Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Anoniem303

Bericht 16 Jan 2021 13:20

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

In beginsel is ieder broertje/zusje voor een kind natuurlijk over het algemeen ongevraagd, Luisa, ook een biologisch broertje/zusje :wink: Maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt. Ik kan me er niet in vinden, dat is een ander verhaal. Maar ik begrijp je standpunt wel.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Jan 2021 13:32

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik vind sowieso biologische broertjes/zusjes die je van geboorte af aan kent niet te vergelijken met stiefbroers/zussen die er later bijkomen en nog andere familie hebben.

En over dat het altijd ongevraagd is, de enige reden dat ik nu zwanger ben is omdat dochter graag een zusje of broertje wou. Met oog op de toekomst vonden wij dat ook een goed idee, maar voor ons was 1 in principe wel genoeg. Dus hier zeker niet ongevraagd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Jan 2021 13:48

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hoe oud is jouw dochter Luisa? Vraag me af of een kind het krijgen van een broertje of zusje kan overzien :). Wel fijn als je het er zelf ook deze wens hebt denk ik. Mocht het tegenvallen is dat ook zo wat als je zegt; maar jij wilde het!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Jan 2021 13:59

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Mijn dochter is 4. En natuurlijk zou ik haar nooit verwijten dat zij een zusje wilde. Ik snap ook wel dat zij niet kan overzien wat het inhoudt, zowel negatief als positief. En wie weet vechten ze elkaar over een paar jaar de tent uit of wordt het contact later tussen hen verbroken.
Maar wij gunnen haar wel een zusje, iemand om straks mee te spelen oid en op latere leeftijd hopelijk om op terug te vallen. Als het anders loopt dan zij het zo. Deze nieuwe baby zal ook gewoon alle liefde, aandacht en zorg krijgen. Maar die baby komt er wel echt met het ook op dochter. Zo gek is dat toch niet denk ik?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Jan 2021 14:22

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Luisa zo sta ik er ook in. Mijn vriend heeft geen kinderen dus echt samengesteld kun je het niet noemen. Mijn ex heeft later nog een kind gekregen dus j heeft wel een halfzusje maar geen stiefbroertjes of zusjes. Hier blijft het ook echt bij 1. Zwanger worden durf ik gewoon niet aan ik ben veel te bang dat de hormonen me weer over nemen. En we zijn ook tevreden zo. Ik kan J ook af en toe wel achter het behang plakken. J en ik zijn beiden behoorlijk prikkelgevoelig waardoor we elkaar ook in de weg zitten soms en dan is het heel fijn als mijn vriend thuis komt.
Mijn vriend neemt ook gewoon zorgtaken op zich ik denk dat hij J 5 van de 7 dagen naar bed brengt. Dat is echt een momentje van hun samen waarbij er heel veel herrie van boven komt. Mijn vriend verzint dan ook de wildste verhalen. Wat J echt fantastisch vind.
2015 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Jan 2021 14:26

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Dat herken ik wel, ik gun mijn zoon ook een broertje of zusje. Om mee te spelen, delen en voor later. Dus ik vind het niet gek. Las hem alleen even zo dat je zei dat je zelf geen tweede wilde maar nu wel omdat dochter het vroeg. Maar begrijp het nu beter.
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 21:22

Bericht 16 Jan 2021 15:41

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik meld me ook maar eens in dit topic. Ik ben sinds augustus officieel gescheiden en ook begin augustus is mijn ex verhuisd, paar maanden daarvoor hebben we de knoop doorgehakt. Het voelt daardoor of ik alweer langer alleen ben. Ondanks dat de aanleiding frustrerend was en voor mij ook onverwacht , voel ik me er inmiddels heel goed bij. Ik schreef eerder op het forum ook mee (nickname was snelweg in het engels) maar heb destijds mijn account laten verwijderen. 2 dochters in co ouderschap (7 en 1 jaar) wat vooralsnog goed loopt en ik ben inmiddels wat (helaas niet zulke succesvolle maar wel leerzame) dates verder. Mijn plan is om lekker mee te lezen en te schrijven in dit topic :)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 16 Jan 2021 17:46

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ah Millie, wat rot dat het voor jou zo onverwacht kwam. Heb je het inmiddels wel al een plekje kunnen geven? Hoe gaat het ondertussen met S.?
2012 & 2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Jan 2021 18:23

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Luisa schreef:En voor mijzelf, ik ben niet echt een kinderpersoon. Trek mijn eigen kind al geregeld niet 😬. Maar dat is mijn eigen dochter, daar stoor ik mij even aan en dan is het weer goed. Bij niet eigen kinderen geloof ik niet dat ik dat zou kunnen. Dat is dan toch ook niet eerlijk voor die kinderen.


Maar waarom ben je dan überhaupt aan kinderen begonnen?
Nu kies je er ook nog voor om voor je dochter een 2e kind te krijgen. Ik zou mij daarbij niet laten beïnvloeden door een kind. Zeker niet als je van jezelf weet dat je geen minder persoon bent, want straks als je 2e er is komt er nog een probleem bij en dat is als ze ruzie onderling maken of het gevoel krijgen dat de een wordt voorgetrokken.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Jan 2021 18:37

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Die 2e is ook gewoon mijn eigen kind Fred. Dat is anders dan een kind van iemand anders. Hier bijvoorbeeld geen knuffelissues. En nummer 2 krijgt straks net als de 1e genoeg aandacht, liefde en wat dan ook. Hoezo zal ik er eentje gaan voortrekken? Dat wij kiezen voor een tweede omdat dochter dat wil en wij ook in haar belang achten, maakt echt niet dat de 2e ongewenst is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Jan 2021 18:45

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Je beantwoordt niet mijn vraag Luisa. Waarom ben je aan kinderen begonnen als je niet echt een kindermens bent?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Jan 2021 18:59

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Mijn man wilde graag een kind. Ik was minder happig, maar zeker niet tegen. Heb er alleen nooit van gedroomd, maar ook nooit het gevoel gehad dat ik geen kinderen wil. Het is een afweging Fred. En heb ook geen spijt hoor, dochter is mijn alles.

Maar je begrijpt toch zeker wel dat als ik zeg geen kinderpersoon te zijn, dat ik spreek over andere kinderen dan die van mijzelf? Vind je het zo moeilijk te begrijpen dat kinderen waar je in principe niet bewust voor hebt gekozen maar bij een relatie krijgt, anders kunnen voelen dan kinderen waarvoor je wel bewust hebt gekozen en elke dag van hun leven hebt meegemaakt? Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, gelukkig maar.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Jan 2021 19:11

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Maar ik neem aan dat je dochter ook wel eens vriendinnetje wil uitnodigen bij jouw thuis.
Behandel je die bij een speeldate dan niet gelijkwaardig als je dochter?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2021 19:16

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Jemig Fred, zeur niet zo door! Luisa is heus geen kinderhater ofzo, ze zal een ander kind vast fatsoenlijk behandelen. Maar dan hoef je er nog niet echt iets mee te hebben.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem303

Bericht 16 Jan 2021 19:16

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hé Fred, heb je een nieuw slachtoffer gevonden nu Hugo weg is? Ik vind dat je best ver gaat met je vragen, eigenlijk.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Jan 2021 19:26

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Fred schreef:Maar ik neem aan dat je dochter ook wel eens vriendinnetje wil uitnodigen bij jouw thuis.
Behandel je die bij een speeldate dan niet gelijkwaardig als je dochter?



Nee natuurlijk niet. Ik hanteer de tactiek om zo onaardig mogelijk te doen zodat ze niet meer willen terugkomen. Ik geef mijn dochter bijvoorbeeld wat drinken, appelsap ofzo. En pizza. Vriendinnetje krijgt water en droog brood. Vind ik trouwens alsnog schappelijk, ze krijgt tenminste wat.

Maar ik denk dat we dit topic nu wel genoeg verziekt hebben. Ik wil best met je verder praten, maar misschien beter ergens anders. Ik ben zelf begonnen, maar hoor hier eigenlijk niet thuis. Kan mij voorstellen dat deze discussie/gesprek te veel afleidt van waar dit topic voor is bedoeld.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Jan 2021 20:05

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Rixt schreef:Hé Fred, heb je een nieuw slachtoffer gevonden nu Hugo weg is? Ik vind dat je best ver gaat met je vragen, eigenlijk.


Hoe kun jij weten wie Hugo is je zit hier nog maar net? O ja, je bent volgens mij Maple en was ook een burgemeester. Viel wel op namelijk 😉
<<

Anoniem303

Bericht 16 Jan 2021 20:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Is ook geen geheim hoor, dus maakt mij helemaal niet uit dat het opvalt. Ik ben hier, of op het vorige forum, trouwens nooit burgemeester geweest. Die info klopt dus niet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jan 2021 20:10

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

En al was dat wel, boeien...🤷🏼‍♀️ Waar je je druk om maakt zeg...🤦🏼‍♀️

Edit: Fred bedoel ik.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 16 Jan 2021 20:33

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Is iemand weer een topic naar zich toe aan het trekken...?
🤦🏼‍♀️
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem331

Bericht 16 Jan 2021 22:13

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Alles is gewoon zo persoonlijk. Kun je wat van vinden, maar je kunt het ook laten.
Ik heb altijd heel graag 3 kinderen gewild, maar niet van verschillende vaders. Dat is voor mij echt een no-go.
Lijkt me vreselijk dat je eerste kinderen niet volledig bij je opgroeien, altijd weer weg gaan, en dat je dan een baby hebt die dus wel altijd mag blijven. Lijkt me zo’n oneerlijk gevoel tegenover de oudsten. En toch gebeurt dat ook heel vaak, en maakt het niet uit wat ik er van vind.
Een ieder heeft gelukkig een eigen invulling van zn leven.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 16 Jan 2021 23:47

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Grappig Luisa, dat zijn dus precies de redenen waarom ik ook niet mijn kinderen in een samengesteld gezin wil laten opgroeien. Het is net of ik een reactie van mijzelf terug lees.

Mijn vriend zou het dolgraag willen, samenwonen en samen een gezin zijn. Ik absoluut niet. Buiten het feit dat ik mij ongelofelijk erger aan de oudste van mijn vriend, erger ik mij ook echt kapot aan zijn manier van opvoeden. Dat softe gedoe, verschrikkelijk.

Wij zien elkaar ook eigenlijk alleen maar als we de kids niet hebben. Voor ons werkt dat dus echt prima. Geen ergernissen etc, maar gewoon leuk met elkaar.
En tuurlijk gaan ook wij wel eens met zijn allen op pad, maar dat is dan een paar uurtjes en dan gaan we ieder weer naar ons eigen huis.

Mijn kids zijn trouwens wel stapelgek op mijn vriend en vice versa. Daar wordt regelmatig met elkaar geappt, geknuffeld, etc. Ik heb dat absoluut niet met zijn kinderen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Jan 2021 08:54

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Dat is een fijne oplossing Janne.
Ik zou het liefst met haar ook een lat-relatie willen. Zie dat samenwonen niet zo zitten. Zeker omdat ze op een half uurtje rijden woont en ik begrijp dat ze daar vanwege haar netwerk om het kind etc op te vangen cq vader moeilijk weg kan en ik zie mij daar niet wonen. Dat vormt voor mij eigenlijk de grootste barrière. Tevens merk ik ook dat ik 'me'-tijd nodig heb om goed in mijn vel te zitten. Als het ware kan ik niet met maar ook niet zonder andere mensen/relatie.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 17 Jan 2021 09:46

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Maar Fred, wat is nou een half uur? Even je auto opstappen en je bent weer in Uujen :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Jan 2021 09:50

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Het rijden is zeker niet het probleem kerel. Het is zo ongeveer letterlijk een weg dat ik moet hebben. Echter mocht zij ooit wel willen gaan samenwonen dan zou het daar wel eens op spaak kunnen lopen. Echter zover willen we op dit moment niet kijken en we hebben mijn of meer afgesproken om te genieten van het nu.

Nu weer naar het scheiden in dit topic voordat het een date topic gaat worden.

Mijn inbreng was eigenlijk alleen bedoeld hoe zij het doet met haar ex en wanneer een kind laten zien aan een nieuwe partner. Die reacties heb ik gekregen dus ik laat dit topic weer over aan de gescheiden meiden hier.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers