Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Nov 2013 10:53

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Dan ben je nog heel ruim op tijd, Kenya :D
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem199

Bericht 14 Nov 2013 11:23

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik ga vanaf volgende maand ook mee doen, leuk! Weet nooit welke boeken ik moet lezen dus dan is dit wel makkelijk. Ben nu net begonnen in een nieuw boek, dus deze maand lukt niet meer denk ik.
<<

Anoniem 63

Bericht 19 Nov 2013 22:32

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik heb m uit!
<<

Anoniem157

Bericht 25 Nov 2013 20:19

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

En?? Heeft iedereen het boek al uit? :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Nov 2013 20:35

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Dat vroeg ik me vanmiddag ook af.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Mis(s)poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 26 Nov 2013 13:44

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Zo te lezen hebben veel hem al uit. Ik merk dat het voor mij geen boek is wat blijft hangen want ik moet diep graven om hem weer voor de geest te halen.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 26 Nov 2013 13:48

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Volgens mij heeft iedereen hem uit ofniet?
Ja echt Misspoes? Ik had 10sec nodig om weer te bedenken wat er allemaal gebeurde enzo..
Wat als het lukt
<<

Mis(s)poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 26 Nov 2013 19:21

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Dat komt omdat ik daarna nieuwe buren van Saskia Noort heb gelezen. Ze hebben een beetje dezelfde schrijfstijl en gaat ook over 2 echtparen. Een aanrader trouwens.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 29 Nov 2013 22:46

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik heb het boek ook net uit! Niet speciaal gelezen voor de boekenclub hier, maar na Caleidoscoop van Linda Jansma heb ik meteen al haar boeken gereserveerd bij de bieb. Pfoe, wat een boek zeg.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Nov 2013 15:13

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Vanaf morgen beginnen we met bespreken! Iedereen klaar voor?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Dec 2013 15:46

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Nou, wat vonden jullie ervan?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 01 Dec 2013 16:02

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Joehoeeee! :D
Ik vond het echt een superspannend boek! Heel mooi omgeschreven hoe huiselijk geweld/mishandeling gaat. Hoe ze er op een moment klaar mee is en weggaat maar dan uiteindelijk tóch weer teruggaat en dan schiet ze hem uiteindelijk dood.. ik snap alleen het laatste hoofdstuk niet; dat ze niet meer weet wat er gebeurt is zeg maar..
Wat als het lukt
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Dec 2013 21:05

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik vond het boek lekker weglezen. Spannend geschreven, zodat je steeds door wilde gaan. Ook leuk om steeds vanuit een andere persoon te lezen, daardoor wilde ik er nog sneller doorheen, omdat ik zo benieuwd was hoe het nou verder ging, maar dan moest ik eerst door die andere persoon heen lezen (haha, beetje kromme zin).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem331

Bericht 01 Dec 2013 21:10

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Pannetoet schreef:Joehoeeee! :D
Ik vond het echt een superspannend boek! Heel mooi omgeschreven hoe huiselijk geweld/mishandeling gaat. Hoe ze er op een moment klaar mee is en weggaat maar dan uiteindelijk tóch weer teruggaat en dan schiet ze hem uiteindelijk dood.. ik snap alleen het laatste hoofdstuk niet; dat ze niet meer weet wat er gebeurt is zeg maar..



Hij had dus wel gelijk, zij kon niet zonder hem!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 01 Dec 2013 21:18

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik vond het ook echt een spannend en mooi boek. Dat spanningsveld tussen van iemand houden en iemand die slecht voor je is, werd op een goede manier omschreven.
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Dec 2013 14:06

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik vond het ook een mooi boek. Er werd inderdaad goed beschreven hoe zo'n 'scheve' relatie dan van binnenuit in elkaar kan steken. Heel interessant! Dat gezegd hebbende vond ik de verhaallijnen met de nieuwe buren etc. wel OK, maar niet heel tsja... geweldig bedacht ofzo. Het taalgebruik was ook niet helemaal mijn ding, maar paste wel weer bij het verhaal. Het was in ieder geval wel een boek wat makkelijk weg las en ook nergens verslapte waardoor het bleef 'trekken'. Het einde van het verhaal vond ik wel apart... Weet niet zo goed wat ik daar verder van vind. Het hoeft van mij geen happy end te zijn ofzo, maar dit was wel een bijzondere afsluiting.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 02 Dec 2013 14:25

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik vond het ook een goed boek!
Heel goed beschreven hoe een relatie kan lopen en hoe het voor de buitenwereld nog wel gewoon goed kan lijken.
Het las lekker makkelijk weg, had het snel uit :)
Aan het begin 'ergerde' ik me wel een beetje aan haar, hoe kan het nou dat ze zich zo liet gebruiken.
Zowel door haar man als door die drusgsbaas...
Liefde maakt blind, dit zal dan zeker wel kloppen :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Dec 2013 14:30

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik vond het vooral een heel naar boek om te lezen, ik vond die man zo nietsontziend wreed, die vrouw zo gelaten en die hele relatie zo extreem uit balans, ik vond het daardoor een heel akelig boek. Ik had het zelf ook 'leuker' gevonden als ik als lezer beter had begrepen waarom ze nog zo lang bij hem bleef, als hij een bepaalde kant had gehad waar je als lezer toch ook een bepaald gevoel bij krijgt en als hij er zelf ook meer mee had geworsteld wat hij haar aandeed. Nu vond ik hem alleen maar een heel nare man die het zelf om wat voor reden dan ook allemaal doodnormaal vond, het positieve zat alleen maar aan de buitenkant, dat bleef vrij oppervlakkig. Ik vond het als thriller ook niet een heel sterk boek. De schrijfstijl is inderdaad wel vlot, maar ik heb me er desondanks toch doorheen moeten worstelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 02 Dec 2013 14:36

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik vind het ook een oké boek, boeiend om te lezen hoe huiselijk geweld kan ontstaan. Het einde had ik niet zien aankomen, ik had op een beter einde gehoopt eigenlijk maar ik vind het ook wel goed dat het nu niet zo voor de hand liggend is. Het is niet het beste boek wat ik gelezen heb in dit genre, maar op zich prima leesbaar.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 02 Dec 2013 19:01

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet verder kwam in dit boek. Zo te lezen ben ik de enige haha. Ik vond de schrijfstijl irritant en het verhaal trok me echt niet mee. Misschien dat dit verder in het boek beter werd maar zo ver ben ik niet gekomen. Oops! Ik doe wel weer gewoon mee nu met het volgende boek hoor, :P
<<

Mis(s)poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:14

Bericht 02 Dec 2013 20:32

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik vond het einde niet zo vreemd omdat ze al eerder een zelfmoordpoging had gedaan door haar traumatische verleden. Dat ze haar man heeft neergeschoten en het verdrongen/vergeten heeft is niet vreemd bij ptss. Wel vond ik het irritant dat ze zo ongelooflijk passief was en dat zijn dwangmatige leven ook haar leven werd. Als ex verpleegkundige moet je toch de weg weten in hulpverleningsland en had ze allang ergens aan de bel kunnen trekken. Ik miste wat uitleg waarom die man zo geworden is. Hij had geen binding met zijn ouders maar waarom dat was? Ik denk dat het zonder de nieuwe buren een saai verhaal was geworden. De buren gaven nog iets van afwisseling.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 02 Dec 2013 20:34

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Tangerine schreef:
Pannetoet schreef:Joehoeeee! :D
Ik vond het echt een superspannend boek! Heel mooi omgeschreven hoe huiselijk geweld/mishandeling gaat. Hoe ze er op een moment klaar mee is en weggaat maar dan uiteindelijk tóch weer teruggaat en dan schiet ze hem uiteindelijk dood.. ik snap alleen het laatste hoofdstuk niet; dat ze niet meer weet wat er gebeurt is zeg maar..



Hij had dus wel gelijk, zij kon niet zonder hem!


Ja? Was het echt daar op gebasseert?
Ik vond het zo ontzettend jammer dat Sonja overleed..
Wat als het lukt
<<

Anoniem79

Bericht 02 Dec 2013 21:18

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik vond er niet veel aan eigenlijk. Ik zat helemaal niet in het verhaal en ik vond het totaal niet spannend omdat ik geen sympathie voor haar had. Het maakte me echt niet zoveel uit wie er nou dood ging of niet. Ik heb het wel uitgelezen, maar vanaf de helft heel vluchtig.
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Dec 2013 22:39

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Grappig dat de meningen zo uiteenlopen!

Weet niet meer wie het zei, maar een thriller vind ik het inderdaad ook niet.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Dec 2013 15:24

Re: Boekenclub November: Linda Jansma - Tweestrijd

Ik vond het geen sterk boek. Het had mij meer kunnen boeien als er ook vanuit het perspectief van Axel was geschreven. Het boek is mij ook niet bijgebleven verder en zou het niet snel aan anderen aanraden om te lezen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers