Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sparen voor de kids

<<

Anoniem336

Bericht 01 Mrt 2019 13:25

Sparen voor de kids

Sparen jullie maandelijks/jaarlijks/... voor jullie kind cq kinderen?
Hoeveel, en met welk doel? En welke rekening gebruiken jullie hiervoor?
Lees toch dat er veel gespaard wordt voor de kids. Ben benieuwd wat jullie voor ogen hebben mbt dat spaargeld.

Wij sparen momenteel eigenlijk niet voor de kinderen. Hebben een deel van spaargeld (evt!) gereserveerd voor de kids. Inmiddels moeten ze dat potje met z'n 3en verdelen, maar voor nu vind ik het niet nodig om dat extra aan te vullen. Zelf kregen wij ook niets mee van huis uit. We hadden destijds het geluk dat we stufi kregen, maar op een rijbewijs na heb ik niets gekregen. En niets gemist. Man heeft geen rijbewijs gekregen, en moest eerder kostgeld betalen, dan dat hij iets kreeg

We weten nog niet precies waar het voor bedoeld is. Geen idee hoe het tzt met collegeld en leningen is geregeld.
We willen het iig niet op e.g. de 18de verjaardag geven, met de boodschap "veel plezier ermee!"
Stel ze willen een jaartje naar het buitenland, lijkt het mij mooi om hen daarbij te kunnen ondersteunen.

We zien tzt wel hoe hun leven eruit ziet, en hoe wij kunnen ondersteunen. Vind het persoonlijk niet nodig om weet ik het hoeveel duizend euro per kind bij elkaar te sprokkelen. Dan besteed ik het liever nu aan ervaringen met het hele gezin. Later willen ze vast niet meer met pa en ma op vakantie, enzo :)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 01 Mrt 2019 13:29

Re: Sparen voor de kids

Ik ben heel erg blij dat mijn ouders mijn studie(s) hebben betaald voor mij. Lesgeld/boekengeld etc. Hierdoor heb ik geen studieschuld opgebouwd en zit ik nu niet vast aan een lening van DUO.
Mocht ik kinderen krijgen, dan zou ik dat erg fijn vinden ook aan mijn kinderen mee te kunnen geven. Zeker nu de studiefinanciering als gift voor HBO en hoger is afgeschaft.
Mijn ouders hebben daar altijd (voor 3 kinderen) voor gespaard, omdat ze niet wisten of ze het tegen die tijd makkelijk zouden kunnen betalen.
Een echte zak met geld meegeven vind ik ook niet nodig. Maar schuldenvrij de toekomst in sturen zie ik wel als een fijn idee.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Mrt 2019 13:39

Re: Sparen voor de kids

Mijn vriend en ik staan er hetzelfde in als jullie. Wij gaan niet per se veel voor onze kinderen sparen met een doel. Ons spaargeld is idd eventueel ook voor kind/kinderen.
Als de situatie mbt studeren hetzelfde is als nu, zou ik het wel fijn vinden m'n kinderen te kunnen ondersteunen of ze te ondersteunen op een andere manier als de behoefte anders is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mrt 2019 13:40

Re: Sparen voor de kids

Wij hebben tot op heden nog niet gespaard voor onze zoon al zullen we dat op den duur wel gaan doen neem ik aan. M'n schoonouders hebben wel een rekening geopend op zijn naam waar zij op sparen voor hem.
Geen specifiek doel, wel duidelijk voor de toekomst.
Studiekosten liggen tegenwoordig ook zoveel hoger en anders dan in onze tijd. Wie weet is het tegen die tijd weer helemaal verandert. Een jaar naar het buitenland zullen wij alleen maar aanmoedigen gezien we dat allebei als zeer waardevolle ervaring hebben, dus als het financieel goed blijft gaan, dat vast ook financieel steunen.
Het is hier in Nederland gelukkig niet zo erg als in bijvoorbeeld Amerika (en Australië ook Marsy? als je dit leest, vraag aan jou) dat kinderen echt een gigantische kostenpost zijn qua onderwijs, vaak met privé scholen en bizar hoge kosten voor de universiteit. Als ik dat hoor van Amerikaanse vrienden, valt het hier gelukkig nog mee.
Let's discover the world together.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Mrt 2019 14:03

Re: Sparen voor de kids

Ik spaar voor haar studie en evt een helpende hand als ze op zichzelf gaat. Tis maar net wat de toekomst brengt.

Zelf kreeg ik zo’n 10.000 gulden en een wasmachine toen ik op mezelf ging. Ik zou het zonder ook heus gered hebben maar vond het een fijn steuntje om mee te beginnen.
Laatst gewijzigd door DronkenTaart op 08 Jul 2019 21:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Mrt 2019 14:11

Re: Sparen voor de kids

Ik kreeg geen geld van m'n ouders, maar ze hebben wel m'n studie en rijbewijs betaald. Wij hebben voor N een spaarrekening en daar zetten we zelf elke maand € 25 euro op en m'n vader, schoonouders en oma van m'n vriend storten er ook een bedragje op. In totaal € 70 per maand geloof ik. Denk dat het ook voor haar studie is, maar verder nog niet over nagedacht. Misschien krijgt ze het gewoon als ze op zichzelf gaat wonen.
❤ 7 juni 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Mrt 2019 14:30

Re: Sparen voor de kids

Wij sparen ook voor de kinderen. 125 euro per kind, per maand. Is niet perse bedoeld om zo mee te geven straks, maar wel om hopelijk schuldenvrij te kunnen studeren, rijbewijs, evt een mooie reis/studie in buitenland etc.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 01 Mrt 2019 14:36

Re: Sparen voor de kids

Ik heb vanaf mijn veertiende, toen ik mijn eerste bijbaantje had, alles zelf betaald: kleding, maar ook de kosten van de middelbare school, schoolboeken etc. En daarna uiteraard mijn studie. Ik had het best fijn gevonden als er iets meer ondersteuning was geweest vanuit huis en dat wil ik mijn kinderen wel graag bieden.

Op hun eigen rekeningen storten we maandelijks een klein bedrag aan zakgeld (naast het zakgeld dat ze wekelijks in hun hand krijgen). Deze rekeningen zijn vanaf hun 12e voor eigen beheer, dus als er dan een redelijk bedrag op staat, storten we dat door naar hun spaarrekening, zodat ze het niet zomaar op kun maken.

Daarnaast sparen we elke maand een vast bedrag voor later. Dat doen we op onze eigen rekening. Mochten we het ooit zelf nodig hebben, dan kan dat gewoon. En later zien we wel of we het gespaarde bedrag nodig hebben voor hun studie o.i.d. of dat we studie uit onze lopende middelen kunnen betalen. In dat laatste geval kunnen we ze ook gewoon een keer een leuk bedrag cadeau doen, dat zou ik wel mooi vinden om te kunnen doen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Mrt 2019 14:37

Re: Sparen voor de kids

Hier spaar ik iedere maand 25 euro per kind. Niet echt een specifiek doel, maar zal vast met de studie/rijbewijs te maken hebben. Heb dit ook van mijn ouders gekregen, en gun t mijn kinderen ook.
Ben met dochter begonnen, maar omdat ik toen alleen was heb ik wel gezegd, als ik t nodig heb dan haal ik t er van af. Niet gehoeven
Vriend spaart ook voor zoon en dochter. Oudste dochter van mij krijgt dus natuurlijk minder, vind dat ook nog wel vervelend Maja
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 01 Mrt 2019 14:39

Re: Sparen voor de kids

Wij sparen de kinderbijslag voor allebei de kinderen. Dat is bedoeld voor hun studie maar staat op een spaarrekening op onze naam. Mocht het niet nodig zijn voor hun studie dan weet ik niet wat we ermee gaan doen. Daarnaast sparen mijn schoonouders ook ieder kwartaal een bedrag voor de kinderen op een regenboogrekening. Dat geld is bedoeld voor het halen van een rijbewijs en een bijdrage aan een eerste auto.

Als wij zelf vakantiegeld, eindejaarsuitkering en een bonus krijgen dan storten we altijd wat extra’s op hun rekening.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Mrt 2019 14:44

Re: Sparen voor de kids

Marin schreef:Het is hier in Nederland gelukkig niet zo erg als in bijvoorbeeld Amerika (en Australië ook Marsy? als je dit leest, vraag aan jou) dat kinderen echt een gigantische kostenpost zijn qua onderwijs, vaak met privé scholen en bizar hoge kosten voor de universiteit. Als ik dat hoor van Amerikaanse vrienden, valt het hier gelukkig nog mee.

Wat voor kostenposten zijn dat dan? Ik vind het persoonlijk in Nederland ook niet bepaald goedkoop, daarom sparen wij er ook voor. Onze meiden zitten maar 1,5 jaar uit elkaar qua leeftijd dus waarschijnlijk studeren ze ook nog tegelijk. Ik ga er toch vanuit dat we destijds gauw 5000 a 7500 euro per kind per studiejaar nodig zullen hebben om ze schuldenvrij te kunnen laten studeren. Nog niet meegenomen dat ze dat ook zullen doen op kamers in een stad als Amsterdam...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 01 Mrt 2019 14:48

Re: Sparen voor de kids

Ik spaar 25 euro per kind per maand. Dat bedrag is sowieso te doen dus als basis lijkt me dat prima. Af en toe bij een meevaller of als ze geld krijgen dan kan dat er ook bij worden gestort.

Afhankelijk van wat ze gaan doen later (rijbewijs, studeren, etc) is het de bedoeling dat dit spaargeld als bijdrage wordt gebruikt bij dat soort nuttige dingen. Zelf kreeg ik ook wat geld mee wat voor me gespaard was en heb ik oa gebruikt om mijn studentenkamer mee in te richten. Verder een hoop grote dingen zoals rijbewijs en studie grotendeels zelf betaald en dat vond ik ook prima. Maar ik hoop mijn kinderen wel een beetje te ondersteunen met wat spaargeld tegen die tijd, toch fijn als je niet alles helemaal zelf hoeft te doen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 01 Mrt 2019 14:49

Re: Sparen voor de kids

Alle kinderbijslag en elke maand een tientje en elke week een euro.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 01 Mrt 2019 15:02

Re: Sparen voor de kids

Pure* schreef:
Marin schreef:Het is hier in Nederland gelukkig niet zo erg als in bijvoorbeeld Amerika (en Australië ook Marsy? als je dit leest, vraag aan jou) dat kinderen echt een gigantische kostenpost zijn qua onderwijs, vaak met privé scholen en bizar hoge kosten voor de universiteit. Als ik dat hoor van Amerikaanse vrienden, valt het hier gelukkig nog mee.

Wat voor kostenposten zijn dat dan? Ik vind het persoonlijk in Nederland ook niet bepaald goedkoop, daarom sparen wij er ook voor. Onze meiden zitten maar 1,5 jaar uit elkaar qua leeftijd dus waarschijnlijk studeren ze ook nog tegelijk. Ik ga er toch vanuit dat we destijds gauw 5000 a 7500 euro per kind per studiejaar nodig zullen hebben om ze schuldenvrij te kunnen laten studeren. Nog niet meegenomen dat ze dat ook zullen doen op kamers in een stad als Amsterdam...


Wij sparen een mooi bedrag per maand voor onze zoon met de bedoeling om later zijn studie, rijbewijs en zo te kunnen betalen. Nu denk ik wel dat we een paar 1000 euro per jaar nodig zullen hebben, maar toch eigenlijk geen 5000 tot 7500 euro per jaar. Wat reken je dan allemaal mee, naast collegegeld en boeken?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mrt 2019 15:04

Re: Sparen voor de kids

Pure* schreef:
Marin schreef:Het is hier in Nederland gelukkig niet zo erg als in bijvoorbeeld Amerika (en Australië ook Marsy? als je dit leest, vraag aan jou) dat kinderen echt een gigantische kostenpost zijn qua onderwijs, vaak met privé scholen en bizar hoge kosten voor de universiteit. Als ik dat hoor van Amerikaanse vrienden, valt het hier gelukkig nog mee.

Wat voor kostenposten zijn dat dan? Ik vind het persoonlijk in Nederland ook niet bepaald goedkoop, daarom sparen wij er ook voor. Onze meiden zitten maar 1,5 jaar uit elkaar qua leeftijd dus waarschijnlijk studeren ze ook nog tegelijk. Ik ga er toch vanuit dat we destijds gauw 5000 a 7500 euro per kind per studiejaar nodig zullen hebben om ze schuldenvrij te kunnen laten studeren. Nog niet meegenomen dat ze dat ook zullen doen op kamers in een stad als Amsterdam...


In Amerika wisselt het nogal per universiteit maar ga uit van 25.000 tot 50.000 dollar per jaar aan tuition (inschrijvingsgeld? Hoe heet dat?) en onderdak/leefgeld samen. Per kind, per jaar. Het kan goedkoper, als je bijvoorbeeld in dezelfde staat blijft wonen, dan is het vaak rond de 20.000 usd per jaar.
Voor basis en middelbaar onderwijs betalen ze daar ook al gauw 5000 tot 10.000 dollar per jaar per kind mits het naar een privé school gaat, maar natuurlijk heb je ook openbare scholen, wat bij mijn weten wél gratis is.
Dat is, volgens mij, tenzij er zodanig veel verandert is in Nederland, dus niet echt te vergelijken (gelukkig voor ons Nederlanders).
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Mrt 2019 15:07

Re: Sparen voor de kids

Zonnetje schreef:
Pure* schreef:
Marin schreef:Het is hier in Nederland gelukkig niet zo erg als in bijvoorbeeld Amerika (en Australië ook Marsy? als je dit leest, vraag aan jou) dat kinderen echt een gigantische kostenpost zijn qua onderwijs, vaak met privé scholen en bizar hoge kosten voor de universiteit. Als ik dat hoor van Amerikaanse vrienden, valt het hier gelukkig nog mee.

Wat voor kostenposten zijn dat dan? Ik vind het persoonlijk in Nederland ook niet bepaald goedkoop, daarom sparen wij er ook voor. Onze meiden zitten maar 1,5 jaar uit elkaar qua leeftijd dus waarschijnlijk studeren ze ook nog tegelijk. Ik ga er toch vanuit dat we destijds gauw 5000 a 7500 euro per kind per studiejaar nodig zullen hebben om ze schuldenvrij te kunnen laten studeren. Nog niet meegenomen dat ze dat ook zullen doen op kamers in een stad als Amsterdam...


Wij sparen een mooi bedrag per maand voor onze zoon met de bedoeling om later zijn studie, rijbewijs en zo te kunnen betalen. Nu denk ik wel dat we een paar 1000 euro per jaar nodig zullen hebben, maar toch eigenlijk geen 5000 tot 7500 euro per jaar. Wat reken je dan allemaal mee, naast collegegeld en boeken?


Ja dat idd. Ik verwacht daarnaast ook dat de ov jaarkaart niet meer gratis zal zijn, en ze miss geheel geen studiefinanciering meer krijgen zullen (ook geen basisbeurs). Als ik kijk naar wat dat nu allemaal al kost, en hoeveel het dus over 15 jaar zal kosten. Ik verwacht dat we dan wel rond de 4000 collegegeld zullen betalen. Ik heb wel breed geschat denk ik, omdat ik iig zeker niet te weinig wil hebben. Wat schat jij qua kosten dan?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 01 Mrt 2019 15:29

Re: Sparen voor de kids

Wij sparen 50 euro per maand op een aparte rekening, die wel op onze naam staat. De bedoeling is dat we dat later gebruiken om ze te ondersteunen bij studie bv. of iets anders dat ze echt nodig hebben.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 01 Mrt 2019 15:39

Re: Sparen voor de kids

Wij sparen 25,- per maand voor elk kind en als de kinderbijslag wordt gestort krijgen ze daar 100,- van op hun rekening.
Mijn zusje/ouders/schoonouders storten ook wel eens wat op deze rekening.
We hebben nog geen doel voor ogen.

Zelf heb ik mijn rijlessen gekregen (tot mijn eerste keer afrijden) en is mijn eerste HBO-studie betaalt door mijn ouders.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 01 Mrt 2019 15:40

Re: Sparen voor de kids

We sparen ook en zien tegen die tijd wel waar het handig voor is. Studie, rijbewijs, aanbetaling voor een huis, inboedel. Kan genoeg verzinnen om haar net even een stapje verder te brengen als ze haar eigen leven op gaat bouwen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Mrt 2019 15:43

Re: Sparen voor de kids

Marin schreef:
Pure* schreef:
Marin schreef:Het is hier in Nederland gelukkig niet zo erg als in bijvoorbeeld Amerika (en Australië ook Marsy? als je dit leest, vraag aan jou) dat kinderen echt een gigantische kostenpost zijn qua onderwijs, vaak met privé scholen en bizar hoge kosten voor de universiteit. Als ik dat hoor van Amerikaanse vrienden, valt het hier gelukkig nog mee.

Wat voor kostenposten zijn dat dan? Ik vind het persoonlijk in Nederland ook niet bepaald goedkoop, daarom sparen wij er ook voor. Onze meiden zitten maar 1,5 jaar uit elkaar qua leeftijd dus waarschijnlijk studeren ze ook nog tegelijk. Ik ga er toch vanuit dat we destijds gauw 5000 a 7500 euro per kind per studiejaar nodig zullen hebben om ze schuldenvrij te kunnen laten studeren. Nog niet meegenomen dat ze dat ook zullen doen op kamers in een stad als Amsterdam...


In Amerika wisselt het nogal per universiteit maar ga uit van 25.000 tot 50.000 dollar per jaar aan tuition (inschrijvingsgeld? Hoe heet dat?) en onderdak/leefgeld samen. Per kind, per jaar. Het kan goedkoper, als je bijvoorbeeld in dezelfde staat blijft wonen, dan is het vaak rond de 20.000 usd per jaar.
Voor basis en middelbaar onderwijs betalen ze daar ook al gauw 5000 tot 10.000 dollar per jaar per kind mits het naar een privé school gaat, maar natuurlijk heb je ook openbare scholen, wat bij mijn weten wél gratis is.
Dat is, volgens mij, tenzij er zodanig veel verandert is in Nederland, dus niet echt te vergelijken (gelukkig voor ons Nederlanders).

Woww dat zijn me echt bedragen zeg... Hoe is 't op te brengen zeg!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mrt 2019 15:45

Re: Sparen voor de kids

Dat bedoel ik met gigantische kostenposten haha.
Dan is het fijn dat het hier nog wel een béétje te doen is. Maar slim dat jullie sparen hoor voor de toekomst. Fijn als dat kan!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 01 Mrt 2019 15:58

Re: Sparen voor de kids

Wij sparen per maand zelf 20 euro per kind en mijn schoonmoeder 75 euro per kind. De kinderbijslag gaat op de grote hoop. Het gaat voor het grootste deel wel op aan de kleding die ik voor de kinderen koop. Als ze 15 jaar worden komt het vrij. Dat wil niet zeggen dat ze al het geld krijgen. We gaan dan wel een nieuwe rekening openen voor erbij. Als ze gaan werken dat daar hun salaris naar op gestort wordt. En zelf moeten ze dat ook nog een klein bedrag ervan sparen op de nieuwe spaarrekening die we dan ook openen. De oude houden we zelf in bewaring en dat geld gebruiken we voor oa hun studie en als ze uit huis gaan hopen we ze dan ook een mooi bedrag mee te geven.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Mrt 2019 17:37

Re: Sparen voor de kids

Beide boys hebben een spaarrekening en daarop sparen wij per kind €25 per maand. M’n schoonouders storten er ook iedere maand een klein bedragje op (€7.50).
Ik weet nog niet precies wat de bestemming van dit geld gaat zijn. Of het voor studie zal zijn, of als zakgeld als ze 18 zijn, of weet ik het. Want ik weet niet hoe onze situatie dan zal zijn: hebben we veel of weinig te besteden, hoe duur is studeren en op jezelf wonen tegen die tijd, willen ze een reis maken of niet.. dat zien we tegen die tijd wel. Ik gok dat we dan met de jongens erbij zullen gaan bepalen.
#teammaple🍁
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 01 Mrt 2019 21:27

Re: Sparen voor de kids

Onze zoon heeft een spaarrekening. Zijn vader stort er elke maand 10 euro op, van mijn moeder en haar partner krijgt hij er af en toe een bedragje op gestort. Van mij krijgt hij zakgeld, maar dat gaat dan niet via de bankrekening. Alles wat op zijn rekening staat is voor later, dus bv voor studie, rijbewijs, woning oid.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Mrt 2019 21:36

Re: Sparen voor de kids

Voor Tobias sowieso 600€ per jaar op de Zilvervloot en cash in z'n spaarpot :) Geen idee waarvoor. M'n man is er voorstander van dat Tobias z'n eigen studie betaalt straks, maar ik wil niet dat-ie er een schuld aan over houdt. Maar daar hoeft-ie straks niet die spaarrekening voor te gebruiken. Ik voorspel eerder dat er een deel van gebruikt gaat worden voor een rijbewijs/autootje of een mooie reis of iets en we verder alsnog z'n studie (deels) betalen.

Ik moest héél veel zelf doen en betalen en dat wil ik absoluut niet voor m'n kind. Ik wil dat-ie gewoon jong kan zijn en kan genieten van het leven.Dat-ie succesvol gaat studeren, maar daarnaast nog kan (blijven?) sporten, sociaal leven kan hebben en niet alles met moeite in balans moet houden. Als dat betekent dat wij bijdragen aan de studie, dan doe ik dat met liefde.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers