Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bruiloft nacalculatie of afkoop?

<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 06 Feb 2019 19:37

Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Voor onze bruiloft hebben we nu een offerte gehad voor de feestavond.
Een hollands drankarrangement kost €25 pp voor 4 uur. Met zo'n 100 gasten die we verwachten is dat een fors bedrag.
We twijfelen dus of we niet op nacalculatie moeten doen, al zijn de losse prijzen ook niet echt goedkoop. €2.85 voor een bier, €4.25 voor wijn en €2.50 voor fris.


Wat zouden jullie doen (of hebben jullie gedaan)?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 06 Feb 2019 19:41

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Wij hebben afkoop gedaan. Ik wilde graag vooraf weten wat we kwijt zouden zijn.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

ChiQ

Bericht 06 Feb 2019 19:42

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Afkopen. Nacalculatie is een gok, maar mensen drinken doorgaans direct al 2/3 drankjes op normaal tempo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Feb 2019 19:45

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Wij hebben ook afgekocht.
Let's discover the world together.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 06 Feb 2019 19:47

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Wij hebben afgekocht, we hadden ook nogal wat flinke drinkers.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Feb 2019 19:48

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

De gemiddelde prijs per drankje is 3,20 euro, dus gasten moeten ongeveer 7-8 drankjes per persoon drinken in die vier uur tijd om het eruit te halen. Denk jij dat de gasten de volle vier uur blijven of zitten er ook veel mensen bij die alleen komen feliciteren en weer naar huis gaan. Als dat zo is haal je de 25 euro per persoon er niet uit denk ik, maar als alle gasten het hele feest blijven is 8 drankjes niet extreem veel (twee per uur). Dan zou ik voor een arrangement gaan.

Wij hadden het ook afgekocht, maar wij trouwden op een locatie waar een dagarrangement was en daar zaten drankjes bij in gedurende het feest.

♥♥
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 06 Feb 2019 19:52

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Wij hadden afgekocht maar achteraf spijt van. Best wat mensen die op tijd weg gingen of bob zijn etc. Daarmee trek je de zware drinkers ook wel recht. Ook mensen die op laatste moment afzeggen (ziekte, zieke kids etc).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Feb 2019 19:58

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Wij hebben het op nacalculatie gedaan. Er waren best wat drinkers maar ook genoeg mensen die van ver kwamen en nog moesten rijden. Ook was meer dan de helft vd feestgasten ook al bij borrel en diner geweest waar ook onbeperkt drank werd geschonken. Allemaal overwegingen maar het heeft goed uitgepakt!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 06 Feb 2019 20:06

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Wij hebben toen ook afgekocht.
Toen we laten zagen hoeveel iedereen gedronken had, was dat maar goed ook.
Maar in de vriendengroep toen zaten stevige drinkers en de familie van ex dronk ook behoorlijk wat. Mijn familie moest veel al van ver komen maar er was ook genoeg fris gedronken.
Maar ligt idd helemaal aan de gasten die komen.
Laatst gewijzigd door Radler op 07 Feb 2019 12:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 06 Feb 2019 20:26

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Teun schreef:Wij hebben het op nacalculatie gedaan. Er waren best wat drinkers maar ook genoeg mensen die van ver kwamen en nog moesten rijden. Ook was meer dan de helft vd feestgasten ook al bij borrel en diner geweest waar ook onbeperkt drank werd geschonken. Allemaal overwegingen maar het heeft goed uitgepakt!


Bij ons zoals dit, niet afgekocht en dat pakte goed uit. Ons feest duurde tot veel later dan 'gepland' (we hadden geen officiële eindtijd) dus we waren erg bang voor de afrekening, maar die viel ons dus enorm mee. Het handjevol mensen dat zo lang gebleven was en veel dronk, werd ruim gecompenseerd door de ooms en tante's die na (bij wijze van) koffie, 2 wijntjes en een frisje naar huis gingen.

Wij zijn ook bij een locatie geweest waarbij de eigenaar zei: ik doe niet aan drank afkopen. Dat is namelijk totale onzin, want ik ben commercieel ingesteld en wil geen verlies maken op een avond. Dus stel dat je het hebt afgekocht en er wordt zeer veel gedronken en het kan bijna niet meer uit, dan stuur ik bij wijze van spreken toch de helft van het personeel naar huis?
Vond ik eigenlijk wel een goede ;)
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 06 Feb 2019 22:09

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Mijn ouders hebben een café en wij doen eigenlijk nooit de drank op afkoop. Wat hierboven al gezegd wordt de een drinkt meer dan de ander, gaat eerder naar huis of komt later of er is een griepgolf/glad buiten/autopech of weet ik wat en er komt bij wijze van 20 personen niet opdagen dan is het voor jullie dubbel vervelend en op nacalculatie reken je ook alleen af wat er daadwerkelijk verbruikt is.

Waar ik dan wel op zou letten... Geen sterke drank, iemand een hele avond aan de Baco kost zomaar €75,-, en dat er geen hele bladen drankjes neergezet worden terwijl de glazen nog half vol zijn, vaak zie je dat aan het einde van de avond er een hoop dode biertjes blijven staat maar alles wat blijft staan reken je ook af.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Feb 2019 10:37

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Ik werk bij een trouwlocatie en mijn ervaring is dat je echt heel goed naar je gasten moet kijken. Als je veel mensen hebt die goed doordrinken zou ik voor arrangement gaan. Anders op nacalculatie.
Mocht je voor arrangement gaan, geef dan een lager aantal gasten op dat komt (Ik zou gaan voor 10% minder). Meestal komt een deel niet. En mochten er toch meer gasten komrn dan verhogen ze bij de locatie het aantal mensen met arrangement wel.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 07 Feb 2019 12:29

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Ik werk ook al jaren op een trouwlocatie en mijn ervaring is dat vrijwel niemand drankafkoop eruit drinkt. Op nacalculatie ben je dus meestal goedkoper uit, tenzij je stevige drinkers in je omgeving hebt en je weet dat een grote groep tot het einde blijft. Zoals Meg zegt dus goed naar je gasten kijken.
Minder gasten opgeven dan je verwacht zou ik dan weer niet zo snel doen, niks vervelender dan wanneer het er ineens een stuk meer zijn. Een trouwlocatie bepaalt zijn personele inzet aan de hand van het opgegeven aantal gasten, je wil toch niet dat de service/bediening minder goed is omdat er te laag is ingezet? Zou ik zonde vinden in ieder geval.

Hoe is de offerte verder opgebouwd? Betaal je nog apart voor personeel, mastiek etc. Of zit dat allemaal bij de prijs in? Dat zegt ook nog wel wat..
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Feb 2019 13:04

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Wij hebben nacalculatie gedaan. We wisten al van te voren dat als mijn ooms en tantes zelf drankjes moesten halen bij de bar er veel minder gedronken zou worden (we hebben ze zelfs zelf af en toe een dienblad gebracht) en de receptie was niet enorm lang en degene die kwamen moesten (bijna) allemaal weer rijden. Ook hadden aantal mensen aangegeven niet zo lang te blijven of pas na werktijd te komen. Het viel ons alleszins mee.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Feb 2019 13:08

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Ik snap je punt, Toet. Maar maak jij vaak mee dat alle avondgasten komen?
Wij zien bijna altijd dat er toch een boel niet komen opdagen. Onbegrijpelijk en respectloos naar het bruidspaar toe overigens.

Maar misschien dat 10% wat hoog is dan, 5% minder opgeven dan ;)

Maar Jip, werd er bij nacalculatie dan niet rondgelopen met drank dan? Of hadden jullie daar zelf aangegeven? Op mijn werk is de service bij arrangement of nacalculatie eigenlijk precies hetzelfde.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Feb 2019 14:29

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Wij hadden zelf aangegeven dat men bij de bar drankjes kon halen. Wij hadden ook geen arrangement of zo.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 07 Feb 2019 14:34

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Wij hebben drank afgekocht. Maar daar hebben we eigenlijk niet eens echt over nagedacht. Wij hadden ook voor al onze avondgasten een eetbuffet voorzien en we hadden daarom gekozen voor een arrangement waar voor alle gasten eten en onbeperkt drinken in zat.
2012 & 2016
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 07 Feb 2019 14:35

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

We neigen naar nacalculatie, aangezien we geen enorme drinkers zijn. Wel mensen die bijv. 10 biertjes drinken, maar die prijs is nog steeds lager dan de afkoop. Bij nacalculatie mogen we zelf kiezen of ze het aan de bar halen of dat ze rondlopen (kan bijv. max 2x per uur).
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 07 Feb 2019 16:17

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Als je bij nacalculatie mag kiezen hoe de service is, betaal je dan ook bedieningskosten apart?
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Feb 2019 17:13

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

DIe hadden wij niet. Maar we hebben we een goede fooi gegeven.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Feb 2019 19:26

Re: Bruiloft nacalculatie of afkoop?

Meg schreef:Ik werk bij een trouwlocatie en mijn ervaring is dat je echt heel goed naar je gasten moet kijken. Als je veel mensen hebt die goed doordrinken zou ik voor arrangement gaan. Anders op nacalculatie.
Mocht je voor arrangement gaan, geef dan een lager aantal gasten op dat komt (Ik zou gaan voor 10% minder). Meestal komt een deel niet. En mochten er toch meer gasten komrn dan verhogen ze bij de locatie het aantal mensen met arrangement wel.


Wij hebben ook op afkoop gedaa, en bovenstaande tip wilde ik ook zeggen. Wij hadden 100 man verwacht en er waren er 10 niet vanwege ziekte omstandigheden, dat maal 25 euro tikt toch wel aan

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers