Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

<<

Anoniem336

Bericht 25 Feb 2019 15:31

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Marsy31 schreef:
Elja schreef:Wie opkijkt tegen 10k...het zegt nog niet veel hè.
Wij hebben geen uitvaartverzekering, dan is 10k echt weinig om als spaargeld te hebben.
En de één heeft 10k en 200k overwaarde op huis
De ander heeft 10k en geen overwaarde


En wat als je het allemaal niet hebt? :smile:


Dan ben je hopelijk alsnog dolgelukkig :smile:
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 25 Feb 2019 20:17

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wij sparen veel maar hebben ook net veel geld in moeten leggen voor ons nieuwe huis a la een laar duizend euro en verwachten binnenkort weer kosten hiervoor bij de notaris. Ook best wat uit moeten geven aan de auto, het nieuwe huis aan andere kosten en een nieuwe vaatwasser. We tikken nu net de 10 k niet aan maar mijn vriend heeft ook nog een leuk bedrag aan beleggingen.

Ons minimale bedrag straks in ons koophuis vind ik wel 15000 ondanks dat het huis nieuw is en geen onderhoud heeft. We rijden wel auto en er kan altijd iets stuk gaan.
<<

Pitty

Bericht 25 Feb 2019 21:16

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Sam schreef:Wij hebben daar een levensverzekering voor, die (voor hetzelfde bijna hetzelfde geld als wat uitvaartverzekering kost) een pot geld uitkeert.
Dus mocht een van ons overlijden, dan kunnen we de uitvaart betalen en houden we een aardig bedrag over.


Een LV wordt toch meteen verrekend met de nog openstaande hypotheekschuld?
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2019 21:22

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Pitty schreef:
Sam schreef:Wij hebben daar een levensverzekering voor, die (voor hetzelfde bijna hetzelfde geld als wat uitvaartverzekering kost) een pot geld uitkeert.
Dus mocht een van ons overlijden, dan kunnen we de uitvaart betalen en houden we een aardig bedrag over.


Een LV wordt toch meteen verrekend met de nog openstaande hypotheekschuld?

Dat ligt er maar net aan wat de voorwaarden van je levensverzekering zijn. Je kan een levensverzekering of overlijdensrisico verzekering koppelen aan je hypotheek (soms zelfs verplicht) maar je kan ook gewoon los 1 hebben.
<<

Pitty

Bericht 25 Feb 2019 23:13

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Cotton schreef:
Pitty schreef:
Sam schreef:Wij hebben daar een levensverzekering voor, die (voor hetzelfde bijna hetzelfde geld als wat uitvaartverzekering kost) een pot geld uitkeert.
Dus mocht een van ons overlijden, dan kunnen we de uitvaart betalen en houden we een aardig bedrag over.


Een LV wordt toch meteen verrekend met de nog openstaande hypotheekschuld?

Dat ligt er maar net aan wat de voorwaarden van je levensverzekering zijn. Je kan een levensverzekering of overlijdensrisico verzekering koppelen aan je hypotheek (soms zelfs verplicht) maar je kan ook gewoon los 1 hebben.


Oke! Dank, dacht dat het altijd gekoppeld was aan de hypotheek.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Feb 2019 23:27

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wij hebben dat eigenlijk nooit zo besproken, wat we minimaal willen hebben. We hadden altijd heel veel, maar gaan nu liever wat investeren en extra aflossen op de hypotheek. Spaargeld levert qua rente niets meer op, dus dan is dit nu gunstiger. We hebben dan alsnog meer dan genoeg over. Ik denk dat ik, als ik er nu zo over nadenk, liever niet onder de 20.000 zou gaan als het niet nodig was. Maar echt goed heb ik er nooit over nagedacht dus.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 26 Feb 2019 09:54

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wat een mooie bedragen hier allemaal..

Wij krabbelen langzaam weer omhoog, maar wij hebben ook veel financiële tegenslagen gehad de afgelopen jaren.
En nog 1 en ander verbouwd.. dus het was niet veel.
Maar met een wia uitkering en een parttime loon gaat ook niet zo heel snel.. Ik hoop over een paar jaar de € 10000 weer aan te tikken..
Wij hebben inderdaad ook heel veel overwaarde maar ja daar heb je geen drol aan..
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 26 Feb 2019 11:44

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Mrt 2019 22:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 26 Feb 2019 12:45

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wij willen minimaal 15 000 op de spaarrekening hebben staan en liever nog meer, wat meestal ook wel het geval is.
2012 & 2016
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 26 Feb 2019 14:31

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wij hebben de afgelopen vier jaar zo'n 50.000 euro gespaard, maar het merendeel daarvan is opgegaan aan de restschuld en nog een groot deel aan de kosten koper. Nu hebben we nog een beetje over om ons nieuwe huis van op te knappen en dan gaan we daarna even kijken wat we kunnen sparen per maand. Ik heb geen bedrag in m'n hoofd wat ik minimaal wil hebben, maar ik vind het toch wel fijn om een nieuwe auto te kunnen kopen of een grote reparatie aan het huis te kunnen doen als dat nodig is.

Wij gaan een uitvaartverzekering afsluiten voor een paar jaar, tot we weer genoeg spaargeld hebben om zelf een uitvaart te betalen en dan zeggen we 'm op.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 26 Feb 2019 14:51

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wij hadden 3 jaar terug 15000 op de spaarrekening en dat is toch allemaal naar de restschuld van het huis gegaan. Sinds dien is de spaarrekening niet echt meer op niveau gekomen. Deels door dure vakanties, nieuwe auto en leuk leven, maar ook door hoge reparatiekosten aan onze andere auto, dierenartskosten etc. Maar ik ben blij als dit jaar de belastingteruggave en vakantiegeld er is. Dan kunnen we het eindelijk weer even omhoog krikken.

Heb verder geen minimaalbedrag. Maar boven de 5000 zou ik al heel fijn vinden.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 26 Feb 2019 22:27

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Ik probeer altijd minimaal 5000 te hebben. Ik woon in een huurhuis dus dat scheelt weer, maar voor auto, wasmachine etc vind ik het toch een prettig idee om iets achter de hand te hebben. Die 5000 lukt vrijwel altijd wel.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 239

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 26 Feb 2019 23:48

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

We hebben genoeg spaargeld.
Las laats in de NRC een artikel over fuck you money. Dat lijkt me nog een mooi doel om te halen. Zoveel spaargeld dat je een jaar zonder baan makkelijk kunt doorkomen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/19/fuck-you-money-geeft-je-vrijheid-a1588846
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Feb 2019 09:20

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Oh ja! Dat lijkt mij de geweldig doel.
<<

Anoniem268

Bericht 27 Feb 2019 10:09

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Palmyra schreef:We hebben genoeg spaargeld.
Las laats in de NRC een artikel over fuck you money. Dat lijkt me nog een mooi doel om te halen. Zoveel spaargeld dat je een jaar zonder baan makkelijk kunt doorkomen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/19/fuck-you-money-geeft-je-vrijheid-a1588846
Wij hebben laatst uitgerekend dat we dit makkelijk 8 jaar kunnen overbruggen als we ‘normaal’ leven. Ik denk wel dat ons minimum spaarbedrag wat we achter de hand willen hebben niet een realistisch iets is voor meeste mensen. Het voelt wel veilig, vind ik. Zeker aangezien mijn ex niks had en amper werkte. Ik moest toen met een kleiner salaris een huishouden in mijn eentje financieren. Tegenwoordig hoef ik nergens meer naar te kijken en kan doen wat ik wil.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 27 Feb 2019 15:43

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Dat hebben wij ook altijd als doel gehad. Als 1 van ons zonder werk zou komen te zitten dat we zo'n anderhalf jaar minimaal gewoon konden leven zoals we deden. Dus toen ik 4 jaar geleden hoorde dat ik eruit moest tijdens een reorganisatie was dat wel een veilig gevoel. Uiteindelijk had ik in deze situatie gewoon recht op WW en hoefde we het niet eens aan te spreken maar toch.

Nu ook met het oog op de verhuizing en ik (tijdelijk) niet zal werken en mijn man t.z.t. ander wek zal moeten zoeken (en wel wat salaris in zal moeten leveren) is het toch wel fijn om een flinke buffer te hebben. Als de CV ketel of auto dan vervangen moet worden komen we niet in de knoop.

Overigens regelt mijn man dit allemaal. Ik heb wat dat betreft überhaupt geen handen meer ;)
Geef liever geld uit dan dat ik spaar maar ik vind het wel fijn dat we die buffer hebben anders had ik nooit naar de andere kant van Nederland durven te gaan.
<<

Anoniem269

Bericht 27 Feb 2019 16:19

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Ook minimaal 10.000 euro.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron