Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Instappers/muiltjes/sandaaltjes

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 10 Mrt 2019 10:17

Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Hiii,

Ik ben mijn zondagochtend lekker op Zalando aan het doorbrengen en nu zit ik mezelf helemaal gek te maken met wat voor een type schoen ik wel en niet kan dragen met mooi weer op werk.

Is het gepast om om bijvoorbeeld sandaaltjes te dragen? En hoe zit dat met muiltjes met een open teen? Eigenlijk is het gewoon een slipper maar dan met hak.. Sowieso is vooral het teen en hak gedeelte mijn vraag. Vinden jullie dat dit open mag zijn?

Bijvoorbeeld dit:
Afbeelding

of dit:
Afbeelding

hmm dit?
Afbeelding

of dit:
Afbeelding

Ben benieuwd! Thanks :smile:
<<

Peanutbuttercup

Bericht 10 Mrt 2019 10:20

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Wat voor werk doe je?
Mij lijken de schoenen die jij post bij de meeste bedrijven wel kunnen!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Mrt 2019 10:31

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Ik denk dat het in principe wel kan maar zelf vind ik het vreselijk. Maar dat ligt vooral aan mijn afkeer tegen voeten :laughcry:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

ChiQ

Bericht 10 Mrt 2019 10:45

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Sommige mensen hebben echt afgrijselijke voeten. Ik doel hiermee niet op vorm voet maar gewoon, maar nagellak dat al 3 eeuwen geleden eraf kon, droge hielen, onverzorgde voeten etc. Mijn voeten zijn altijd wel verzorgd en als ze dat niet zijn (nu bijv had al weer pedicure kunnen gebruiken) dan zou ik persoonlijk geen sandalen aan doen. Maar genoeg mensen denken er anders over. Ik draag ze wel naar kantoor en ik zou dit ook prima aan kunnen.
<<

Anoniem268

Bericht 10 Mrt 2019 11:00

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

De tweede zou ik wel aan doen naar mijn werk. 1 en 3 niet. 4 is niet mijn smaak, maar vind ik wel kunnen.
<<

Anoniem262

Bericht 10 Mrt 2019 11:19

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

De tweede zou ik nog wel kunnen dragen naar het werk. Het is toch een schoen met hakje, vrij veel bedekt en doet denken aan een oerdegelijke pump. In hoeverre een pump oerdegelijk is. De eerste en derde vind ik vrij twijfelachtig. Ik had een collega op kantoor die voeten op zichzelf afgrijselijk vond en sandalen bij iedereen schuwde, dus wij letten daarop m.b.t. schoeisel. Maar op andere kantoren gaat het om de aankleding. Birckenstock not done, maar geklede schoen wat lijkt op een sandaal gewoon dikke prima.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Mrt 2019 11:52

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Het ligt er aan wat de dresscode op het werk is, maar als deze niet al te streng is vind ik alle voorbeelden wel kunnen. Dan ga ik er wel van uit dat de voeten netjes verzorgd zijn, dus mooie nagellak, geen eelt etc. Als dat wel het geval is, verstoppen die voeten.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 10 Mrt 2019 12:05

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Sowieso met verzorgde voeten! Anders peins ik er niet eens over.

Ik werk op een kantoor maar wel in een magazijn. Dat is net wat het voor mij lastig maakt. Afgelopen zomer droeg ik best wel vaak jurkjes toen het echt heel warm was, zoals afbeelding hieronder, maar dan droeg ik er altijd een sneakertjee onder om het een beetje casual te houden.

Afbeelding

Ik voel me vaak al overdressed (maar don't care) als ik een jurkje met een panty aan heb. Maar dat komt omdat iedereen die niet op kantoor zit verder allemaal werkkleding aanheeft. Ik ben dus wel echt voor kleding dragen waar je je fijn in voelt.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Mrt 2019 13:01

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Als je in het magazijn werkt, ben je dan niet verplicht om werkschoenen te dragen? En vind je dan open schoenen wel fijn werken?
Maar dan snap ik wel dat je snel overdressed bent, haha. Maar goed, je moet inderdaad dragen waar je je zelf prettig in voelt!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 10 Mrt 2019 13:01

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Zijn er voor in het magazijn regels Frankie?
Bij ons mag je niet met open schoenen de hal in, ook niet op de looppaden. We mogen best open schoenen aan, maar dan zou ik meerdere keren per dag moeten switchen van schoenen. Dat lijkt me niet echt fijn.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 10 Mrt 2019 16:24

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

De magazijnmedewerkers moeten verplicht werkschoenen dragen. Maar ik denk dus dat dit is i.v.m. de werkzaamheden die ze doen. Iedereen die op kantoor werkt of van het hoofdkantoor komt (overkant straat), of klanten etc. lopen allemaal op eigen schoenen in het magazijn maar die werken ook niet op de vloer. Ikzelf dus ook niet.

Ons kantoor grenst ook gelijk aan de buitendeur, ik hoef het magazijn ook niet in om bij mijn werkplek te komen.

Misschien probeer ik het gewoon een keer en gooi ik dichte schoenen in mijn auto. Hoor ik snel genoeg of het mag of niet haha.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 10 Mrt 2019 16:31

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Bij mij op kantoor mag dit. Ik moet ook af en toe het magazijn in om een onderdeeltje voor een klant te pakken ofzo maar soms is dat 3x per dag en soms een week niet. Daar hou ik met mijn schoenen geen rekening mee.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Mrt 2019 22:14

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Geen kantoor ervaring maar ik vind zelf dat tenen zien niet netjes is, hakken wel mits ze goed verzorgd zijn.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Mrt 2019 22:18

Re: Instappers/muiltjes/sandaaltjes

Ik vind mijn beeld echt heel vreemd maar kan het voor mezelf niet verklaren. De bovenste vind ik niet kunnen de anderen wel. Voor mij zit het hem echt in het hielbandje. Overigens kan op mijn werk vrij veel. Ik had van het zomer zelfs heel veel mijn schoenen uit onder mijn bureau.
2015 💙

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers