Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Efteling wijzigt Carnaval Festival

<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 30 Jan 2019 12:34

Efteling wijzigt Carnaval Festival

Kopie van het AD: Eén van de bekendste en meest geliefde attracties van de Efteling krijgt binnenkort een enorme opknapbeurt. Het Brabantse pretpark legt enkele miljoenen neer om van het 35 jaar oude ‘Carnaval Festival’ een moderne attractie te maken, die weer in het huidige tijdsbeeld moet passen.

Hiervoor gaan onder andere de Afrikaanse en Aziatische poppen, die door critici als ‘racistisch’ en ‘discriminerend’ worden gezien, zowel in uiterlijk als gedrag op de schop. Dat laat een woordvoerder van de Efteling weten. Het totale onderhoud kost het park zo’n drie miljoen euro. Eind mei moet de attractie weer opengaan.

Wat vinden jullie? Terecht of overtrokken?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 30 Jan 2019 12:35

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Het meest stomme vind ik dat het deuntje nu in mijn hoofd zit.. :laughcry:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 30 Jan 2019 12:42

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Wow 3 miljoen, dat vind ik echt veel! Verder lijkt het me een prima idee, na 35 jaar kan elke attractie wel een opknapbeurt gebruiken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Jan 2019 12:59

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Ik vind het niet zo gek, het Carnaval Festival is in die zin gewoon ook niet meer echt van deze tijd. Drie miljoen is veel geld, maar ik neem aan dat ze het prima kunnen missen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Jan 2019 13:05

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Wow, wat een bedrag! Maar goed dat ze het aanpassen, niet zo gek na 35 jaar :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem284

Bericht 30 Jan 2019 13:37

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Reva schreef:Het meest stomme vind ik dat het deuntje nu in mijn hoofd zit.. :laughcry:


Haha dit!
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2019 13:38

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Susan schreef:Ik vind het niet zo gek, het Carnaval Festival is in die zin gewoon ook niet meer echt van deze tijd. Drie miljoen is veel geld, maar ik neem aan dat ze het prima kunnen missen.


Idd, en sterker nog, ik neem aan dat ze hebben berekend dat het ze geld gaat opleveren. De Efteling is geen collectief goed maar een winstgevend bedrijf.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 30 Jan 2019 13:58

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Ja, zeker. Ik bedoel ook niet dat ze het niet moeten doen omdat het veel geld kost. Meer dat ik niet had verwacht dat er überhaupt zoveel geld in één attractie-opknapbeurt zit.
<<

Anoniem273

Bericht 30 Jan 2019 13:59

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Heel goed nieuws! Fijn dat ze met de tijd mee gaan.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jan 2019 14:26

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Het boeit me echt niks.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 30 Jan 2019 14:28

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Lijkt me goed. De attractie is al best afgetakeld de laatste jaren. Een opfrisbeurt is gewoon nodig na 35 jaar. Dat ze hem dan aanpassen aan de huidige tijdsgeest lijkt me niet meer dan logisch.
<<

Anoniem268

Bericht 30 Jan 2019 15:10

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Cotton schreef:Het boeit me echt niks.

Dit dus eigenlijk.

Maar ik ben wel blij dat ik er vorige keer nog een keer in ben gegaan om afscheid te nemen. Eigenlijk gewoon om te kijken what the fuss was all about.

Ik vind het niet storend dat er typeringen worden neergezet, maar ben wel benieuwd hoe ze het niet-discriminerend gaan herstellen. Alles wat typerend is, kan als discriminatie worden ervaren. Mijn vriend is ook meer dan enkel een frietzak en ik ben ook meer dan alleen een tulp.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 30 Jan 2019 15:18

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Op het eindhovens dagblad kun je een tekening zien hoe het gaat worden.
En het worden wat moderne poppetjes. Ze blijven gewoon afrikaans en de achtergrond blijft ook vrijwel hetzelfde.
Al staat er in de krantberichten dat ze het kroeshaar weghalen. Dat hebben die poppetjes niet meer een soort pluimstaart op hun hoofd.
Ik dacht altijd dat het stammen van papua new guinea moest uitbeelden.

Ik denk dat ze de rest van de poppetjes ook zo aanpassen. Ik ben benieuwd.
https://www.ed.nl/brabant/van-racisme-betichte-efteling-attractie-carnaval-festival-gaat-op-de-schop-afrikaanse-bosjesmannen-voortaan-zonder-neusringen~addfb029/68203296/
Laatst gewijzigd door Raven op 30 Jan 2019 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Jan 2019 15:19

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Ik ben wel blij dat ik het nu lees, dan gaan we in het voorjaar maar niet naar de Efteling. Dit is namelijk de lievelingsattractie van mijn kinderen. Ik weet zeker dat ze flink teleurgesteld zouden zijn als wij er waren en de attractie dicht zou zijn. We gaan na die tijd wel weer :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 30 Jan 2019 18:52

Re: Efteling wijzigt Carnaval Festival

Ja het zijn die poppen die ze gaan aanpassen. Tevens gaan ze 100 andere poppen ook nog nakijken.
Er komt ook andere verlichting en de baan gaan ze ook nog aanpassen.

Dit was al een discussiepunt en het is maar goed dat ze dan met de tijd mee gaan.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers