Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

<<

Anoniem284

Bericht 23 Feb 2019 11:23

Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen?
Wat vond je hier prettig aan?
Heb je daar bewust over nagedacht?
Heb je een knip nodig gehad?
Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2019 11:29

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen?
Tijdens de weeën wilde ik alleen maar op m'n zij liggen. Staan of zitten had ik niet gekund. Ik moest even zitten in de auto naar 't ziekenhuis en tijdens het zetten van de ruggenprik en ik vond zitten echt zoveel pijnlijker dan liggen.
Met het echte persen lag ik op m'n rug met benen wijd. Zoals je 't in een film zou zien zeg maar.

Wat vond je hier prettig aan?
Geen druk op m'n onderkant.
Uiteindelijk had ik een ruggenprik en was ik dus vast aan bed gekluisterd maar dat vond ik niet erg. Ik had toch niet willen rondlopen wat je wel eens hoort. Ik wilde toch liggen, dus dat ik vast zat aan van alles was prima.

Heb je daar bewust over nagedacht?
Ik had van te voren wel gedacht dat dit 't beste bij me paste ja. Ik wilde graag een medische bevalling dus dit paste ook wel erbij. Het schijnt niet de meest optimale houding te zijn voor een bevalling omdat de zwaartekracht dan niet zoveel doet natuurlijk. Maar ik vond 't fijn.

Heb je een knip nodig gehad?
Ja een knip. Niet uitgescheurd. Knip viel heeel erg mee als ik je daarmee gerust kan stellen.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Feb 2019 11:34

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Gympie schreef:
In welke houding(en) ben jij bevallen?
Tijdens de weeën vanalles geprobeerd: douche, bal, staand maar uiteindelijk wilde ik alleen maar op mijn rechterzijde liggen. Tijdens het persen lag ik op mijn rug.

Wat vond je hier prettig aan?
Ik kon de weeën op die manier het beste opvangen. Was lekker in mezelf gekeerd en kon goed focussen.

Heb je daar bewust over nagedacht?
Nee, ik kwam er tijdens de weeën achter dat dit voor mij het meest ‘comfortabel’ was.

Heb je een knip nodig gehad?
Ja, vanwege foetale nood. Bij de derde perswee hebben ze geknipt en gelijk daarna is hij geboren.


Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Nee, alleen een knip.

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 23 Feb 2019 11:36

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Gympie schreef:In welke houding(en) ben jij bevallen?
Tijdens de weeën heb ik gewoon lekker rondgelopen, de laatste cm'ers heb ik gebogen over het bed gedaan en de bevalling zelf op een baarkruk bij beiden.
Wat vond je hier prettig aan?
Het voelde gewoon als enige logische dus gedaan en dat beviel inderdaad goed. Beide bevallingen gingen daardoor snel en makkelijk
Heb je daar bewust over nagedacht?
Ja
Heb je een knip nodig gehad?
Nee
Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Nee

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.


Mijn ervaringen is dat je heel goed kunt meepersen op een baarkruk en tussen de weeën door even uit kunt rusten. Bij de eerste tenminste.. Bij de tweede bevalling kwam mijn dochter tijdens 1 perswee.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Feb 2019 11:36

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen?
Bij de eerste op m’n rug en op m’n zij. Bij de 2e alleen maar op m’n zij, omdat ik rugweeën had kon ik niet op m’n rug liggen.

Wat vond je hier prettig aan?
Deze houdingen gaven de meeste verlichting.

Heb je daar bewust over nagedacht?
Nee. Heeft volgens mij ook helemaal geen zin want je weet niet hoe het loopt.

Heb je een knip nodig gehad?
Nee, bij beide niet.

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Nee ook niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 23 Feb 2019 11:37

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Tijdens de ontsluitingsfase heb ik alleen maar - heel stil- op een stoel gezeten. Bewegen wilde ik echt niet haha, al schijnt het eigenlijk wel beter te zijn om beetje te blijven bewegen. Weeen kwamen ook gelijk vanaf t begin om de 2 minuten en later nog sneller.

Ik heb in begin van de persfase op bed geleden (want vk ging m’n vliezen doorprikken), maar toen kwamen persweeen niet echt op gang. Op gegeven moment stelde de vk voor dat ik nog even ging plassen, dus ik naar badkamer. Nou eenmaal verticaal wilden die weeen wel haha! Ben toen ook rechtop gebleven, denk nog paar persweeen staand/leunend op bed en daarna op de baarkruk bevallen. Vond ik wel heel prettig, heb me voor komende bevalling dus voorgenomen veel eerder weer op te staan/ verticaal te gaan ;)

Oh en geen knip en niet gescheurd hier.
Kleine mini hechting ‘voor de mooi’ en dat was het. Super geluk mee dus (tip: perineummassage vooraf doen!!)

En nog een edit: ik had van te voren wel bedacht dat ik graag op baarkruk wou / zoveel mogelijk verticaal. Maar eenmaal tijdens bevalling koste het dus wel even wat mentale moeite om echt overeind te komen haha, maar blij dat t uiteindelijk dus zo gelopen is als ik graag wilde :)
<<

Anoniem315

Bericht 23 Feb 2019 11:54

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Ik ben beide keren liggend bevallen. Wel wat rondgelopen tussendoor en van zij naar zij gewisseld. Bij de 1e heb ik een knipje gehad, bij de tweede niet. Bij beide niet gescheurd. Herstel ging heel snel.

Vooraf zou ik niks proberen te plannen. Ter plekke kun je een heleboel beslissen.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 23 Feb 2019 11:58

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Het is wel handig aan te geven dat je mogelijk op de baarkruk wil, vk heeft die niet altijd standaard bij zich. Dus voor de zekerheid. Kun je ter plekke nog kiezen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 23 Feb 2019 12:00

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Ik ben ingeleid en kwam meteen in een flinke weeën storm terecht. Ik vond het toen heel erg fijn om op een bal te hangen of over het bed heen. Uiteindelijk kreeg ik een ruggenprik en moest ik in bed liggen.
Toen de ruggenprik uitgewerkt raakte en zoon er nog steeds niet was, lag hij er opeen ook scheef voor. Ik moest toen op mijn linkerzijde gaan liggen maar zo kon ik de weeën helemaal niet opvangen. Uiteindelijk kreeg ik een keizersnede dus beviel ik gewoon op m'n rug.
10.04.17
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 23 Feb 2019 12:58

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Ik ben ingeleid en ik had de weeën in mijn benen en billen. Heel naar, ik kon me geen enkele houding geven, want je steunt in welke houding dan ook op je benen of je billen. Na een ruggenprik kon ik wel op mijn zij liggen en tijdens het persen op mijn rug. Vanwege de ruggenprik gewoon op bed dus. Ik had er niet echt over nagedacht, maar bad/kruk/etc voelde voor mij een beetje als 'hip gedoe' dus dit paste ook het beste bij me. Ik ben ingeknipt omdat het met M niet goed leek te gaan en die knip is nog verder ingescheurd. Ik heb er helemaal niks van gemerkt, vraag me nog steeds af of ze überhaupt gezegd hebben dat ze gingen knippen :laughcry:
december 2016
juli 2019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 23 Feb 2019 13:07

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen? Beide keren op mijn rug.
Wat vond je hier prettig aan? Beide keren ingeleid, en verloor door het breken van de vliezen steeds kleine beetjes vruchtwater wat ik een heel vervelend gevoel vond. Gewoon op mijn rug op bed had ik er het minst last van. En daarbij had ik ook wel zoveel pijn dat ik er ook niet aan moest denken om op te staan.
Heb je daar bewust over nagedacht? Nee, het liep gewoon zo.
Heb je een knip nodig gehad? Bij de eerste wel. Toen zeiden ze bij de volgende wee ga ik verdoven, en de wee erna een knip zitten. Van beide niks gevoeld.
Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)? Mini scheurtjes bij de tweede
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 23 Feb 2019 13:16

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Ik ben beide keren liggend op mijn rug bevallen. Bij de eerste heb ik thuis lopend of op een fitnessbal de weeën opgevangen en in het ziekenhuis liggend omdat ik aan de ctg moest en een ruggenprik kreeg.
Bij de tweede heb ik de weeën staand en op een fitnessbal opgevangen tot ik persdrang kreeg. Toen ben ik op bed gaan liggen om te kijken hoeveel ontsluiting ik had en toen ging het zo snel dat ik er niet meer over heb nagedacht om van het bed af te gaan.
Ik heb er wel vantevoren over nagedacht maar ik dacht ik zie tijdens de bevalling wel wat ik fijn vind. Ik vond het bij de tweede wel veel fijner dat ik langer rond kon lopen.
Bij de eerste had ik een knip omdat hij het moeilijk kreeg. Bij de tweede ging het veeeel sneller en had ik alleen wat scheurtjes.
<<

Anoniem308

Bericht 23 Feb 2019 13:26

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen?
Onder de douche tot 7 cm, daarna staand naast het bed. Had enorme bewegingsdrang. Persen liggend.

Wat vond je hier prettig aan?
Ik kon bewegen en makkelijk puffen.

Heb je daar bewust over nagedacht?
Douche wel

Heb je een knip nodig gehad? Ja. Een klein omdat het gewoon niet paste anders. Van verdoving knip en hechten weinig gevoeld

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)? Nope alleen knip
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 23 Feb 2019 13:48

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen? Bij de eerste op mijn rug en bij de 2de op mijn zij.
Wat vond je hier prettig aan? Niks speciaals eigenlijk. Het voelde als hoe ik het moest doen op dat moment.
Heb je daar bewust over nagedacht? Nee dus
Heb je een knip nodig gehad? Bij de eerste wel, een kleintje, die kon niet over een bepaald punt heen.
Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)? Een inimini beetje.

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
Dat wilde ik wel, maar bij de 2de ging het allemaal zo snel en snapte ik er allemaal niks van dat ik al mocht persen (moest ik bij de eerste ophouden omdat ik pas 6cm had) dat ik niks meer wilde, alleen maar blijven liggen zoals ik lag, op mijn zij dus.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Feb 2019 13:55

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Gympie schreef:In welke houding(en) ben jij bevallen? De ontsluitingsweeën heb ik onder de douche, rustig op een stoel al televisie kijkend, en weer onder de douche opgevangen. Ik ben liggend op mijn rug bevallen.

Wat vond je hier prettig aan? Onder de douche was ik helemaal in mezelf gekeerd tijdens een wee. Ik drukte mijn oren dicht, had mijn ogen dicht en dan onder de straal met mijn hoofd net zo lang tot de wee weg was.

Heb je daar bewust over nagedacht? Nee, ik had eerst thuis onder de douche gezeten en dat beviel goed dat mijn man mij dat weer aanraadde in het ziekenhuis.

Heb je een knip nodig gehad? Yep, omdat het niet paste. Daarna werd dochter nog steeds niet geboren, dus uiteindelijk hebben ze meegeduwd op mijn buik.

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)? Nee dat niet.

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
Ze wilde mij ook op een baarkruk hebben omdat L. maar niet geboren werd. Maar mentaal kon ik niet rechtop komen om op die stoel te gaan zitten. Achteraf vraag ik me wel eens af waarom ik dat niet gedaan heb.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 23 Feb 2019 13:57

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Ik antwoord straks uitgebreider maar ik ben op de baarkruk bevallen en dat is mij prima bevallen.
10-08-2017 ♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Feb 2019 14:10

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen?
Liggend (zijwaarts en op m’n rug) en op de baarkruk. De finale was liggend op m’n rug, anders kon de gyn met zn verlostang er niet bij. Die moest met alle kracht meetrekken.

Wat vond je hier prettig aan?
Niks. Ik vond het allemaal geen succes, het was een akelige bevalling.

Heb je daar bewust over nagedacht?
Ik stond overal voor open en zou eigenlijk thuis bevallen.

Heb je een knip nodig gehad?
Ja ze hebben wel geknipt.

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Volgens mij niet.

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
Ik heb er wel opgezeten. Een verloskundige heeft er een foto van gemaakt ontdekte ik later. Vreselijke foto is het. Ik was al een dag bezig met nauwelijks resultaat en je ziet de ellende in m’n ogen en dan zo op die kruk.. ik word niet blij van die foto :)

M’n tweede bevalling was een keizersnede.
#teammaple🍁
<<

Geel

Bericht 23 Feb 2019 14:24

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen? De eerste vier cm heb ik vooral gezeten op een stevige, rechte stoel en af en toe gelopen. Dat was nog thuis en toen had ik heel relaxte muziek aan en werd ik gemasseerd door mijn man. Daarna met de auto naar het ziekenhuis, vond ik een drama, elke beweging zorgde voor een wee. Ik wilde heel graag in bad bevallen, maar die kamer was net een half uur geleden bezet geraakt. Toen nog wel in het gewone bad geprobeerd, maar dat was drie keer niks, ik wist niet waar ik het zoeken moest. Eenmaal weer op bed, adviseerde de vk mij op mijn linkerzij te gaan liggen, omdat dat de weeën stimuleert en ik bleef hangen op 4 cm. Dat werkte goed en toen ik eenmaal lag, ben ik ook niet meer veranderd, tot aan de persweeën, toen ging ik op mijn rug liggen.

Wat vond je hier prettig aan? Ik kon me vasthouden aan de zijkant van het bed en daar druk op zetten tijdens de wee, soort pijndemper. Verder vond ik het fijn omdat ik daardoor in een soort cocon lag, dus me kon afsluiten en concentreren. En als laatste is de linkerzij gewoon voor heel veel dingen goed: ademhaling, doorbloeding etc., ook al tijdens je zwangerschap, dus dat leek me wel een goeie verklaring dat het dus idd goed zou kunnen werken.

Heb je daar bewust over nagedacht? Nee, de verloskundige opperde het en dat beviel (pun) goed.

Heb je een knip nodig gehad? Nee.

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)? Ja.

Geen ervaring met de baarkruk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2019 14:48

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Wat grappig van die linkerzijde Geel, dat wist ik niet dat dat zo goed was. Ik had (onbewust) ook een duidelijke voorkeur voor m'n linkerzijde.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 23 Feb 2019 15:11

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Beide keren ingeleid.
De eerste keer een groot deel zittend op de wc doorgebracht met ook nog eens een kotsbakje op schoot. Toen mijn lijf leeg was moest ik weer gaan liggen want de baby moest een draadje in zijn hoofd om hem te monitoren, band om mijn buik en infuus natuurlijk. De bevalling zelf was liggend en daar hield ik een klein scheurtje aan over met een stuk of 5 hechtingen ( nooit last van gehad). Alles bij elkaar 2.5uur.

Tweede keer kreeg ik iets in mijn infuus tegen de misselijkheid zodat ik kon ontspannen en kreeg de baby weer een draadje, band om mijn buik en ging het zo snel dat ik misschien 1 keer van zij naar rug ben gedraaid en toen was de baby er. Ook op mijn rug bevallen dus en 1 hechting voor de “ mooi”. De actieve bevalling duurde een half uurtje.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Feb 2019 15:12

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen?
Tijdens de weeen op mijn linkerzijde en onder de douche.
Op mijn rug met mijn benen in van die standaards

Wat vond je hier prettig aan?
Ik kon zo zelf mijn hoofd ondersteunen en het makkelijkste kracht zetten.

Heb je daar bewust over nagedacht?
Ik lag aan de ctg dus had niet veel keuze. Tijdens de eerste persweeen hield ik zelf Mn benen vast en ondersteunde mijn vriendin mijn hoofd. Dat voelde niet prettig omdat ik niet goed mijn kracht kon verdelen. Dus toen gevraagd of mijn benen in die steunen konden zodat ik die kon ontspannen en alleen Mn buikspieren aan kon gaan spannen.

Heb je een knip nodig gehad?
Nee, ik heb ook maar 16 minuten hoeven persen waarvan ik de eerste paar ween vooral naar houding aan het zoeken was. Toen ik die gevonden had was hij er zo uit.

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Ja minimaal, 5 hechtingen die niet per se noodzakelijk waren maar voor het mooie er wel ingezet zijn.
2015 💙
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 23 Feb 2019 16:06

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

Van te voren over nagedacht en ook de baarkruk heb ik over nagedacht, maar uiteindelijk ging het heel snel. Ben ingeleid en dat maakt ook nog wel een verschil met wanneer het gewoon op gang komt. Ik heb tijdens de lichtere weeën op bed gelegen (3 uurtjes), daarna op de bedrand gezeten. Toen het echt niet meer ging in het bevalbad mogen gaan liggen (toen is ze binnen 1,5 uur geboren). Dus mijn houding was liggend in bad. Ben wel iets uitgescheurd, maar heel minimaal. Komt denk ik ook door het water.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 23 Feb 2019 17:11

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen?
Zittend op de baarkruk

Wat vond je hier prettig aan?
Ik wilde niet liggend bevallen. Het bad viel af omdat we niet goed wisten of de balken het onder de vloer zouden houden. We hebben een vrij oud huis. Daarom heb ik voor de baarkruk gekozen. Ik ben liggend begonnen. Omdat ik heerlijk op mijn linkerzijde ben gaan liggen na het douchen. Maar de verloskundige hielp mij goed herinneren dat ik zo niet wilde bevallen :smile: Achteraf vond ik het heel prettig dat ik toch weer ben gaan zitten. Ik kon op deze manier heel fijn veel kracht geven.


Heb je daar bewust over nagedacht?
Ja

Heb je een knip nodig gehad?
Ja. E zat met zijn hand naast zijn hoofd. Hij paste er anders niet door. Overigens heb ik er niks van gevoeld. Verdoving zetten ook niet.


Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Ja ook nog heel iets. Maar nooit last van gehad.

En ik ben benieuwd wie er m.b.v. een baarkruk is bevallen en wat je ervaring daarmee is.
Ik ben blij dat ik het zo heb gedaan. Ik kan het slecht uitleggen. Ik heb het op film en daarop is het goed te zien. Maar dat ga ik uiteraard niet delen. Maar mocht het ooit nog nodig zijn dan weer graag op de baarkruk.
10-08-2017 ♥
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 23 Feb 2019 18:38

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen? Beiden keren liggend op bed. Maar ervoor wel veel afwisseling geprobeerd, zittend, staand, zij, rug, in bed, onder de douche. Enige manier waarop het bij de eerste iets vol te houden was, was staand aan bed. Bij tweede op een bal rondgeleid.

Wat vond je hier prettig aan? Bij de eerste van alles geprobeerd, niks was prettig, staand was enigszins houdbaar. Bij de tweede boden ze me een bal aan. Daarop rondgetold.

Heb je daar bewust over nagedacht?
Nee, t kwam zoals het kwam.

Heb je een knip nodig gehad?
Nee.

Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)?
Ja, beiden keren iniminie scheurtjes. 2 hechtingen.
Wel had ik bij de eerste zo hard geperst (ze was er de 1e perswee uit) dat alle bloedvaten in mijn gezicht waren gesprongen. Ik heb weken rondgelopen met een aardbeien gezicht.
Bij de tweede ben ik wat beter begeleid met persen en hij is met 3 persweeen geboren. Wat overigens bij beiden even lang (11 minuten) heeft geduurd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Feb 2019 19:07

Re: Bevallingshouding (en vragen over de baarkruk)

In welke houding(en) ben jij bevallen? - de eerste keer heb ik vooral veel gelegen, ik was uitgeput. De tweede keer heb ik gelopen, staan wiegen, onder de douche geweest, met een waterstraal op m’n buik in het bad gezeten en uiteindelijk op handen en knieën bevallen.
Wat vond je hier prettig aan? - bij de tweede keer volgde ik m’n lijf, de eerste keer luisterde ik vooral naar anderen (ook in de aanloop naar de bevalling)
Heb je daar bewust over nagedacht? - de eerste keer niet echt, de tweede keer zeer bewust. Baarkruk is bij beide bevallingen ter sprake geweest, bij de tweede lag het volgens mij in de auto. Niet aan toe gekomen. Je hebt overigens een harde kruk, maar er bestaat ook een stevige opblaaskruk. Ik ben de naam alleen kwijt. Doe laatste leek mij prettiger, maar er zijn maar weinig praktijken die deze hebben staan.
Heb je een knip nodig gehad? Eerste keer ja.
Of ben je uitgescheurd (details hoef ik niet)? Tweede keer ja, maar het was niet erg en de nasleep was minder lang.
L2014 & H2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers