Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Telefoonverkopers

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 30 Jan 2019 14:47

Telefoonverkopers

Ik word er gek van! Helemaal sinds m'n man ingeschreven staat bij de kvk worden weer meerdere keren per week gebeld.
Wat is jou truc op vriendelijk doch dringend af te wijzen? Ik hang soms 15 min of langer aan de telefoon. Denk dat de truc vooral zit in vrijwel direct aangegeven dat je niet geïnteresseerd bent, maar hoe doe je dat vriendelijk? Ik heb het niet in me lelijk te doen, en ook ergens een tikkeltje medelijden met het idee van 'diegene doet z'n werk ook maar gewoon'.
Wie heeft er tips?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 30 Jan 2019 14:51

Re: Telefoonverkopers

Nou gewoon. Ik heb geen interesse, fijne dag nog en dan ophangen. Niet meer niet minder.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2019 14:53

Re: Telefoonverkopers

Ik word vanwege m’n kvk inschrijving ook vaak gebeld, maar no way dat ik 15 min blijf hangen joh! Onbekende nummers neem ik niet op. Heel soms wel omdat het dan een bekend netnummer is en ik voor familie enzo altijd bereikbaar wil zijn. Als het dan een verkoper is zeg ik zogauw ik iets hoor van energie/internet/whatever direct ‘geen interesse, bedankt’ en verbreek de verbinding.
Wat nog op mijn lijstje staat is m’n mobiele nummer van m’n kvk inschrijving veranderen in het nummer van de kvk.
<<

Anoniem286

Bericht 30 Jan 2019 14:55

Re: Telefoonverkopers

‘Ik onderbreek u meteen even, ik heb geen interesse en ik hoef geen informatie’
Praat hij/zij dan door dan nogmaals
‘ excuses, zoals ik al zei, ik heb geen interesse, ik verbreek de verbinding nu, fijne dag nog’

Werkt prima.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 30 Jan 2019 14:58

Re: Telefoonverkopers

Haha ik moet wel lachen om mezelf. Het klinkt zo simpel zoals het hierboven staat, maar voor mij is dat dus niet zo. Voel me zo slecht als ik het zo zou afkappen
Maar ga dat toch maar doen zo denk ik, zoals highway beschrijft is het toch nog vrij vriendelijk. En aan de telefoon blijven hangen is waarschijnlijk net zo rot qua gevoel als direct ophangen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jan 2019 14:58

Re: Telefoonverkopers

Anonieme nummers neem ik ook niet op, nummers die ik niet ken ook niet meteen, vaak kun je op Google zoeken wat het is. Ik zeg ook altijd vrij snel dat ik geen belangstelling heb. Dat diegene zijn werk doet, verplicht jou tot niets, ook niet om een kwartier in gesprek te gaan, jij hebt er helemaal niet om gevraagd dat hij dat werk doet - en dan krijg jij er ook nog eens niet voor betaald om tegen je zin aan de telefoon te hangen. Je hoeft niet lelijk te doen, maar snel afkappen mag best.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jan 2019 15:01

Re: Telefoonverkopers

Ik heb het trouwens één keer direct nadat hij zijn naam had gezegd afgekapt met 'als u iets wil verkopen: ik ben niet geïnteresseerd'. Toen kreeg ik meteen een vermaning dat hij mij toch heel normaal iets vroeg en dat ik toch normaal in gesprek kon gaan, et cetera. Maar man, wat was ik het toen zat, voor de zoveelste keer, in mijn vakantie, terwijl ik net in het dorp reed om boodschappen te doen, en toen dacht ik dus ook: maar ik vraag er niet om dat jij mij belt, laat me gewoon met rust.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jan 2019 15:24

Re: Telefoonverkopers

Ik zeg op het werk vaak dat de verhuurder van ons pand dat regelt (energie, verzekeringen etc.) of dat we die dingen niet hebben zoals leaseauto's, wagenpark.
Mijn vriend wordt sinds z'n kvk inschrijving ook vaak gebeld en dan zegt hij hetzelfde. Ook al huurt hij geen pand. Weten zij veel :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jan 2019 15:36

Re: Telefoonverkopers

Ik word ook dagelijks gebeld maar neem gewoon niet op. Als er iemand belt die me wel echt wil spreken, spreken ze maar een voicemail in. En soms vragen ze naar mevrouw meisjesnaam en zeg ik nee joh ik ben mevrouw getrouwde naam.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 30 Jan 2019 15:42

Re: Telefoonverkopers

Marin schreef:Ik word ook dagelijks gebeld maar neem gewoon niet op. Als er iemand belt die me wel echt wil spreken, spreken ze maar een voicemail in. En soms vragen ze naar mevrouw meisjesnaam en zeg ik nee joh ik ben mevrouw getrouwde naam.


Precies dit. Als iemand me echt nodig heeft bel ik wel terug nadat ze een bericht achter hebben gelaten.
<<

Anoniem268

Bericht 30 Jan 2019 16:06

Re: Telefoonverkopers

"Sorry, mijn mama is niet thuis".
Lang leve de jonge stem!

Nee, ik neem over het algemeen geen onbekende nummers op. Trap ik er toch een keer in, dan kap ik het meteen af. Heb echt wel wat anders te doen, maar goed ik ben dan weer niet heel moeilijk in de bitch uit te hangen misschien.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers