Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw ontbijt...

<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 04 Mrt 2019 11:06

Jouw ontbijt...

Waaruit bestaat jouw ontbijt? Eet je iedere ochtend hetzelfde of heb je bijvoorbeeld in het weekend een andere routine?
<<

Anoniem262

Bericht 04 Mrt 2019 11:15

Re: Jouw ontbijt...

Altijd hetzelfde. Een kop koffie en een maisboterham Nutella of 48+ jong belegen. Nu herinner ik me dat ik karnemelk in de koelkast heb staan en ik daar eens mee moet beginnen, maar dat vergeet ik dus nogal eens.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2019 11:16

Re: Jouw ontbijt...

Ik wissel eens per paar maanden, dan ben ik 't weer zat. Hele tijd met yoghurt met muesli ontbeten. Toen een tijd spelt beschuit. Raakte ik minder opgeblazen van. En nu al een tijdje overnight oats met amandelmelk.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Mrt 2019 11:19

Re: Jouw ontbijt...

Marin schreef:Ik wissel eens per paar maanden, dan ben ik 't weer zat. Hele tijd met yoghurt met muesli ontbeten. Toen een tijd spelt beschuit. Raakte ik minder opgeblazen van. En nu al een tijdje overnight oats met amandelmelk.


Ik heb ook van die fases. Heb een periode gehad dat ik elke ochtend een pannenkoekje van havermeel of boekweitmeel bakte en die at ik dan met biologische vruchtenspread. Daarna een periode granola/yoghurt/blauwe bessen. Daarna een periode een bakje verse frambozen en zo'n eiwitreep met chocola die ik dan in de thee doopte. Nu eet ik meestal gewoon een broodje met beleg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2019 11:23

Re: Jouw ontbijt...

Dat zijn wel hele lekkere dingen waarmee je afwisselt Susan!
Ik heb 's ochtends niet veel zin om veel na te denken, dus ik eet dan een tijdje achter elkaar 't zelfde maar na verloop van tijd raak ik er altijd op uitgekeken. Ach, dan wissel ik weer.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 04 Mrt 2019 11:28

Re: Jouw ontbijt...

Ik eet door de weeks eigenlijk altijd magere kwark met zelfgemaakte granola en fruit. (200 gr, 25 gr, 150 gr ongeveer).
In het weekend is het wat uitgebreider en bak ik als ik tijd heb volkoren speltpannenkoeken met extra proteine en daarbij fruit en wat maple siroop. Gekookt eitje, croissantjes, ook lekker! En I love eggs benedict maar dat is zo'n gedoe om te maken dus doe ik maar heel zelden of als ik buiten de deur ontbijt.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 04 Mrt 2019 12:15

Re: Jouw ontbijt...

Ik ontbijt iedere ochtend met hetzelfde, griekse yoghurt met muesli en een kop koffie.

Wanneer we op vakantie zijn ontbijt ik een stuk ongezonder, met croissants en stokbrood of kaiser bollen. Met obstipatie tot gevolg, maar het is zó lekker (de croissants, niet de obstipatie).
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem321

Bericht 04 Mrt 2019 12:22

Re: Jouw ontbijt...

Ik eet nu al een hele tijd 's ochtends magere kwark met granola en fruit. Maar ik vind magere kwark niet eens lekker.
Leuk topic, zo kan ik wat nieuwe ideeen opdoen!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Mrt 2019 12:27

Re: Jouw ontbijt...

Bijna altijd een kop thee of koffie met een bruine boterham. Meestal met kaas of kipfilet.
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Mrt 2019 12:43

Re: Jouw ontbijt...

Altijd Griekse yoghurt met muesli en een kop zwarte koffie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2019 12:46

Re: Jouw ontbijt...

Oh ja koffie! Koffie voordat er ook maar iets anders in gaat haha.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Mrt 2019 12:52

Re: Jouw ontbijt...

Door de week heb ik eigenlijk altijd een smoothie met banaan, mango + soya yoghurt. Anders is het amandelmelk + overnight oats. In het weekend verschilt het. Meestal hou ik het op bovenstaande maar op zondag wil ik ook wel eens all out gaan en wafels bakken, speltpannenkoekjes maken, omeletje bakken, croissantje. Ligt er dus maar net aan.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 04 Mrt 2019 12:54

Re: Jouw ontbijt...

Olifant schreef:Leuk topic, zo kan ik wat nieuwe ideeen opdoen!


Precies mijn idee. Ik heb nogal eens de neiging mijn ontbijt over te slaan en enkel op koffie de dag te beginnen. Met wat nieuwe inspiratie lukt het hopelijk om tot een betere basis te komen.
<<

Anoniem328

Bericht 04 Mrt 2019 12:58

Re: Jouw ontbijt...

Koffie, melk en 1 of 2 boterhammen met iets van kaas, vleeswaren of hagelslag. Het liefst nog een gekookt eitje maar dat doe ik alleen op vrije dagen.
In het weekend doen we vaak afbakbroodjes met gerookte zalm, ossenworst ofzo.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 04 Mrt 2019 13:03

Re: Jouw ontbijt...

Ik eet de laatste tijd vaak overnight oats met appel, rozijnen, kaneel en amandelen of drie roggecrackers met beleg (meestal twee met kipfilet of smeerkaas en één met pindakaas, jam of appelstroop). Daarbij een grote mok thee.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 04 Mrt 2019 15:47

Re: Jouw ontbijt...

Op werkdagen altijd yoghurt met muesli en soms wat diepvriesfruit. Op mijn vrije dagen door de week meestal ook maar soms ook crackers met gekookt ei of iets van hüttenkäse bijvoorbeeld.

En in het weekend van alles, gebakken ei, roerei, vers fruit, americain pancakes, croissantjes, wentelteefjes, afbakbroodjes met beleg, kopje thee, sinaasappelsap enz, elke week wel wat anders zo'n beetje. Dan eten we echt gezellig met het hele gezin aan tafel, door de week ben ik op werkdagen altijd veel eerder en op de overige dagen is mijn man eerder de deur uit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Mrt 2019 16:15

Re: Jouw ontbijt...

Ik wissel mijn ontbijt altijd een beetje af:
- twee volkoren boterhammen met beleg
- Brinta
- 3 volkoren knäckebröd met beleg.

En thee, altijd een groot glas thee.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Mrt 2019 16:17

Re: Jouw ontbijt...

Altijd met koffie! Verder wisselt het nogal eens. Griekse yoghurt/skyr/kwark met granen en noten en een drupje honing. Meerzaden crackers met kaas of leverpastei. Soms een smoothie. En op zondag altijd met een afbakbroodje, een lekkere kaiserbol, pistolet of ciabatta.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mrt 2019 16:24

Re: Jouw ontbijt...

Ik heb een gemiddeld aantal calorieën die ik elke dag eet. Als ik ontbijt met yoghurt ofzo heb ik nog steeds trek. Ik wil gewoon 4 boterhammen met kaas of gebakken eieren eten. Of een pizza. Maar dat ga ik niet doen. Dus ontbijt ik eigenlijk nooit, scheelt weer calorieën, de Carrie-logica :smile: Doe ik meteen aan intermittent fasting. Ik drink wel elke ochtend een cappuccino dus dat is dan een beetje mijn ontbijt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2019 16:28

Re: Jouw ontbijt...

Hoe laat eet jij je eerste maaltijd dan Carrie? Bij de lunch pas of een tussendoortje? Wat eet je dan? En word je niet slap van niet ontbijten? (waarschijnlijk niet, anders zou je het niet doen). Dat heb ik echt, als ik niet ontbijt, word ik zo slap!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mrt 2019 16:32

Re: Jouw ontbijt...

Marin schreef:Hoe laat eet jij je eerste maaltijd dan Carrie? Bij de lunch pas of een tussendoortje? Wat eet je dan? En word je niet slap van niet ontbijten? (waarschijnlijk niet, anders zou je het niet doen). Dat heb ik echt, als ik niet ontbijt, word ik zo slap!


Ja, 9 van de 10 keer tijdens de lunch. Soms een banaan rond 11.00 uur. Nee ik word niet slap en ik fiets ook nog 35 minuten naar mijn werk. Het went!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mrt 2019 17:10

Re: Jouw ontbijt...

Oh ja dat is best laat inderdaad!
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 04 Mrt 2019 17:13

Re: Jouw ontbijt...

3/4 cracottes met beleg of 1 boterham met beleg, en soms heb ik geen tijd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mrt 2019 17:21

Re: Jouw ontbijt...

Ik ontbijt vrijwel altijd met yoghurt+walnoten+muesli+lijnzaad+honing. En koffie. En op m’n werkdagen vergeet ik vervolgens te eten en rij ik om 17.00 naar huis met schreeuwende honger :( Echt superslecht! Ik ervaar nauwelijks honger als ik lesgeef, ik sta dan helemaal ‘aan’ en het is ook zo druk.
#teammaple🍁
<<

Anoniem284

Bericht 04 Mrt 2019 17:26

Re: Jouw ontbijt...

Doordeweeks ontbijt ik meestal met yoghurt (met of zonder granola) en een stuk fruit. In het weekend ontbijt ik met een pistoletje of kaiserbroodje met beleg (meestal met iets van hagelslag, pindakaas, kipfilet, vega smeerworst).
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers