Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plezier in je werk hebben

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Feb 2019 20:41

Re: Plezier in je werk hebben

Fedora, kun je niet een diploma gaan halen waarmee je meer in jouw interessegebied uitkomt? Je noemt wel meteen hele grote dingen die volgens mij niet echt plekker zijn waar je start, maar waar je na een paar jaar carrière terecht komt. Dus misschien is een diploma halen en je dan ergens naartoe werken een handiger plan?
#teammaple🍁
<<

Anoniem279

Bericht 06 Feb 2019 20:45

Re: Plezier in je werk hebben

Ik heb in grote lijnen nog wel plezier in m’n werk. Ik vind het alleen wel veel meer in een te vast ‘harnas’ gegoten vergeleken met vroeger. Voor alles zijn tegenwoordig wel regeltjes, er ‘moet’ van alles en we hebben zoveel extra taken dat alle spontaniteit er wel een beetje uit gevlogen is. Dat vind ik jammer.
Soms denk ik wel eens over ander werk, ik zie mezelf dit niet tot m’n pensioen doen, ik denk dat ik dat lichamelijk ook niet trek. Maar ik heb geen idee wat ik anders zou willen.
<<

Anoniem262

Bericht 06 Feb 2019 20:47

Re: Plezier in je werk hebben

UN, er is geen studie die aansluit bij wat ik uiteindelijk wil gaan doen op een werkvloer. Ik wil een studie gaan doen, maar dat is puur uit persoonlijke interesse en zit ook geen brood in. Wat ik benoem is niet iets dat volgende week klaar moet zijn, maar over tien jaar wil ik wel kunnen zeggen dat ik er ben. Iedereen weet op een bepaald punt in hun leven wat ze willen doen, opeens hebben ze het, dat heb ik nog nooit gehad. Niet als het op werken voor een werkgever aankomt in ieder geval. Rechten heb ik bijvoorbeeld zelf ook niet bedacht, kwam mijn opa mee, omdat ik als kind wel alles juist wist te vertellen etc.
Laatst gewijzigd door Anoniem262 op 06 Feb 2019 20:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Feb 2019 20:48

Re: Plezier in je werk hebben

Maar Fred, heb je dan wel de juiste baan voor jou? Want hetzelfde trucje ga je bij elke baan weer hebben, op welk kantoor je ook zit. Je kunt wel elke twee jaar blijven wisselen en dan krijg je weer een beetje verandering maar echt uitdaging gaat er dan niet komen toch? Ik zou me inderdaad afvragen of je dit dan wel wilt doen tot je pensioen, het lijkt mij niet fijn als ik 't zo lees.
Let's discover the world together.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 06 Feb 2019 21:55

Re: Plezier in je werk hebben

Fred, heb je geen opleiding voor duurzame inzetbaarheid of persoonlijke ontwikkeling, dat je er nog iets bij ontwikkelt om een uitdagender baan te vinden?

En Fedora - als je horeca en ontwikkeling wilt stimuleren, kun je dan geen franchisenemer van Brownies en Downies worden? Die schijnen best op zoek te zijn naar nieuwe vestigingen. Geen idee of dat genoeg regeltrut voor je is? :)
<<

Anoniem288

Bericht 06 Feb 2019 21:59

Re: Plezier in je werk hebben

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 06 Feb 2019 22:00

Re: Plezier in je werk hebben

Ja ik ga meestal wel met plezier naar mijn werk. Soms is het retedruk en dan vind ik het minder leuk, maar dat is tijdelijk en dat is ook omdat mijn werk sinds een aantal maanden inhoudelijk veranderd is.
Ik werk als jurist bij een gemeente en de sfeer is er echt prima. Werk er nu zo’n 4 jaar, waarvan 1,5 in vaste dienst.
Laatst gewijzigd door Amandine op 07 Feb 2019 12:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Feb 2019 22:21

Re: Plezier in je werk hebben

Fedora, je hebt ooit geschreven dat je hbo hebt gedaan, welke richting was dat dan? Wel balen dat je nooit echt op je plek hebt gezeten.
#teammaple🍁
<<

Anoniem308

Bericht 06 Feb 2019 23:18

Re: Plezier in je werk hebben

Ik heb een hele leuke baan. Werk in de zorg. Vind mijn werk afwisselend. Van patientenzorg tot coachen van studenten tot ict taken. Ik zit in veel werkgroepen en ontwikkel mijzelf veel.
Grootste nadeel vind ik de onregelmatigheid. Nachten en weekenden. Maar ik ga wel altijd met plezier naar mijn werk.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 07 Feb 2019 00:59

Re: Plezier in je werk hebben

Nee, ik heb niet bij A.bab gewerkt. Ik heb voornamelijk bij de wat kleinere accountantskantoren gewerkt.

@ kerel... Wat bedoel je met dat duurzame? Kun je day uitleggen?
<<

Kira

Bericht 07 Feb 2019 07:45

Re: Plezier in je werk hebben

Momenteel heb ik plezier in mijn beide banen. In loondienst werk ik bij een groot bedrijf op een afdeling waar veel verloop van mensen is, en een coördinator die de kantjes er van af loopt. Daar had ik tot een paar weken geleden weinig zin meer in, maar mijn coördinator is na een gesprek echt heel positief veranderd en nu gaat het stukken beter. Ik werk er 4u per dag, en heb een paar hele leuke collega's. Het werk is niet moeilijk maar heb een paar extra taken om het wat uitdagender te maken.

Als ZZPer in de muziek vind ik eigenlijk bijna alles leuk. Ik vind het super om kinderen te enthousiasmeren, en om ze in een vaak korte tijd vooruit te zien gaan. Het spelen in orkesten is super, ik zit me vaak te bedenken dat ik aan het werk ben, betaald krijg terwijl ik eigenlijk iets zit te doen wat ik heerlijk vind.
Minder dingen zijn het nooit klaar zijn, er zijn altijd dingen die ik nog moet regelen. Maar verder mag ik helemaal niet klagen.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 07 Feb 2019 09:40

Re: Plezier in je werk hebben

Ik heb absoluut geen plezier in mijn werk. Maar dat ligt niet zo zeer aan de inhoud van mijn werk maar de organisatie waar ik voor werk. Momenteel gaat het ook helemaal niet goed met mij. Maar goed ik ben druk bezig met ander werk te zoeken, dus ik hoop binnen enkele maanden weer voldoening uit mijn werk te halen.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 07 Feb 2019 22:48

Re: Plezier in je werk hebben

Fred: bij de meeste werkgevers maken wij afspraken dat er budget is voor opleidingen, of dat nu voor ontwikkeling binnen je eigen functie is, of heel wat anders. Jij moet denk ik gewoon eens kijken of je met een opleiding er bij een zijstapje kan zetten, andere functie, andere werkgever, vergelijkbaar salaris.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11592

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Feb 2019 11:43

Re: Plezier in je werk hebben

Urban Naked schreef:Fedora, kun je niet een diploma gaan halen waarmee je meer in jouw interessegebied uitkomt? Je noemt wel meteen hele grote dingen die volgens mij niet echt plekker zijn waar je start, maar waar je na een paar jaar carrière terecht komt. Dus misschien is een diploma halen en je dan ergens naartoe werken een handiger plan?


Ik ben op zich ook de hele dag aan het regelen, ik zet de scholingen goed weg. Communiceer met trainers, beantwoord vragen van medewerkers en locatiemanagers. Beheer het leersysteem. Maak voor de directie overzichten als ze daar om vragen. Ik ben hier ingestroomd als administratief medewerker maar het is al heel snel uitgegroeid naar een hele veelzijdige functie waar geen dag hetzelfde is. Ik heb hier ook geen specifieke opleiding voor en ben er ingerold. Het is we niet zo groot als fedora graag wil maar voldoet verder wel aan een heleboel eisen. Ik heb hier wel heel erg geluk mee gehad maar helemaal onmogelijk is het dus niet.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 08 Feb 2019 11:49

Re: Plezier in je werk hebben

Klinkt als een leuke baan Minx!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 08 Feb 2019 12:42

Re: Plezier in je werk hebben

Ik heb veel plezier in mijn werk! Ik ben chefkok in een restaurant. Werk gemiddeld 38 uur, verdeeld over 4 dagen. Heb minimaal 1 weekenddag vrij, heb een goed salaris en elke week nog een prima fooi daarbovenop. Het is een jong team, ik ben met mijn 36 jaar de oudste. Zelfs mijn werkgever is jonger. Een bruisende zaak, middenin de stad. Veel waardering, dus zie mezelf hier nog wel een tijd werken!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Feb 2019 12:53

Re: Plezier in je werk hebben

Je maakt mij wel nieuwsgierig welk restaurant in welke stad dat is Kreeft. Lekker eten begin ik steeds meer te waarderen namelijk.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 08 Feb 2019 13:06

Re: Plezier in je werk hebben

Restaurant Giornale in Eindhoven.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Feb 2019 13:25

Re: Plezier in je werk hebben

Ik heb aardig wat zaken gehad in Eindhoven, maar deze nog niet. Mocht ik weer eens in Eindhoven komen (nu een stuk minder, omdat vriendin daar niet meer woont) dan zal ik aan dit restaurant denken. Ziet er namelijk niet verkeerd uit.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Feb 2019 17:51

Re: Plezier in je werk hebben

Urban Naked schreef:Fedora, je hebt ooit geschreven dat je hbo hebt gedaan, welke richting was dat dan? Wel balen dat je nooit echt op je plek hebt gezeten.

He wat leuk Fedora, ben ook wel benieuwd wat je hebt gedaan!

OT:ik heb plezier in m’n werk. Ik heb altijd secretariële functies gedaan en ben sinds december opleidingscoördinator. Super leuk!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Feb 2019 21:24

Re: Plezier in je werk hebben

ik heb geen plezier in mijn werk. Ik zit nu nog in de ziektewet en het liefst blijf ik lekker thuis. Maar dat kan natuurlijk niet. Ik ben ook aan het solliciteren nou ja op dit moment ook niet. Heb gewoon even niet zoveel behoefte om te werken door alles
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 08 Feb 2019 21:28

Re: Plezier in je werk hebben

Ik heb op dit moment te weinig plezier in mijn werk, maar dit komt niet zozeer door het werk zelf maar de externe factoren. Mogelijk zou ik het bij een andere gemeente weer meer naar mijn zin hebben in het werk.
Ik ben dan ook steeds meer om me heen aan het kijken naar wat anders. Het werk wat ik nu doe en de gemeente waar ik nu werk zijn ideaal te combineren met mijn gezinsleven maar dat is niet zaligmakend, is me wel gebleken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Feb 2019 00:10

Re: Plezier in je werk hebben

Ik ben ontzettend blij met mijn werk. Ontzettend afwisselend en je kan het zo uitdagend maken als je zelf wil, the sky is the limit. Ook nu het met mij wat minder gaat krijg ik enorm veel steun, van wachttijd bemiddeling tot allerlei gesprekken en mogelijkheden.

Ook mijn collega's zijn hartstikke leuk. Het is echt een sekte haha af en toe maar ik voel me er enorm thuis.
R. 2013
D. 2016
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Feb 2019 00:58

Re: Plezier in je werk hebben

Jij bent altijd zo positief over je werk, ook over je vorige baan toch? Leuk om te lezen, waar werk je nu (als je dat wil delen). Hopelijk gaat het snel weer beter met je, fijn dat je werk zo lief voor je is.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 09 Feb 2019 02:59

Re: Plezier in je werk hebben

Ik heb nog steeds plezier in mijn baan na 12 jaar werk hier. Heb leuke collega's en dat maakt het echt dat ik het leuk vind.
Wel ben ik een paar maanden geleden op een babygroep geplaatst ipv een groep met 0 tot 4 jaar. Dit omdat ik de meeste uren op contract heb en dit is voor de planning beter ivm vaste gezichten. Ik heb tot nu toe nog veel oudere kinderen gehad, maar krijg steeds meer baby's. Ben benieuwd hoe lang ik dit leuk blijf vinden, want alleen baby's is niet echt mijn ding.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers