Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Provinciale Statenverkiezingen 2019

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Mrt 2019 13:22

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Suus schreef:
Zora schreef:
Suus schreef:Mijn dochter mocht de vakjes rood kleuren bij mijn man, mijn zoon was met mij mee, maar had alleen oog voor de paaseitjes :smile:


Ik zou eigenlijk denken dat dat niet mag! Ik overwoog het bij T ook maar dacht dat mag vast niet. Jullie dochter jn het hokje mag volgens mij sowieso al niet, vanaf 4 :laughcry: ach ja


Ik vroeg mijn man nog tot welke leeftijd dat eigenlijk mocht, maar we wisten het eigenlijk allebei niet. Heb net even gekeken en mag inderdaad maar tot 3 jaar. Toch raar dat ze daar niks van gezegd hebben dan, ze ziet er toch wel duidelijk ouder uit dan 3 lijkt me.


het stond op je stembiljet of in de brief die erbij kwam :)

Wel prima op zich dat ze er niks van hebben gezegd denk ik. Moet met zo'n kleintje prima kunnen... maar daarom verbaasde het specifieke kleuren me dus wel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Mrt 2019 13:23

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Je ziet het trouwens ook in die D66-reclame campagne. Dat zo'n meisje mee wordt genomen door haar moeder naar een stemlokaal (maar de suggestie wordt gewekt voor het eerst naar school). En dan laat haar moeder haar hand los om alleen in het hokje te gaan staan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem284

Bericht 21 Mrt 2019 13:25

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

https://speld.nl/2019/03/21/nederlandse ... stemhokje/

En het is dit keer niet eens satire!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Mrt 2019 13:25

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Ik kan me niks anders bedenken dan dat dat mensen zijn die gewoon dit kabinet zat zijn. Dus gaan ze maar stemmen op degene die het meeste geluid laat horen. Hun reclamespotjes waren precies zó in elkaar gezet dat ze dingen riepen die men bezig houdt: de migratie en je energie rekening. Ga daar dingen over roepen waarin men zich herkent en tadaa.. je krijgt een grote groep achterlijke volgers die niet meer zelf nadenken.

Of mensen die niet eens snappen dat dit niet de tweede kamer verkiezingen zijn. Die heb je ook nog.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Mrt 2019 13:26

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Dat is hier ook zo Zora. Pas vorige week liet de lijsttrekker zich in Friesland op een event zien.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 21 Mrt 2019 13:34

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Ik vind het ook maar een enge ontwikkeling met Baudet. Ik snap oprecht niet hoe mensen op iemand kunnen stemmen die zó over lijken gaat. Ik denk dat veel van zijn stemmen vooral als een stem tégen Rutte bedoeld zijn. FvD windt er geen doekjes om dat ze niet achter Rutte staan (zacht uitgedrukt) en dat ze verandering willen. Mensen genoeg die aan die paar woorden genoeg hebben om hun stem te bepalen.

Edit: wat Caro ook zegt dus.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 21 Mrt 2019 13:40

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Zijn de stemmen op FvD misschien niet een tegenstem tegen de regering in het algemeen? Veel anders kan ik ook niet verzinnen.

Afgelopen week kreeg ik een gesponsorde oproep van de VVD om te stemmen. Vrij neutrale reclameboodschap. Maar die reacties eronder, Rutte werd voor vanalles uitgemaakt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Mrt 2019 13:42

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Ik vind het zo slecht dat de landelijke verkiezingen hier bij worden gehaald. Ja, de provincie kiest de 1e kamer maar mijn stem is toch echt gegaan naar de partij die voor mij duidelijk over meeste zaken in mijn provincie ongeveer hetzelfde denkt als ik. Dat deze partij toevallig ook een landelijke partij is doet voor mij niet ter sprake.

Bij de waterschap heb ik niet eens op een landelijke partij gestemd, daar kwam de landelijke partij waar ik bij de proninciale staten op heb gestemd helemaal onderaan uit de stemwijzer.

Een vriend van mij stemt FvD. Hij gaat altijd mee met het populisme, maar inhoudelijk heeft die partij geen programma voor de provincie dus waar stem je dan eigenlijk op voor je provincie. Gelukkig zijn ze in Brabant niet de grootste geworden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mrt 2019 13:44

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Ik denk dat ik best wat mensen ken die Fvd gestemd kunnen hebben. Niet dat ik dat weet hoor, en wij allebei ook zeker niet maar ik denk wel dat er in onze omgeving best wat mensen zouden kunnen zijn. Hoogopgeleiden, rechtse mensen, die VVD niet rechts genoeg vinden en zich niet genoeg identificeren met Wilders. Ik denk dat daar best nog een gat zat, in die hoek van de politiek.
Dat gezegd hebbende, wil ik er bij zeggen dat ik het ABSOLUUT niet met veel van z'n standpunten eens ben, zeker wat betreft zijn klimaatontkenning en immigratie. Er zijn wel wat punten waar ik me in kan vinden maar dit zijn voor mij echt zeker dealbrekers die de partij maken tot wat ze zijn, en niet bij mij aansluiten.
En Baudet is gewoon brrrr een engerd.

Ik vind het ook een hele opvallende uitslag.

Ik vond het wel goed om te lezen dat in onze gemeente de opkomst ruim boven 't landelijk gemiddelde lag en de vvd heeft hier gewonnen. Voor de provinciale staten heb ik D66 gestemd en voor de waterschapsverkiezingen heb ik vvd gestemd.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Mrt 2019 13:48

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Caro schreef:Ik kan me niks anders bedenken dan dat dat mensen zijn die gewoon dit kabinet zat zijn. Dus gaan ze maar stemmen op degene die het meeste geluid laat horen. Hun reclamespotjes waren precies zó in elkaar gezet dat ze dingen riepen die men bezig houdt: de migratie en je energie rekening. Ga daar dingen over roepen waarin men zich herkent en tadaa.. je krijgt een grote groep achterlijke volgers die niet meer zelf nadenken.

Of mensen die niet eens snappen dat dit niet de tweede kamer verkiezingen zijn. Die heb je ook nog.

Ik denk inderdaad ook dat het zo gewerkt heeft, dat heeft de FvD slim gedaan.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 21 Mrt 2019 13:49

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Hebben jullie die tweets gezien van Annabel Nanninga, de zogenaamde rechterhand van Baudet? Ik schrok er enorm van, zo iemand in de eerste kamer, racist eersteklas.

In mijn provincie is PvdA de grootste geworden, FvD is tweede.

Ik heb 1 persoon in mijn vriendenlijst op Facebook die vaak dingen van Fvd deelt. Hoop dat dat de enige is, maar ik vrees ervoor.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 21 Mrt 2019 13:52

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Zora schreef:
Suus schreef:
Zora schreef:
Ik zou eigenlijk denken dat dat niet mag! Ik overwoog het bij T ook maar dacht dat mag vast niet. Jullie dochter jn het hokje mag volgens mij sowieso al niet, vanaf 4 :laughcry: ach ja


Ik vroeg mijn man nog tot welke leeftijd dat eigenlijk mocht, maar we wisten het eigenlijk allebei niet. Heb net even gekeken en mag inderdaad maar tot 3 jaar. Toch raar dat ze daar niks van gezegd hebben dan, ze ziet er toch wel duidelijk ouder uit dan 3 lijkt me.


het stond op je stembiljet of in de brief die erbij kwam :)

Wel prima op zich dat ze er niks van hebben gezegd denk ik. Moet met zo'n kleintje prima kunnen... maar daarom verbaasde het specifieke kleuren me dus wel.

Oeps, niet gelezen :redface:
Ik vind het ook prima kunnen, vond het juist wel leuk dat ze wilde zien wat het stemmen inhield en er ook meer van wilde weten (echt, hoe leg je dat simpel uit? Wij hadden het duidelijk niet goed uitgelegd, want ze dacht dat er mensen op een rij zouden staan waaruit ze mocht kiezen, haha).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 21 Mrt 2019 14:36

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Dat is het ook Marin. Ze hebben best standpunten die ok zijn. Maar dat zijn landelijke standpunten. Provinciaal hadden ze gewoon van een heleboel provincies niets. Dat is gewoon gek.

En het zijn idd niet alleen laagopgeleide die erop stemmen mijn baas/directeur heeft er ook op gestemd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mrt 2019 14:41

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Tja.. Trump werd ook opeens president. Dat had ik ook niet verwacht.

Overigens ben ik er ook nog aardig verbaasd over.
<<

Geel

Bericht 21 Mrt 2019 16:13

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Ik zit er ook al de hele dag op te kauwen.

Het is vooral zo merkwaardig, vind ik, dat dat hele standpunt over het partijkartel (zo'n achterlijk maffiawoord vind ik dat, maar goed) en tégen de machthebbers van nu zo'n ingang vindt. Als je een beetje leest en nadenkt enzo, dan weet je toch dat zij die tégen de macht zijn altijd weer nieuwe machthebbers worden, zodra ze de macht krijgen? Er wordt altijd weer iemand de baas waar anderen weer tegen willen opstaan. Als Baudet en Hiddema nou zouden opvallen door bescheidenheid en dienend leiderschap zou ik het me nog kunnen voorstellen dat ze écht een andere koers willen varen. Maar hier snap ik geen pepernoot van.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Mrt 2019 17:29

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Ik denk dat stemmen voor een gedeelte van de Nederlandse bevolking meer een gevoelskwestie is dan ratio, helaas. Dus ik ben het met je eens Geel, maar ik denk niet dat iedereen zich dat realiseert.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 21 Mrt 2019 17:38

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Waarschijnlijk hebben een hoop proteststemmers gekozen voor FvD. Het doet me denken aan Fortuyn en LPF, maar ook aan Amerika / Trump. Baudet doet ook echt walgelijke uitspraken. Vraag is wat ervan terecht zou komen met deze partij, voor nu zie ik vooral dat mensen gestemd hebben op 'niks'.
<<

Anoniem284

Bericht 21 Mrt 2019 20:27

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Maar waarom zoveel proteststemmers? Wat gaat er nou werkelijk allemaal mis in dit land? Ik snap de onvrede niet. Ik voel dat niet?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 21 Mrt 2019 21:16

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Ik begrijp ook helemaal niets van het hoge aantal stemmen voor FvD. Doodeng dat zij zo groot zijn geworden. Gelukkig in onze provincie niet de grootste maar ik ben oprecht verbaasd.
<<

Geel

Bericht 21 Mrt 2019 21:51

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Ik heb net dit artikel zitten lezen, met drie FvD-stemmers die vertellen waarom ze dat doen. https://nos.nl/artikel/2277063-waarom-z ... gheid.html

Die eerste: Forum heeft een andere, realistischer kijk op klimaat. "Want het moet wel betaald worden." Ehh ja duh, als de zeespiegel stijgt, moeten er nieuwe dijken komen hè. En hoe zou die spiegel nou stijgen?

Nummer twee noemt 'de klimaatsituatie' iets waarbij mensen in sprookjes geloven. Echt, hoe krijg je dat uit je mond? En hij vindt ook dat de zittende elite heeft zitten slapen bij de immigratie en cultuurslagen die wij niet wensen. Ik weet niet, maar sinds 2001 gaat het ALLEEN MAAR over immigratie.

En de derde vindt Theo Hiddema zo'n netjes formulerende man. Ja, die van dat filmpje waarin 'ie baalt dat de aanslag in Utrecht FvD misschien de verkiezingszege zou afnemen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Mrt 2019 21:53

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Haha Suus dat zou geniaal zijn, als die mensen er echt zouden staan idd haha.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Mrt 2019 21:55

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Mooie quote ook net in het journaal van een FvD-stemmer: “ja, dat klimaat ben ik ook helemaal klaar mee.” :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem284

Bericht 21 Mrt 2019 23:01

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Op de radio hoorde ik ook wat FvD-stemmers hun stem beargumenteren:
- Hij is zo’n knappe man.
- Het is tijd voor iets anders.
- Ik ben bijna 80, wat maakt het me uit.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 21 Mrt 2019 23:24

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

:palm: ik snap soms zo weinig van onze medemens.
Nou ben ik behoorlijk links en behoorlijk pro natuur, maar dat mensen net doen alsof dat klimaat maar onzin is, kan ik echt met mijn verstand niet bij. Hebben veel mensen dan echt niet door dat je dat klimaat niet meer kunt negeren? Dat als je dat wel doet de rest niet heel veel zin meer heeft want dat het ooit ergens een keer ophoudt? Dat zal niet binnen nu en 5jaar zijn, maar het maar steeds blijven negeren, gaat een keer mis.

30% van de FvD stemmers stemde voorheen PVV mogen we dan concluderen dat die 30% gewoon stemt op degene die het hardst roept wat schijnbaar veel mensen willen horen? Of dit nu realistisch is of niet?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 21 Mrt 2019 23:46

Re: Provinciale Statenverkiezingen 2019

Ik begrijp er ook geen snars van. Zijn al die kiezers soms vergeten hoe Baudet over vrouwen denkt? Of nog enger, kan het ze niets schelen? Je kan het oneens zijn over de aanpak van migratie en klimaat maar ik dacht dat we inmiddels toch wel al zo ver waren dat men vrouwen gelijk gesteld worden met de man. En dat we geen minderwaardige wezens zijn die "in geen enkele beroepen excelleren".
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers