Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 26 Apr 2022 21:32

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

En een huis huren is ook enorm lastig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem326

Bericht 26 Apr 2022 21:34

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Sadie schreef:
MrsMath schreef:Toch denk ik dat HGL wel gelijk heeft, dat er meer vrouwen in een relatie ingeschreven staan bij de woningstichting voor het geval dat dan mannen. Maar dat is een gevoel, ik weet natuurlijk niet of dat klopt.

Gezien de woningmarkt op dit moment zou het voor heel veel mannen verstandig zijn om zich in te schrijven. Zelfs al verdien je 1-2x modaal, dan nog is het moeilijk om in je eentje een huis te kopen, of om je vriendin of vrouw uit te kopen na een scheiding.

Het is nou niet zo dat mannen allemaal zo gigantisch veel verdienen. Ook Jan modaal kan geen huis meer kopen in zijn eentje.


Oké. Ik denk dat men zelf wel weet of het verstandig is om ingeschreven te staan. En voor sommigen is het onzinnig.
<<

Anoniem327

Bericht 26 Apr 2022 21:48

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

HollyGolightly schreef:
Sadie schreef:Gezien de woningmarkt op dit moment zou het voor heel veel mannen verstandig zijn om zich in te schrijven. Zelfs al verdien je 1-2x modaal, dan nog is het moeilijk om in je eentje een huis te kopen, of om je vriendin of vrouw uit te kopen na een scheiding.

Het is nou niet zo dat mannen allemaal zo gigantisch veel verdienen. Ook Jan modaal kan geen huis meer kopen in zijn eentje.


Oké. Ik denk dat men zelf wel weet of het verstandig is om ingeschreven te staan. En voor sommigen is het onzinnig.

Waarom ben je er zo op tegen? Ik ken via een familielid een hoop mensen met een ernstige aandoening en daar hoor je aan de lopende band verhalen van mensen die alles zijn kwijtgeraakt. Je bent niet immuun voor ongeluk in je leven. Niemand is dat.
<<

Anoniem326

Bericht 26 Apr 2022 21:52

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Sadie schreef:
HollyGolightly schreef:
Oké. Ik denk dat men zelf wel weet of het verstandig is om ingeschreven te staan. En voor sommigen is het onzinnig.

Waarom ben je er zo op tegen? Ik ken via een familielid een hoop mensen met een ernstige aandoening en daar hoor je aan de lopende band verhalen van mensen die alles zijn kwijtgeraakt. Je bent niet immuun voor ongeluk in je leven. Niemand is dat.


Ben er helemaal niet op tegen. Maar ik vind het niet naïef om het niet te doen. En ik denk ook dat er veel mensen niet ingeschreven staan, omdat het in hun geval onnodig is. Je zegt het zo stellig. Dat het naïef is om het niet te doen. En ik zeg dat het in een groot aantal gevallen niet nodig is. Verschil van inzicht.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1711

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 26 Apr 2022 22:22

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

HollyGolightly schreef:
Signature schreef:Ik denk dat het als alleenstaande ouder in bijv. de randstad knap lastig is om een huis te kopen in je eentje als je een modaal inkomen hebt. Zo zal dat in meer omgevingen het geval zijn. En als je het wel kunt betalen moet je ook maar net het geluk hebben dat je de beste bieder bent.

Ik ben ook voor het inschrijven bij de woningbouw. In sta vanaf mijn 18de ingeschreven in meerdere steden. Ik denk het niet nodig te hebben maar je weet niet welke verrassingen je nog te wachten staan dus ik vind het een beetje naief om te denken dat het niet verstandig is.


Ik denk niet dat het naïef is. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen met een koophuis ingeschreven staan bij een woningcorporatie. Maar goed misschien kan ik beter zeggen met een bovenmodaal inkomen en een koophuis.


Ik wel, ik heb dit graag achter de hand stel dat. Je weet nooit hoe het leven loopt dus vond het zelf verstandig wel ingeschreven te blijven.
En ken er eigenlijk heel veel die voor de zekerheid ingeschreven blijven staan. Kan nooit kwaad vind ik.

Na mn scheiding geen gebruik van gemaakt omdat ik ivm werk en vriendinnen toen in deze omgeving bleef wonen ipv terug naar het westen.
Maar vind het een fijne gedachte dat ik terug kan naar het westen stel dat (hoewel dat nu met kind wat lastiger zal worden om te doen ivm vader dan ver weg)
Laatst gewijzigd door Radler op 26 Apr 2022 22:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 26 Apr 2022 22:33

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Nou, heel eerlijk gezegd had ik er echt nog nooit van gehoord of over nagedacht dat dit verstandig zou zijn. Heel naïef blijkbaar? Ik lees dus ook met veel verbazing dat er nog zoveel mensen met een koophuis ingeschreven staan bij een woningcorporatie. Na jullie reacties gelezen te hebben snap ik jullie redenen wel om het te doen, maar ik voel voor nu nog niet de urgentie om mij in te schrijven. Komt misschien ook omdat ik op het platteland woon? Geen idee eigenlijk.
2011 2012 2017
<<

dream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 161

Geregistreerd: 04 Sep 2013 16:43

Bericht 27 Apr 2022 09:03

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Gister dus bij de advocaat geweest.
Er is nog niks getekend voorlopig.
Man en ik zaten in een auto en hij vertelde mij zo verdrietig en wanhopig te zijn.
Dat ik meteen de knoop doorhak en we geen relatietherapie hebben gehad vind hij vreselijk.
Hij wil knokken maar heeft mij nodig.
We hadden om 16;00 een afspraak en stonden om 16:15 nog buiten te praten.
Ik raakte helemaal in de war voordat we naar binnen gingen. Die drempel om dat kantoor binnen te stappen was zo groot !
De medior zei deze beslissing hoef je niet in een dag te maken. Je kan ook nog even bedenken wat je echt wil. Mischien relatietherapie om te leren communiceren ( al is het voor de kinderen ) of mischien toch doorzetten. Ze zei je hebt niks te verliezen. Neem je tijd

Ik vind het lastig om zo even op te schrijven wat ik voel nu
Afbeelding

Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 27 Apr 2022 09:52

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Relatietherapie kan je opleveren dat je een wat objectievere keuze maakt waarin iemand je helpt ook weer te zien waarom je elkaar ooit zo leuk vond. Daarna kun je dan ook bepalen of je nog bij elkaar wilt en kunt komen. Dan moet je wel echt je beslissing uitstellen en het een kans geven.

Sterkte!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Apr 2022 11:25

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik zou vooral dicht bij jezelf blijven. Wat wil jij, daar gaat het nu om. Wat denk jij dat het beste is. Verder is het nooit leuk.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 27 Apr 2022 12:17

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Indigo schreef:Nou, heel eerlijk gezegd had ik er echt nog nooit van gehoord of over nagedacht dat dit verstandig zou zijn. Heel naïef blijkbaar? Ik lees dus ook met veel verbazing dat er nog zoveel mensen met een koophuis ingeschreven staan bij een woningcorporatie. Na jullie reacties gelezen te hebben snap ik jullie redenen wel om het te doen, maar ik voel voor nu nog niet de urgentie om mij in te schrijven. Komt misschien ook omdat ik op het platteland woon? Geen idee eigenlijk.

Zo ongeveer iedereen die ik ken woont inmiddels in een koophuis, maar de inschrijving loopt gewoon door bij de woningbouw. Wij kennen in de stad allemaal de woningnood en hoe moeilijk het kan zijn om hier aan woonruimte te komen, dus dat is anders dan op het platteland.
<<

Anoniem330

Bericht 27 Apr 2022 13:47

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Sadie schreef:
Indigo schreef:Nou, heel eerlijk gezegd had ik er echt nog nooit van gehoord of over nagedacht dat dit verstandig zou zijn. Heel naïef blijkbaar? Ik lees dus ook met veel verbazing dat er nog zoveel mensen met een koophuis ingeschreven staan bij een woningcorporatie. Na jullie reacties gelezen te hebben snap ik jullie redenen wel om het te doen, maar ik voel voor nu nog niet de urgentie om mij in te schrijven. Komt misschien ook omdat ik op het platteland woon? Geen idee eigenlijk.

Zo ongeveer iedereen die ik ken woont inmiddels in een koophuis, maar de inschrijving loopt gewoon door bij de woningbouw. Wij kennen in de stad allemaal de woningnood en hoe moeilijk het kan zijn om hier aan woonruimte te komen, dus dat is anders dan op het platteland.

Hier op het platteland (nouja, dorpen omgeving) heb je net zo goed niet binnen een paar maanden een woning als ik altijd al die oproepjes zo zie op Facebook. De wachttijd is natuurlijk korter dan in de meeste steden, maar alsnog moet je wel een paar jaar ingeschreven staan voordat je aan de beurt bent.

Ik sta dus ook gewoon ingeschreven bij de woningbouw. En maar hopen dat ik er nooit gebruik van hoef te maken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Apr 2022 16:12

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

dream schreef:Gister dus bij de advocaat geweest.


Jullie maken al snelle stappen! Dan gaat het mediation proces heel snel. Je hoeft nu nog niks te beslissen. Ik ben blij dat ik nog wel twee keer relatietherapie/coaching gedaan heb. Dan heb ik er voor mezelf echt alles aan gedaan. En ook voor mijn kinderen. Ergens wist ik wel al dat het niet meer zou gaan werken, maar toch wilde ik het doen. Inderdaad om de communicatie te verbeteren. Dat is niet gelukt. Helaas.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Apr 2022 21:51

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Macaron schreef:
Sadie schreef:Zo ongeveer iedereen die ik ken woont inmiddels in een koophuis, maar de inschrijving loopt gewoon door bij de woningbouw. Wij kennen in de stad allemaal de woningnood en hoe moeilijk het kan zijn om hier aan woonruimte te komen, dus dat is anders dan op het platteland.

Hier op het platteland (nouja, dorpen omgeving) heb je net zo goed niet binnen een paar maanden een woning als ik altijd al die oproepjes zo zie op Facebook. De wachttijd is natuurlijk korter dan in de meeste steden, maar alsnog moet je wel een paar jaar ingeschreven staan voordat je aan de beurt bent.

Ik sta dus ook gewoon ingeschreven bij de woningbouw. En maar hopen dat ik er nooit gebruik van hoef te maken.

Klopt hoor Macaron. De woningnood is hier ook ontzettend hoog, volgens mij wonen wij in dezelfde provincie. Denk dat ik meer bedoel dat de huizen hier meer betaalbaarder zijn dan in de Randstad, dat ik met mijn salaris alleen hier wel een kleine woning zelf zou kunnen kopen. Denk ik tenminste. Het zet mij in ieder geval wel aan het denken of ik hier iets mee wil gaan doen en mijzelf ga inschrijven bij een woningcorporatie.
2011 2012 2017
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Apr 2022 21:57

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat verdrietig Dream. Ik sluit mij bij June en Jip aan. Ik zou wel relatietherapie overwegen, vooral als je nu zo in de war bent. Het kan je veel inzichten geven en hoeft niet te betekenen dat je het nog een keer gaat proberen. Veel sterkte!
2011 2012 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Apr 2022 22:00

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Het heeft mij inderdaad een hoop inzichten gegeven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Apr 2022 12:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Dream hoe is het nu? Al een beetje je gedachten kunnen ordenen?
2015 💙
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 01 Mei 2022 19:50

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hier schiet het totaal niet op. Vandaar weinig reactie. Eerst moet er een ander huurhuis zijn. Dat kan helaas nog even duren.


Wij hebben ook relatietherapie gehad. Dat was heel erg fijn. Ik vind het naar mijn zoon toe fijn om te kunnen zeggen dat we toch alles hebben geprobeerd. Het heeft mij wel het inzicht gegeven dat dit echt niet meer gaat werken. Ik heb nu nog alleen gesprekken met haar. Het is heel verhelderend om alles in deze situatie weer even in mijn hoofd op een rijtje te zetten. Ook in de relatie tot mijzelf.
10-08-2017 ♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Mei 2022 20:00

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Mijn ex vindt het jammer dat ik niet blij voor hem kan zijn. Het lijkt er toch wel op dat het een duurzame relatie gaat worden. En dat na 3 ontmoetingen. 😅 En ik ben de grootste fout in z'n leven geweest.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2022 20:12

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat rot voor je dat hij zich zo slecht in jouw emoties kan verplaatsen. Neemt hij het jou heel erg kwalijk dat jij wilde scheiden? (kwam uiteindelijk vanuit jou toch ondanks dat het samen natuurlijk niet meer ging?). Vind het heel rot voor je dat hij zo doet. Lijkt me zo pijnlijk om zo iemand van wie je zoveel gehouden hebt en zo'n leven mee hebt gedeeld dan zo te zien doen. Ook al weet je dat hij het echt niet zo meent, maar waarom doet hij dan zo? Ja coping mechanism etc. Kan je allemaal prima rationaliseren waarschijnlijk. Maar lijkt me heel pijnlijk. Sterkte hoor lieve Jip. Je doet het allemaal zo goed en dapper. Ook hier sla je je wel weer doorheen.
Hoe is het met de woningzoektocht?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 20:19

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort verhalen is of deze meneren tijdens de relatie ook al zo gemeen waren. Het klinkt zo ongezellig en ongevoelig, maar hoe was de relatie tijdens de jaren dat jullie bij elkaar waren? Waren het toen wel mannen met empathisch vermogen?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Mei 2022 20:26

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Sadie, open hier voor een nieuw topic aub!
Deze vraag heb je al een eerder gesteld, toen kreeg je blijkbaar niet genoeg reacties, dus nu probeer je het opnieuw. Maar in dit topic zit men daar niet op te wachten. Dus: open een nieuw topic met je vraag.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 20:33

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik vind het niet echt een onderwerp om een heel topic aan te wijden? Het is een directe reactie op de berichten die ik in dit topic lees.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Mei 2022 20:42

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Het komt op mij over als victim blaming en jezelf verheerlijken. ‘Hoe kan het toch dat deze meiden zijn gescheiden en ik niet? Dan hebben ze vast gedrag van hun man niet goed gezien, allerlei eerdere signalen gemist.’
En dat vind ik zeer misplaatst in dit topic, vandaar mijn vraag of je een nieuw topic wil openen in plaats van dit topic, waarin mensen zich kwetsbaar opstellen, te vervuilen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Mei 2022 21:47

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Voor mij is het veel te prove om er openbaar over uit te wijden. Je mag een pb sturen Sadie.

Ik sla me er wel doorheen hoor Marin. Ik ben best sterk blijkt in de afgelopen jaren!
Paar keer ene bod gedaan, maar de verkoper vind m'n situatie, met een nog niet verkochte villa, te onzeker en dan haken ze af... Terwijl m'n motivatie dan wel aan spreekt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2022 22:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat jammer zeg! Het juiste huis komt wel. En je bent zeker sterk! Dat is afgelopen jaren idd wel gebleken!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers