Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

<<

Pitty

Bericht 24 Feb 2019 20:06

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

30K belastingvrij is per persoon, dus als je fiscaal partner bent, is dat 60K.

Enfin, we hebben nu 25.000 op onze rekening staan. En ik bedenk me nu dat we een ton overwaarde hebben, dus ik ben best rijk :banaan:
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 24 Feb 2019 20:35

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

10.000 toch wel minimaal.
Als ik een koophuis zou hebben 15.000 denk ik
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 24 Feb 2019 20:36

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Die 10k is ook wel ons bedrag.
We hebben verschillende spaarpotjes en alles bij elkaar zitten we er ruim boven. Het grootste deel hiervan is echter voor de verbouwing, dus dat is eind dit jaar allemaal op.
We hebben afgelopen jaar een nieuwe auto gekocht en zitten daardoor op de 'standaard' spaarrekening ruim onder de 10. Sparen voor de verbouwing gaat even voor op sparen voor algemene dingen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 24 Feb 2019 20:55

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wij zitten nu rond de *.
I.v.m. de verhuizing houden we een deel van de overwaarde achter de hand als extra buffer. Dan zitten we rond de *k. De rest van de overwaarde steken we in de verbouwing.
Laatst gewijzigd door Tompouce op 26 Feb 2019 15:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 24 Feb 2019 21:01

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

5K is toch wel het minimum. 1x na verbouwing ging er van alles stuk en kwamen we op 2K uit. Dan word ik wel onrustig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Feb 2019 21:09

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wij willen alleen al voor de auto 10k buffer hebben. Daar komen we ook echt niet aan, behalve voor de auto. Dan hebben we nog een gezamenlijke spaar, waarvan ik het fijn vind als die rond de 10 zit.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 24 Feb 2019 21:31

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Ik heb niet heel veel mogelijkheden om te sparen, en wat ik spaar geef ik het liefst met vlagen ook weer uit aan leuke dingen. Met name voor het gezin.

Maar, ik heb een huurhuis, dingen als uitvaart ben ik voor verzekerd, familie kan voor een vriendenprijsje mijn auto onderhouden of een voordelige andere tweedehands zoeken als hij op is. Ik ben verder redelijk zuinig en vind kopen en verkopen op marktplaats ook erg leuk.

Wat meer spaargeld zou fijn zijn hoor, maar over het algemeen vind ik met mijn kleine spaarrekening nog dat ik niet mag klagen. Toevallig net een klein oud caravannetje gekocht om mee op vakantie te gaan, dus nu weer even bijsparen. En mocht de wasmachine of de auto kapot gaan dan kan ik over het algemeen gewoon direct wat anders kopen. In het geval van de auto dus wel een goedkope occasion, maar ik heb wel echt veel mazzel met de hulp van familie daarin qua verstand van auto’s en de mogelijkheid dingen te maken.

Als ik nadenk over de ideale situatie dan zou ik ook wel 10k op de spaarrekening willen hebben staan. In de praktijk is dat vaak zo’n 2-3k en daar kom ik ook prima mee uit.
<<

Anoniem317

Bericht 24 Feb 2019 21:36

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Aziraphale schreef:Momenteel niet zo veel, we zitten middenin een grote verbouwing. Al jaren. Daar sparen we o.a. voor.
We redden ons prima, doen leuke dingen, recent een andere auto, gaan op vakantie. Maar we hebben zeker geen 10k spaargeld. Lijkt me wel fijn voor ooit/later, als ons huis klaar is.


Hier hetzelfde. Al zitten wij nu ruim een jaar in de verbouwing en hopen we rond de zomer klaar te zijn. Vanaf dan kunnen we weer echt sparen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Feb 2019 21:40

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Ik zit ver boven de 15k in mn eentje met een huurhuis. Vind dit wel fijn, omdat ik nu minder kan sparen in mn eentje. Ons huis komt straks in de verkoop en hopelijk hou ik daar nog iets aan over. Ik heb ook een uitvaartverzekering. 1 lopende en 2 die al klaar zijn van m'n ouders.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 24 Feb 2019 22:42

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wij hebben een vaste minimum buffer van €5000 waar we alleen aankomen als het echt noodzakelijk zou zijn (afgelopen jaren alleen een keer gebeurd toen de auto van partner total loss was). Al onze andere spaardoelen en te verwachten rekeningen / onderhoud / aanschaffen die we willen doen komen daar bovenop. In ons financiële overzicht staan die dingen allemaal apart vermeld, van rekening eigen risico zorg tot het nieuwe bed voor jongste of het bedrag dat we bij elkaar willen sparen voor de eventuele vervanging van partner zijn auto (hopelijk hoeft dat volgend jaar nog niet, maar zo wel dan wil ik daarvoor niet die noodbuffer aan hoeven te breken).

Overigens leven wij op 1 salaris, bedragen als 40K zijn voor ons dan ook niet haalbaar. Momenteel staat er tussen de 8 a 10K op en daar ben ik tevreden mee.
Laatst gewijzigd door Lilou op 24 Feb 2019 22:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 24 Feb 2019 22:44

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Genoeg om een langere periode vaste lasten te kunnen betalen en te leven, spullen te kunnen vervangen zoals een auto en voor als er iets in / met het huis is (ook al heeft vve geld in pot)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Feb 2019 23:11

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

@ Pitty, de overwaarde zit in stenen en dat is geen geld op de bank. Tevens zal je er nu ook een duurder huis van moeten terug kopen dan eerst.

Minimaal zou ik 20.000 euro overhouden, maar daar zit ik nu ruim boven.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Feb 2019 23:43

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Ik heb hetzelfde hoor Flo, ik zou ook dolgraag $10.000 willen maar dat is gewoon niet te doen. Ik ben al blij met $2000 op de gezamelijke en $1000 op eigen. Ik wil altijd een ticket naar Nederland kunnen betalen in noodgevallen en een wasmachine mocht deze het begeven. Auto.. dat is altijd een risico.
We gaan wel op vakantie elk jaar en als we dat zouden skippen dan zouden we er wel aan komen, maar vakanties zijn heilig. Dus ergens in het ook een keuze. En ik studeer natuurlijk nog en parttime werken zet geen zoden aan de dijk, zeker niet met een kind. Dus accepteren kan ik het prima maar soms wel jaloers op mensen van mijn leeftijd met een koophuis in Sydney en spaargeld en vakanties. Maar goed, wij zijn wel fulltime bij ons kind ook, en dat is voor ons ook belangrijk. Dus het is wel allemaal keuzes.
Afbeelding
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Feb 2019 08:01

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Ik ben al blij dat we kunnen sparen. Onze spaarrekening is momenteel wel weinig. Dure kosten gehad dierenarts en garage was even 1000 euro. Dat is wel fijn dat we dat dan zo kunnen betalen.

En met de gedachten dat er straks weer vakantiegeld en belastinggeld aan komt maakt dat me weer blij.

We zijn aan het sparen voor de auto. En als we die hebben zou ik toch wel minimaal 5000 willen hebben
Afbeelding
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 25 Feb 2019 08:20

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Minmaal €10.000 vind ik wel prettig. In praktijk slinkt de rekening alleen maar ivm een bebouwing.
Plus mijn man heeft nu een sabbatical van een jaar, dus geen inkomen van zijn kant. Hij heeft zijn bedrijf goed kunnen verkopen en keren wij maandelijks een x bedrag naar de lopende rekening alszijnde loon. Als we hier ook spaargeld bij zouden rekenen dan betalen we daar alleen maar meer belasting over (zakelijk geld naar privé kost 25% extra belasting) dus we laten onze spaargeld op zakelijk staan. Als we iets nodig hebben dan maken we dat terzijnertijd over.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Feb 2019 08:33

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Elja schreef:Wie opkijkt tegen 10k...het zegt nog niet veel hè.
Wij hebben geen uitvaartverzekering, dan is 10k echt weinig om als spaargeld te hebben.
En de één heeft 10k en 200k overwaarde op huis
De ander heeft 10k en geen overwaarde


Waarom geen uitvaartverzekering? Dit is niet duur vind ik.
2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Feb 2019 09:02

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Elja schreef:Wie opkijkt tegen 10k...het zegt nog niet veel hè.
Wij hebben geen uitvaartverzekering, dan is 10k echt weinig om als spaargeld te hebben.
En de één heeft 10k en 200k overwaarde op huis
De ander heeft 10k en geen overwaarde


En wat als je het allemaal niet hebt? :smile:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Feb 2019 09:05

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Hier ook geen uitvaartverzekering. Als je minimaal 10.000 euro op de bank hebt staan is dat niet nodig. Tel, maar eens uit wat je aan premie kwijt bent als je bijv. ruim 50 jaar premie betaald en ondertussen vang ik wel rente (al is het niet veel meer in deze tijd) over het gespaarde bedrag.

Als je elke maand de premie die je betaald zou sparen kom je makkelijk binnen zoveel jaar bij de grens wat een uitvaart kost.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2019 09:07

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Fred schreef:Hier ook geen uitvaartverzekering. Als je minimaal 10.000 euro op de bank hebt staan is dat niet nodig. Tel, maar eens uit wat je aan premie kwijt bent als je bijv. ruim 50 jaar premie betaald en ondertussen vang ik wel rente (al is het niet veel meer in deze tijd) over het gespaarde bedrag.

Als je elke maand de premie die je betaald zou sparen kom je makkelijk binnen zoveel jaar bij de grens wat een uitvaart kost.

Nou nee sorry Fred. 50 jaar premie en ik heb nog niet eens de helft van een normale uitvaart bij elkaar gespaard, laat staan 'makkelijk'.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Feb 2019 09:08

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Bovendien weet je nooit wanneer je doodgaat en kun je het ineens wel veel eerder nodig hebben. Wat dat betreft kies ik voor zekerheid met een uitvaartverzekering.
❤ 7 juni 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Feb 2019 09:12

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Wij hebben daar een levensverzekering voor, die (voor hetzelfde bijna hetzelfde geld als wat uitvaartverzekering kost) een pot geld uitkeert.
Dus mocht een van ons overlijden, dan kunnen we de uitvaart betalen en houden we een aardig bedrag over.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 25 Feb 2019 09:17

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Hier ook een minimumbedrag van € 10.000. Dit geld heb ik apart staan voor als ik ooit een huis ga kopen of een andere auto nodig heb.
Alles wat ik daarboven heb zou ik in principe ook uit mogen geven. Dit bedrag had ik voornamelijk gespaard toen ik nog samenwoonde met mijn ex. Nu gaat het mondjesmaat omhoog, want ik geef vaak te veel geld uit aan leuke dingen. Maar dat moet ook kunnen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Feb 2019 11:17

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Ik probeer nu weer terug te komen naar een minimaal bedrag van 6000,- Dat is dan voor een huurhuis, maar aangezien mijn fiets afgelopen maand is gestolen ben ik er nu verder vanaf dan ik in de buurt komt.
Daarnaast ga ik er vanuit dat ik in september weer instellinggeld moet betalen, dus ik weet nu weer waar voor ik ga sparen. Ik wil wel minimaal 1500 op mijn spaarrekening hebben staan voor onverwachte uitgaven.
Als ik een normale maand heb kan ik ook rond de 400 sparen, maar dat is mijn dit kalenderjaar nog niet gelukt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 25 Feb 2019 11:23

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Ik heb afgelopen 10 jaar nooit spaargeld gehad. Ja 1000/2000 euro, maar dat is zo weg. Momenteel heb ik wel iets meer, maar bouw komende weken een nieuwe keuken. Als die klaar ik wil ik sparen voor een auto. En daarna zal ik wel weer gaan sparen. Ik wil dan minimaal 5000,- maar liever rond de 10.000 op mijn rekening hebben staan.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Feb 2019 11:30

Re: Hoeveel spaargeld wil jij minimaal hebben?

Ik wil graag minimaal 15000 op de spaarrekening hebben. Momenteel zitten we daar ver boven maar na de verbouwing en nieuwe keuken zal het wel wat onder de 15000 zitten.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers