Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verdien je genoeg...

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Feb 2019 20:33

Verdien je genoeg...

.. om rond te komen?
.. om extra dingen te kioen/doen of te sparen?

Zou je graag meer verdienen? Waar zou je dit dan aan uit uitgeven?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 19 Feb 2019 20:36

Re: Verdien je genoeg...

Tsja, wat is genoeg verdienen. Ik heb op zich een prima loon, maar met een relatief duur huis is mijn salaris niet riant. Als ik verhuis en mijn maandlasten flink dalen, heb ik juist een riant salaris en voldoende ruimte om extra dingen te kunnen doen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Feb 2019 20:56

Re: Verdien je genoeg...

We verdienen absoluut genoeg om rond te komen.
We kunnen ook extra dingen doen, maar doordat we een vrij nieuw huis hebben waar veel spaargeld in zit en hier nog geld in duwen is onze spaarrekening niet meer zo gevuld als vroeger. We geven daarom wel minder makkelijk geld uit.

Meer geld is niet perse nodig. Wel lekker. Ik denk aan kleding.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Feb 2019 21:02

Re: Verdien je genoeg...

Sam schreef:.. om rond te komen?
.. om extra dingen te kioen/doen of te sparen?

Zou je graag meer verdienen? Waar zou je dit dan aan uit uitgeven?


Ja ben onafhankelijk van mijn vriend qua inkomen in ieder geval. Wij verdienen goed met zijn tweeen en wonen in een goedkoop huurhuis en rijden een goedkope auto. We kunnen mijn loon volledig sparen en daarnaast doen waar we zin in hebben. Ik hoef niet meer te verdienen op dit moment. Ik vind mijn 28 uur per week ook prima en mijn vriend vindt het ook best dat ik parttime werk. We hebben niks te klagen!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 19 Feb 2019 21:03

Re: Verdien je genoeg...

Wij verdienen allebei ruim voldoende om rond te komen. Hebben relatief lage lasten omdat we in een huurhuis wonen maar we sparen wel veel omdat we willen gaan kopen. Er blijft gelukkig nog genoeg over om leuke dingen te doen en om op vakantie te gaan of weekendje weg :)
Ik ben ook niet afhankelijk van mijn vriend, zou alleen ook nog ruim voldoende overhouden.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Feb 2019 21:12

Re: Verdien je genoeg...

We verdienen ruim voldoende maar toch voelt dat aan elk eind van de maand niet zo haha. We kunnen ruim leven, hebben een leuk gevulde spaarrekening en hebben het goed.
Binnenkort willen we wel even kijken waar we wat kunnen besparen. Willen onder andere een of beide auto's vervangen en dan in ieder geval een kleine goedkopere auto te kopen. Scheelt ruim 500 euro per jaar.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Feb 2019 21:13

Re: Verdien je genoeg...

Sam schreef:.. om rond te komen?
.. om extra dingen te kioen/doen of te sparen?

Zou je graag meer verdienen? Waar zou je dit dan aan uit uitgeven?
Om rond te komen zeker, en voor wat extra dingen ook wel. Maar onze woonlasten zijn erg hoog en daardoor kunnen we minder sparen dan we zouden willen. Luxeprobleem!
#teammaple🍁
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Feb 2019 21:14

Re: Verdien je genoeg...

Sam schreef:.. om rond te komen?
.. om extra dingen te kioen/doen of te sparen?

Zou je graag meer verdienen? Waar zou je dit dan aan uit uitgeven?



Ja we mogen zeker niet klagen over de inkomsten.
Ja kunnen genoeg dingen doen, sparen en kopen.
Zou altijd wel meer willen verdienen en dan nog meer uitgeven en meer sparen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Feb 2019 21:17

Re: Verdien je genoeg...

Nou ikzelf absoluut niet, maar m'n man zeker wel. Dus binnen ons huishouden wel ja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Feb 2019 21:20

Re: Verdien je genoeg...

We verdienen beide wel prima. Niet heel veel ofzo, maar we kunnen goed rondkomen (lage woonlasten) en sparen. Dus ik ben wel tevreden.
Geld is ook niet alles.

Oh en extra geld zouden we sparen. We willen nog wel wat verbouwen in de toekomst. En voor mezelf voor kleding of uitjes met vriendinnen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Feb 2019 21:29

Re: Verdien je genoeg...

ik verdien weinig. Werk ook niet veel. Mijn man verdient goed. Hij heeft net een andere functie en meer loon. En in zomer gaat die nog meer omhoog en nog meer loon. We kunnen nu per maand sparen.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Feb 2019 21:34

Re: Verdien je genoeg...

Wij verdienen samen ruim voldoende om rond te komen. In september valt ook nog eens meer dan de helft van mijn grootste kostenpost weg dus dan kunnen we nog meer sparen.

Verder hoop ik nog een flinke stap te maken qua inkomen dit jaar. En mijn vriend hoopt hetzelfde. Gezien de aard van de werkzaamheden die we doen is dit op zich ook reeel.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Feb 2019 21:39

Re: Verdien je genoeg...

Hee wat fijn voor jullie Sarah. Dat is ook wel eens anders geweest he? Fijn voor jullie!
Let's discover the world together.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 19 Feb 2019 21:46

Re: Verdien je genoeg...

.. om rond te komen? Ja. Ik heb in feite een vrij minimaal salaris maar ben geen big spender en nu heb ik ook nog wat tijd met mijn zoontje en dat is mij meer waard
.. om extra dingen te kioen/doen of te sparen? Het lukt mij de meeste maanden wel om een beetje te sparen en we doen ook wel leuke dingen en gaan eens per jaar een paar nachtjes weg

Zou je graag meer verdienen? Waar zou je dit dan aan uit uitgeven? Ja, ik zou wel graag meer verdienen. Gewoon, om het wat ruimer te hebben en meer te kunnen sparen. En misschien eens een keer wat verder weg op vakantie te kunnen of zelfs een huis te kunnen kopen.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 19 Feb 2019 21:50

Re: Verdien je genoeg...

We kunnen goed rondkomen. We hoeven niks te laten vanwege geld, hoewel we wel kritisch omgaan met onze wensen.

Meer verdienen hoeft niet per se. Ik heb de laatste 2 contracten niet onderhandeld over salaris omdat ik het een prima aanbod vond en niet per se het onderste uit de kan hoefde. Zolang er genoeg geld is voor de niet al te gekke wensen is het niet belangrijk meer.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 19 Feb 2019 22:03

Re: Verdien je genoeg...

Vriend en ik werken allebei fulltime, en hebben allebei een goed salaris. We leven riant, doen wat we willen, en kunnen ook nog prima sparen. We gaan graag uit eten, en doen dit ook zeker eens per weer. Vaak nog een keer lunchen en eten bestellen. Ik hou er van om geld uit te geven, als ik vrij ben koop ik altijd wel iets (kleding, kadootjes, iets voor in huis/tuin), ach ja, we werken er allebei hard voor.
<<

Anoniem262

Bericht 19 Feb 2019 22:03

Re: Verdien je genoeg...

.. om rond te komen? Dat moet net om net lukken. Er blijft geen cent over en het is creatief boekhouden om alles te kunnen betalen
.. om extra dingen te kioen/doen of te sparen? Nee.

Zou je graag meer verdienen? Waar zou je dit dan aan uit uitgeven? Ja, graag een duizend euro. Dan is het nog geen vetpot, maar kan er wel kleding en schoenen worden gekocht. Of om leuke dingen te doen.
<<

Anoniem268

Bericht 19 Feb 2019 22:16

Re: Verdien je genoeg...

Wij verdienen samen meer dan genoeg. We doen alles wat we willen, hoeven nooit na te denken over geld en hebben méér dan genoeg spaargeld. Heerlijk om die ruimte te hebben en dus gewoon alles te doen wat we willen wanneer we het willen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Feb 2019 22:17

Re: Verdien je genoeg...

Kreeft schreef:Vriend en ik werken allebei fulltime, en hebben allebei een goed salaris. We leven riant, doen wat we willen, en kunnen ook nog prima sparen. We gaan graag uit eten, en doen dit ook zeker eens per weer. Vaak nog een keer lunchen en eten bestellen. Ik hou er van om geld uit te geven, als ik vrij ben koop ik altijd wel iets (kleding, kadootjes, iets voor in huis/tuin), ach ja, we werken er allebei hard voor.


Dit geldt voor ons ook wel ongeveer. Straks met de baby en dat ik minder ga werken kan t ook allemaal prima. Meer verdienen is altijd fijn, dan zouden we of meer reizen, of meer sparen/aflossen
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Feb 2019 02:21

Re: Verdien je genoeg...

God, geld..
We komen rond, heel klein beetje over om te sparen. En dat komt alleen maar omdat we zo eigenwijs zijn R niet naar de opvang te sturen en het zelf op te lossen en ik natuurlijk ook fulltime studeer. Als ik dat dit jaar nou eens af zou krijgen en goede baan kan zoeken, dan wordt het eindelijk een feestje, ipv elke week weer net rondkomen. Man doet ook een cursus dus die wil ook uiteindelijk carriereswitch. Alles wat in zijn prive bedrijfje binnenkomt moet helaas meteen weer geinvesteerd dus dat telt niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 20 Feb 2019 04:42

Re: Verdien je genoeg...

We krijgen genoeg, maar verdienen eigenlijk meer ;)

Zonder gekheid, we mogen niet klagen. In vergelijking is ons inkomen niet laag denk ik. Verder zijn onze lasten relatief laag. Kunnen dus goed rondkomen en ook wel leuke dingen doen/kopen.
Meer geld zou fijn zijn, in die zin dat we dan bijv makkelijker een dagje weg zouden kunnen met de 5 kids. Zou nu ook wel eens kunnen, maar dan sparen we die maand bijv niet. Of een vakantie met zn allen is best veel
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 20 Feb 2019 07:26

Re: Verdien je genoeg...

Sam schreef:.. om rond te komen?
.. om extra dingen te kioen/doen of te sparen?

Zou je graag meer verdienen? Waar zou je dit dan aan uit uitgeven?


Ik kom makkelijk rond met mijn salaris en kan dan ook iedere maand de helft ervan sparen.
Ondanks dat zou ik best nog wat meer willen verdienen. Zou dan wat vaker uit eten gaan en meer kleding kopen. Of gewoon toch, heel verstandig, sparen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kira

Bericht 20 Feb 2019 07:52

Re: Verdien je genoeg...

Ik verdien genoeg om rond te komen en daarnaast kan ik sparen en leuke dingen doen.
Eigenlijk is dat altijd zo geweest, ook toen ik minimaal verdiende. Ik kan goed zuinig doen, dus er is altijd wel ruimte geweest om leuke dingen te doen.
Ik verdien sinds oktober aanzienlijk meer, dus ik spaar daarnaast ook aanzienlijk meer. En ik heb de laatste maanden te veel geld uitgegeven.
<<

Anoniem281

Bericht 20 Feb 2019 08:58

Re: Verdien je genoeg...

Er komt meer dan genoeg binnen om rond te komen en leuke dingen te doen. Al doen we te vaak, te veel leuke dingen waardoor het sparen niet altijd even goed lukt.

Gelukkig kunnen we onze vakanties van ons salaris betalen, zodat vakantiegeld e.d. gelijk op de spaarrekening gezet kan worden, dat scheelt :laughcry:

Volgend jaar willen we een ander huis kopen, dan zullen we wel wat beter op moeten letten. We kijken straks naar woningen 2x zo duur als onze huidige woning, dus dan verandert er wel het één en ander natuurlijk.
<<

Anoniem279

Bericht 20 Feb 2019 09:11

Re: Verdien je genoeg...

Wij verdienen meer dan genoeg om zonder zorgen rond te kunnen komen. €500 extra in de maand zou lekker zijn, dat zou ons een veel fijner spaarbedrag in de maand geven. We sparen nu ook, maar liever zou ik meer sparen. Maargoed, al zouden we die €500 extra hebben, dan nóg zouden we denk ik zeggen dat €500 extra in de maand lekker zou zijn. Je past je uitgavenpatroon er toch wel op aan.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers