Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 04 Mrt 2019 11:09

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Wij hebben een bobike one, besteld via bol, kan je gewoon op hoofd instellen, wij fietsten met een maand of 9/10 en dat paste toen gelijk goed!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Mrt 2019 11:09

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Ik zou dat niet doen. Ondanks dat een ongeluk in een klein hoekje zit, is de kans heel klein dat er iets gebeurd. Kans dat je een autoongeluk krijgt met de kleine achterin is er natuurlijk ook. Ik ben zelf nog nooit gevallen met de fiets, nog nooit aangereden en ben een ‘ervaren’ fietser. Het verkeer is hier ook niet super druk en er zijn veel fietspaden. Als je een onzekere fietser bent en niet vaak fietst en/of in heel druk verkeer dan zou ik het wel doen.
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 04 Mrt 2019 11:15

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Ja onze kinderen hebben altijd een helm op (gehad). De oudste 2 ( groep 8 en 1e klas) dragen m nu niet meer, vinden dat niet hip. Wij komen al sinds de oudste klein is in Zweden en daar is een helm tm 15 jaar ( tot dan is de "basisschool daar") verplicht. Wij hebben ze dan ook steeds daar gekocht. Je hebt ze in alle maten.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 04 Mrt 2019 11:25

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Scandic, ja maar in de auto zitten ze stevig vast in een autostoel met bescherming bij het hoofd zonder obstakels van buiten dus dat is nogal appels met peren vergelijken toch?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Mrt 2019 12:12

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Wij hebben het ook nooit gedaan. En ik heb heel wat afgefietst in Amsterdam met m'n baby.
De jongste heeft alleen in de bakfiets gezeten, maar daar hebben ze ook nooit een helm op gehad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 04 Mrt 2019 12:22

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

<<

Anoniem291

Bericht 04 Mrt 2019 12:30

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Urban Naked schreef:
Snoes schreef:Wij hebben dat ook nooit gedaan, niet bij de oudste en nu bij de jongste ook niet. De oudste heeft wel altijd een helm op sinds hij zelf fietst.
Hier net zo.



Zo gaan wij het ook doen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Mrt 2019 12:50

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Bij ons zitten ze in de bakfiets nu, dragen geen helm.
Toen P mee ging op de gewone fiets, droeg hij ook geen helm.

Als hij zelf gaat fietsen, daar heb ik me nog niet in verdiept.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Mrt 2019 13:12

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Susan schreef:
Sawadee schreef:Liever suf (sowieso, hoezo suf?? Vind je looks dan belangrijker?) en veilig dan een keer vallen en dat je kindje met haar hoofd op de straat knalt met alle gevolgen van dien.



Prima dat je erop aan wil dringen om een helmpje op te zetten, maar ik vind dit wel een erg onvriendelijke en agressieve reactie. Zo gek is het toch niet dat je wel eens twijfelt over of iets nodig is of niet?


Niks agressiefs aan hoor, vraag me oprecht af wat er suf aan is, en vraag dus of het is om hoe het er uit ziet.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 04 Mrt 2019 13:15

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Ik zie in mijn omgeving nooit kinderen met een helm op op de fiets! Of we lopen hier nogal achter, of het is me nooit opgevallen..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Mrt 2019 13:18

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Sawadee schreef:Niks agressiefs aan hoor, vraag me oprecht af wat er suf aan is, en vraag dus of het is om hoe het er uit ziet.


Ik kan niet voor Bliss spreken, maar ik denk dat het meer is dat ouders nogal snel kunnen oordelen dat andere ouders overdreven voorzichtig zijn/hun kind in bubbeltjesplastic verpakken/pamperen/van de rubberentegelgeneratie zijn et cetera en dat je die oordelen een beetje proeft bij anderen als je de enige bent in je omgeving bent met een fietshelmpje - en daardoor nog wel eens aan het wankelen wordt gebracht als het om dit soort dingen gaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Mrt 2019 13:32

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

SophieZMY schreef:https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fietshelmen-en-veiligheid/


Interessant dit!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Mrt 2019 13:43

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Susan schreef:
Sawadee schreef:Niks agressiefs aan hoor, vraag me oprecht af wat er suf aan is, en vraag dus of het is om hoe het er uit ziet.


Ik kan niet voor Bliss spreken, maar ik denk dat het meer is dat ouders nogal snel kunnen oordelen dat andere ouders overdreven voorzichtig zijn/hun kind in bubbeltjesplastic verpakken/pamperen/van de rubberentegelgeneratie zijn et cetera en dat je die oordelen een beetje proeft bij anderen als je de enige bent in je omgeving bent met een fietshelmpje - en daardoor nog wel eens aan het wankelen wordt gebracht als het om dit soort dingen gaat.


Ja dit inderdaad!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Mrt 2019 13:43

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Zora schreef:
SophieZMY schreef:https://www.fietsersbond.nl/nieuws/fietshelmen-en-veiligheid/


Interessant dit!


Vind ik ook!
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Mrt 2019 13:55

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Ik heb vaak getwijfeld en het voor alsnog niet aangeschaft. Dat artikel bevestigt me in deze keuze. Als mijn oudste zelf zonder zijwieltjes gaat fietsen denk ik wel dat ik haar een helm laat dragen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Mrt 2019 13:56

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Nee, nooit gedaan maar voor Frankrijk a.s zomer komt er wel 1. Jemig wat scheuren die lui daar hard langs je heen en je hebt maar kleine stukken fatsoenlijke fietspaden. Dan fiets je dus waar auto's gewoon met 60km per uur langs rijden.
En T krijgt een fiets met zijn 3e verjaardag dus dan wil ik dat hij ook een helm op heeft. Nouja, iig zodra de zijwieltjes er af gaan.
2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Mrt 2019 14:05

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Ik heb nooit nagedacht over een fietshelm voor een baby, ik zie het ook eigenlijk nooit, mijn kinderen hebben er dus nooit een gehad. We hebben voor de oudste wel een fietshelm gekocht toen we naar Frankrijk gingen, omdat ze daar op haar loopfiets hard naar beneden zou kunnen gaan (geen drukke wegen uiteraard, gewoon bij ons huisje). Die helm droeg ze ook toen ze net zonder zijwieltjes leerde fietsen. Nu fietst ze weer zonder. Maar wij fietsen eigenlijk nooit op drukke stukken, lekker rustig hier.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 04 Mrt 2019 14:43

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Misschien heel stom, maar wij hebben het daar dus nog nooit over gehad. Ik ken ook maar 1 vriendin die haar kinderen een fietshelm laat dragen in het fietszitje, verder niemand in onze omgeving dus het kwam niet eens bij me op. Misschien toch wel eens een goede om over te hebben nu oudste dochter ook buiten de eigen straat wil leren fietsen (en jongste is een enorme wildebras, als die komend jaar leert fietsen hou ik mijn hart vast...)
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Mrt 2019 14:51

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Ja hier wel. Al moet ik zeggen dat ik bij kleine afstanden nog wel eens laks ben. Maar alles buiten dorp gaat de helm op. De kinderen vragen er dan zelf om. Ze hebben een helm sinds ze in de bakfiets zitten (nu zo'n 2 jaar). Als de oudste zelf fietst heeft ze de helm ook op. Zij is de enige van school die een helm op heeft op de fiets.

Wij hebben dezelfde helm voor de jongste als Marin. Was nog moeilijk om een te vinden die goed paste.
2014 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Mrt 2019 16:22

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Niekske schreef:Maar je moet toch wel heel apart vallen om je kind met het hoofd op de grond te laten komen? Als je opzij valt, vangt je stuur het in eerste instantie op. Ik krijg een beetje het gevoel dat een helmpje iets is waar graag geld aa verdiend wordt ofzo. Anders was het toch wel de vereiste geweest, net als een goedgekeurde autostoel? En dan zouden we zelf toch ook met een helm fietsen?

Ja, dit dus. Wij doen het dan ook niet. Dan kun je kinderen thuis nog beter een helm op gaan zetten want de kans dat ze van de bank of trap of kinderstoel vallen en op hun hoofd terecht komen is een stuk groter en de impact nagenoeg gelijk. Ik zie op mijn werk ook echt nooit kinderen die in hun fietsstoeltje met fiets en al zijn gevallen en op hun hoofd terecht zijn gekomen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mrt 2019 16:31

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Bo draagt geen helm. In het gebied waar ik woon (een echte fietsersstad) zie ik soms wel kinderen met een helm op. Ik heb daar verder geen mening over, vind het niet suf of zo.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Mrt 2019 16:36

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Ik heb dat eigenlijk ook nooit gedaan, ook niet toen ze zelf leerden fietsen.

Overigens kan ik me van een forumster van hier (ben haar naam kwijt en weet ook niet of ze hier nog komt. Volgens mij is haar kind van dezelfde leeftijd als mijn jongste.) herinneren dat het bij hen wel gebeurd is. Gevallen met de fiets, kind in het zitje en een (als ik het goed onthouden heb, dus pin me er niet op vast.) schedelbasisfractuur tot gevolg. Helemaal precies weet ik het niet meer, maar het was vrij heftig.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 04 Mrt 2019 16:42

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Hier geen helmpjes. Vind het onnodig. Dan kan ik de kinderen overal wel helmpjes op gaan zetten.
Heb verder geen mening over anderen die het wel doen. Ieder voor zich.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 04 Mrt 2019 17:14

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Ja, absoluut. Sinds dat we met hem fietsen.
Sinds de fiets van een forummer omviel en haar kindje met een schedelbasisfactuur naar het ziekenhuis kon, ben ik overstag.
Ik kan nog zó voorzichtig zijn, dat will niet zeggen dat mijn mede weggebruikers dat ook zijn.

Nu moet ik zeggen dat we de laatste tijd met achterop de fiets iets makkelijker zijn geworden, maar als zoon zelf fietst moet hij zijn helm op. Ook met steppen btw en op zn loopfiets moest het ook.
22112014 / 10042019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 04 Mrt 2019 17:54

Re: Fietsen met baby: wel of geen helmpje op?

Nou, dat de fiets omvalt lijkt me dan wel weer een reëel gevaar maar dan moet je dáár gewoon op letten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers