Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gastouder of kdv?

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Mrt 2019 11:38

Gastouder of kdv?

Voor de 2e keer binnen een jaar, hebben we een gastouder die het contract opgezegd heeft. Dus moeten we opzoek naar andere opvang voor onze jongste (vorige week 3 geworden). Onze dochter gaat naar de bso in ons dorp.
De gastouders in ons dorp zitten bijna allemaal vol of doen alleen 0-4 jaar.
We zijn gisteren bij een gastouder geweest. Ze heeft 1 ander kindje op twee dagen dat mijn zoon ook zou komen. De andere dag is hij eerst de enige over een tijdje komt daar een baby bij.
We zijn ook op een kdv op de boerderij geweest. Daar zijn natuurlijk meer kinderen op de groep. En misschien ook al wat meer voorbereiding op school.

Als we voor de gastouder kiezen kan de oudste daar in de vakanties ook heen. Anders moet ze naar de bso in een ander dorp.

Bij allebei voelt het goed voor mij.
Zoon is best verlegen, moest bij de gastouder altijd huilen bij afscheid en zij had het idee dat hij zich daar niet zo goed kon vermaken. Thuis kan hij soms ook wel wat rondhangen en komt niet tot spelen. Maar vindt het wel leuk om met andere kinderen te spelen.
Bij gastouder betalen we per uur en bij kdv per dagdeel.

Wat zouden jullie kiezen?

Ik werk trouwens zelf ook in de kinderopvang en ben ook gastouder geweest. Dus ik zie in allebei wel voor- en nadelen. Misschien dat ik het daarom ook zo'n lastige keuze vind.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2019 11:42

Re: Gastouder of kdv?

Bij Gtje op het KDV natuurlijk :D
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Mrt 2019 11:43

Re: Gastouder of kdv?

Als ik dit zo lees, zou ik voor het kdv gaan. Zodat je zoon daar lekker met andere kindjes kan spelen.
10.04.17
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 06 Mrt 2019 11:43

Re: Gastouder of kdv?

Ik zou na jouw ervaringen denk ik een beetje klaar zijn met de onzekerheid die bij een gastouder hoort. Zo te lezen, zou een kinderdagverblijf ook juist goed kunnen aansluiten bij je zoontje, omdat er andere kinderen zijn. Daar zou ik dus voor kiezen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Mrt 2019 11:43

Re: Gastouder of kdv?

Cotton schreef:Bij Gtje op het KDV natuurlijk :D

Haha, ja het is wel echt leuk daar!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8167

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 06 Mrt 2019 11:44

Re: Gastouder of kdv?

Ik zou voor de boerderij gaan. Ik vind het contact met andere kinderen 1 van de belangrijkste dingen van opvang.
30-04-2017
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2019 11:45

Re: Gastouder of kdv?

Haha nee zonder gekheid. Het KDV is wss duurder dan de gastouder, dus dat kan je ook nog meenemen in je overweging.

Wij wilden geen gastouder om de reden wat jij nu al 2x gehad hebt. Dat de gastouder stopt of zelf zwanger raakt en er geen geschikte vervanging is. Bij het KDV zit je wat dat betreft 'safe'.
En ik wilde graag dat ze leert omgaan met meer/verschillende kindjes en niet maar 1 of 2 anderen en voorbereiding op school vonden wij beide erg belangrijk.
En het agrarische van die specifieke opvang.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Mrt 2019 11:48

Re: Gastouder of kdv?

Ik sluit me aan bij de dames hierboven, ik zou in dit geval voor het kdv gaan. Vanwege:
- de zekerheid dat hij het hele jaar kan blijven
- contact met leeftijdgenoten
- voorschoolse educatie
- het is een BOERDERIJ, hoe tof is dat.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2019 11:49

Re: Gastouder of kdv?

Caulfield schreef:Ik sluit me aan bij de dames hierboven, ik zou in dit geval voor het kdv gaan. Vanwege:
- de zekerheid dat hij het hele jaar kan blijven
- contact met leeftijdgenoten
- voorschoolse educatie
- het is een BOERDERIJ, hoe tof is dat.
- G van Cotton is er ook

You're welcome
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 06 Mrt 2019 11:50

Re: Gastouder of kdv?

Wat vervelend zeg, hoe het gegaan is met die gastouders.

Ik zou ook voor het kdv kiezen, op een boerderij is helemaal leuk (weet ik uit ervaring)! Is het verschil in kosten erg groot? Als dat te overzien is zou ik niet meer twijfelen maar hem daar naar toe doen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Mrt 2019 11:51

Re: Gastouder of kdv?

Ik wil zelf trouwens ook wel naar een opvang op een boerderij.
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2019 11:52

Re: Gastouder of kdv?

G heeft haar eerste kalfje al geboren zien worden vorig jaar. :love:

Zover ben ik nog niet eens gekomen in m'n leven.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Mrt 2019 11:53

Re: Gastouder of kdv?

Cotton schreef:
Caulfield schreef:Ik sluit me aan bij de dames hierboven, ik zou in dit geval voor het kdv gaan. Vanwege:
- de zekerheid dat hij het hele jaar kan blijven
- contact met leeftijdgenoten
- voorschoolse educatie
- het is een BOERDERIJ, hoe tof is dat.
- G van Cotton is er ook

You're welcome


Haha. Ja vooral daarom.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 06 Mrt 2019 11:53

Re: Gastouder of kdv?

Cotton schreef:G heeft haar eerste kalfje al geboren zien worden vorig jaar. :love:

Zover ben ik nog niet eens gekomen in m'n leven.


Wauw bijzonder zeg!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2019 11:56

Re: Gastouder of kdv?

Jaaa echt zo leuk. Als er kalfjes geboren worden krijgen de leidsters een seintje en als het uitkomt gaan ze met z'n allen kijken (en moeten wij het met de foto's doen).
En er zijn konijnen, vind ik persoonlijk ook erg leuk haha.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 06 Mrt 2019 12:00

Re: Gastouder of kdv?

Tof Cotton!
10.04.17
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 06 Mrt 2019 12:07

Re: Gastouder of kdv?

Nu ik dit lees zou ik zeker voor het kdv van Cotton gaan. Ik wil er bijna voor verhuizen, wat klinkt dat leuk zeg!

Onze zoons zijn eerst bij een gastouder geweest. Dat beviel ons heel erg goed. Toen de oudste naar school ging is de jongste naar het kdv op die school gegaan. De jongste moest enorm wennen aan de grote groep kinderen. Nu is hij bijna 4 en gaat met enorm veel plezier er naar toe.

Wat ik wel heel belangrijk vind is dat er wel vaste gezichten op de groep zijn, bij een kdv wisselt dat veel sneller dan wanneer ze naar een gastouder gaan. Wat natuurlijk logisch is en je waarschijnlijk ook weet vanuit je werk.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Mrt 2019 12:08

Re: Gastouder of kdv?

Ik wil mijn kinderen ook wel naar dat kdv!

Ik heb tot nu toe alleen maar ervaring met gastouders, maar ga als het weer nodig is denk ik toch voor een kdv. Mijn kinderen gingen naar twee verschillende gastouders vanwege de leeftijd (de ene tot 4 jaar, de andere vanaf 4 jaar). Die van mijn zoon zei ook plotseling op, ik vond dat zo erg voor hem! Hij ging ook met plezier erheen net een paar maanden, maar zij vond het te zwaar omdat hij maar een dag in de week kwam (dat was al van tevoren bekend, dus als ze dat liever niet wilde had ze dat toen best aan mogen geven). Die van mijn dochter zei ook op, maar dat was omdat mijn dochter na een paar maanden de enige was bij haar, dus dat kon niet uit (mijn dochter vond het daar heel leuk met haar eigen kinderen).
Mijn dochter is toen naar de bso gegaan en ik kreeg toen voor mijn zoon een gastouder aangeboden via het gastouderbureau en dat klikte zo goed dat we toen toch nog daarvoor zijn gegaan (absoluut geen spijt van gehad trouwens, ze waren altijd buiten op pad, hij vond het daar heerlijk).

Toch zou ik nu eerder voor een kdv gaan, toch wat meer zekerheid. En die van jullie klinkt echt heel leuk!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Mrt 2019 12:13

Re: Gastouder of kdv?

Ja als ik dit zo allemaal lees zou ik zeker voor het kdv gaan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 06 Mrt 2019 12:16

Re: Gastouder of kdv?

Het nadeel van een gastouder is dat wanneer de gastouder ziek is, je zelf andere opvang moet regelen. We hebben een periode gehad dat er steeds iets was bij de gastouder, dat werd op laatst wel een beetje vervelend, maar gelukkig gaat het nu al een hele tijd goed. Bij een kdv kan een kind altijd terecht.

Wij maken gebruik van 2 dagen gastouderopvang en 1 dag kdv. Zoon gaat al vanaf toen hij 4 maanden was naar de gastouder, dus het is zo'n beetje zijn 2e thuis. Vorig jaar is er het kdv bij gekomen. Ik ben een dag meer gaan werken en bij de gastouder was geen plek. Op het kdv bieden ze 's ochtends peuteronderwijs aan, dat vind ik een dikke pre, anders had ik hem ook nog een ochtend naar de plaatselijke psz 'moeten' sturen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 06 Mrt 2019 12:40

Re: Gastouder of kdv?

Dat kinderdagverblijf klinkt echt tof! Voor zover ik weet was het er nog niet toen H. geboren werd, anders had ik die zeker overwogen (ik woon er dus ook in de buurt). Nadeel is dat je oudste kind er in de vakanties dus niet heen kan, als ik het goed begrijp.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Mrt 2019 13:04

Re: Gastouder of kdv?

Haha nou jullie mening is wel duidelijk! Inderdaad de zekerheidvan het kdv dat hij daar altijd terecht kan is wel fijn.

Klopt Lookie, dan moet ik een vakantie contract afsluiten bij de bso, maar de bso waar ze nu zit is in vakanties niet open, dus moet ze naar een andere locatie. En dat is niet bij het kdv van zoon. Volgensmij doen ze wel altijd leuke dingen op de bso daar in de vakanties. Alleen kent ze dan waarschijnlijk niet zo veel kinderen daar.
Of kijken of ze dan naar mijn (schoon)ouders kan.
Dat geld trouwens ook voor de studiedagen die op mijn werkdagen vallen. Nu kon ze dan mee naar de gastouder. Maar dan moet ik mijn schoonmoeder vragen. Die woont een half uur de andere kant op dan mijn werk. Maar daar zou ze dan eventueel ook de avond van tevoren al heen kunnen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 06 Mrt 2019 13:43

Re: Gastouder of kdv?

Ik zou voor het KDV gaan om alles wat al genoemd is.

T heeft het echt super naar zijn zin bij de gastouder maar een aantal dingetjes worden een beetje vervelend.
Zo zit ze nogal vol en is ruilen amper mogelijk, ze wil steeds meer dagen vrij en daar kunnen wij amper nog wat voor regelen. Wij hebben WEL opvang nodig in schoolvakanties en zij werkt niet altijd.
Gelukkig is ze nooit ziek want dan zou dat er ook nog bijkomen.
Wat ik ook een nadeel vind is dat er soms 2 baby's en 2 peuters zijn. Dan gaat er veel aandacht naar de baby's.
T kan gelukkig goed zelf spelen hoor.

Voordeel is natuurlijk wel dat het niet erg is als mijn man iets later is met ophalen. Of als hij ziek is doet ze niet moeilijk. Er zijn daar altijd weinig kindjes ziek dus T neemt weinig virussen meer naar huis.
Ze woont dichtbij dus ik kan lopend. En als hij straks naar school gaat kan hij daar de vrijdag nog terecht.

Overigens gaat T straks ook naar de psz omdat hij dan leert met grote groepen kindjes om te gaan.
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 06 Mrt 2019 13:54

Re: Gastouder of kdv?

Caulfield schreef:Ik sluit me aan bij de dames hierboven, ik zou in dit geval voor het kdv gaan. Vanwege:
- de zekerheid dat hij het hele jaar kan blijven
- contact met leeftijdgenoten
- voorschoolse educatie
- het is een BOERDERIJ, hoe tof is dat.


Absoluut deze punten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Mrt 2019 14:39

Re: Gastouder of kdv?

Nu wil ik zelf ook weer naar het kdv hoe tof klinkt dit.
2015 💙
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers