Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klachten over product/dienst

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 23 Jan 2019 13:48

Klachten over product/dienst

(Twijfel over pijler?)

Doen jullie dat vaak? Als een product of dienst niet is wat je verwacht? En waar ligt het aan of je dat doet, bijvoorbeeld prijs of noem het op. En met diensten?

En ben je dan een type dat op Facebook openbaar de klacht doet of zoek je privé via bijvoorbeeld Messenger of de site contact?
Laatst gewijzigd door Reva op 23 Jan 2019 13:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2019 13:52

Re: Klachten over product/dienst

Ik klaag of vraag wel eens ja. Altijd privé eigenlijk.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 23 Jan 2019 13:55

Re: Klachten over product/dienst

Wat is vaak? Ik doe het eigenlijk alleen als er iets stuk gaat of afspraken niet na worden gekomen. Ik bel of mail dan even. Eén keer kreeg ik daar geen reactie op en toen heb ik een berichtje op Facebook geplaatst, daar zat een strakke deadline op anders hadden we er niets meer aan, dus dacht ik probeer dat ook maar en dat hielp. Dat vond ik eigenlijk wel jammer (nouja, fijn dat het werd opgelost, maar jammer dat dat dan blijkbaar nodig is).

Ik denk dat de keren dat ik geklaagd heb op één hand te tellen zijn. En klagen vind ik ook eigenlijk een groot woord, ik ga gewoon het gesprek aan.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 23 Jan 2019 13:57

Re: Klachten over product/dienst

Ik doe het niet zo heel snel. Toevallig vorige week wel gedaan. Ik had eten besteld bij de McDonalds, ivm allergieën aangegeven dat er bepaalde producten niet op mochten. Stond ook netjes op het bonnetje. Voordat ik wegging nog gecheckt, bonnetje zat op het product dus ging ervan uit dat het goed was gegaan. Kwam ik thuis bleek er kaas op te zitten (wat helemaal niet op die burger hoorde, zit er nooit op), dat mag ik dus niet hebben, en het is van die lekkere smeltkaas dus eraf halen was ook geen optie. Toen heb ik via de site wel een bericht gestuurd, vooral omdat ik vind dat ze met allergieën voorzichtig moeten om gaan. Naar aanleiding daarvan werd ik gebeld en daar ook aangegeven dat ik geen compensatie hoefde, dat het mij daarom niet ging maar gewoon dat ze voorzichtiger daarmee om gaan. Toch heb ik een bon voor een gratis burger opgestuurd gekregen.

Maar zo snel doe ik het normaal niet, maar dit was gezondheid gerelateerd dan vind ik het wel belangrijk dat dingen goed gaan.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2019 14:02

Re: Klachten over product/dienst

Oh bij de McD klaag ik altijd via een FB privé bericht als het eten weer eens koud was of ze iets vergeten zijn. Krijg dan altijd kortingsbonnen opgestuurd.
Zo lastig moet het niet zijn om een bestelling correct de deur uit te doen.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 23 Jan 2019 14:25

Re: Klachten over product/dienst

Ik klaag niet heel snel. Als ik een product heb wat echt niet werkt oid. zoek ik altijd voor de zekerheid de handleiding voor ik ermee terug ga om zeker te weten dat het niet gewoon een user error is.

De enige klacht die ik momenteel heb is een nog lopende case met Ziggo. Al 5 maanden bezig met opzeggen van het abonnement op mijn vorige adres. Als het goed gaat dan betalen ze deze week het bedrag terug wat ze moeten betalen, maar ik hou er rekening mee dat ook dat ze niet gaat lukken. Normaal contact krijgen met ze lukte in het beginsel ook al niet, dus uiteindelijk is het via een bericht op Twitter pas gaan lopen, want dan kunnen ze ineens wel meteen aan de slag voor je.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 23 Jan 2019 14:33

Re: Klachten over product/dienst

Ik klaag alleen als het echt niet goed is. Ik probeer eerst altijd te bellen. Als dat niet lukt mail ik of stuur ik een bericht privé via Facebook.
Als daar vervolgens geen reactie op komt zet ik wel een bericht openbaar op hun Facebook.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 23 Jan 2019 14:35

Re: Klachten over product/dienst

Ik klaag niet snel, ben ik te laks voor. Als het om duurdere producten gaat en iets voldoet niet aan de verwachtingen, dan zal ik het wel laten weten. Maar onlangs heb ik een paar dingen bij de Hema gekocht die echt veel te snel kapot waren. Dan ben ik wel te lui om er mee terug te gaan, terwijl het nergens op sloeg dat die kwaliteit zo slecht was. Zorgt er inmiddels wel voor dat ik minder bij de Hema kom.
Openbaar klagen zou niet eens bij me opkomen eigenlijk. Maar misschien omdat ik nog nooit in een situatie ben gekomen waarin het op een andere manier niet lukte.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 23 Jan 2019 14:39

Re: Klachten over product/dienst

Ik klaag op zich wel, maar niet met het doel dat het voor mij wordt opgelost of dat ik compensatie krijg. Meer omdat ik het dan voor de mensen na mij wil voorkomen.

Enige waar ik over heb geklaagd (via fb prive chat) was nadat ik in de winkel onbeschoft was geholpen over schimmelvorming in kinderschoenen van 6 weken oud (gewoon echt allemaal groen/blauwe plekken). De fabrikant heb ik toen bericht over wat ik moest doen omdat de winkel het normaal vond.

Oh, en ik heb een keer gemaild met de vraag of bepaalde receptuur veranderd was want ik reageerde ineens allergisch op iets wat ik juist vanwege een allergie gebruikte. En een keer op de fb van AH dat ik een salade met blauwe kaas had gekocht, maar dat de blauwe kaas ontbrak. Dat leverde een hilarisch gesprek op en haalde ook ‘de beste social media’
22112014 / 10042019
<<

Anoniem308

Bericht 23 Jan 2019 14:42

Re: Klachten over product/dienst

Ja pasgeleden nog toen er op mijn nieuwe smartfonehoesje van nog geen dag oud als enorme krassen zat. Terwijl ik hem nog amper had gebruikt. Ze hebben mij toen een nieuw hoesje opgestuurd.
Voor de rest klaag ik alleen als een product niet voldoet aan mijn verwachtingen of echt slecht is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Jan 2019 15:05

Re: Klachten over product/dienst

Meestal vind ik het teveel moeite, voor kleine bedragen. Ik heb wel eens een stuk kaas dat beschimmeld was voor ik het had geopend gefotografeerd en een nieuw stuk gekregen bij de Jumbo (ging om 7,00 euro of zo). En laatst een pakje van 20 euro terug gebracht naar Prenatal omdat het veel te krap gestikt was bij de mouwtjes. Dan vind ik het het wel waard, maar eigenlijk krijg ik er toch altijd een rot gevoel van en voel ik me bezwaard om te klagen. Ik doe dat dan ook nooit openbaar (online).

Nu heb ik weer een babybroekje waar al gaatjes in zitten, heb ik al maanden geleden gekregen, nooit aan gehad (was een grotere maat), zo zonde. Nu moet ik er eigenlijk weer achteraan, maar het is altijd zoveel moeite vind ik.

Ik vind wel dat sommige mensen snel over dingen klagen, bijv. over een euro. Ik snap wel dat je in je recht staat maar mij boeit die euro niet als het mij tijd scheelt :).Maar dat is ieder zijn overweging, en mij kost het blijkbaar gewoon veel energie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Jan 2019 15:13

Re: Klachten over product/dienst

Meer voor vragen dan voor klachten eigenlijk. Ik ben niet zo'n klagerd. En negen van de tien stel ik vragen in een privébericht. Ik heb geloof ik één of twee keer echt een klacht/opmerking naar de AH gemaakt over de hoeveelheid plastic zakken bij de boodschappenbezorging.
En met m'n oud collega's heb ik ook wel vaker contact gehad over m'n boeking, maar ook privé (immers ken ik de klappen van de zweep een beetje). Op m'n werk kwam ik natuurlijk ontzettend veel klachten tegen, best grappig ook wel wat mensen allemaal plaatsen. En soms was het ook volkomen terecht natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 23 Jan 2019 15:16

Re: Klachten over product/dienst

Als ik niet tevreden ben, dan meld ik het wel.

Afgelopen tijd vaak bij picnic problemen over slechte kwaliteit of niet geleverd. Keer pakje van zoon die slecht gestikt was en gelijk kapot ging. Bij de ah soms groente pakket of vlees voor einddatum al niet meer goed, laatst plastic in eten. Post die wel in app staat om te leveren en niet bezorgd wordt een week lang en kwijt raakt enz.

En bv ik kocht autostoel bij bol, was nog niet geleverd en ineens €20 goedkoper, dat meld ik dan wel. Ook als ik iets bewust koop met korting en het gaat er niet af. Gaat me niet om kleine bedrag perse maar om principe dan.

Maar eigenlijk altijd privé, houd niet zo van openbaar gelijk klagen, eerst kans geven voor oplossing.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Jan 2019 16:07

Re: Klachten over product/dienst

Ik klaag wel als er dingen niet goed lopen.

Heb nu ook een klacht lopende bij Telenet, onze internet/telefoon provider. Mijn man had aan klantenprijs een nieuwe telefoon gekocht waarbij je een gratis smartwatch kreeg. Voorwaarden waren dat je de telefoon kocht voor 31 december 2018. De smartwatch kon je dan aanvraag bij Huawei zelf, dit kon tot 2 weken na de actiedatum (dus 15 januari). Echter liep er wat mis bij het verzenden van het toestel. We zouden het binnen 2 à 3 dagen hebben, maar dat werd dus een maand. Ook te laat dus voor het aanvragen van die gratis smartwatch twv 200 euro. Telenet vindt dat Huawei dit moet oplossen en andersom natuurlijk hetzelfde verhaal.

Ik doe dit overigens wel altijd privé. Als er nou echt geen reactie gegeven zou worden en ik had alle mogelijke contactwegen al geprobeerd, zou ik het misschien wel openbaar doen. Geen idee eigenlijk, zover is het nog nooit gekomen.
2012 & 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Jan 2019 16:11

Re: Klachten over product/dienst

Cotton schreef:Oh bij de McD klaag ik altijd via een FB privé bericht als het eten weer eens koud was of ze iets vergeten zijn. Krijg dan altijd kortingsbonnen opgestuurd.
Zo lastig moet het niet zijn om een bestelling correct de deur uit te doen.

Bezorgt jouw Mac? :love:

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Jan 2019 16:29

Re: Klachten over product/dienst

Ik stuur wel eens een klacht als ik echt niet tevreden ben. Maar ik stuur ook wel eens feedback.

Ik heb laatst een feedback bericht gestuurd naar Shoesme dat het fijn zou zijn wanneer de veters wat langer zouden zijn. Toen kreeg ik langere veters opgestuurd.

En pasgeleden had ik glutenvrije afbak pistoletjes van Schar. Eentje was gewoon helemaal lucht van binnen. Daarover heb ik toen wel een klacht over gestuurd. En ook toen kreeg ik een pakket glutenvrije producten ter compensatie.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2019 16:53

Re: Klachten over product/dienst

Elliot schreef:
Cotton schreef:Oh bij de McD klaag ik altijd via een FB privé bericht als het eten weer eens koud was of ze iets vergeten zijn. Krijg dan altijd kortingsbonnen opgestuurd.
Zo lastig moet het niet zijn om een bestelling correct de deur uit te doen.

Bezorgt jouw Mac? :love:

Nee haha. Sorry wij gaan door de Drive :P
<<

Anoniem262

Bericht 23 Jan 2019 17:36

Re: Klachten over product/dienst

Ik vind dat ik maar weinig klaag/vraag, maar als ik het doe altijd via een PB en niet in het openbaar. Een paar jaar geleden had ik een bestelling geplaatst bij de McDrive, toen ik thuiskwam, bleek een deel van het hamburgerbroodje niet aanwezig. Ik wilde ze erop attenderen, maar mocht direct een heel menu komen halen. Maar ik had de hamburger met een bun gewoon op en heb de friet door het missen van de bun ook niet laten staan. Vonden ze niet erg en als ik de volgende keer met de mail langskwam, dan kreeg ik een menu gratis. Gra-tis, tja dan ben ik wel Nederlands genoeg. Ook al was het niet de insteek om iets gratis te krijgen.
<<

Anoniem313

Bericht 23 Jan 2019 18:11

Re: Klachten over product/dienst

Ik heb denk ik heel veel geluk want er gaat eigenlijk nooit iets mis dus ik hoef nooit te klagen! Oh jongens als ik het maar niet jinx nu - maar ik kom nooit bij de Mac, misschien scheelt dat :smile:
Oh ja, afgelopen vrijdag hadden wij een monsterbestelling bij de Appie bezorgservice en toen had ik m’n oudste al lekker lopen maken met de stapel voetbalplaatjes die hij zou krijgen. Zaten ze er dus niet bij :nopompom: Toen ben ik een paar dagen later met de bon naar de klantenservice gegaan, het voelde heel suf maar voor m’n kind doe ik alles.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 23 Jan 2019 18:42

Re: Klachten over product/dienst

Haha, Caulfield! Zit je nog om extra plaatjes verlegen? Ik doe er niks mee.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Jan 2019 19:09

Re: Klachten over product/dienst

Als ik niet tevreden ben, dan meld ik dat wel. Eerst privé, meestal via mail. Maar als er niet gereageerd wordt of het wordt niet fatsoenlijk opgelost, dan zet ik het openbaar op Facebook. Gebeurt niet vaak trouwens. Laatste keer was toen Ziggo de reclame had dat een monteur alles kwam installeren en pas wegging als alles overal werkte. Wij hadden als reeds Ziggo klant problemen met internet op zolder (daar zit de werkkamer van mijn vriend) en het enige dat Ziggo kon betekenen voor zijn bestaande klanten was een nieuwe modem en dan moesten we er ook nog voor betalen. Eerst nog teruggemaild en de reclame aangehaald en waarom zulke service niet gold voor bestaande klanten, maar dat was echt alleen vorige nieuwe klanten. Toen heb ik het op Facebook gezet en had ik in no-time een nieuwe modem in huis. Gratis :smile:
december 2016
juli 2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Jan 2019 19:34

Re: Klachten over product/dienst

Ik klaag niet snel. Al probeer ik de laatste tijd wel meer uit acties te halen voor nieuwe klanten etc.
Zo heb ik laatst met telfort gebeld, omdat nieuwe klanten minder zouden betalen als ik. Dat vond ik niet echt terecht. Even een belletje en ik betaal nu hetzelfde als nieuwe klanten.
Ook had ik met de AH service actie op maandag een volle kaart ingeleverd en een dag later staat er op de FB pagina van mijn vaste AH dat bij inleveren van een volle kaart je 10 extra zegels kreeg. Ik heb toen een prive bericht gestuurd en ik mocht met het bonnetje als bewijs nog de 10 zegels halen. Als ik iets doe, doe ik het wel prive.

Mochten ze onterecht gaan reageren, dan zal ik wel openbaar gaan reageren. Want dan krijg je vaak meer voor elkaar, ook als het om een principe kwestie gaat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 23 Jan 2019 19:35

Re: Klachten over product/dienst

Ik stuur alleen een bericht als ik echt niet tevreden ben ergens over. Ik doe het altijd privé.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 23 Jan 2019 19:47

Re: Klachten over product/dienst

Ik klaag helemaal niet snel, maar als de situatie zich wel voordoet stuur ik een mail of een privébericht via messenger.
Pas als ze niet reageren of niet met een fatsoenlijke oplossing komen zou ik een openbare reactie plaatsen. Dat is laatste is gelukkig nooit nodig geweest.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 23 Jan 2019 19:54

Re: Klachten over product/dienst

Oreo schreef:Ik klaag op zich wel, maar niet met het doel dat het voor mij wordt opgelost of dat ik compensatie krijg. Meer omdat ik het dan voor de mensen na mij wil voorkomen.

Enige waar ik over heb geklaagd (via fb prive chat) was nadat ik in de winkel onbeschoft was geholpen over schimmelvorming in kinderschoenen van 6 weken oud (gewoon echt allemaal groen/blauwe plekken). De fabrikant heb ik toen bericht over wat ik moest doen omdat de winkel het normaal vond.

Oh, en ik heb een keer gemaild met de vraag of bepaalde receptuur veranderd was want ik reageerde ineens allergisch op iets wat ik juist vanwege een allergie gebruikte. En een keer op de fb van AH dat ik een salade met blauwe kaas had gekocht, maar dat de blauwe kaas ontbrak. Dat leverde een hilarisch gesprek op en haalde ook ‘de beste social media’


Linkje?? :-)
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers