Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #14

<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 14 Mei 2019 07:02

Re: Wat eten we vanavond? #14

caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Hoe kwam het dat de bami niet lekker was CBL? Was het zelfgemaakt of kant en klaar? Kookt je man eigenlikk niet thuis of wisselen jullie beetje af?


We hadden zo'n zakje pasta die er in allerlei smaken zijn van zo'n oosters merk je kent ze vast wel die hangen aan zo'n rek. Dit was de minst hete nl kerriesmaak en het smaakte bitter. Ik kreeg het echt niet wel en hij ook niet. Gelukkig gaan we dit weekend naar de vegetarische chinees dus daar is de bami wel goed.
We hadden er zelf een zakje roerbakgroenten bij gedaan en mijn man had sate. Meestal kook ik, som hij.


De Vegetarische Chinees in Lelystad? Ooit 1 keer geweest, maar ik ga nooit meer. Brr, vond er niks aan :)
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 14 Mei 2019 08:33

Re: Wat eten we vanavond? #14

Vanavond eten we wortels, bistro krieltjes en een gemarineerd filet lapje.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2019 09:48

Re: Wat eten we vanavond? #14

Info voor Carrie. Er dreigt een verbod te komen op woorden als vegaburger, veganworst, plantaardige melk. Wellicht wordt het dan gewoon burger, worst etc dus dan is het niet raar als ik dat zo zeg.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Mei 2019 09:52

Re: Wat eten we vanavond? #14

caribbeanlover schreef:Info voor Carrie. Er dreigt een verbod te komen op woorden als vegaburger, veganworst, plantaardige melk. Wellicht wordt het dan gewoon burger, worst etc dus dan is het niet raar als ik dat zo zeg.


Nee, juist niet. Het voorstel gaat er juist om dat plantaardige producten geen vleesnamen meer mogen hebben.
Wordt trouwens na de verkiezingen over gestemd.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/europee ... ~a4fa4f0c/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Mei 2019 11:47

Re: Wat eten we vanavond? #14

Wij eten pangasius met wokgroenten en ananas met zoetzure saus, zoontje met rijst erbij.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mei 2019 12:03

Re: Wat eten we vanavond? #14

Wij eten restjes bloemkool, aardappeltjes en vlees. Dochter krijgt er wat doperwtjes bij, die ze op het moment lekker schijnt te vinden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Mei 2019 12:56

Re: Wat eten we vanavond? #14

Wij eten een restje nasi uit de vriezer en daar maak ik een omelet en satesaus bij, er is ook nog cassave in huis. Lekker makkelijk een keer.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2019 12:59

Re: Wat eten we vanavond? #14

Geen idee. Ben de hele week alleen. Ik maak denk ik een carpaccio salade.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2019 13:15

Re: Wat eten we vanavond? #14

kerel schreef:
caribbeanlover schreef:
Marin schreef:Hoe kwam het dat de bami niet lekker was CBL? Was het zelfgemaakt of kant en klaar? Kookt je man eigenlikk niet thuis of wisselen jullie beetje af?


We hadden zo'n zakje pasta die er in allerlei smaken zijn van zo'n oosters merk je kent ze vast wel die hangen aan zo'n rek. Dit was de minst hete nl kerriesmaak en het smaakte bitter. Ik kreeg het echt niet wel en hij ook niet. Gelukkig gaan we dit weekend naar de vegetarische chinees dus daar is de bami wel goed.
We hadden er zelf een zakje roerbakgroenten bij gedaan en mijn man had sate. Meestal kook ik, som hij.


De Vegetarische Chinees in Lelystad? Ooit 1 keer geweest, maar ik ga nooit meer. Brr, vond er niks aan :)


Nee die in R'dam! Er zijn er helaas maar 2 in het land. Naar die in Lelystad zijn we 1x geweest omdat we wilde vergelijken. Je weet waar het zit echt zo'n uithoek. We konden het niet vinden en werden opgehaald door een medewerker, echt erg!
Opzich was het eten prima, maar de ambiance was nogal kaal incl. behang wat eraf was gebladderd. We hadden daar gegourmet omdat we wilde weten wat dat inhield ipv ala carte. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze hadden qua ala carte ga even op de site kijken, maar hoef niet meer terug hoor.
Hoe kwam jij erbij om erheen te gaan?
Die in R'dam is echt goed, lekker en zoal een chinees eruit hoort te zien. Ik zou die zeker eens een kans geven!
We hebben hier zoiets in Utrecht, maar is meer voor afhalen. Er staan aantal tafels zoals bij sommigen snackbars, maar je gaat daar niet rustig/gezellig eten. We hebben er 1x afgehaald en bij thuiskomst bleek dat we het verkeerde hadden (we gaan ervan uit dat ze het goed doen). Gebeld en ze wilde ons niet tegemoed komen dus daar gaan we ook nooit meer heen!
<<

Anoniem301

Bericht 14 Mei 2019 13:28

Re: Wat eten we vanavond? #14

Caulfield schreef:
caribbeanlover schreef:Info voor Carrie. Er dreigt een verbod te komen op woorden als vegaburger, veganworst, plantaardige melk. Wellicht wordt het dan gewoon burger, worst etc dus dan is het niet raar als ik dat zo zeg.


Nee, juist niet. Het voorstel gaat er juist om dat plantaardige producten geen vleesnamen meer mogen hebben.
Wordt trouwens na de verkiezingen over gestemd.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/europee ... ~a4fa4f0c/


Haha goed verhaal CBL :razz:

Wij eten vanavond gekookte aardappelen met sperzieboontjes, voor mijn man kip en voor mij een linzenburger. Dochter krijgt van allebei een stukje.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 14 Mei 2019 14:02

Re: Wat eten we vanavond? #14

@cbl. In Utrecht zit Soy. Dat is toch veel dichter bij jou?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 14 Mei 2019 14:14

Re: Wat eten we vanavond? #14

Ik kreeg laatst bij de boodschappen die bezorgd werden een pak met mix voor roerbakmie, dat eet ik vandaag samen met mijn zoon. Vriend eet wraps met Grieks gekruid gehakt, tzatziki en salade.
10.04.17
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2019 14:24

Re: Wat eten we vanavond? #14

Carrie schreef:
Caulfield schreef:
caribbeanlover schreef:Info voor Carrie. Er dreigt een verbod te komen op woorden als vegaburger, veganworst, plantaardige melk. Wellicht wordt het dan gewoon burger, worst etc dus dan is het niet raar als ik dat zo zeg.


Nee, juist niet. Het voorstel gaat er juist om dat plantaardige producten geen vleesnamen meer mogen hebben.
Wordt trouwens na de verkiezingen over gestemd.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/europee ... ~a4fa4f0c/


Haha goed verhaal CBL :razz:

Wij eten vanavond gekookte aardappelen met sperzieboontjes, voor mijn man kip en voor mij een linzenburger. Dochter krijgt van allebei een stukje.


Ik had het globaal lees snel gelezen en mijn benamingen waren meer een voorbeeld.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2019 14:24

Re: Wat eten we vanavond? #14

Misoe schreef:@cbl. In Utrecht zit Soy. Dat is toch veel dichter bij jou?


Ken ik daar heb ik het hier een stukje boven over.
<<

Kira

Bericht 14 Mei 2019 15:59

Re: Wat eten we vanavond? #14

caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:
Caulfield schreef:
Nee, juist niet. Het voorstel gaat er juist om dat plantaardige producten geen vleesnamen meer mogen hebben.
Wordt trouwens na de verkiezingen over gestemd.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/europee ... ~a4fa4f0c/


Haha goed verhaal CBL :razz:

Wij eten vanavond gekookte aardappelen met sperzieboontjes, voor mijn man kip en voor mij een linzenburger. Dochter krijgt van allebei een stukje.


Maar dan nog zeg jij het precies andersom, ze willen verwarring juist gaan voorkomen dus mag iets wat vegetarisch is straks niet meer naar vlees genoemd worden.

Ik eet nasi met een eitje.

Ik had het globaal lees snel gelezen en mijn benamingen waren meer een voorbeeld.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2019 16:43

Re: Wat eten we vanavond? #14

Waarom zet jij ertussen wat je eet en niet eronder?
<<

Anoniem317

Bericht 14 Mei 2019 16:53

Re: Wat eten we vanavond? #14

Aardappels, sperziebonen en een stukje vlees van de slager waar ik de naam van vergeten ben (iets van varkensvlees met uien).
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2019 16:54

Re: Wat eten we vanavond? #14

Het wordt harde bolletjes met rosbief en morgen carpaccio salade!
<<

Anoniem301

Bericht 14 Mei 2019 17:09

Re: Wat eten we vanavond? #14

caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:
Caulfield schreef:
Nee, juist niet. Het voorstel gaat er juist om dat plantaardige producten geen vleesnamen meer mogen hebben.
Wordt trouwens na de verkiezingen over gestemd.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/europee ... ~a4fa4f0c/


Haha goed verhaal CBL :razz:

Wij eten vanavond gekookte aardappelen met sperzieboontjes, voor mijn man kip en voor mij een linzenburger. Dochter krijgt van allebei een stukje.


Ik had het globaal lees snel gelezen en mijn benamingen waren meer een voorbeeld.


Ze willen juist gaan verbieden wat jij altijd doet: vegetarische producten vlees noemen. Dus het artikel dat je plaatst om je gelijk te halen zegt juist dat ik gelijk heb haha!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 14 Mei 2019 17:13

Re: Wat eten we vanavond? #14

Biefstuk met gebakken champignons, krieltjes en komkommersalade.
<<

Kira

Bericht 14 Mei 2019 17:13

Re: Wat eten we vanavond? #14

caribbeanlover schreef:Waarom zet jij ertussen wat je eet en niet eronder?


Omdat het fout ging met quoten.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2019 17:45

Re: Wat eten we vanavond? #14

Carrie schreef:
caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:
Haha goed verhaal CBL :razz:

Wij eten vanavond gekookte aardappelen met sperzieboontjes, voor mijn man kip en voor mij een linzenburger. Dochter krijgt van allebei een stukje.


Ik had het globaal lees snel gelezen en mijn benamingen waren meer een voorbeeld.


Ze willen juist gaan verbieden wat jij altijd doet: vegetarische producten vlees noemen. Dus het artikel dat je plaatst om je gelijk te halen zegt juist dat ik gelijk heb haha!


Wat ontzettend kinderachtig dat hahaha erachter. Nou fijn jij blij je hebt gelijk, nou gefeliciteerd en zoals Lejow wel eens zegt koop een taart en vier het. Vergeet niet de vlag uit te hangen! Veel plezier met je gelijk hebben.
<<

Kira

Bericht 14 Mei 2019 17:47

Re: Wat eten we vanavond? #14

Het is toch ook gewoon grappig?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Mei 2019 18:16

Re: Wat eten we vanavond? #14

Mijn man heeft zelf gnocchi gemaakt. Dat eten we met een groentesaus.
#teammaple🍁
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 14 Mei 2019 18:22

Re: Wat eten we vanavond? #14

Ik had preischotel van maggi met wat komkommer erbij.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers