Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapsdiabetes

<<

Jasmina

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 20:44

Bericht 20 Feb 2019 23:21

Zwangerschapsdiabetes

Na een glucosetest gehad te hebben, blijkt nu dat ik zwangerschapsdiabetes heb. De glucosewaardes waren (in mijn ogen) extreem hoog. 7,0 nuchter en boven de 12 na het glucosedrankje (meting 2 uur daarna).

Aangezien ik nog maar een paar weken tot aan mijn bevalling te gaan heb, moet ik een dieet gaan volgen en gaan ze inleiden bij 38/39 weken.

Iemand ervaring hiermee?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Feb 2019 00:08

Re: Zwangerschapsdiabetes

Idd hoge waarden, vooral nuchter ook. Moet je insuline spuiten? Daar heb ik geen ervaring mee. Bij mij waren ze er vroeg bij en ik heb het met dieet goed onder controle. Omdat de groeiecho's goed waren, de baby groeit gemiddeld, hoef ik ook niet meer naar het ziekenhuis. Ik ben weer terug bij de verloskundigepraktijk onder controle en ik mag nu als ieder ander bevallen, van eerder inleiden momenteel geen sprake gelukkig. Dus daar kan ik je niet mee helpen..
Ik eet 5 a 6 keer per dag, structureel om de paar uur. Ik eet nog best normale maaltijden, alleen geen snelle suikers meer. En ik weet nu na een week of 8 op welke koolhydraten ik snel reageer. Dat is bv rijst, dus daar eet ik dan minder van. Wat bij mij verder heel goed helpt, is bewegen na het eten. Al zijn het kleine klusjes in huis, mijn bloedsuiker is beduidend lager dan als ik ga zitten en niks doe.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Feb 2019 06:47

Re: Zwangerschapsdiabetes

Vervelend Jasmina.
Bij mijn eerste heb ik ook dat onderzoek gehad. Mijn nuchtere was toen wel goed maar de niet nuchtere was bijna 17. Ik ben toen wel insuline gaan gebrujken. Was toen 32 weken zwanger.
Bij mijn tweede ben ik al met 15 weken aan de insuline gegaan. De test kon ik overslaan. Het was zo duidelijk dat ik weer diabetes had.
Mijn eerste dochter is spontaan geboren met 36+5. Tweede werd een inleiding met 38+5.
Wil je iets concreets weten?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Feb 2019 07:52

Re: Zwangerschapsdiabetes

Idd hoge waardes.
Misschien heb je iets aan dit topic? post1217893.html?hilit=Zwangerschapsdiabetes#p1217893
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Feb 2019 14:46

Re: Zwangerschapsdiabetes

Ik heb vanaf 12 weken zwangerschapsdiabetes gehad bij mijn laatste zwangerschap. Ook insuline moeten spuiten. En zou met 37.6 ingeleid worden maar meneer kwam al eerder.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Feb 2019 18:52

Re: Zwangerschapsdiabetes

Ik volg even, moet over 2 weken ook een glucosetest laten doen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 01 Mrt 2019 20:33

Re: Zwangerschapsdiabetes

Ik ook over anderhalve week! Waarom moet jij bisq?
J: 7-16💙 & C: 6-19💟

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers