Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Feb 2019 12:40

Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Is er, naast het scheiden en woning, eigenlijk al een topic om te kletsen over het scheiden/gescheiden zijn etc?
Ik kon het met de zoekfunctie niet zo snel vinden!

Zijn er meer meiden die er net als ik middenin zitten?
Hoe voelen jullie je?
Is je ex (man wat een stom woord) het huis al uit? Zijn jullie nog samen? Hoe zijn de verstandhoudingen enz?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 16 Feb 2019 12:54

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hoi! Helaas hier ook aan de orde.

Ik heb een andere woning. We hebben co-ouderschap. Contact mbt de kids is gelukkig goed, dus dat is heel fijn.

Ondanks dat het mijn keuze was, is het evengoed heel verdrietig en lastig allemaal. Met name voor de kids natuurlijk. Maar voor mij persoonlijk was het echt een goede keuze en ben ik helemaal opgeleefd.

Waar ik wel nog steeds aan moet wennen is dat ik nog regelmatig de neiging heb om ‘m even te appen om iets te zeggen ofzo of als ik iets in een reclamefolder zie wat hij altijd gebruikt, dat ik dat wil laten weten. Maar dat hoeft natuurlijk niet meer nu. :) Toch 8 jaar samen geweest, dus die gewoontes ‘afleren’ is even wennen nog.

Hebben jullie het je dochter al verteld of niet?
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 17 Feb 2019 23:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Feb 2019 13:13

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Oh ja dat herken ik wel. Wij wonen nog wel gewoon samen, maar hebben gedurende de dag nog wel steeds contact.

Ja, we hebben het B twee weken geleden verteld. Ze werd eerst wat verdrietig, daarna heel rationeel. Wat er met de huisdieren moet en met papa's kledingkast. Hoe het nou moet als we naar Disney gaan etc. En toen wilde ze weer op haar Ipad ;)


Het is hier niet mijn keuze geweest, maar ben de laatste maand veel aan het denken en begin me langzaam te beseffen dat ik misschien al heel lang genoegen heb genomen met 'te weinig'. Er zijn best heftige dingen gebeurd de laatste tijd (zo kwam het zusje van een vriendin hem in november bijv tegen op een datingsite! Ik heb hem daarmee geconfronteerd, hij wist zelf ook niet waarom hij het deed, had de app direct weer verwijderd (z'n account alleen niet). En ik vergaf hem en ging weer door voor de lieve vrede.
Ik ben geen stennis schopper, ik bewaar liever gewoon de vrede tussen iedereen en dat heb ik eigenlijk jaren gedaan.

2.5 jaar geleden is hij om bepaalde redenen op staande voet ontslagen (terecht). Ook toen werd ik niet boos, nee binnen 4 uur na het nieuws hadden we er 40 sollicitatie brieven uit.
Ik ga altijd maar in de rationele stand, ik handel en ik doe.

En ik kom nu tot de conclusie dat dat ook niet goed geweest is.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 16 Feb 2019 13:16

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik zoals je weet.
Heb alleen nu even geen tijd om uitgebreid te reageren
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Feb 2019 17:25

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Nee dat topic is er niet. Verder zit ik er niet middenin maar is het bijna 4 jaar geleden.
2015 💙
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 16 Feb 2019 18:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hier nog iemand nu 1,5 jaar onderweg en nu 7 maanden echt gescheiden.
Maar helaas is nog steeds niet alles afgerond.

Ook hier is het niet mijn keuze en woont meneer al samen met zijn vriendin + kinderen.
Iets wat het alleen maar moeilijker maakt.
Maar goed ik heb mijn eigen stek en daar ben ik mega trots op en voor de rest komt het allemaal wel steeds meer in een rustiger vaarwater.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 16 Feb 2019 18:31

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hier is de scheiding nog niet rond trouwens, wel pas het convenant getekend. Eind november hebben we de knoop doorgehakt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Feb 2019 20:24

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat vervelend meisjesmama :(

MB, hoe lang duurt het dan ongeveer nog?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 16 Feb 2019 20:52

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Het kan in 6 weken geregeld zijn, maar dan moet je zo ongeveer al wel alles zelf uitgezocht hebben.
Wij hebben in september de knoop doorgehakt en 2 weken later begonnen met regelen. Nu was het kantoor waar wij bij zitten wel 2 weken dicht met kerst en oud en nieuw.
En afspraken plannen met de mediator is soms ook lastig omdat ze niet alle dagen (en de delen daarvan) in E-L is (ex heeft mediator uitgezocht). Dus die tip wil ik je nog wel meegeven; kies een mediator uit je woonplaats.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 16 Feb 2019 21:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wij hadden alles al besproken/geregeld en zaten goed op 1 lijn, alleen we troffen de verkeerde mediator helaas die ons een oor probeerde aan te naaien. Hij baalde denk ik dat hij weinig aan ons kon verdienen, dus hij heeft de boel flink vertraagd zodat hij meer uren kon schrijven. Máár de boel is nu getekend en dan duurt het nog hoogstens een week of 6 idd...
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 16 Feb 2019 22:20

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik ben ook gescheiden. Nu 1,5 jaar officieel. In het begin was de verstandhouding redelijk goed, naar omstandigheden. Dit wisselde wel sterk door het proces heen en nu wil hij absoluut geen contact meer met me. Het blijft raar, na al die jaren die je samen bent geweest. Sommige dingen hebben ook wel echt veel verwerkingstijd nodig bij mij.

Sterkte voor degenen die er nog middenin zitten!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 16 Feb 2019 22:29

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik meld me ook aan voor dit topic. Onderling contact gaat goed alleen wat discussie gehad mbt de financiële gang van zaken (staat allemaal in een ander topic uitgelegd). Zelf gelukkig snel een woning kunnen vinden waardoor wij snel uit elkaar konden gaan. Ouderschapsplan was ook snel geregeld. Mijn ex heeft ondertussen (nu al) een nieuwe relatie dat is wel lastig en daar heb ik de eerste weken ook wel mee gezeten. Zij heeft onze dochter (gelukkig) nog niet ontmoet. Ze is namelijk heel gevoelig en ze is net gewend aan de situatie, ze heeft het af en toe nog steeds erg moeilijk met de scheiding. Ik heb wel het vermoeden dat mijn ex haar binnenkort wil voorstellen maar we hebben afgesproken dat hij mij daarvan op de hoogte zou stellen daar vertrouw ik dan ook op.

Voor de rest leuk topic kan hier mijn ei denk ik wel kwijt. Hoop dat we elkaar toch wat kunnen helpen in deze situaties.
Carpe Diem
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 16 Feb 2019 23:07

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik ben vorig jaar gescheiden. Wij hadden geen kinderen en koophuis en waren (zijn) goed on speaking terms, daardoor is alles goed en snel geregeld. De meeste tijd ging zitten in de laatste fase, waarin het bij de rechtbank ligt. Dat duurt een aantal weken. Wij hadden een fijne mediator die ons met alle stappen naar een convenant toe begeleidde, dat was erg prettig, want je hebt geen idee wat er allemaal bij komt kijken. Ze dacht ook goed mee vooruit in het verdelen van bezit/vermogen en de belastingdienst e.d. Al met al zat er 10 weken tijd tussen het moment van de knoop doorhakken en de datum dat de scheiding officieel was.

De scheiding was mijn keuze en ik ervoer de maanden erna vooral opluchting en ruimte. Ben enorm opgebloeid. Maar heb ook juist in die maanden veel gehuild op de meest gekke momenten. Het is zo onwerkelijk en wennen aan alleen zijn na 6 jaar samenwonen.
Mijn ex is in ons huis blijven wonen met ons hondje en om praktische redenen heb ik daar ook nog 4 maanden gewoond. Dat ging prima. Ik had graag ons hondje meegenomen en dat was ook eigenlijk het plan en afgesproken, ik kon echter geen woonruimte vinden in mijn huidige woonplaats waar hij mee naartoe mocht, vandaar dat we toen besloten hebben dat hij bij m’n ex achterbleef. Daar heb ik het nog weleens moeilijk mee, dat ik het beestje mis. Maar gemiddeld eens per maand zoek ik ze nog op en dat gaat erg goed en is fijn. Zie mijn ex als een goede vriend/broer.

Heel veel sterkte voor jou Lejow en anderen die er nog middenin zitten. Erover praten en delen is heel goed voor het verwerken. Je emoties gaan alle kanten op en dat is soms verwarrend, weet dat dat erbij hoort en normaal is.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 15:10

Bericht 17 Feb 2019 08:27

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Mijn advies is, neem voor alles de tijd Lejow.
Je moet je leven weer op de rit krijgen, het verwerken ect.

Ik ben inmiddels ruim 6 jaar gescheiden, en het loopt allemaal wel. Allebei een nieuwe partner. Het was ook niet mijn keuze en ik vond het echt heel heftig, zo heb je alles op de rit en zo ben je alles kwijt. Ik was degene die moest verhuizen en alles opnieuw op moest bouwen. Ik heb periodes gehad waarin ik zo de draad kwijt was, wat betreft weer stabiliteit vinden, dat ik het soms heel geforceerd probeerde te creëren, zoeken ect.

Tijd heelt de wonden, in mijn geval. Maar ik moet heel eerlijk zeggen, mijn leven voelt nooit meer écht compleet. De cirkel is nooit meer volledig rond/gesloten.
Vaak mijn kind moeten missen (co-ouderschap), regelmatig dingen horen die papa gezegd zou hebben en al dat soort vervelende dingen.

Ik ben gelukkig met mijn nieuwe partner, hij past in alle opzichten beter bij mij dan mijn ex, maar soms zou ik echt de tijd terug willen draaien.

Je mag mij altijd pb'en als je vragen hebt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Feb 2019 10:09

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Onze mediator zit in Den Haag. We hebben een pakket met een vaste prijs. Dat is wel fijn, dan kan er gewn sprake zijn van bewust vertragen oid.

Afgelopen vrijdag hebben we de eerste echte afspraak gehad waarbij het ouderschapsplan door gesproken is. Dit hadden we al grotendeels op papier, dus dat is fijn.
Woensdag staat er weer een afspraak en die gaat als het goed is over het huis.
Ik kan hier als het goed is blijven wonen.


Bergkristal, mag ik vragen hoe je die woning gevonden hebt?
Wat heftig dat hij zo snel al een nieuwe relatie heeft. Dat vind ik wel een dingetje. Hij wilde met mij nooit op vakantie, of een nachtje naar een hotel. Hij geeft daar niet om, houdt daar niet van. Punt.
Ik ben ergens onwijs bang dat hij dat straks in een nieuwe relatie wel gaat doen, want dan maakt het het voor mij ineens wél persoonlijk.

Verde, dat onverwachte verdriet kan ik me voorstellen. Het is niet waar je voor gaat als je besluit om te trouwen. Onze mediator vind ik ook erg fijn, ze regelen echt alles.

Spark, ik snap wat je bedoelt. Het basis gezin is er niet meer. Fijn dat je wel weer een nieuwe partner hebt.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 17 Feb 2019 10:25

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow vervelend om te horen misschien maar als je ex een nieuwe relatie heeft gaat hij zeker dingen doen die hij met jou nooit wilde of nooit deed.
Mijn ex is ook trots op sommige veranderingen dat ik echt denk :palm: kansloos gewoon.

En hij was al egoïstisch en is dat nu nog steeds/of soms nog meer zelfs zijn kinderen roepen dat.

Wel fijn dat jij kan blijven wonen en het ouderschapsplan voor het grootste gedeelte al op papier staat.

Probeer echt te genieten van bv de zon die schijnt onderneem leuke dingen met vriendinnen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 17 Feb 2019 11:25

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik denk dat je je er ook op moet voorbereiden dat hij juist die dingen gaat doen die hij met jou niet wilde.
Mijn ex wilde ook nooit wat, zei nooit te willen trouwen etc en binnen een jaar was hij met zijn Thaise meisje (van 10 jaar jonger, zij was net 20) getrouwd. Ik kan, achteraf gezien, alleen maar medelijden met haar hebben.

En dat is kut, maar hoe moeilijk ook, pak het niet persoonlijk op! Hij is de loser die tijdens zijn huwelijk zich aanmeld op een datingsite en niet de ballen heeft eerlijk te zijn en te vechten voor zijn huwelijk én gezin!
En als jij al langer maar constant de lieve vrede bewaarde, ga je je uiteindelijk écht bevrijd voelen!
Ik was dan niet getrouwd (thank god, achteraf, ivm al zijn schulden), maar wel 11 jaar samen met hem. Ik dacht er nooit overheen te komen, zeker toen hij al via internet aan het (online) daten bleek met dat Thaise meisje tijdens de relatie.
Maar uiteindelijk vond ik mezelf weer, realiseerde ik me hoe ongezond de relatie was en ben er 100x sterker uitgekomen. En ben nu gelukkig in een gelijkwaardige relatie, terwijl ik er niet meer in geloofde. En nog belangrijker, ook voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen was ik al 100x gelukkiger en mezelf dan tijdens de relatie met mijn ex. Bedoel hiermee te zeggen dat het allerbelangrijkste is dat jij in je eentje, samen met je dochter hier sterker uit komt en ook gaat komen!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 17 Feb 2019 12:00

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow schreef:Onze mediator zit in Den Haag. We hebben een pakket met een vaste prijs. Dat is wel fijn, dan kan er gewn sprake zijn van bewust vertragen oid.

Afgelopen vrijdag hebben we de eerste echte afspraak gehad waarbij het ouderschapsplan door gesproken is. Dit hadden we al grotendeels op papier, dus dat is fijn.
Woensdag staat er weer een afspraak en die gaat als het goed is over het huis.
Ik kan hier als het goed is blijven wonen.


Bergkristal, mag ik vragen hoe je die woning gevonden hebt?
Wat heftig dat hij zo snel al een nieuwe relatie heeft. Dat vind ik wel een dingetje. Hij wilde met mij nooit op vakantie, of een nachtje naar een hotel. Hij geeft daar niet om, houdt daar niet van. Punt.
Ik ben ergens onwijs bang dat hij dat straks in een nieuwe relatie wel gaat doen, want dan maakt het het voor mij ineens wél persoonlijk.

Verde, dat onverwachte verdriet kan ik me voorstellen. Het is niet waar je voor gaat als je besluit om te trouwen. Onze mediator vind ik ook erg fijn, ze regelen echt alles.

Spark, ik snap wat je bedoelt. Het basis gezin is er niet meer. Fijn dat je wel weer een nieuwe partner hebt.


Ik heb mij (gelukkig) nooit uitgeschreven bij de woningbouw waardoor ik zo een woning kon krijgen echter moest ik wel de eerste woning die mij aangeboden werd accepteren waardoor ik nu in een voor mij dure woning zit. Ik ben daarom nu wel aan het kijken naar een goedkopere woning maar allang blij dat ik nu een nieuw plekje heb.
Carpe Diem
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 17 Feb 2019 12:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik bereid me ook zeker voor op het feit dat hij nu opeens dingen doet die hij met mij niet wilde oid. Het steekt wel maar kan er tegelijkertijd niks aan doen. Heb er ook echt wel een nachtje van wakker gelegen maar kan het nu redelijk goed naast me neer leggen. Het belangrijkste is dat mijn dochter gelukkig is. Ik heb zijn nieuwe vriendin wel ontmoet en ze leek mij wel aardig ze is wel jonger en heeft zelf geen kinderen. Dat zij zelf geen kinderen heeft vindt ik erg fijn zo hoeft mijn dochter alleen haar te ontmoeten en aan haar te wennen. Vermoed dat er de komende jaren nog veel meer van zulke dingen gaan komen en dat is het nadeel van samen met je ex een kind hebben (niet dat ik haar zou willen missen) maar je wordt wel vaak met elkaar en elkaars levens geconfronteerd. Zo vond ik het ook lastig om te zien dat de nieuwe vriendin van mijn ex ‘het mannenhuis’ had aangekleed met kaarsjes enzo dat waren dingen die hij altijd onzin vond en ik bij hoge uitzondering mocht doen. Nu is de nieuwe vriendin van mijn ex er nog niet als ik mijn dochter breng maar het zal vast moeilijk zijn om een andere vrouw in mijn keuken te zien om het zo maar te noemen.... We komen er allemaal wel maar het zal moeilijk worden maar tegelijkertijd dit is altijd gezonder en beter dan voor kinderen/familie/verwachtingen bij elkaar te blijven.
Carpe Diem
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Feb 2019 12:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Bergkristal, ben je niet 'bang' voor een eventuele zwangerschap bij hun?

Mijn ex wilde geen tweede kindje (en ik ook niet hoor), maar ik ben natuurlijk 5 jaar ouder en hij 'pas' 28, dus de kans dat hij straks een vrouw ontmoet van halverwege 20 die eventueel nog kindjes wilt is aannemelijk.

Sawadee, ja dat dus. En toch voelt het voor mij dan persoonlijk, want dan ben IK dus degene waarmee hij die dingen niet wilde ondernemen. Terwijl hij nu zo hard roept dat dat het niet is, maar dat hij er gewoon niet om geeft. Wat maakt iemand anders dan wel worth changing for, en ik niet.

Man man der zijn zoveel dingen die door mijn hoofd spoken waar ik niet eens over na wíl denken eigenlijk. Laatst moest ik ineens denken aan zijn uitvaart :palm: . Stel hij gaat (hopelijk over tig jaar) dood, ben ik dan bij de uitvaart... Bedoel het blijft wel de vader van mijn kind. Je hebt toch een verleden. Mijn moeder is 4 jaar geleden overleden e ondanks dat mijn ouders al zo'n 17 jaar gescheiden waren, was hij er toch bij. Dit vond ik heel fijn.
Maar, dan denk ik weer: kom op zeg, over dat soort dingen ga je je nu toch nog niet druk maken?
Mijn hoofd doet alleen niet altijd wat ik wil :/
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 17 Feb 2019 14:54

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow schreef:Bergkristal, ben je niet 'bang' voor een eventuele zwangerschap bij hun?

Mijn ex wilde geen tweede kindje (en ik ook niet hoor), maar ik ben natuurlijk 5 jaar ouder en hij 'pas' 28, dus de kans dat hij straks een vrouw ontmoet van halverwege 20 die eventueel nog kindjes wilt is aannemelijk.

Sawadee, ja dat dus. En toch voelt het voor mij dan persoonlijk, want dan ben IK dus degene waarmee hij die dingen niet wilde ondernemen. Terwijl hij nu zo hard roept dat dat het niet is, maar dat hij er gewoon niet om geeft. Wat maakt iemand anders dan wel worth changing for, en ik niet.

Man man der zijn zoveel dingen die door mijn hoofd spoken waar ik niet eens over na wíl denken eigenlijk. Laatst moest ik ineens denken aan zijn uitvaart :palm: . Stel hij gaat (hopelijk over tig jaar) dood, ben ik dan bij de uitvaart... Bedoel het blijft wel de vader van mijn kind. Je hebt toch een verleden. Mijn moeder is 4 jaar geleden overleden e ondanks dat mijn ouders al zo'n 17 jaar gescheiden waren, was hij er toch bij. Dit vond ik heel fijn.
Maar, dan denk ik weer: kom op zeg, over dat soort dingen ga je je nu toch nog niet druk maken?
Mijn hoofd doet alleen niet altijd wat ik wil :/


Nu nog niet moet eerst zien hoe het loopt. Ken haar ook nog niet goed genoeg om daar een oordeel over te hebben. Mijn ex was wel heel stellig in een tweede kindje en wou dat niet, ik heb in zijn doen en laten ook niet een idee dat dit is veranderd. Maar dit is echt een situatie van de tijd zal het leren denk ik....

Dat stukje over een uitvaart zet mij ook wel aan het denken ik vermoed dat ik daar wel naar toe zou gaan. Je gaat op dat moment voor jouw kind en niet voor de overlezende. Het is denk ik in die situatie hetzelfde als dat ik nu soms heb met uitvaarten ik ga naar de uitvaart van de ouders van een goede vriendin niet voor hun maar om aan haar te laten weten dat ik er voor haar ben.

En even een andere, nu ook nog niet aan de orde maar wel iets om over na te denken. Een bruiloft van je ex. Ik zou alleen heengaan als hij mij uitnodigde en anders niet. Voor mijn dochter zou ik in die zin niet verplicht heen moeten omdat ik weet dat mijn ex schoonouders heel goed op haar passen (hun houden het contact tussen nieuwe vriendin en onze dochter ook uit elkaar omdat ze het te snel vinden). Ik weet ook niet of ik zelf wel heel zou willen ik denk dat ik heel verdrietig zou worden om het te zien omdat iemand anders nu mijn plek uit een oud ideaal plaatje inneemt. Ondanks dat ik happy single ben en blij ben dat de relatie over is zou dat wel een vervelend gevoel oproepen denk ik....
Carpe Diem
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 17 Feb 2019 15:39

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow schreef:Sawadee, ja dat dus. En toch voelt het voor mij dan persoonlijk, want dan ben IK dus degene waarmee hij die dingen niet wilde ondernemen. Terwijl hij nu zo hard roept dat dat het niet is, maar dat hij er gewoon niet om geeft. Wat maakt iemand anders dan wel worth changing for, en ik niet.



Het is logisch om zo te denken, doet iedereen denk ik wel. Maar je moet maar zo denken, hoe "echt" is hij (in zijn nieuwe relatie en jullie huwelijk) als hij ineens zo omslaat. Dan is hij ook zichzelf niet. Dat is dan ook maar een masker en act denk ik dan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Feb 2019 16:39

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja, dat zou inderdaad ook voorbij kunnen komen.
Hangen er ineens fotos van hem met iemand anders in een witte jurk aan de muur. Met foto's waarschijnlijk ook inclusief mijn dochter.

Ik heb geen idee of mijn x ooit nog zou willen trouwen. Hij is nog jong zat.
Ik zeg zelf in ieder geval geen nee... Ik zie wel hoe het ooit loopt.

Overigens heb ik 3 eisen voor een nieuwe partner:
Hij moet rijk zijn
Niet roken
en sowieso aan Valentijnsdag doen :haha: :banaan: :angel: :razz:
<<

Anoniem331

Bericht 17 Feb 2019 16:42

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Zo had ik mijn ex zo vaak gevraagd iets minder te gaan werken zodanig niet alles alleen hoefde te doen. Hij heeft er nooit gehoor aan gegeven tot ik daadwerkelijk weg ging. Minder werken en meer voor de kinderen zorgen. Dat deed me toen best wel zeer. Inmiddels zie ik alleen nog maar dingen waardoor ik blij ben niet meer in die relatie te zitten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Feb 2019 16:50

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Oh joh ik kan een boek schrijven over de dingen die mijn ex NOOOOIT! zou doen. Mijn ex heeft inmiddels ook weer een kind erbij. Een aantal afspraken zijn in vertrouwen gemaakt omdat die qua bijstand op het randje waren. Daar komt hij nu allemaal op terug want hij is het ineens vergeten...
2015 💙
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers