drukke neefje/andere mensen/vreemde omgeving/mee in het reismandje), dus misschien stress?

Moet ik meteen als een bezorgde tut morgenvroeg de dierenarts bellen of eerst even aankijken?
<<

Anoniem279

Bericht 10 Mrt 2019 21:06

Re: Kat heeft kale plek

Mijn katten hebben het ook regelmatig, vooral de jongste. Kan stress of een allergie zijn. Ik dacht dat het hier een allergie was maar ik heb de daadwerkelijke oorzaak volgens mij nog niet gevonden. Ik ga alleen nog maar naar de dierenarts als er ook een wond zit.

Heeft hij geen vlooien/is hij pas ontvlooid? Vlooien kunnen ook een oorzaak zijn.

Jullie zijn pas weg geweest toch? Was hij toen alleen? Of is hij ergens anders ondergebracht? Misschien heeft dat hem stress gegeven.
<<

Anoniem271

Bericht 10 Mrt 2019 21:27

Re: Kat heeft kale plek

Hij is 2 maanden geleden bij ons gekomen, toen was ie helemaal ‘af’; ontvlooid/ontwormt/gecastreerd en geënt. Een week voor wij hem kregen is hij nog helemaal gecheckt door de dierenarts.

Tijdens onze korte vakantie is hij bij mijn ouders geweest. Het eerste wat ik dacht is dat het daardoor komt. Andere (grotere) omgeving, andere mensen (waaronder mijn neefje van 5), wij er niet bij.

Gaat het bij jou katten vanzelf over?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 11 Mrt 2019 12:28

Re: Kat heeft kale plek

Het kan goed door stress van die logeerpartij komen. Onze kat wast z'n staart kaal als hij stress heeft. Als ze verder gezond oogt, zou ik het even aankijken.
<<

Anoniem279

Bericht 11 Mrt 2019 12:31

Re: Kat heeft kale plek

Vaak gaat het bij de mijne wel vanzelf over. Tenzij ze echt krabben en er een wond krijgen, dan ga ik langs de dierenarts.
<<

Anoniem271

Bericht 11 Mrt 2019 12:56

Re: Kat heeft kale plek

Ik heb ‘m net voor de zekerheid even goed geborsteld, maar er zitten sowieso geen vlooien.

Ik kijk het even aan, hij is verder gewoon zoals hij altijd is, behalve dat ie dus zijn heup kaal heeft gelikt. As we speak rent ie nu als een dolle door het huis heen. Als ik ‘m nu wéer in dat reismandje moet doen heeft ie misschien nog meer stress.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels