Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huizenvragenlijst

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jan 2019 13:42

Re: Huizenvragenlijst

Ja ik denk dat wij bruto op 1050-1100 per maand uitkomen als we een nieuw huis kopen. Nu is het zo'n 900 bruto.
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Jan 2019 13:44

Re: Huizenvragenlijst

Bliss schreef:Ja ik denk dat wij bruto op 1050-1100 per maand uitkomen als we een nieuw huis kopen. Nu is het zo'n 900 bruto.


Betalen wij ook ongeveer, is prima te doen met twee (gemiddelde) inkomens vind ik :) Kan in ieder geval iedere maand nog sparen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Jan 2019 14:03

Re: Huizenvragenlijst

Bliss schreef:Waar woon je? Brabant, dorp met 10000 inwoners
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) 2 onder 1 kap
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over?
Hoeveel slaapkamers heeft het? 260m2 en nog 110m2 kelder (welke we ook als woonverdieping hebben ingericht). 5 slaapkamers boven. We gaan nu in de kelder ook 3 slaapkamers maken om zomers te slapen gezien 't daar altijd koel is. Tevreden in de zin van het is genoeg en de kamers zijn erg groot. Maar eigenlijk is het veel te groot, maar goed om daar nu over te klagen...
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? 2009, zelf gebouwd eigenlijk. Mei 2010 begonnen met de werkzaamheden. Wonen er sinds september 2011.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem273

Bericht 13 Jan 2019 14:20

Re: Huizenvragenlijst

Scandic schreef:
Bliss schreef:Ja ik denk dat wij bruto op 1050-1100 per maand uitkomen als we een nieuw huis kopen. Nu is het zo'n 900 bruto.


Betalen wij ook ongeveer, is prima te doen met twee (gemiddelde) inkomens vind ik :) Kan in ieder geval iedere maand nog sparen.


Betalen wij ook en wij wonen helemaal niet centraal :smile:. Maar ons dorp is wel een ‘duur’ Drents dorp, veel toerisme en gelukkig ook wel fijne voorzieningen.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jan 2019 14:30

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je?
Rotterdam
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.)
Bovenwoning met twee verdiepingen
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over?
130 meen ik. Op zich ruimte genoeg met twee kinderen, maar de indeling is niet heel handig en we hebben geen echte buitenruimte, terwijl we wel twee buitenspelers hebben.
Hoeveel slaapkamers heeft het?
Twee, plus een studeerkamer die je als slaapkamer zou kunnen inzetten.
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)?
2011
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? (je hoeft niet te antworoden als je dat niet wilt uiteraard)
Dat soort informatie deel ik niet maar vind ik ook niet heel relevant, is zo afhankelijk van eigen geld, rente enzo. Zegt niet zoveel over de waarde van een huis tov de hypotheeklast.

Overigens gaan wij later dit jaar verhuizen naar nieuwbouw en hebben we dit huis al verkocht.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jan 2019 14:32

Re: Huizenvragenlijst

Scandic schreef:
Bliss schreef:Ja ik denk dat wij bruto op 1050-1100 per maand uitkomen als we een nieuw huis kopen. Nu is het zo'n 900 bruto.


Betalen wij ook ongeveer, is prima te doen met twee (gemiddelde) inkomens vind ik :) Kan in ieder geval iedere maand nog sparen.


Klopt, al betalen wij daarnaast nog alimentatie en kinderopvang en dan blijft er niet zo veel over om te sparen. Maar gelukkig houdt dat allebei een keer op :D
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jan 2019 14:34

Re: Huizenvragenlijst

Aziraphale schreef:
Scandic schreef:
Bliss schreef:Ja ik denk dat wij bruto op 1050-1100 per maand uitkomen als we een nieuw huis kopen. Nu is het zo'n 900 bruto.


Betalen wij ook ongeveer, is prima te doen met twee (gemiddelde) inkomens vind ik :) Kan in ieder geval iedere maand nog sparen.


Betalen wij ook en wij wonen helemaal niet centraal :smile:. Maar ons dorp is wel een ‘duur’ Drents dorp, veel toerisme en gelukkig ook wel fijne voorzieningen.


Maar jullie hebben wel een groot vrijstaand huis! Al zou ik nooit in zo'n uithoek willen wonen, maar ieder z'n ding gelukkig!

Caulfield, waar staat jullie nieuwe huis eigenlijk?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jan 2019 14:59

Re: Huizenvragenlijst

Ook in Rotterdam, maar iets verder uit het centrum (we wonen nu heel dicht bij CS). Het is 10 min fietsen van ons huidige huis vandaan.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Jan 2019 15:13

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je? Een dorp in het Gooi
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) Rijtjes huis uit 1934, we hebben het rigoureus verbouwd en overal dubbel glas geplaatst, vloer geïsoleerd, er liggen zonnepanelen op maar aan de andere kant zit er nog glad en lood in de deuren, originele tegels in de vestibule en heeft het een kamer ensuite. Beetje het beste van beide werelden voor ons.
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 120m2, exclusief nog een kleine schuur, daar ben ik wel tevreden mee ja het is echt ruim genoeg voor ons vier, de hele zolder wordt op dit moment nog niet gebruikt en de vlisozolder ben ik zelfs nog nooit op geweest.
Hoeveel slaapkamers heeft het? Nu 4 en een ruime voorzolder, van die zolder kunnen we twee ruime kamers maken
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? September 2017, gisteren een jaar geleden kregen we de sleutel
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? Ongeveer €550 maar er zit bij lange na niet voor de hele waarde hypotheek op.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 13 Jan 2019 15:28

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je? Een klein dorp in Drenthe.
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) 2-onder-1 kap woning.
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? Gekopieerd van internet: Het pand heeft een oppervlakte van 135m² en een perceeloppervlakte van 303m2. Groot genoeg, maar nog wat groter had ik ook prima gevonden.
Hoeveel slaapkamers heeft het? 4
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? 1 oktober 2016
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)?Volgens mij zo'n €700 bruto.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 13 Jan 2019 16:33

Re: Huizenvragenlijst

Romee, ik wist niet dat je ook in het noorden woont :) woon je in de stad?

Waar woon je? Dorp bij Groningen
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) twee-onder-een-kap
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 156 m2, ik denk wel dat ik tevreden ben, maar nog moeilijk inschatten, omdat er boven nog volop geklust wordt. Maar beneden is heerlijk ruim.
Hoeveel slaapkamers heeft het? Drie boven en een-op-een zolder, dat zouden er ook makkelijk twee kunnen zijn.
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? 2018
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? (je hoeft niet te antworoden als je dat niet wilt uiteraard) Ik weet nog niet wat we terugkrijgen aan hra
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Jan 2019 16:46

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je? In Overijssel
In wat voor huis woon je? Hoekwoning
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 90 ofzo, voor nu is het prima maar we hebben het huis gekocht met het idee om er een jaar of 5/6 te wonen en dan rustig een huis te zoeken dat helemaal naar ons zin is.
Hoeveel slaapkamers heeft het? 3, het is wel mogelijk om nog een 4e op zolder te maken. Dat is alleen wel een forse verbouwing. Er moet dan nl een nokverhogig en dakkapel geplaatst worden.
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? Aug 2018
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? (je hoeft niet te antworoden als je dat niet wilt uiteraard) geen idee

Het klinkt nu gek om een huis voor zo’n korte tijd te kopen. Maar dat is wel echt een bewuste keuze geweest. Wij zitten nu echt op een heel fijn plekje. De wijk waar wij zitten is een hele gewilde wijk waar huizen zo weg zijn. Het is een hele rustige wijk met veel groen. Ik ben opgegroeid in deze wijk. En er wonen nog heel veel oude mensen in deze wijk. Veel huizen zijn gebouwd eind jaren ‘60 dus de verwachting is dat er de komende jaren behoorlijk wat huizen vrij gaan komen. Als we alleen al in de straat van mijn ouders kijken komt daar zeker 50% van de koopwoningen de komende 5-10 jaar in de verkoop omdat er nu oude mensen wonen en dat is eigenlijk in de hele wijk wel zo. 27,4% is tussen de 45 en 65 en bijna 30% van de bewoners is boven de 65.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 13 Jan 2019 16:49

Re: Huizenvragenlijst

Wij hebben ook een huis gekocht waar we 5-6 jaar willen wonen hoor Minx! Maar mochten we tzt niet kunnen verhuizen, is het huis ook wel prima genoeg om wel te blijven.
<<

Anoniem269

Bericht 13 Jan 2019 16:50

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je? In een dorp in Brabant vlakbij de hoofdstad.
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) Hoekhuis met eigen oprit en garage.
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 116 m2. Opzich wel alleen had de woonkamer groter gemogen. Perceeloppervlakte is 306 m2.
Hoeveel slaapkamers heeft het? Drie. En op zolder zou een slaapkamer gemaakt kunnen worden.
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? In 2014.
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? (je hoeft niet te antworoden als je dat niet wilt uiteraard)Ik weet het niet precies maar bruto rond de 1000 euro.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Jan 2019 17:59

Re: Huizenvragenlijst

Bliss schreef:Waar woon je? Grootste stad in het noorden
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) jaren 30 hoekhuis net buiten centrum.
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 100. Nee, daarom verbouwen we nu en krijgen we er 2 kamers en een dakterras bij!
Hoeveel slaapkamers heeft het? Nu 3, 2 grote en 1 kleine. Straks dus 5 (waarvan 2 klein)!
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? 2014
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? (je hoeft niet te antworoden als je dat niet wilt uiteraard) we hebben net een bouwdepot afgesloten voor de opbouw erbij. Dat is nu in totaal denk ik netto 850.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem335

Bericht 13 Jan 2019 18:01

Re: Huizenvragenlijst

Bliss schreef:Hé Kexter, dan woon je nu bij mij in de buurt denk ik. Waar woon je?


In .., dure plek :12: dus heel blij met ons huis.
Laatst gewijzigd door Anoniem335 op 20 Jan 2019 13:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 13 Jan 2019 18:05

Re: Huizenvragenlijst

Situatie van ons nieuwe huis

Waar woon je? Noorden, rand van de stad
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) Tweeondereenkap
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 150m2 we laten de achterkamer flink uit uitbouwen met 3,60 meter erbij aan lengte. De woonkamer is niet heel groot. We kiezen voor een grote woonleefkeuken. We gaan er qua oppervlakye flink op vooruit dus ik denk dat we heel blij gaan zijn.
Hoeveel slaapkamers heeft het? 3 en een grote zolder waar we nog 2 extra kamers kunnen maken
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing?) 2018
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? (je hoeft niet te antworoden als je dat niet wilt uiteraard) tussen de 1500 en 1700 komt ook omdat de huizenprijzen flink gestegen zijn. We laten de hra maandelijks uitbetalen straks.

V.o.n. Al 340.000 en we hebben een flink bouwdepot erop. We zitten nog steeds ruim onder onze max. Hadden we 2 jaar geleden gekocht was het heel anders geweest.
Laatst gewijzigd door Fantine op 14 Jan 2019 23:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem298

Bericht 13 Jan 2019 18:13

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je? Vlakbij Rotterdam
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) Rijtjeshuis
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 100 m2, het is groot genoeg, maar sommige ruimtes in huis vind ik echt te klein (zoals keuken en badkamer)
Hoeveel slaapkamers heeft het? 3 slaapkamers
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? In 2008, dus nu goed 10 jaar geleden
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? €352,-
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 13 Jan 2019 18:45

Re: Huizenvragenlijst

Wij gaan volgende maand verhuizen.

nu
Waar woon je? 'T Gooi
In wat voor huis woon je? Appartement
Wat is de woonoppervlakte? 77 m2
En ben je hier tevreden over? Lange tijd zeer tevreden mee geweest. Nu werd het te klein.
Hoeveel slaapkamers heeft het? 2
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? 2008
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? (je hoeft niet te antworoden als je dat niet wilt uiteraard)
Zo rond de 850 per maand.

nieuwe huis
Waar woon je? Gelderland
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) Hoekwoning
Wat is de woonoppervlakte? 150m2
En ben je hier tevreden over? Moeten wij nog gaan ervaren. Maar zijn nu veel kleiner gewend.
Hoeveel slaapkamers heeft het? 4
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? Krijgen half Februari de sleutel.
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? (je hoeft niet te antworoden als je dat niet wilt uiteraard)
Gaat minder worden dan nu in ons appartement. Zo rond de 700 per maand.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 13 Jan 2019 18:51

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je? In een grote stad in zuidoost brabant
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) Rijtjeshuis
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 140m2 ongeveer, ik vind het prima
Hoeveel slaapkamers heeft het? Nu 4 slaapkamers, maar eentje is zo groot dat het er 2 zouden kunnen worden
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? In 2014
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? ik geloof iets van 700-750 netto
december 2016
juli 2019
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 13 Jan 2019 19:03

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je? Apeldoorn
In wat voor huis woon je? (rij, vrijstaand etc.) 2 onder 1 kap.
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 130m. Zodra we de woonkamer en serre met elkaar betrekken zou het fijner zijn. Nu hebben we best krapte aan de eettafel. En een ruimte die we gebruiken voor opslag van troep.
Hoeveel slaapkamers heeft het? 5 slaapkamers.
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? 2013.
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? (je hoeft niet te antworoden als je dat niet wilt uiteraard)]711 bruto. We krijgen een deel maandelijks terug en een deel jaarlijks.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Jan 2019 19:06

Re: Huizenvragenlijst

Hee Fantine, wist niet dat jij bij mij in Stad woonde!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Jan 2019 19:23

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je? In een dorp naast Eindhoven
In wat voor huis woon je? Nieuwbouw tweekapper.
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over? 170 m2. Jazeker.
Hoeveel slaapkamers heeft het? 5 en een zolder.
Wanneer heb je het gekocht (indien van toepassing)? Juni 2016.
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)? 790 euro waarvan 330 euro aflossing en 460 euro rente.
Dit komt wel omdat we in een heel gunstige tijd gekocht hebben (huizen zijn nu een ton duurder hier op 't plan) en mijn man krijgt korting op zijn rente deel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem316

Bericht 13 Jan 2019 19:42

Re: Huizenvragenlijst

Zora schreef:Hee Fantine, wist niet dat jij bij mij in Stad woonde!

Ik ben benieuwd welke wijk! R. toevallig, bij die gele supermarkt?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Jan 2019 20:12

Re: Huizenvragenlijst

Waar woon je?
In ‘t Gooi
In wat voor huis woon je?
In een tussenwoning in een rijtje van 3
Wat is de woonoppervlakte? En ben je hier tevreden over?
120 m2, voor ons 4en prima
Hoeveel slaapkamers heeft het?
5 ruime
Wanneer heb je het gekocht?
Februari 2016 gekocht, november dat jaar er in getrokken
Hoeveel hypotheek betaal je maandelijks (netto)?
Nog geen €700 (gunstige rente en hele lage hypotheek)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers