Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppasoma's en -opa's

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 11 Feb 2019 22:05

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn moeder past elke woensdag op en rijdt hiervoor elke week 3 kwartier heen en 3 kwartier terug voor. Ze stapt om 7 uur in de ochtend in de auto en gaat om 19 uur na het avondeten naar huis.
Als ze niet bij mijn vader was weggegaan had ze maar 10 minuten moeten rijden. Ik weet dat ze niks moet en het haar eigen keuze is waar we erg blij van worden, maar vind t best heftig voor haar, van 7 tot 19 uur in de weer zijn op je 58ste.

Mijn schoonmoeder past elke dinsdag op hier in huis vanag 8.15 uur en moet daarvoor een kwartier rijden en die gaat om 17 uur weer naar huis.

Als mijn jongste 4 is hoeft mijn schoonmoeder ze pas om 15 uur van school te halen allebei (en blijven ze samen over) en mijn moeder haalt ze op woensdag dan om 12.15 op.

Op maandag en donderdag gaat de jongste nu nog naar het kdv en de oudste naar de NSO.

Op vrijdag ben ik "vrij" (zwemles en allerlei huishoudelijke shit).
04-2014
10-2015
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 11 Feb 2019 22:09

Re: Oppasoma's en -opa's

Hier passen de beide beppe's ieder een middag na school op, mijn vader past eens per 2 weken een middag op en ik voor de rest gaat H. naar de gastouder. Toen de vader van mijn zoon en ik nog samen waren, ging hij naar een kinderdagverblijf maar toen ik alleen kwam te staan boden de beide beppe's meteen aan om op te passen om kosten voor opvang te besparen. Ze vinden dat beide heel leuk, maar ze moeten het absoluut aangeven als ze niet of minder willen oppassen, dan regel ik het met de gastouder. Ik vind niet dat het vanzelfsprekend is dat de opa's en oma's oppassen, alleen als beide partijen het willen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Feb 2019 22:45

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn vader haalt B elke maandag op uit school, ik ga er dan naar mijn werk heen en dan eten we samen macaroni en ga ik weer met B naar huis.
Hij woont, sinds we hierheen verhuisd zijn, op 5 minuten afstand.
B is zijn enige kleinkind en zal dat vermoedelijk ook blijven, en ik ben zelf ook alleen. Mijn vader en B zijn echt twee handen op 1 buik.
Mijn (ex)schoonouders wonen op 50 minuten afstand, dus dat is niet heel handig.
<<

Rapilos

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 11 Feb 2019 22:49

Bericht 11 Feb 2019 22:55

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn ouders wonen om de hoek en passen meerdere keren per week op de jongste van 8 jaar. Geen vaste dagen want ik werk zelf ook wisselend en in verschillend dienstverband.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Feb 2019 23:02

Re: Oppasoma's en -opa's

Onze ouders passen niet structureel op. Wel gaat mijn moeder 9 van de 10 keer met R naar zwemles omdat het echt super onhandig is met 2 kinderen. Ik zou het wel fijn vinden als ze meer op wilden passen maar ze werken allevier nog.
R. 2013
D. 2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Feb 2019 23:11

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn moeder past iedere vrijdag op van 11-14 uur. Mijn schoonmoeder past 1 keer in de maand op als ik teamoverleg heb. De rest van onze uren werken vriend en ik langs elkaar heen zodat een van ons bij de kinderen kan zijn.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 11 Feb 2019 23:15

Re: Oppasoma's en -opa's

Bij de geboorte van nummer 1 ging hij 2 a 3 dagen per week naar het kdv. Bewuste keuze, mijn ouders wonen te ver weg en de band met schoonouders was niet denderend. Dat is in de loop der jaren positief veranderd. De ziekte van mij zoon maakte dat hij niet meer zoveel naar de opvang kon. Mijn schoonouders hebben toen een dag op zich genomen en ik ben minder gaan werken.
Toen de tweede geboren werd, ging onze voorkeur uit naar 2 dagen kdv, maar schoonmoeder wilde erg graag ook op de jongste passen. Ze passen bij ons in huis op en het verloopt heel fijn zo. Kan op andere momenten ook altijd een beroep op ze doen, erg blij mee!

Mijn ouders passen incidenteel op. Vaak blijven ze dan een heel weekend bij ons. De oudste logeert ook erg graag bij ze in de schoolvakantie. Ben heel blij dat het zo kan allemaal.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 11 Feb 2019 23:28

Re: Oppasoma's en -opa's

Hier gaan de opa's en oma's oppasdagen krijgen. Dat hebben ze zelf aangegeven graag te willen en ik heb ze echt gezegd dat ze er allemaal goed over na moesten denken of ze dat echt echt wel wilden. Maar ja dus.

Mijn ouders wonen overigens ook een uur van ons vandaan, en mijn vader zou het liefst van maandag tm vrijdag oppassen. Dat gaat voor hem helaas niet. Maar ze gaan wel twee dagen oppassen op hun eigen verzoek. Mijn moeder komt de kleine dan straks halen en ik rij dan later weer daarheen om de kleine weer terug naar huis te brengen. Ik vind het wel fijn merk ik. Ik vind het ook belangrijk dat ze een goede band krijgen. Mochten er problemen gaan opdoen, dan herbekijken we het natuurlijk!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Feb 2019 00:50

Re: Oppasoma's en -opa's

Schoonouders passen 1 vaste dag in de week op. Wij hebben erover getwijfeld, maar ze vinden het super leuk en zoon geniet enorm van de dagen bij ze! Mijn ouders wonen niet in de buurt en werken gewoon, dus het zou geen optie zijn ook helaas, mijn moeder past incidenteel op soms als ik een afspraak heb op mijn vrije dagen. Verder gaat hij 2 dagen naar de opvang, goede combinatie voor nu.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 12 Feb 2019 11:26

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn ouders en schoonouders passen om de week een dag op, daardoor zien ze ze wel regelmatig een dagje, maar hebben ze niet elke week de verplichting van een dag oppassen. Als ze niet kunnen ruilen ze ook met elkaar & stemmen dat samen af. Ik vind het echt ideaal zo, niet te veel, maar wel genoeg om een goede band op te bouwen.
Daarnaast logeren mijn meiden er ook af en toe als we in het weekend een keer wat samen willen doen.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 12 Feb 2019 11:32

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn schoonouders hebben twee dagen op F. gepast. Nu met L. hebben ze inderdaad aangegeven dat twee dagen teveel zijn. Dat snap ik helemaal, is ook geen probleem. Ze gaan nu dus de rest van dit schooljaar op de twee meiden passen en volgend jaar kijken we opnieuw omdat F. dan naar school gaat.

Mijn schoonmoeder gaf aan dat ze geen opa en oma meer kunnen zijn door het oppassen. Dat is mijn verkeer geschoten omdat ze nu in mijn verlof ook helemaal niet komen en als wij daar komen is er altijd wel wat. Zo teleurstellend voor F. die het echt al meekrijgt. Spontaan langsgaan doe ik niet meer om dat te voorkomen.

Mijn ouders werken beide nog fulltime. Mijn vader wel met wisselende diensten en die haalt F. af en toe een middag om samen te gaan struinen buiten. Als het nodig is en hij is vrij mag ze ook altijd komen. Verder zijn ze voor zon- en feestdagen of als we 's avonds even weg moeten. F. gaat daar ook wel eens slapen en daar genieten ze allemaal van.

Dan heb ik ook nog een oma en daar gaat F. eens per maand op vrijdagmiddag heen dat is zo ontzettend leuk. Dan mag ze daar eten en een filmpje kijken. Zo bijzonder!
⁠♡♡♡
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Feb 2019 14:17

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn ouders passen standaard op vrijdag of op maandag op, 1x per week dus, afhankelijk van wanneer ik moet werken. dat deden ze bij de oudste ook en ze wilden dat heel graag bij de jongste ook doen. Op vrijdag had mijn moeder er overigens altijd twee, want dan kwamen de kinderen van mijn zus ook (haar oudste is 6 maanden jonger dan mijn oudste en haar jongste is 2 weken ouder dan mijn jongste). De jongste van mijn zus is vorige week op school gestart dus nu is mijn dochter er altijd alleen.

Mijn schoonouders hebben bij de oudste 1x per 2 weken opgepast, bij de jongste niet. Zij gaat dus een dag meer naar de opvang. We vinden dat overigens geen probleem hoor, hadden geen verwachtingen. We hebben ook nooit zelf gevraagd om vast op te passen, daar kwamen ze zelf mee.

Mijn schoonouders wonen hier 500 meter vandaan dus die bellen we gemakkelijker even als we ergens kort of last minute heen moeten. Ik ga nu bijvoorbeeld op woensdag altijd lezen in de klas van mijn oudste, dan gaat de jongste een uurtje daarheen. Zij werken beide niet dus we kunnen hen meestal wel bellen voor flexibele oppas. Mijn ouders werken nog wel allebei en wonen 25 minuten rijden van ons, dus dat is niet altijd even handig.
2012 & 2016
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 12 Feb 2019 14:27

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn moeder past op woensdag middag op op mijn beide kinderen. Met de jongste gaat ze dan ook naar paardrijden.
Mijn oudste gaat elke dag tussen de middag bij mijn moeder een broodje eten.
Verder past mijn moeder ook 2/3 dagen per week op de kinderen van mijn broer.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 12 Feb 2019 15:43

Re: Oppasoma's en -opa's

Bij ons passen opa's en oma's ook niet structureel op. Mijn ouders wonen te ver weg en werken bovendien nog. Mijn schoonmoeder had voordat ik zwanger was al geroepen geen vaste dag te willen. Ik denk dat ze het nu toch wel erg leuk zou vinden, maar wij hebben het liever niet. Als J wat ouder is en zelf wat kan praten misschien.

Maar ze heeft m'n baby een keer een hele ochtend geen eten gegeven omdat ze de fles niet kon vinden (bel dan even??) en een andere keer bracht ze haar niet naar bed (ze wil haar constant knuffelen, wat op zich lief is maar een baby moet ook gewoon slapen) dus ik vind het niet zo'n geslaagd idee als ze zou oppassen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Feb 2019 15:58

Re: Oppasoma's en -opa's

Ai, dan breng je je baby niet echt fijn weg idd IG..

Mijn ouders passen standaard 1 dag in de week op. Ze zijn beide met pensioen en vooral mijn moeder vindt het zo fijn dat ze zo vaak bij haar kleinkinderen kan zijn.
Mijn schoonouders hadden ook een vaste dag, maar schoonmoeder werkt nog en moet de laatste maanden erg vaak op die dag werken. Denk dat ze nu gemiddeld op 1 keer per maand zitten. De andere dagen nemen mijn ouders over of is een van ons vrij.

Heb altijd tegen beide ouders gezegd dat het wel leuk moet blijven. Zodra het ook maar een klein beetje als een plicht voelt, moeten ze het gelijk zeggen en regelen wij gewoon wat anders.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 28 Sep 2018 11:12

Bericht 12 Feb 2019 19:31

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn ouders wonen te ver weg om structureel op te kunnen passen, en hebben altijd aangegeven geen vaste oppasdag te willen hebben.

Mijn schoonouders passen daarentegen 2 dagen per week op. Mijn schoonmoeder is altijd gastouder geweest en was dolblij toen ze eindelijk op haar eigen kleinkinderen kon gaan passen. In het begin werkte ze er nog parttime naast in de zorg, maar dit heeft ze opgegeven omdat ze er meer voor haar kleinkinderen wilde zijn. Nu past ze 2 dagen in de week op, een uurtje tussen de middag en 2 uurtjes na school. Mijn schoonvader werkt aan huis en is er ook vaak dan. Ze vinden het heel fijn om er voor de kleinkinderen te zijn. Laatst kon mijn schoonmoeder een aantal weken niet oppassen omdat ze was gevallen en haar ribben had gebroken en dat vond ze vreselijk.

Ik vraag regelmatig aan ze of het niet te veel is en gaan ze op vakantie of kunnen ze niet, dan hebben wij pech. En vooralsnog gaat het al 9 jaar prima!
2009~2011~2014
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 13 Feb 2019 19:30

Re: Oppasoma's en -opa's

De kinderen gaan 1 middag in de week naar de BSO.
Op woensdag is mijn thuis en de andere dagen ben ik er.

Mijn ouders en schoonouders passen op als wij een avondje uit willen, een weekendje weg gaan etc.
En in speciale gevallen. Toen we laatst in Drenthe huizen gingen bekijken zijn mijn ouders naar school gegaan om ze op te halen bijvoorbeeld.
En ze gaan er regelmatig logeren. Gewoon voor de leuk.
Ze willen niet vast oppassen (en ik geef ze geen ongelijk) maar staan altijd voor ons klaar als het nodig is.
Ook als ik ziek ben kunnen de kinderen daar terecht.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Feb 2019 20:34

Re: Oppasoma's en -opa's

Mijn vader heeft vanaf het begin dat ik zwanger was aangegeven dat hij graag een dag in de week wilde oppassen.. toen bleek ik zwanger van een tweeling en zei mijn moeder nou dat gaat je vader niet alleen aan kunnen dus ik ga ook wel helpen. Ik heb hun de dag uit laten kiezen die ze het prettigste vonden, en heb de kinderen ook altijd daar heen gebracht zodat mijn ouders gewoon in hun eigen huis waren en tijdens alle slaapjes hun eigen dingen konden doen.

Mijn ouders werken nu allebei niet meer en gaan regelmatig op vakantie en dan regel ik een dag extra bso of neem ik zelf vrij. Ze hebben groot gelijk dat ze op vakantie gaan en dat moeten ze lekker blijven doen.

Eerder gingen ze de andere middagen/dagen dat ik werkte naar de BSO, nu heb ik mijn werktijden aangepast en gaan ze een middag naar de bso en een middag dus naar mijn ouders.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers