Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolzwemmen

<<

Anoniem313

Bericht 05 Mrt 2019 15:04

Schoolzwemmen

Wat is jullie ervaring met schoolzwemmen? Vanaf welke groep, en halen de kinderen ook echt diploma's of is het meer voor de lol?
Wij hebben deze week een rondleiding op de nieuwe school en ik ga hier zeker ook naar vragen, maar ben eigenlijk wel benieuwd. Mijn oudste zit op zwemles en heeft A & B binnen. Nu zwemt ie voor C maar ik vermoed dat ie dat niet zo snel gaat halen. Na de zomer gaat ie naar groep 4 en verhuizen we naar de nieuwe wijk plus school, en dan wil hij op voetbal. Ik vraag me af of ik dan niet gewoon met die *$%@ zwemles zal stoppen en dan wachten tot ie met schoolzwemmen z'n C kan halen. Of is dat ijdele hoop?
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2019 15:12

Re: Schoolzwemmen

Wij kregen schoolzwemmen op de middelbare school, was ipv gymles. VRESELIJK.
Alle meiden waren stuk voor stuk altijd ongesteld (zeiden ze) om niet in bikini te hoeven voor de hele klas.

Maar goed, dat is in de lagere klassen van de basisschool natuurlijk nog niet van toepassing, maar ik vond het toen echt verschrikkelijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Mrt 2019 15:13

Re: Schoolzwemmen

Toen ik nog op school zat, was het wel echt zwemles. Ik heb mijn A in mijn eigen tijd gehaald en mijn B op schoolzwemmen. Hoe het nu is weet ik niet, bij mijn dochter op school is geen schoolzwemmen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 05 Mrt 2019 15:15

Re: Schoolzwemmen

Is schoolzwemmen weer terug ja? Mij lijkt het ideaal. Ik lees mee!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Mrt 2019 15:18

Re: Schoolzwemmen

Wij hadden vroeger trouwens schoolzwemmen vanaf groep 5 volgens mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 05 Mrt 2019 15:29

Re: Schoolzwemmen

Ook nog geen ervaring, maar op onze school schijnen ze wel degelijk ook echt voor diploma’s te gaan. Ideaal! Ik hoop dat dochter voor die tijd A heeft en dan op school B ofzo. (Onze school biedt t aan vanaf groep 3)

In jouw geval zou ik trouwens lekker stoppen met zwemles caulfield. C is toch eigenlijk alleen maar extra? (Of is dat veranderd tegenwoordig?). Als ie er dan ook nog eens niks aan vind..
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mrt 2019 15:41

Re: Schoolzwemmen

SophieZMY schreef:
In jouw geval zou ik trouwens lekker stoppen met zwemles caulfield. C is toch eigenlijk alleen maar extra? (Of is dat veranderd tegenwoordig?). Als ie er dan ook nog eens niks aan vind..


Nou, hij vindt het donders mooi, maar ik haat het :) En ik kan niet voetbal en zwemles combineren met werk en opvang.

Man, schoolzwemmen is dus niet eens overal. Zie je, zo weinig weet ik er dus van!
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 05 Mrt 2019 15:42

Re: Schoolzwemmen

Owh haha, dat is dan een beetje jammer, dat hij t wél leuk vindt :D

Dan maar door tot voetballen echt begint?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 05 Mrt 2019 15:43

Re: Schoolzwemmen

Voetbal lijkt mij dan weer de horror trouwens.
Hoop dat mijn zoon (die nog niet eens geboren is haha) wat anders kiest. Zie mezelf al langs dat veld elke zaterdag brrr
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 05 Mrt 2019 15:54

Re: Schoolzwemmen

Ik heb met schoolzwemmen twee diploma's gehaald. Maar wel pas in groep 7 en 8. A en b had ik al, dus het was niet zo erg. Ik kon gewoon toen pas echt goed zwemmen. Ik denk dat het op les sneller gaat, maar met schoolzwemmen ook kan. Daarnaast maakt hij met schoolzwemmen wel z'n zwemuren waardoor het in ieder geval onderhouden wordt. Vooral op jonge leeftijd is dat wel van meerwaarde om het goed te blijven kunnen. Voor c had ik iemand niet op les gelaten als je ook met school zwemt.

Cotton, op de middelbare school zwemmen.. Wat erg!!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Mrt 2019 15:55

Re: Schoolzwemmen

Wij hadden vroeger op school vanaf groep 4 schoolzwemmen. Voor de kinderen die toen nog geen A of B hadden werden er dan in een apart groepje zwemlessen gegeven. Voor de rest van de klas hebben ze toen een ander lesprogramma gebruikt, zo kon je oa het dolfijn en het walvis diploma halen. In groep 6 had iedereen A en B inmiddels gehaald en hebben we met de hele klas C gedaan en daarvoor ook af gezwommen tijdens het schoolzwemmen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 05 Mrt 2019 16:16

Re: Schoolzwemmen

Ik dacht dat schoolzwemmen al een poos niet meer bestaat?

Hier in ieder geval geen schoolzwemmen helaas. Ik heb vroeger wel op schoolzwemmen gezeten. Ik denk groep 4, 5 of 6? Hierin heb ik mijn a diploma gehaald. B had ik ook kunnen halen als ik langer onder water kon zwemmen maar dat lukte mij niet.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 05 Mrt 2019 17:10

Re: Schoolzwemmen

Volgens mij wisselt het per school. Op mijn oude basisschool wordt het nog steeds gewoon gedaan, omdat het een openlucht zwembad is wel vanaf 1 mei t/m 1 september. Ik zag overigens dat het vanaf groep 3 is, dus dat zal in mijn tijd ook wel zo zijn geweest.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Mrt 2019 18:06

Re: Schoolzwemmen

Wow wist niet dat dit nog bestond! Handig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 05 Mrt 2019 19:03

Re: Schoolzwemmen

Y. heeft volgend jaar schoolzwemmen, in groep 5. Hij heeft inmiddels a,b,c dus zal dan voor zwemvaardigheid gaan. Daar was hij al mee begonnen, maar door hele erge eczeem wat we niet onder controle krijgen zijn we gestopt met zwemmen.

Ik vind het ten 1e veels te laat om het pas in groep 5 te doen. Ten 2e is het alleen in de even weken. Als daar precies een vakantie in valt hebben ze dus maar 1 lesje in 1 maand. Dat zal ook niet echt werken denk ik :palm:

Een andere school hier in de straat heeft de mogelijkheid voor zwemles in groep 2 en 3. Dat moet je zelf betalen, maar de kindjes gaan dan na schooltijd naar het zwembad. Soort buitenschoolse opvang in het zwembad :ja:

Edit: ik heb zelf vroeger mijn b diploma op school gehaald en mijn c brevet. Ik kreeg die gele rot pop niet omhoog van de bodem en mocht daarom niet afzwemmen :)
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Mrt 2019 19:06

Re: Schoolzwemmen

Ik vond C trouwens geen extra, ik vond dat diploma er eigenlijk wel gewoon bij horen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Mrt 2019 19:45

Re: Schoolzwemmen

In jouw geval claufield zou ik hem de keuze laten maken. Dan kiest hij toch wel voor voetbal.

Vanaf welke groep doen ze schoolzwemmen? Ga je dan met je jongste wel opnieuw naar ‘t zwembad? Of wacht je dan ook schoolzwemmen af?
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mrt 2019 19:54

Re: Schoolzwemmen

Cotton schreef:Wij kregen schoolzwemmen op de middelbare school, was ipv gymles. VRESELIJK.
Alle meiden waren stuk voor stuk altijd ongesteld (zeiden ze) om niet in bikini te hoeven voor de hele klas.

Maar goed, dat is in de lagere klassen van de basisschool natuurlijk nog niet van toepassing, maar ik vond het toen echt verschrikkelijk.


I can shake you the hand. Verschrikkelijk.

Handig, op de basisschool weer zwemles! Ik zie het op meerdere plaatsen weer ingevoerd worden.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 05 Mrt 2019 19:56

Re: Schoolzwemmen

Susan schreef:Ik vond C trouwens geen extra, ik vond dat diploma er eigenlijk wel gewoon bij horen.

Eens! C vind ik echt wel een meerwaarde hebben op A en B. Met C leren ze bijvoorbeeld zwemmen met een (regen)jas aan over een lange broek en longsleeve. Ook moeten ze met al die kleding onder een mat doorzwemmen.

Schoolzwemmen is op de meeste scholen afgeschaft vanwege de tijd die het in beslag neemt en de kosten. Ik had zelf vroeger schoolzwemmen in groep 3 en 4. Ik ben zelf nu leerkracht van groep 3 en 4. Mijn ervaring, ook met mijn eigen kinderen, is dat de meeste kinderen hun diploma's halen in groep 2 en 3, soms nog in groep 4. Als je schoolzwemmen wilt om je kind versneld de diploma's te laten halen, zou ik het een meerwaarde vinden in groep 2 of 3.
2011 2012 2017
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Mrt 2019 21:05

Re: Schoolzwemmen

Wow serieus de meeste die hun diploma's in groep 2 en 3 al halen. Bij F in de klas heedt er 1 A en B en de rest zit nog op les. F heeft nog geen diploma en zie dat voorlopig ook biet gebeuren. Is nogal laks.

Maar schoolzwemmen zou wel prettig zijn maar kan me voorstellen dat dat vanwege de kosten niet mogelijk is. Zeker bij de kleine dorpsschool hier.
<<

renskenijn

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 26 Apr 2015 11:17

Bericht 05 Mrt 2019 21:14

Re: Schoolzwemmen

Hier bij ons is er alleen nog schoolzwemmen voor de scholen die in achterstandswijken staan of de 'gezonde' scholen. De andere scholen in onze woonplaats krijgen geen schoolzwemmen meer.
Het schoolzwemmen was bij ons altijd voor de groepen 4 (op andere scholen ook 3 en 5 en soms hoger als er nog geen A was). Wat ik merkte (wel als juf) dat het voor mijn gevoel op een reguliere les wel sneller gaat om een diploma te halen. De groepen zijn bij het schoolzwemmen net iets groter, effectief is er minder lestijd. Ik heb kinderen die al les hadden (prive) wel diploma's zien halen maar leerlingen die zelf niet zwommen hadden er veel meer moeite mee.

Als ik zelf zou moeten kiezen en er is schoolzwemmen dan zou ik een C wel bij het schoolzwemmen laten halen. Dan kan het best wat langer duren maar kost het je zelf geen geld en geen tijd.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 05 Mrt 2019 21:21

Re: Schoolzwemmen

Bij ons op school, Amsterdam, is er schoolzwemmen in groep 5. Duurt een half jaar.
Er zijn kinderen die eraan beginnen met alleen A en B en halen dan nog C of meer.
Sommigen hebben nog helemaal geen diploma en halen dan met moeite alleen A.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Mrt 2019 21:54

Re: Schoolzwemmen

Als hij toch gaat schoolzwemmen zou ik nu stoppen met zwemles. Dat C diploma komt dan wel en anders maar niet. Met B kunnen kinderen prima zwemmen (bijhouden is altijd slim) en wat is nou de meerwaarde van die regenjas bij C? Realistisch gezien zouden we onze kinderen dan met jeans en een winterjas moeten laten zwemmen.
Aantal jaar geleden was A met korte broek en korte mouwen, nu is dat al lang. B is ook al weer strenger geworden, dus niet te mogelijk doen en lekker gaan voetballen ;)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Mrt 2019 22:29

Re: Schoolzwemmen

Carrie schreef:Is schoolzwemmen weer terug ja? Mij lijkt het ideaal. Ik lees mee!

+1!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 05 Mrt 2019 22:52

Re: Schoolzwemmen

De oudste twee hebben zwemles op de basisschool (België, 1 uur gym en 1 uur zwemmen elke week, school heeft zelf een zwembad). Ze halen hier geen diploma's meer met zwemmen, wel certificaten voor de kindjes die vanaf nul beginnen. Ik vond het zelf wel fijner om ze niet pas op school te laten beginnen met zwemmen, ze hadden A daarom al tijdens hun kleuterjaren gehaald. Het schoolzwemmen is wel super om het goed bij te houden, we merken dat hun conditie goed blijft en dat ze ook steeds sterker worden met zwemmen. Ze zwemmen nu veel beter dan toen ze net hun diploma hadden.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers