Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laten jullie je baby thuis...

<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Okt 2013 10:04

Laten jullie je baby thuis...

Als je je oudste kindje weg moet brengen?
Mijn zoontje gaat woensdag voor het eerst naar de psz (zie er nu al tegenop, maar dat terzijde). De psz is hier 5 min lopen vandaan, dus ik zou denk ik hooguit 15 a 20 min weg zijn. Ik wil hem rond 8.15-8.30 brengen, nu slaapt mijn jongste altijd tot meestal 9.30, zal ik hem dan in bed laten liggen of toch uit bed halen en meenemen?
Ik was van plan hem mee te nemen, maar mijn schoonzus zei gisteren dat ze haar dochter van 1,5 altijd thuis in bed liet, als ze haar zoon van school ging halen. Eigenlijk veel makkelijker, maar ja voor hetzelfde geldt vliegt je huis in brand...
Hoe doen jullie dat?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 28 Okt 2013 10:07

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik neem ze mee. Ben wel benieuwd hoe het straks met de baby gaat maar ik laat ze niet alleen.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Okt 2013 10:09

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik nam Yrsa altijd mee in de wagen. Alleen thuislaten zou ik nooit doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 28 Okt 2013 10:11

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik neem haar altijd mee. En als je hem thuis laat, informeer dan iig de buren.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 28 Okt 2013 10:12

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik neem hem altijd mee als ik M uit school haal, of weg breng.
Ik zou hem nooit alleen thuis laten.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 28 Okt 2013 10:18

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik zit niet in die situatie, maar als wij ooit een tweede krijgen zou ik er nooit voor kiezen de jongste thuis te laten. Ik kreeg van de week al de kriebels toen ik de boodschappen uit de auto ging laden terwijl dochter alleen thuis sliep. Ik moest daarvoor zo'n 100 meter lopen omdat onze straat wordt verbouwd. Het voelde gewoon niet goed en dan was ik maar 3 minuten weg.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem73

Bericht 28 Okt 2013 10:20

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik heb nog maar 1 kind maar als hier een 2e bij komt en mijn dochter moet naar school dan blijft de baby even liggen. Nou woon ik zeker 10 stappen lopen van school af dus binnen een paar minuten ben ik weer thuis ( ik kan op school kijken). Ik zie mijn dochter ook altijd spelen haha
<<

Anoniem26

Bericht 28 Okt 2013 10:22

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik zou dat niet snel doen. Je vergeeft het je nooit als er wat gebeurt.
<<

Anoniem58

Bericht 28 Okt 2013 10:22

Re: Laten jullie je baby thuis...

Toen Christian klein was en hij sliep, en ik ging even met de honden belde ik altijd mijn ouders of een vriendin als ik weg ging en ik belde ook weer als ik thuis was. Was meestal maar een minuut of 10. Ik had dan een veiliger gevoel want mocht mij iets gebeuren zouden er mensen weren dat er een kindje boven lag te slapen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 28 Okt 2013 10:32

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik heb hem wel eens even alleen gelaten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 28 Okt 2013 10:36

Re: Laten jullie je baby thuis...

femke gaat altijd mee. zo ziet ze ook andere kinderen wat ik ook belangrijk vind. Ze vind ze het ook erg leuk zoals vanmorgen ging ze lekker even met de blokken spelen.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem66

Bericht 28 Okt 2013 10:39

Re: Laten jullie je baby thuis...

Nee, daar ben ik veel te schijterig voor. Mijn zoon zit ook 5 min fietsen verderop, maar als ik hem moet halen en de jongste slaapt vraag ik gewoon even iemand die even thuis wil zitten bij mij. Kan dat niet, dan maak ik hem gewoon wakker. Stel je voor, er gebeurt wat met je kind of met jou. Brr nee..
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 28 Okt 2013 10:41

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik zou het niet doen.

Een collega van me deed het wel een deed in elke zak die ze had een briefje met dat er een babay in huis lag.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem123

Bericht 28 Okt 2013 10:45

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik zou het niet doen. Ik zou het doodeng vinden als er wat zou gebeuren. Dan zou ik het mijn hele leven mezelf kwalijk nemen.
<<

Anoniem85

Bericht 28 Okt 2013 10:47

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik heb er dan geen 2 maar ik denk dat ik het alleen zou doen als ik vanuit mijn huis de school zie en andersom, zo dichtbij, Max 5 minuten afwezig. Ik zou het niet doen als het wat straten verderop is, als je 20 minuten weg bent in totaal. Stel hij wordt wakker als jij net weggaat, bijvoorbeeld door de deur die dichtslaat, dan huilt hij 20 minuten zonder dat er een ouder in de buurt is.
Ik snap dat de verleiding heel groot is, maar kan je niet de babyfoon bij de huren neerZetten met een sleutel erbij?
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 28 Okt 2013 11:02

Re: Laten jullie je baby thuis...

De jongste gaat altijd mee om de oudste te halen van de PSZ ongeacht of het tijdens haar slaaptijd is. Het geeft mij geen fijn gevoel als ik haar thuis zou laten terwijl wij weg zijn. Nu zit de school wel in een naastgelegen dorp, maar ik zou het ook doen als het hier in de buurt was.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 28 Okt 2013 11:12

Re: Laten jullie je baby thuis...

Hier gaat de jongste ook mee. In het begin gewoon in de kinderwagen zodat ze gewoon kon slapen. Ook woon ik te ver van school af.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem 82

Bericht 28 Okt 2013 11:13

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik zal de tweede straks niet thuislaten, moet er niet aan denken. Ben minstens een halfuur weg als ik A naar de psz breng, veel te lang dus! Maar zelfs 5 minuutjes zou ik niet durven, zou het mezelf nooit vergeven als er juist dan wat gebeurt. Dus misschien is het straks niet altijd even handig met slaapjes en dergelijke, maar dat is dan maar zo.
<<

Anoniem20

Bericht 28 Okt 2013 11:14

Re: Laten jullie je baby thuis...

We hebben een school hier in de straat, dan zou ik hem wel alleen laten. Is 2 min lopen. Maar hij zal naar een andere school gaan, en dan laat ik de jongste niet alleen in bed.
<<

ChiQ

Bericht 28 Okt 2013 11:15

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik heb het 1 keer gedaan en dat was toen ik mijn man op het station moest zetten om 05:45 omdat hij naar Schiphol moest, Julian lag te slapen en het is een eindje van 2 min rijden, maar lopen is dan alweer 15 minuten, daarvoor wilde ik hem niet uit bed plukken, wel had ik met mijn man afgesproken dat ik hem zou bellen als ik in huis was weer. Rationeel gezien zal er hoogstwaarschijnlijk niets gebeuren maar irrationeel gaat het echt tegen je gevoel in je kind thuis te laten, dus ik denk dat ik het niet zal doen als hier een tweede is, maar ik snap 't ook weer goed als je het wel doet, zeker als je geen slaper hebt en ik heb gelezen dat een baby wakker maken slecht is. Julian pikt dat ook niet, die gaat onbedaarlijk huilen. Maar ja, er zal maar wel iets gebeuren,pff!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 28 Okt 2013 11:17

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik zou hem gewoon meenemen.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 28 Okt 2013 11:18

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik riep altijd dat ik dat nooit zou doen.
Maar mijn jongste ligt regelmatig in de middag op bed terwijl ik dan de oudste naar school breng. De mensen om mij heen weten dat ik dit doe.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 28 Okt 2013 11:19

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik doe het wel. Ik stuur wel altijd mijn buurvrouw, vriend of moeder een berichtje als ik weg ga en als ik terug kom. Als ik niet binnen een kwartier een bericht terug stuur bellen ze me en als ik geen gehoor geef gaan ze mijn huis in/naar mijn huis toe.
Ook heb ik een app op de tablet en op mijn telefoon staan. Die zet ik altijd aan als ik weg ga, zodra er geluid uit de kinderkamer komt word ik gebeld.
Ik moet wel zeggen dat mijn zoon heel voorspelbaar is in zijn slaappatroon. Het is dan ook nog nooit voorgekomen dat hij wakker is geworden terwijl ik mijn dochter aan het ophalen was.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 28 Okt 2013 11:26

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik laat E gewoon op bed liggen als ik even mijn zoon van school moet halen. Maar de school staat aan de overkant, recht tegenover ons huis en ik kan dus gewoon de babyfoon meenemen.
Even naar het winkelcentrum die 5 min lopen is, zou ik niet zo snel doen.
<<

Anoniem144

Bericht 28 Okt 2013 12:17

Re: Laten jullie je baby thuis...

Ik zou dat niet kunnen. Ik laat wel de hond uit als de kinderen in bed liggen, maar dan neem ik de babyfoon mee. Ik loop een rondje om ons huizenblok, langs een veldje af. Babyfoon heeft dan gewoon bereik.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers