Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sparen

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Feb 2019 12:45

Sparen

Naar aanleiding van mijn andere topic:
Sparen jullie elke maand?
En zo ja, is dit dan meteen als het loon binnen is en wellicht een vast bedrag? Of aan het einde van de maand wat er dan over is?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Feb 2019 12:47

Re: Sparen

Wij sparen elke maand een vast bedrag. Dit wordt automatisch naar de spaarrekening geschreven als het loon binnen komt.
Als we aan het einde van de maand geld 'over' hebben dan zetten we dit ook op de spaarrekening.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 22 Feb 2019 12:49

Re: Sparen

Sowieso an het begin van de maand een vast bedrag en aan het einde van de maand wat er over is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 22 Feb 2019 12:51

Re: Sparen

Wij sparen wat over is en kunnen bijna elke maand wel sparen. Alleen wanneer we aankopen voor het huis hebben of op vakantie gaan lukt het niet altijd. Voor de jongens moeten we het nog regelen, maar dat willen we wel vooraf doen. Dat is er bij ingeschoten met de kosten voor het huis afgelopen jaren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 22 Feb 2019 13:01

Re: Sparen

Mijn vriend stort het grootste deel van zijn salaris direct automatisch op de betaalrekening. Ik doe het elke maand handmatig. Ik kijk dan of het saldo van de betaalrekening nog acceptabel is. Zo ja, dan gaat het naar de spaarrekening, zo nee, naar de betaalrekening.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Feb 2019 13:09

Re: Sparen

Hier geen maandelijks sparen maar jaarlijkse winst dat als spaargeld fungeert.
Let's discover the world together.
<<

Puuc

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 24 Feb 2015 12:09

Bericht 22 Feb 2019 13:14

Re: Sparen

Elke maand een vast bedrag en wat er over is aan het eind komt er ook nog bij.
<<

Anoniem269

Bericht 22 Feb 2019 13:32

Re: Sparen

Ja wij sparen iedere maand een vast bedrag. Ik krijg rond de 26ste mijn salaris en dan wordt er op de eerste dag van de nieuwe maand automatisch een x bedrag afgehaald en op mijn spaar bijgeschreven. Mijn man krijgt de 20ste zijn salaris en bij hem wordt het de laatste dag van de maand automatisch overgeschreven. Als we wat geld over hebben om te sparen maakt hij dat vlak voor zijn nieuwe salaris over. Plus hebben we ergens nog een ‘oude sok’ waar per jaar ook altijd nog een lekker bedrag ingaat.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Feb 2019 13:48

Re: Sparen

Is dat dan letterlijk een oude sok Ava? of iig een fysiek iets?

Ik maak op wat ik heb dus aan het einde van de maand iets overmaken lukt niet. Ik spaar zelf een vast bedrag per maand, mijn vriend doet dat ook van zijn inkomen, en dan sparen we ook nog een bedragje gezamenlijk. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik van mijn eigen rekening nu bijna altijd m'n spaarbedrag terugboek :smile: Maar goed, heb ook dubbele vaste lasten nu. Als dat voorbij is, kan ik hopelijk wel weer sparen.
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 02:22

Bericht 22 Feb 2019 13:50

Re: Sparen

Hier sparen we elke maand automatisch een vast geldbedrag.
Dit gebeurd rond de 25e
*2009*2011*2013*
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Feb 2019 13:57

Re: Sparen

Ik zet elke maand een bedrag op de spaarrekening zodra mijn loon binnen is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Feb 2019 13:58

Re: Sparen

Ik maak ook op wat er op mijn rekening staat, daarom boek ik altijd aan het begin van de maand geld over. het gebeurt me nu alleen iets te vaak dat ik alsnog terug moet boeken.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 22 Feb 2019 14:03

Re: Sparen

Ik spaar op verschillende manieren. Bij mijn werkgever kun je je opgeven voor een aandelenplan, ik spaar automatisch 5% van mijn salaris en daar worden dan 2x per jaar aandelen van gekocht. Na een jaar worden de gekochte aandelen met 50% verhoogd. Dus dat is een fijn spaarpotje. Daarnaast spaar ik elke maand met vriendinnen een bedrag voor onze jaarlijkse vakantie. En ik spaar op mijn eigen spaarrekening meteen zodra mijn salaris binnen is. Daarnaast gooi ik mijn bonus daar ook altijd op. Maaaar ik boek ook regelmatig wat terug haha.
<<

Anoniem269

Bericht 22 Feb 2019 14:57

Re: Sparen

Caulfield : Nee wel iets anders dan een oude sok :smile: Maar geen standaard iets zeg maar zoals een kluisje.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 22 Feb 2019 14:58

Re: Sparen

Elke maand automatisch een vast bedrag en soms nog wat extra.
<<

Anoniem281

Bericht 22 Feb 2019 15:17

Re: Sparen

Elke maand twee vaste bedragen. Eentje voor lopende zaken en eentje voor lange termijn sparen. Van de lopende wordt dus regelmatig teruggeboekt :smile:

Verder sparen we jaarlijks de belastingteruggave en groot deel van het vakantiegeld. Daarvan sparen we ook 600 euro voor Tobias, per jaar dus.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Feb 2019 16:03

Re: Sparen

Wij sparen alle bedragen die we extra krijgen in het jaar (heffingskortingen van de BD, vakantiegeld, uitbetaling IKB aan het einde van het jaar) en proberen daarnaast een paar honderd per maand voor ons en €25,00 per maand voor dochter te sparen.
We hebben natuurlijk net een huis gekocht maar ook verkocht dus we zijn er lekker op vooruit gegaan dus de drang om veel te sparen voel ik op dit moment niet (Rijker worden van een huis kopen, hoe leuk is dat haha).
We moeten eigenlijk ook nog een potje maken voor pensioen van mijn man...
<<

Anoniem271

Bericht 22 Feb 2019 16:05

Re: Sparen

Ik spaar iedere maand een vast bedrag en wat er aan het eind van de maand over is spaar is ook. Meestal is er wel wat over, heel soms gebeurt het dat ik wat moet terugboeken door onverwachte uitgaven.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 22 Feb 2019 17:13

Re: Sparen

Ik spaar een vast bedrag(je) per maand. En als er na een paar maanden wat meer op mn rekening staat dan boek ik wat over naar mn spaarrekening, maar dat doe ik niet standaard iedere maand
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Feb 2019 17:43

Re: Sparen

Wij zijn sinds dit jaar gestart met het terugbetalen met mijn studieschuld. We hebben een redelijke buffer opgebouwd op de spaarrekening en hebben beide een hoge schuld. We zijn dus nu alles wat we normaal gesproken sparen (paar honderd euro) plus mijn maandelijkse aflossing, plus die van vriend, in mijn schuld aan het pompen. Dan is die over een tijdje afgelost en dan door met die van vriend. Heel lyrisch word ik er niet van maar wel fijn dat die schuld dan iig weg is..

Oh en op onze eigen spaarrekeningen sparen we gewoon de extr’s, en wordt er ook weleens wat afgehaald.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem294

Bericht 22 Feb 2019 17:48

Re: Sparen

Nee, zeker niet elke maand. Man werkt parttime en ik werk niet, we hebben dus veel tijd om het op te maken en dat lukt goed.
Ik denk dat we het afgelopen jaar maar 1 keer wat naar de spaarrekening hebben overgemaakt, dat is denk ik rond het vakantiegeld en de belastingteruggave geweest.
<<

Anoniem331

Bericht 22 Feb 2019 18:10

Re: Sparen

Ik kan niet sparen van mijn loon. Kom elke maand net uit. Wel spaar ik mijn eindejaarsuitkering, belasting teruggave, vakantiegeld. Zo heb ik altijd wel wat achter de hand, en kunnen we ook gewoon meerdere keren per jaar op vakantie.
<<

Anoniem317

Bericht 22 Feb 2019 19:09

Re: Sparen

Normaal gesproken sparen we maandelijks. Het bedrag wisselt per maand. Op dit moment sparen we minder, omdat we de bovenverdieping aan het aanpakken (verbouwen/klussen) zijn. Als dat straks af is, kunnen we ook weer normaal sparen.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 22 Feb 2019 19:21

Re: Sparen

Wij sparen per maand een vast bedrag. Als er aan het eind wat over is, sparen we dat ook.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 22 Feb 2019 21:16

Re: Sparen

Wat er over is spaar ik.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers