Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 30 Jan 2019 12:08

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

CBL waarom denkt je man dat je geen recht heb op ww?
Er zijn idd wel regels aan gebonden wanneer je recht hebt en wanneer niet, ik durf niet te zeggen hoe dat bij jou zit.
Je zou de gemeente en uwv eens kunnen bellen, misschien kan dat ook prima naast elkaar lopen?

Verder geen ervaring of tips vooe thuiswerk
Juli 2019
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2019 12:12

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Oreo schreef:Ik denk dat het in jouw geval misschien helemaal geen kwaad kan om het via de gemeente aan te vragen!
Wellicht dat een beschermde werkomgeving voor jou namelijk wel fijner is om in te werken? Dat baseer ik puur en alleen op wat ik hier op het forum over je lees, wat je qua werk doet/kunt en waar je tegenaan lijkt te lopen. Maar wat Caulfield al zegt: je lijkt moeite te hebben met passend werk te vinden en te behouden, en via de gemeente zou zo'n wat meer beschermde omgeving je wellicht wel kunnen helpen!

In het verleden heb ik -als P&O adviseur van een organisatie eens samengewerkt met de instanties van jouw gemeente. Ze werken per "wijk" en gaan dan met lokale ondernemers in gesprek welke mogelijkheden er zijn. OOK als het gaat om re-integratie. En in jouw geval zal re-integratie (al is het maar om weer arbeidsritme op te doen) geen kwaad kunnen. Ook omdat je moet uitzoeken wat je grenzen zijn met je enkel. Ik begrijp dat je er geen zin in hebt om al die onderzoeken te doorlopen, maar ik verwacht dat je er best wel eens baat bij zou kunnen hebben!

En nee, werkgever mogen niet aan je vragen wat je hebt en waardoor het komt. Of ja, ze mogen het wel vragen, maar jij hoeft er geen antwoord op te geven. Maar waar je wel antwoord op moet geven is op de vragen wat je nog WEL kunt en hoe lang je verwacht nog beperkt te zijn. Een bedrijfsarts/UWV-arts mag overigens wél vragen wat je hebt, hoe het komt, wat de medici zeggen, etc. En jij bent -tot op zekere hoogte- verplicht om toestemming te geven voor die informatie. Als je dat niet doet kan het UWV namelijk vinden dat je je re-integratie in de weg zit.

Succes CBL!


Mag de gemeente wel vragen hoe het komt wat ik heb, hoe lang het nog duurt etc? Dus ook de mensen die mij uiteindelijk gaan helpen?
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 30 Jan 2019 12:46

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Vragen mogen ze sowieso altijd. Alleen niet in alle gevallen hoef je antwoord te geven.
Echter, als jij écht hulp wilt en écht aan de slag wilt, zou ik volledig open kaart spelen: waar loop je tegenaan, waarom lukt het niet om een baan te behouden en een baan te vinden, dat je ivm je hart eventueel niet alles kunt, dat je een ongeluk hebt gehad en je been niet volledig kunt belasten, etc.
Hoe meer jij open kaart speelt, hoe beter beeld ze van je hebben en ze je eerlijk kunnen aangeven of ze kunnen helpen of niet.

De keuze is aan jou!
22112014 / 10042019
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2019 13:09

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Helemaal eens met Oreo! Ik snap dat je veel vragen hebt; ik zou een afspraak maken bij de gemeente en ze daar stellen. Waarschijnlijk kunnen ze je ook helpen bij een UWV traject.
Succes CBL! Goed dat je actie onderneemt.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2019 13:20

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Oreo schreef:Vragen mogen ze sowieso altijd. Alleen niet in alle gevallen hoef je antwoord te geven.
Echter, als jij écht hulp wilt en écht aan de slag wilt, zou ik volledig open kaart spelen: waar loop je tegenaan, waarom lukt het niet om een baan te behouden en een baan te vinden, dat je ivm je hart eventueel niet alles kunt, dat je een ongeluk hebt gehad en je been niet volledig kunt belasten, etc.
Hoe meer jij open kaart speelt, hoe beter beeld ze van je hebben en ze je eerlijk kunnen aangeven of ze kunnen helpen of niet.

De keuze is aan jou!


Als ik zo ga bellen hoef ik dat niet te vertellen toch? Da's echt als ik met iemand spreek eventueel face to face die mij gericht gaat helpen.
Met dit alles is het toch ook handig om ww aan te vragen?
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2019 13:31

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Ik had net dat uitzendbureau gebeld hoe het zit en kan dat ik maar op 6 vacatures kan reageren. Overigens kon zij zien dat ik er op 8 heb gereageerd terwijl ik in beeld kreeg te zien dat je op niet meer dan 6 kon reageren.................vreemd!
Dat wist ze niet en op anderen vragen wist ze ook geen antwoord. Daarom heb ik zo hekel aan uitzendbureaus omdat ik dat vaker heb meegemaakt dat ze geen antwoord hebben.
Sorry voor diegene die intercedente zijn, maar ik vraag me af hoe die meid in godsnaam dat werk kunnen doen en waarom ze ooit zijn aangenomen. Ik zou het dan bij wijze van ook kunnen. Als iemand belt met een vraag steeds zeggen dat ik geen idee heb. Sjonge sjonhe sjonge zeg wat ben ik dat beu! Lijkt wel of ik tegen een kind praat die zeggen dat ook vaak.
Weet heus wel dat ze niet allemaal zo zijn en heb ook normale meegemaakt. Als je iets niet weet, dan vraag je het toch aan je collega?
Ik moest afwachten totdat zij reageren op de vacatures waar op gesolliciteerd heb. Dus ik zei stel als jullie pas over een maand reageren, dan kan ik pas verder reageren op andere vacatures. Daar wist ze wel een antwoord op nl ja!
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2019 14:23

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Radler schreef:CBL waarom denkt je man dat je geen recht heb op ww?
Er zijn idd wel regels aan gebonden wanneer je recht hebt en wanneer niet, ik durf niet te zeggen hoe dat bij jou zit.
Je zou de gemeente en uwv eens kunnen bellen, misschien kan dat ook prima naast elkaar lopen?

Verder geen ervaring of tips vooe thuiswerk


Géén idee waarom hij dat denkt. Misschien omdat het te lang geleden is sinds ik gewerkt heb. Zal hem het nog eens vragen.
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Jan 2019 17:55

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Caulfield schreef:Helemaal eens met Oreo! Ik snap dat je veel vragen hebt; ik zou een afspraak maken bij de gemeente en ze daar stellen. Waarschijnlijk kunnen ze je ook helpen bij een UWV traject.
Succes CBL! Goed dat je actie onderneemt.


Ik heb daarnet gebeld n.a.v die links die je geplaatst hebt. Die mw kon mij niet helpen en raadde mij aan om het uwv te bellen dus dat ga ik morgen doen.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Jan 2019 18:30

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Hee, wat jammer! Mag ik vragen waarom ze je niet konden helpen?
Succes bij het UWV.
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Jan 2019 18:31

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Caulfield schreef:Hee, wat jammer! Mag ik vragen waarom ze je niet konden helpen?
Succes bij het UWV.


Goede vraag waar ik geen antwoord op heb. Zal het morgen vragen aan het uwv als ik het niet vergeet. Door hulp te krijgen van de gemeente ontvang ik geen geld en uwv bied beide.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jan 2019 20:26

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

caribbeanlover schreef:Ik had net dat uitzendbureau gebeld hoe het zit en kan dat ik maar op 6 vacatures kan reageren. Overigens kon zij zien dat ik er op 8 heb gereageerd terwijl ik in beeld kreeg te zien dat je op niet meer dan 6 kon reageren.................vreemd!
Dat wist ze niet en op anderen vragen wist ze ook geen antwoord. Daarom heb ik zo hekel aan uitzendbureaus omdat ik dat vaker heb meegemaakt dat ze geen antwoord hebben.
Sorry voor diegene die intercedente zijn, maar ik vraag me af hoe die meid in godsnaam dat werk kunnen doen en waarom ze ooit zijn aangenomen. Ik zou het dan bij wijze van ook kunnen. Als iemand belt met een vraag steeds zeggen dat ik geen idee heb. Sjonge sjonhe sjonge zeg wat ben ik dat beu! Lijkt wel of ik tegen een kind praat die zeggen dat ook vaak.
Weet heus wel dat ze niet allemaal zo zijn en heb ook normale meegemaakt. Als je iets niet weet, dan vraag je het toch aan je collega?
Ik moest afwachten totdat zij reageren op de vacatures waar op gesolliciteerd heb. Dus ik zei stel als jullie pas over een maand reageren, dan kan ik pas verder reageren op andere vacatures. Daar wist ze wel een antwoord op nl ja!


Ik heb ook een tijdje bij een uitzendbureau gezeten en plande daar de gesprekken. Wij hadden een bepaalde klant en deden daar de planning voor. Ik kon wel zien dst mensen op meerdere vacatures gereageerd hadden maar ik gad geen idee wanneer mijn collega’s daar wat mee zouden doen. Daarbij kon het ook nog eens zo zijn dat die collega in een hele andere plaats werkte. Dus zo simpel als vraag je collega werkt het niet helemaal.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2019 16:47

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Ik heb de gemeente gebeld mbt werken met een arbeidsbeperking wat los staat van het hebben van een ww. Ik heb het uwv gebeld en het enige wat die vrouw kon zeggen is dat ik het kon proberen om ww aan te vragen. Omdat het een tijd geleden is dat ik gewerkt heb kan het zijn dat ik er geen recht op heb wat ik belachelijk vind. Dus omdat ik zelf de keuze heb gemaakt om te solliciteren zonder ww aan te vragen wordt ik daar nu misschien op gestraft. Heb gezegd dat ik daar recht op heb ongeacht hoe lang ik werkloos ben. Ik ben echt pissed! Mijn bovenbuurvrouw kan hier gewoon wonen en doet geen ene hol flikker om werk te zoeken en vind het wel best dat ze geld krijgt van de overheid. Zat ze een tijd geleden te klagen dat het zoeken van werk moeilijk is terwijl ze helemaal niet op zoek is. Ze loopt zowat elke dag in een ander outfit en dat is lang niet alleen H&M. Ik heb 3 broeken die ik draag die langzamerhand kapot gaan, maar zolang ik kleding heb mag ik niet klagen. Ben gewoon woest dat een ander gewoon geld krijgt en bij mij is het maar de vraag. Ook ben ik woest omdat mijn man zich de pleuris werkt en alle uren dat hij extra kan werken aanneemt zodat we hier kunnen blijven wonen. We moeten echt oppassen en 2,3x in de mnd uit eten gaat niet meer hooguit 1x en da's niet erg het is niet anders. Dus wij moeten zowat elk dubbeltje omdraaien en een ander kan hier gewoon jaar in jaar uit wonen en doet geen hol!
Ik wil werken, maar heb problemen om werk te vinden en lang te houden. Zij vind het wel best lekker haar handje op houden en vooral geen moeite doen om werk te zoeken. Zoon kan zogenaamd ook niet werken en ontvangt ook een bepaald bedrag gewoon omdat ze fucked up zijn!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Feb 2019 17:00

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Je wordt boos terwijl je zelf destijds geen WW hebt aangevraagd? Dat was toch een bewuste keuze?

En 2 á 3x per maand uit eten is een enorme luxe voor veel mensen, en 1x per maand ook nog hoor! Dan hoef je dus niet elk dubbeltje om te draaien! Beetje respect voor mensen die het écht zwaar hebben financieel gezien.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2019 17:25

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Sawadee schreef:Je wordt boos terwijl je zelf destijds geen WW hebt aangevraagd? Dat was toch een bewuste keuze?

En 2 á 3x per maand uit eten is een enorme luxe voor veel mensen, en 1x per maand ook nog hoor! Dan hoef je dus niet elk dubbeltje om te draaien! Beetje respect voor mensen die het écht zwaar hebben financieel gezien.


Ik ben boos omdat de kans bestaat dat ik het niet krijg alleen omdat ik het nu pas aanvraag da's van de zotte! Ze willen toch zo min mogelijk mensen die ww hebben. Nou heb ik het geprobeerd zelf op te lossen door werk te vinden word ik er misschien door gestraft. Wel goed lezen hé!
<<

Anoniem313

Bericht 04 Feb 2019 17:25

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

WW moet je inderdaad direct aanvragen als je werkloos raakt. Dat staat in de regels. Jammer dat je dat niet wist.
Juist vanwege dit soort dingen denk ik dat de gemeente jou zou moeten helpen. Misschien kun je het nog eens proberen en vantevoren op schrijven wat je wilt vertellen en vragen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Feb 2019 17:40

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Elke keer lachen met CBL. Ooit heb ik ook in de WW gezeten, zelf tot de laatste maand dat het afliep. Dat laatste ben ik echt niet trots op, maar ik vertikte het wel om een baan aan te nemen die onder de WW-uitkering zat of niet uitdagend genoeg was/of niet aansluitend met mijn opleiding is. Wellihct denkt je buurvrouw er ook zo over. Al zal dat wellicht niet.

2 a 3x uit eten in de maand is veel. Voor een gemiddeld restaurant bezoek reken ik zeker minimaal 50 euro in totaal voor 2 personen. Dus 100 tot 150 euro aan de maand uit geven voor buiten de deur eten vind ik veel. Stel dat je naast dat ook nog eens eten laat bezorgen kom je al snel richting 200 euro. Ik denk dat ik de 50 euro per maand voor dit alles nog niet eens haal.
<<

Anoniem313

Bericht 04 Feb 2019 17:54

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Fred, je reactie is sneu en gemeen. En onbenullig want je leest niet goed.
Open een topic over patat en tweekappers en ga daar mensen vervelen. Dit onderwerp is serieus.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Feb 2019 18:06

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

@ Caulfield, dat kan zijn... Maar zie hoe zij op haar buurvrouw reageert. Is dat dan niet gemeen?
Ik bedoel, zij kan toch niet de totale financiële situatie van haar buurvrouw weten. Wie weet ontvangt ze van een familielid of via een andere weg nog geld (denk bijv. aan (partner)alimentatie)... Ik vind haar reactie over haar buurvrouw vrij kortzichtig namelijk.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2019 18:11

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Caulfield schreef:WW moet je inderdaad direct aanvragen als je werkloos raakt. Dat staat in de regels. Jammer dat je dat niet wist.
Juist vanwege dit soort dingen denk ik dat de gemeente jou zou moeten helpen. Misschien kun je het nog eens proberen en vantevoren op schrijven wat je wilt vertellen en vragen.


Eigenlijk moest mijn ouder werkgever mij opgeven bij het uwv dat heb ik ooit gehoord bij een andere baan.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Feb 2019 18:13

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

caribbeanlover schreef:
Sawadee schreef:Je wordt boos terwijl je zelf destijds geen WW hebt aangevraagd? Dat was toch een bewuste keuze?

En 2 á 3x per maand uit eten is een enorme luxe voor veel mensen, en 1x per maand ook nog hoor! Dan hoef je dus niet elk dubbeltje om te draaien! Beetje respect voor mensen die het écht zwaar hebben financieel gezien.


Ik ben boos omdat de kans bestaat dat ik het niet krijg alleen omdat ik het nu pas aanvraag da's van de zotte! Ze willen toch zo min mogelijk mensen die ww hebben. Nou heb ik het geprobeerd zelf op te lossen door werk te vinden word ik er misschien door gestraft. Wel goed lezen hé!


Maar je kon de laatste tijd toh ook niet werken vanwege je voet? Dan kan je ook niet eens in de WW zitten want je bent niet beschikbaar voor werk op dat moment. Dus hoe erg heb je je best gedaan de laatste tijd om echt werk te vinden?
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2019 18:16

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Fred schreef:Elke keer lachen met CBL. Ooit heb ik ook in de WW gezeten, zelf tot de laatste maand dat het afliep. Dat laatste ben ik echt niet trots op, maar ik vertikte het wel om een baan aan te nemen die onder de WW-uitkering zat of niet uitdagend genoeg was/of niet aansluitend met mijn opleiding is. Wellihct denkt je buurvrouw er ook zo over. Al zal dat wellicht niet.

2 a 3x uit eten in de maand is veel. Voor een gemiddeld restaurant bezoek reken ik zeker minimaal 50 euro in totaal voor 2 personen. Dus 100 tot 150 euro aan de maand uit geven voor buiten de deur eten vind ik veel. Stel dat je naast dat ook nog eens eten laat bezorgen kom je al snel richting 200 euro. Ik denk dat ik de 50 euro per maand voor dit alles nog niet eens haal.


Soms kan je niet anders en je hoeft je niet te schamen oid dat je ooit ww hebt gehad. De bedoeling daarmee is dat men (weer) aan het werk komt. Ik vind het laf dat jij niks wilde aannemen wat eronder zat. Je wilt toch werken? Dan pak je toch alles aan? Volgens mij ben je dat ook verplicht hoor.
Nou mijn bovenbuurvrouw is een verhaal apart, want zij is gewoon fucked up en heeft al meer dan 10 jr een vergoeding. Ww is nooit echt lang dus zij is een geval apart. Ik noemde het meer als voorbeeld, want we gaan echt niet elke maand 3x uit eten. We gingen 2x, maar de laatste tijd 1x of niet!
<<

Anoniem279

Bericht 04 Feb 2019 18:22

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Ik kan geen inhoudelijke bijdrage leveren maar ik vind het wel zuur te lezen dat je nu tussen wal en ‘t schip lijkt te vallen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 04 Feb 2019 18:25

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Dan zal ze wel bijstand hebben ipv WW he? Of afgekeurd zijn om welke reden dan ook.

En 1x per 2 maanden uit eten is ook al luxe. Spreek niet over dat je ieder dubbeltje moet omdraaien als je geen idee hebt hoe het écht is.
<<

Anoniem279

Bericht 04 Feb 2019 18:31

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Jeetje Sawadee, ieder dubbeltje omdraaien is ook maar een uitspraak he. Punt is gewoon dat CBL aan het werk wil en er nu blijkbaar geen instantie is waar ze aan kan kloppen. Ze heeft vroor gekozen om geen ww te nemen en dat dat geen handige keuze is daar was ze zich toen totaal niet van bewust. Toch logisch dat ze daarvan baalt. En ook logisch dat ze het dan eventjes niet zo goed kan hebben als er een bovenbuurvrouw is bij wie het net lijkt of het daar wel allemaal eventjes aan komt waaien.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 04 Feb 2019 18:36

Re: Betrouwbaar thuiswerk gevraagd.

Volgens mij moet je zelf altijd ww aanvragen en niet je oud werkgever.
Althans ik moest het zelf aanvragen. Dat je er geen recht op hebt als je een paar maanden wacht dat wist ik trouwens niet.

Nou dat vind ik wel een beetje een jammere reactie cbl.
Ik heb ook bijna een jaar in de ww gezeten na een rot ervaring met m’n oud werkgever. Ben behoorlijk geknakt daardoor en echt wel serieus op zoek gegaan naar een baan. Maar ook ik solliciteerde niet / nam niks aan wat onder m’n ww viel.
Dan maar laf, maar ik ben blij dat ik dat toen niet gedaan heb en de baan heb gevonden die ik nu heb.

Verder heb ik geen tips en adviezen voor je en vind ik het jammer om te lezen dat je bij de gemeente en uwv niet echt verder komt. Je moet het volgens mij wel een beetje treffen met de persoon die je aan de lijn hebt
Laatst gewijzigd door Radler op 04 Feb 2019 18:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron