Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gastouder of kdv?

<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 06 Mrt 2019 15:04

Re: Gastouder of kdv?

Kdv klinkt super leuk! En hij heeft meer contact met kinderen wat misschien ook wel goed is voor hem?
Als ik de foto's van F zie met de tractoren e.d. zal hij het zeker wel naar zijn zin gaan hebben daar.
Mits de kosten ook te overzien zijn, je moet toch ook je dochter ergens kunnen laten opvangen wat misschien ook weer meer kosten met zich mee brengt dan dat ze samen naar dezelfde GO konden.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem291

Bericht 06 Mrt 2019 16:43

Re: Gastouder of kdv?

Als F bij een gastouder veel alleen of met een baby is zou ik daar niet voor kiezen. J is natuurlijk net zo oud en hij gaat naar de gastouder en daar zijn op allebei de dagen nog 2 kindjes van zijn leeftijd waar hij veel mee speelt. Pas was hij alleen met een baby en ze gaf zelf al aan dat hij die andere kindjes wel echt miste terwijl hij zich heel goed zelf kan vermaken. Denk dat het goed is voor kindjes van zijn leeftijd om met leeftijdsgenootjes om te gaan.

KDV op een boerderij klinkt wel heel tof.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 06 Mrt 2019 16:51

Re: Gastouder of kdv?

Absoluut kdv.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Mrt 2019 17:58

Re: Gastouder of kdv?

Ik vind alle twee voordelen hebben.
Zo ving onze gastouder de kinderen ook op als ze niet helemaal lekker waren, was het geen probleem als we in de file stonden of de trein vertraging had, dan zei ze altijd doe maar rustig aan ik geef ze wel een bordje eten. Als ze een keer een ongelukje gehad hadden kregen we de volgende keer de kleding gewassen terug. We hadden maar 1 persoon om mee te communiceren en deed ze precies wat wij vroegen, was ze flexibel en zat ze ook weer vol met kinderen dus genoeg kinderen om mee te spelen. Ze was streng maar rechtvaardig en voedde de kinderen echt op naar onze normen en waarden, dat vond ik heel fijn. Nadeel vond ik dat ze in de zomer 3 a 4 weken vrij nam en rond de kerst ook nog en dat we dat dan of zelf moesten opvangen of ze naar een vervangende gastouder moesten die ze niet kende en waar wij dan ook kennis mee moesten gaan maken en kijken of we ze daar achter wilde laten ed.

Toch hebben we voor een kinderdagverblijf gekozen toen we gingen verhuizen en S net 3 was. Dat zou ik gezien de leeftijd in jou geval ook doen. Dat hebben we gedaan omdat we dat een goede voorbereiding vonden op school en ik hem niet op mijn vrije dagen ook nog naar de peuterspeelzaal wilde brengen. En omdat ze daar ook een bso hebben, dus hij hoefde maar 1 keer te wennen en niet opnieuw nadat hij vier geworden is.
De leidsters zijn heel lief, ze doen veel leuke dingen met de kinderen en de jongens vinden het er leuk. Maar het altijd stressen om op tijd te komen, hoe snel ze bellen als iemand ziek is dat vind ik echt een mega groot nadeel en de wisselende leidsters die niet altijd van alles op de hoogte zijn vind ik echt minder fijn. Mijn jongste heeft bijvoorbeeld een hele gevoelige huid en ik kan precies zien als iemand anders zijn groep waargenomen heeft en hij dus met wegwerpdoekjes is schoongemaakt bijvoorbeeld. Ook de zakjes met vieze was wordt ik niet blij van al begrijp ik het wel.

Alles bij elkaar heb ik een kleine voorkeur voor de gastouder maar wint het kinderdagverblijf het ivm de bso en de voorbereiding op school.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pitty

Bericht 06 Mrt 2019 20:21

Re: Gastouder of kdv?

Absoluut kdv!

Suus, in N-R zit ook een natuurlijke gastouder op een ‘boerderij’.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Mrt 2019 20:23

Re: Gastouder of kdv?

Dat wist ik niet, ik ga eens kijken. Dank je, Pitty! Heb het nu nog niet nodig, maar ik denk vanaf het najaar wel weer.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Mrt 2019 20:25

Re: Gastouder of kdv?

Cotton, Jezzie ik ben heel benieuwd over welke kdv het gaat. Ik kijk ook naar een agrarische kdv, lijkt me fantastisch (eerst maar een kind en werk, maar toch). Maar ik zie er in de buurt één en die zit op een kwartier rijden vanaf hier, in L. , best irritant. Want om de hoek zitten ook 2 kdv's. Lijkt me veel praktischer.
Jezzie, voor jou in dit geval zou ik ook echt voor kdv gaan!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2019 20:29

Re: Gastouder of kdv?

Ik PM je!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Mrt 2019 22:06

Re: Gastouder of kdv?

Mijn jongens gaan beide naar zowel de gastouder als het kdv.

Voordelen gastouder:
Mega flexibel (is 24/7 open)
Kinderen hoeven zelf geen ontbijt/diner mee
Kortere lijntjes, kan altijd even appen
Voelt voor de kinderen als tweede thuis, niet als opvang

Voordelen kdv
Zit in de basisschool
Meer leeftijdsgenootjes
Broertjes zitten niet bij elkaar
Uitstapjes zijn vaak groter


Over beide ben ik hartstikke tevreden.

Ik zou m'n kinderen overigens nooit naar een boerderij brengen. Die dierenharen en weet ik wat nog meer wat ze in de mond stoppen en op de kleding meeslepen, bah.
R. 2013
D. 2016
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 07 Mrt 2019 08:48

Re: Gastouder of kdv?

Ik zou voor het kdv lezen als ik jouw verhaal zo lees, boerderij klinkt in ieder geval heel leuk!
Carpe Diem
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mrt 2019 09:30

Re: Gastouder of kdv?

Spencer schreef:
Ik zou m'n kinderen overigens nooit naar een boerderij brengen. Die dierenharen en weet ik wat nog meer wat ze in de mond stoppen en op de kleding meeslepen, bah.

Jouw kinderen spelen toch ook buiten? En knuffelen ook wel eens een konijn of hond?

Het is niet de zandbak tussen de koeien staat he. Voor een agrarisch KDV zijn de hygiëne regels hetzelfde als voor ieder ander KDV. Alleen ja, ik vind idd wel eens wat stro in een schoentje.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Mrt 2019 10:39

Re: Gastouder of kdv?

Klinkt geweldig Cotton! Ik zou dan ook zeker voor dat kdv kiezen.
Onze jongste gaat een ochtend naar de gastouder. Voorwaarde is wel dat daar verschillende kindjes van verschillende leeftijden zijn. En dat is dus ook het geval op de ochtend dat hij daar naartoe gaat. Ze zijn meestal met 5 of 6 kindjes.
Zodra hij 2,5 is gaat hij net als zijn oudere broer naar de psz en stoppen we met de gastouder.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 07 Mrt 2019 13:36

Re: Gastouder of kdv?

Bedankt voor jullie reacties! Mijn man wil ook nog even op het kdv kijken. Maar waarschijnlijk gaan we daar wel voor, ook omdat de stap naar school dan wat minder groot is voor hem. Bij de gastouder wilde ik hem niet ook nog eens twee ochtenden naar de psz brengen. Maar dat krijgt hij dan nu aangeboden op het kdv.

Joey, ik ben nu wel benieuwd waar jij woont! :)
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem279

Bericht 07 Mrt 2019 16:04

Re: Gastouder of kdv?

Cotton, ik wil op jouw kdv werken!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Mrt 2019 18:02

Re: Gastouder of kdv?

Cotton schreef:
Spencer schreef:
Ik zou m'n kinderen overigens nooit naar een boerderij brengen. Die dierenharen en weet ik wat nog meer wat ze in de mond stoppen en op de kleding meeslepen, bah.

Jouw kinderen spelen toch ook buiten? En knuffelen ook wel eens een konijn of hond?

Het is niet de zandbak tussen de koeien staat he. Voor een agrarisch KDV zijn de hygiëne regels hetzelfde als voor ieder ander KDV. Alleen ja, ik vind idd wel eens wat stro in een schoentje.


Misschien had ik er even bij moeten zeggen dat hartstikke allergisch ben voor dierenharen, hooi, stro etc. Ik borstel ze altijd helemaal af als ze bij dieren zijn geweest. Ik associeer het met vies omdat ik het niet in huis wil.
R. 2013
D. 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 08 Mrt 2019 09:57

Re: Gastouder of kdv?

Ik zou voor het KDV kiezen. Ons KDV heeft ook dieren (kippen en konijnen) en staat aan de rand van een prachtig bos. Grote moestuin waar de kinderen in mee mogen helpen en yogalessen en muzieklessen. Heel leuk! Focus ligt daar op buitenspelen en de kinderen hebben dan zo’n overall aan. Nooit viezigheid mee behalve soms zand in haar schoenen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Mrt 2019 23:34

Re: Gastouder of kdv?

We hebben voor het kdv op de boerderij gekozen.
F heeft daar vanochtend gewend en dat ging super goed! Hij vond het wel spannend en wilde eerst niet dat ik weg ging. Maar uiteindelijk kon ik weg gaan zonder dat hij ging huilen en heeft hij mij bij het raam uitgezwaaid. :love:
En toen ik hem kwam halen wilde hij niet mee naar huis. Haha.
Ze vonden hem heel sociaal en hij had lekker gespeeld en mee gedaan met knutselen.
Volgende week gaat hij twee halve dagen en vanaf april al mijn werkdagen!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Mrt 2019 08:51

Re: Gastouder of kdv?

Wat fijn dat het zo goed ging, Jezzie!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 14 Mrt 2019 09:15

Re: Gastouder of kdv?

Leuk Jezzie, fijn dat het goed ging en hij lekker heeft gespeeld.
Trots op mijn stoere ventje!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Tom