Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Badkamer schoonmaken

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 01 Feb 2019 13:01

Badkamer schoonmaken

Er zijn al vaker topics over badkamers geweest, maar toch weer een:

Wat is de tip om je badkamer (kraan, douche, bad, glasplaat, vloer, voegen, tegels, etc.) schoon te houden?

Wij hebben binnenkort een nieuwe badkamer en die wil ik graag mooi schoon houden met zo min mogelijk werk :D .

Wat voor schoonmaakmiddel raden jullie aan en welke juist niet? Ik ben ook benieuwd naar milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen!

Daarnaast wat voor doekjes, sponzen, etc. gebruiken jullie? Volgens mij maakt dat namelijk een heleboel uit of het goed schoon wordt of niet.

Alle andere tips rondom badkamer schoonhouden en schoonmaken zijn ook welkom.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Feb 2019 13:29

Re: Badkamer schoonmaken

Waterontharder!!! Geen kalk meer. Verder maak ik de badkamer schoon met alleen schoonmaakazijn voor alles, daarna met water en dan drogen.

Maar zonder die waterontharder zou ik het ook niet weten. Ik gebruikte gewoon agressieve ontkalkers, maar die schijnen helemaal niet goed te zijn voor eh kranen enzo.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 01 Feb 2019 21:33

Re: Badkamer schoonmaken

Ik gebruik zo'n badkamerspray van AH eigen merk. Deze bevalt me goed, de tegels glanzen mooi maar is wel vrij agressief en niet zo vriendelijk voor het milieu dus als dit op is denk ik dat ik overstap op schoonmaakazijn.
Meestal gebruik ik een sponsje om het goed te verdelen.

Ik heb ook eens de eco-badkamerrreiniger van de Action gekocht, ruikt lekker maar ik vond hem helemaal niet goed ontkalken dus deze raad ik niet aan.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 01 Feb 2019 22:03

Re: Badkamer schoonmaken

Ik gebruikte altijd schoonmaakazijn en we drogen de tegels, kraan en glazen douchewand altijd af als we klaar zijn met douchen.

Sinds we een waterontkalker hebben hoeven we bijna niets meer te doen. Ik kan de douche al glimmend schoon houden door alleen even met een vochtig doekje af te nemen. Af en toe nog een sopje met groene zeep, maar meer is niet nodig.
<<

Anoniem284

Bericht 01 Feb 2019 22:24

Re: Badkamer schoonmaken

Ik gebruik HG ontkalker en HG voegenreiniger om grondig schoon te maken en allesreiniger voor even snel een doek eroverheen. Maar ik maak altijd droog gelijk na het douchen, daardoor hoef ik niet heel grondig schoon te maken.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Feb 2019 22:47

Re: Badkamer schoonmaken

Schimmel en aanslagreiniger van de Action. Heftig goedje maar maakt super schoon!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Feb 2019 23:28

Re: Badkamer schoonmaken

Goed alles na drogen en schoonmaakazijn.
2015 💙
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 03 Feb 2019 11:42

Re: Badkamer schoonmaken

Ik gebruik groene zeep voor bijna alles, werkt ook goed voor de voegen, wel die dikke uit zo’n bakje.
En voor ontkalken schoonmaakazijn, dat spray ik dan op de douchewanden, even laten zitten en dan spoel ik het af.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 17 Feb 2019 21:46

Re: Badkamer schoonmaken

Catnip schreef:Ik gebruik groene zeep voor bijna alles, werkt ook goed voor de voegen, wel die dikke uit zo’n bakje.
En voor ontkalken schoonmaakazijn, dat spray ik dan op de douchewanden, even laten zitten en dan spoel ik het af.

Boen je nog na het inspuiten?

Fijn om te lezen dat zoveel mensen groene zeep en azijnreiniger gebruiken.
Gaat azijnreiniger goed met rvs en chroom? Lees er soms wisselende ervaringen over.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 21 Feb 2019 18:55

Re: Badkamer schoonmaken

Nee, ik boen niet. Soms een beetje met een sponsje eroverheen, maar meestal ben ik daar te lui voor.
Nooit problemen gehad met rvs of chroom en schoonmaakazijn, maar met groene zeep wordt het schoner.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers