Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw ontbijt...

<<

Geel

Bericht 04 Mrt 2019 16:54

Re: Jouw ontbijt...

Ik eet eigenlijk altijd yoghurt met zelfgemaakte granola, banaan en evt ander fruit en een beetje hagelslag, glas water erbij.
Heel af en toe neem ik een boterham met pindakaas en een beetje hagelslag en dan een groot glas karnemelk erbij.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Mrt 2019 19:36

Re: Jouw ontbijt...

Doordeweeks eet ik meestal magere kwark met een banaan, muesli en wat noten. Soms eet ik twee boterhammen met beleg. In het weekend hebben we (op zondag) meestal afbakbroodjes van spelt. Heel soms haal ik eens van die american pancakes o.i.d., gewoon die kant-en-klare, maar dat komt zelden voor.
❤ 7 juni 2018
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 04 Mrt 2019 21:46

Re: Jouw ontbijt...

Ik ontbijt met Griekse yoghurt met daarin iets honing. Daarnaast eet ik 2 cracottes met iets vlokken erop.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Mrt 2019 21:56

Re: Jouw ontbijt...

Ik ontbijt met Griekse yoghurt of met kwark en daar doe ik fruit doorheen. Banaan, besjes, aardbeien, frambozen. Net wat het seizoen is. Hier doe ik nog lijnzaad door en soms walnoten. Ik drink er een cappuccino bij.
In het weekend probeer ik ook meer met zuivel te ontbijten ipv afbakbroodjes.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Mrt 2019 22:26

Re: Jouw ontbijt...

Oh dat wisselt echt enorm, op werkdagen meestal Griekse yoghurt maar pasrond een uurtje of 10

Griekse yoghurt met noten en zaden en bv kaneel of koekkruiden
Zelfgemaakt koolhydraatarme muffin
Gebakken ei met spek
Koolhydraatarme kaastosti met een gebakken ei met hele dooier erop
Koolhydraatarme pannenkoek
Crackers met notenpasta
Cracker met vleeswaren
2015 💙
<<

Anoniem317

Bericht 04 Mrt 2019 22:33

Re: Jouw ontbijt...

- yoghurt/kwark met fruit, kokosrasp en noten
- beschuit met beleg
- crackers met beleg
- brood met beleg

En ik drink altijd een groot glas water erbij.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Mrt 2019 07:52

Re: Jouw ontbijt...

Ik ontbijt met milde halfvolle yoghurt, fruit (meestal banaan, appel, peer of kiwi) en een mix van cruesli en muesli. Daarbij drink ik een groot glas water, neem ik mijn multivitamine en een kop koffie.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem273

Bericht 05 Mrt 2019 10:41

Re: Jouw ontbijt...

Ik wissel af met Brinta, een pompoen/kokosmelk smoothie of overnight oats op werkdagen. In het weekend vaak banaanpannenkoekjes of wafels ofzo. Of gewoon Brinta.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 06 Mrt 2019 17:53

Re: Jouw ontbijt...

Ik wissel af. Yoghurt met vers fruit of muesli. 2 sneetjes brood met iets, 1 snee brood en een gekookt ei...
In het weekend hebben we meestal broodjes.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 06 Mrt 2019 21:17

Re: Jouw ontbijt...

Ik eet bijna altijd hetzelfde. Havermout met banaan, cacao en kokosrasp of walnoten, pecannoten of amandelen. Als ik brood, cruesli met sohjayoghurt of Brinta eet, krijg ik veel te snel weer honger.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Mrt 2019 22:33

Re: Jouw ontbijt...

Eerst maanden yoghurt met havermout (overnight oats) met framboos/besjes of ander fruit. Yoghurt met granola en fruit. Toen maanden lang warme havermout met melk, banaan,blauwe bessen, kaneel en walnoten. Tijdens mijn verlof deed ik dit nog braaf maar lukte het me niet altijd om het warm op te eten. Nu ik werk lukt het me helemaal niet meer, ikvond dat altijd zo’n fijn moment, ontbijt klaarmaken en dan rustig aan tafel opeten. Nu smeer ik snel twee boterhammen met vlees of hagelslag en eet die op in de auto tussen het wegbrengen v kind en naar werk rijden door. Ik drink er trouwens water bij en slik mijn vitamines.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2019 22:35

Re: Jouw ontbijt...

Ik ontbijt alleen op zondag met m'n gezin, lekkere broodjes met hagelslag.
<<

Sunil Dogra

Bericht 07 Mrt 2019 05:05

Re: Jouw ontbijt...

I usually eat eggs with milk and bread to start my energetic day heathy.
<<

Kira

Bericht 07 Mrt 2019 07:10

Re: Jouw ontbijt...

Doordeweeks yoghurt met cruesli, en in het weekend bak ik broodjes af, of maak ik een uitsmijter of maak ik iets anders lekkers.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 07 Mrt 2019 09:23

Re: Jouw ontbijt...

Ik wissel af tussen
havermout en rozijnen
(soja) yoghurt met muesli
Boekweit met tahin
Fruit en ei

Verder altijd met koffie en een glas kombucha

In het weekend aten we vroeger altijd broodjes. Maar gezien de diagnose van onze dochter doen we dat niet meer ivm kruisbesmetting. (coeliakie diagnose)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mrt 2019 09:34

Re: Jouw ontbijt...

Ik had vanochtend (nou ja gisteravond) een soort lemon cheesecake overnight oats gemaakt. Havermout, chiazaad, citroenrasp en - sap, melk en vanochtend een lepel kwark voor het romige 'cheesecake' element. Was erg geslaagd, lekker fris ook.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem273

Bericht 07 Mrt 2019 09:44

Re: Jouw ontbijt...

Mmm klinkt heerlijk Marin! Ga ik ook eens doen :)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 07 Mrt 2019 11:19

Re: Jouw ontbijt...

Ik wissel ook af. Door de week is het meestal Brinta (van de Lidl, met volkorengranen), of granola met melk of kwark, of 1 tot 2 boterhammen of beschuit. En thee erbij.
IN het weekend hebben we vaak een dag broodjes, de andere dag het ' door de weekse' ontbijt.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 07 Mrt 2019 11:31

Re: Jouw ontbijt...

Boterham met een kop koffie en de krant. In het weekend 1 dag afbakbroodjes en 1 dag muesli oid
Carpe Diem
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 07 Mrt 2019 16:54

Re: Jouw ontbijt...

Ik ontbijt al bijna heel de zwangerschap hetzelfde, Griekse yoghurt met honing, havermout en stukjes appel. Oja en een kop lemon thee.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 07 Mrt 2019 17:43

Re: Jouw ontbijt...

Elke dag yoghurt met iets van havermout, noten, zaden, gepofte boekweit, muesli, granola, gedroogd of vers fruit, kokos. Soms alles tegelijk en ik doe er lekker veel in want anders heb ik ook snel weer honger.
<<

Anoniem294

Bericht 09 Mrt 2019 20:10

Re: Jouw ontbijt...

Op doordeweekse dagen een banaan onderweg naar de auto als ik de kinderen naar school breng.

Daarna ga ik of eerst lopen (1 - 1,5 uur) met vriendin en honden of we eten een ontbijtje buiten de deur en gaan daarna lopen. Bij een ontbijtje buiten de deur (verschillende plekken) meestal een pistoletje gekookt ei, kaas of tonijnsalade, latte machiatto en verse sinaasappelsap.

Als we eerst gaan lopen dan rijden we op de terugweg via de Lidl of AH voor broodjes, bij AH halen we meestal een meergranen triangle en bij Lidl een walnotenbroodje of een bak kwark of eieren als we ergens gaan lunchen.
Eten allebei 1 keer koolhydraten en 1 keer eiwitten overdag.

1 keer per week gaan we wat verder lopen en dan eten we tegen 10.30 ipv een broodje de lekkerste appeltaart die er is (met kaneelsuiker bovenkant) bij Landal en dan met thee.

Als ik wel thuis ontbijt dan is dat met magere kwark met whey of stevia, saykouk (karnemelk met couscous), yoghurt met appel rozijnen en kaneel of omelet met champignonroerbakgroenten of crackers met pikante hummus.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Mrt 2019 23:47

Re: Jouw ontbijt...

Eigenlijk altijd brood, want ik kan meestal niet tegen zuivel op een nuchtere maag. Soms, wanneer ik niet hoef te werken en laat ben, eet ik wat Brinta.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 10 Mrt 2019 08:14

Re: Jouw ontbijt...

Ik ontbijt doordeweeks altijd met magere yoghurt of kwark met fruit en muesli. Ik drink dan een koffie met melk.
In het weekend, vooral zondag, eten we ook weleens een croissant of broodje uit de oven met een ei.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 10 Mrt 2019 11:14

Re: Jouw ontbijt...

Meestal eet ik als ontbijt havermout (met kaneel of met fruit of een beetje jam) met amandelmelk. Verder wissel ik weleens af met plantaardige yoghurt met granola en soms in het weekend afbakbroodjes.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers