Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toilet schoonmaken

<<

Anoniem308

Bericht 03 Feb 2019 12:04

Toilet schoonmaken

Hoe houden jullie de wc schoon en hoe vaak poetsen jullie die?

Wij eigenlijk maar 1x per week. Met chloor de pot en ik poetsen de rest met een sopje of van die chloordoekjes. De vloer even dweilen en rollen aanvullen, zakje vervangen etc.
<<

Linvi

Bericht 03 Feb 2019 12:12

Re: Toilet schoonmaken

1 keer per week alles met allesreiniger en chloor. Elke dag de wcpot, fonteintje en deurklinken.
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 03 Feb 2019 12:38

Re: Toilet schoonmaken

1 keer per week. Maar ik woon alleen en ben 4 lange werkdagen van huis
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Feb 2019 12:49

Re: Toilet schoonmaken

Donut schreef:1 keer per week. Maar ik woon alleen en ben 4 lange werkdagen van huis


Ik net zo. Doe ook chlooer in de pot om schoon te maken en de rest met een sopje, of schoonmaakdoekjes.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Feb 2019 12:50

Re: Toilet schoonmaken

2x per week met chloor en allesreiniger.
Als ik weet dat we visite krijgen, een keer extra.
Vloer dweilen elke keer als ik de benedenverdieping dweil.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3498

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 03 Feb 2019 13:00

Re: Toilet schoonmaken

2x per week met wc reiniger & 1x met chloor, en altijd met sopje de wc dan en de tegels bij/onder wc. Tussendoor bijna dagelijks doekje over bril / wc-pot heen. Zoon vindt het ook erg interessant, dus moet schoon zijn. En verder zit wc in badkamer dus dweil die sowieso 2x per week.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem271

Bericht 03 Feb 2019 13:46

Re: Toilet schoonmaken

1x per week grondig alles met een sopje en chloor en bijna iedere dag een doekje over de bril.
<<

Anoniem281

Bericht 03 Feb 2019 13:51

Re: Toilet schoonmaken

Één keer per week alles grondig met allesreiniger, maar dat doet de schoonmaakster. Zelf doe ik nog twee keer per week de wc met bleek en de borstel en de buitenkant met een wegwerpschoonmaakdoekje.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Feb 2019 14:09

Re: Toilet schoonmaken

AMM schreef:Hoe houden jullie de wc schoon en hoe vaak poetsen jullie die?

Wij eigenlijk maar 1x per week. Met chloor de pot en ik poetsen de rest met een sopje of van die chloordoekjes. De vloer even dweilen en rollen aanvullen, zakje vervangen etc.


Ook zo.
Vaak nog wel even een keer tussendoor als het nodig is heel snel, doekje erover en wat wc eend erin ofzo. Ligt er ook aan of we veel of weinig thuis zijn en of het dus nodig is.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 03 Feb 2019 14:34

Re: Toilet schoonmaken

Twee keer per week uitgebreid met allesreiniger, chloor en dweilen.
En iedere dag met van die wegwerp doekjes van Detol afnemen.
10.04.17
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 03 Feb 2019 14:38

Re: Toilet schoonmaken

1x per week uitgebreid met bleek etc, zoals jij ook beschrijft. 1/2x per week met zo'n wegwerpschoonmaakdoekje wcbril afnemen.
<<

Anoniem269

Bericht 03 Feb 2019 14:40

Re: Toilet schoonmaken

Ik gebruik van die Glorix schoonmaakdoekjes. Iedere dag even over de wc bril, pot en deksel. Twee keer per week gooi ik er toiletreiniger in of chloor. En 1x in de maand gooi ik zo’n tabletje in de wc.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Feb 2019 14:56

Re: Toilet schoonmaken

Elke dag poets ik die met bleek. En de tegels en vloer met allesreiniger ook dagelijks
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 03 Feb 2019 19:28

Re: Toilet schoonmaken

2x per week de pot schrobben met bleek en een doekje over en onder de bril.
1x per week het hele hokje even.
<<

Anoniem262

Bericht 03 Feb 2019 19:43

Re: Toilet schoonmaken

Om de één/twee dagen. Chloor in de pot, doekje over toilet, toiletbril etc., wanden en vloer afnemen, wc-mat uitkloppen, wc-blokje eventueel vervangen, de borstel erdoor en doorspoelen.
<<

Anoniem284

Bericht 03 Feb 2019 20:07

Re: Toilet schoonmaken

Elke dag of om de dag met Dettol doekjes de bril, pot, rand, etc + fonteintje, prullenbak, borstelhouder. En 2x per week toiletreiniger erin.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11581

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Feb 2019 22:30

Re: Toilet schoonmaken

1 a 2x per week met toiletreiniger en van die wegwerpdoekjes. Chloor gebruik ik niet, ik heb hier laatst ook een gesprek over gehad met de leverancier van de schoonmaakmiddelen op mijn werk. Hij gaf ook aan dat je chloor alleen moet gebruiken in het geval van bepaalde besmettelijke ziektes. Verder absoluut nier, chloor icm urineresten kunnen ontzettend giftige dampen geven.
2015 💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Feb 2019 22:36

Re: Toilet schoonmaken

Minx schreef:1 a 2x per week met toiletreiniger en van die wegwerpdoekjes. Chloor gebruik ik niet, ik heb hier laatst ook een gesprek over gehad met de leverancier van de schoonmaakmiddelen op mijn werk. Hij gaf ook aan dat je chloor alleen moet gebruiken in het geval van bepaalde besmettelijke ziektes. Verder absoluut nier, chloor icm urineresten kunnen ontzettend giftige dampen geven.


Nou inderdaad, als kind eens gehad. Er zat nog bleek in de toiletpot en ik ging plassen. Zo he.. sloeg gelijk op mijn longen, heb 10 minuten hoestend buiten staan happen naar lucht.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Feb 2019 22:38

Re: Toilet schoonmaken

Nou als ik geen chloor gebruik (of iets van wc-eend waar dus ook chloor in zit) wordt m’n toilet niet goed schoon hoor. Na verloop van tijd komt er dan echt een soort aanslag in de pot. Ik zorg er gewoon voor dat ik doorspoel voordat het toilet weer wordt gebruikt.

♥♥
<<

Anoniem284

Bericht 03 Feb 2019 22:47

Re: Toilet schoonmaken

Met toiletreiniger zonder chloor blijft mijn toilet gewoon schoon. Geen aanslag of iets.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 04 Feb 2019 15:20

Re: Toilet schoonmaken

Exogenesis schreef:2x per week de pot schrobben met bleek en een doekje over en onder de bril.
1x per week het hele hokje even.


Hier precies zo
<<

Anoniem304

Bericht 04 Feb 2019 15:24

Re: Toilet schoonmaken

Elke dag; chloor of wc reiniger in de pot en even schrobben, hygiënisch doekje over de pot.
1x per week; de wc pot goed schrobben en de bril en achterwand ook even met een sponsje + achterwand en vloer afnemen.
Eens per 2 weken; bovenstaande en dan het hele hok even afnemen, prullenbakje legen, nieuwe WC rollen etc.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 04 Feb 2019 18:46

Re: Toilet schoonmaken

Ik voel me heel goor als ik dit lees, maar ik maak de wc zelf de ene week even snel schoon en de andere week doet onze schoonmaakster het grondig. We zijn niet veel thuis en mijn vriend plast zittend, scheelt dat :P?
<<

Brooke

Bericht 05 Feb 2019 12:00

Re: Toilet schoonmaken

2x per week, allemaal de keren grondig, dus scheut Glorix in de pot, schrobben maar met de borstel. Deurklink, wastafel, muren, bovenkanten prullenbakje, vloer met allesreiniger en de wcpot zelf ook aan alle kanten. En ook 1 tot 2 keer de borstelhouder zelf meepakken. Vind dat echt zo ranzig anders. En als het moet prullenbakzakje, wc-rollen. En sowieso elke keer schone handdoek.
In de zomer ben ik geneigd het nog vaker te poetsen, dat vind ik frisser met plakweer.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Feb 2019 12:06

Re: Toilet schoonmaken

Harrison schreef:Ik voel me heel goor als ik dit lees, maar ik maak de wc zelf de ene week even snel schoon en de andere week doet onze schoonmaakster het grondig. We zijn niet veel thuis en mijn vriend plast zittend, scheelt dat :P?

Als het op het oog schoon is, is het wat mij betreft prima toch? Maar nu met een baby ben ik wel wat schoner geworden.

Ik ken mensen die hebben echt een gore wc, inclusief remsporen. Wij willen daar beide niet naar de WC. Echt heel ongemakkelijk als je daar op visite bent.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers