Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op je 36e nog voor een kindje gaan?

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jan 2019 13:29

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik wil niet oordelen maar ik schrik hier wel een beetje van. Met alles wat er om je heen en met jou aan de hand is (ik zal niet opsommen want dat is heel vervelend) vind je het dus wel een geschikte situatie om een baby te krijgen?
#teammaple🍁
<<

Anoniem284

Bericht 18 Jan 2019 14:26

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Moet ik dit zeggen? Ja, ik doe het toch.

UN, eerlijk gezegd vind ik dat je met zo'n vraag best wel oordeelt juist en dat je dat zelf ook wel weet, want ik denk dat je zelf ook wel hebt bedacht dat Fedora daar over na heeft gedacht.

Ik ben geen voorstander van kinderen in een niet-ideale situatie laten komen, maar ik lees wel vaker hier op het forum (volgens mij voor Fedora ongewenste) bemoeienis over dit onderwerp richting Fedora en eigenlijk vind ik dat wel een beetje te ver gaan. Het zal goed bedoeld zijn, maar het is nogal een persoonlijk iets uiteindelijk.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Jan 2019 14:31

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ok, laten we weer on topic gaan.

Ik vind 36 zeker niet te oud. Zelf wilde ik ook liever jong moeder worden, maar het liep anders. Als de wens groot is, waarom niet?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jan 2019 14:39

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Gympie schreef:Moet ik dit zeggen? Ja, ik doe het toch.

UN, eerlijk gezegd vind ik dat je met zo'n vraag best wel oordeelt juist en dat je dat zelf ook wel weet, want ik denk dat je zelf ook wel hebt bedacht dat Fedora daar over na heeft gedacht.

Ik ben geen voorstander van kinderen in een niet-ideale situatie laten komen, maar ik lees wel vaker hier op het forum (volgens mij voor Fedora ongewenste) bemoeienis over dit onderwerp richting Fedora en eigenlijk vind ik dat wel een beetje te ver gaan. Het zal goed bedoeld zijn, maar het is nogal een persoonlijk iets uiteindelijk.
Ja misschien heb je gelijk.
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Jan 2019 14:41

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik vind het zeker brutaal van 'vreemden' om daar je mening over te uiten, Gympie, maar in dit geval weten we gewoon zoveel over de situatie, omdat Fedora dat zelf met ons deelt. Het is hier geen dagboek, maar een interactieve plek. Mensen lezen iets, hebben een mening, en je kunt niet voorkomen dat die mening dan dus ook weer gedeeld wordt.

Ik schrok er ook van. Het klinkt erg onverantwoord.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2019 14:45

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik vind het ook lastig. Ik ben het in zekere zin met je eens Gympie. In ieder geval in algemene zin. Alleen in dit specifieke geval gaat het me zo aan het hart. Ik kan er ongelogen tranen van in mijn ogen krijgen als ik me dat scenario probeer voor te stellen.
Tegelijkertijd weet je ook dat het allemaal weinig uithaalt. Dus je kunt ook niet zoveel.

*edit*: nouja, wat Zora zegt dus.
<<

Anoniem284

Bericht 18 Jan 2019 15:13

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik begrijp de andere kant ook wel (en heb daar misschien ook mijn mening over). Maar ik vind het uiteindelijk gewoon een tikkeltje te ver gaan daar (ongevraagd) iets over te zeggen/vragen. Betekent niet dat iemand zich ervan moet laten weerhouden er toch iets van te zeggen, want dit is inderdaad een interactieve plek. Maar toch, ik vind het nogal wat een dergelijke 'bemoeienis'... en dat geluid wilde ik toch even laten horen. :)
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 18 Jan 2019 15:18

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik vind het ook wel een lastig iets eigenlijk.
Toen ik nog samen was met mijn man zou iedereen de meest logische stap hebben gevonden dat er een kindje zou komen.
Wij leken zo gelukkig en perfect stel en hadden alles voor elkaar (financieel, gezondheid, beide een goede baan, een mooi huis etc).
Maar wat niemand wist hoe slecht het eigenlijk ging en hoe niet verantwoord het zou zijn om een kindje te krijgen samen.

We lezen hier de verhalen van, we trekken onze conclusies nav verhalen en wie weet is het niet verstandig. Maar wie zijn wij om daar een oordeel over te mogen en kunnen geven.
Het zegt niet altijd alles.
Natuurlijk speelt er een hoop maar toch vind ik het best wat om daar iets van te zeggen
Juli 2019
<<

Anoniem284

Bericht 18 Jan 2019 15:21

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Sorry trouwens dat ik zo off topic ga. Snap dat dat vervelend is.
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 16:39

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Volgens mij, en dat weet ik heel erg zeker, ben ik in staat mijn eigen situatie in te schatten en daar heb ik geen forummer voor nodig. Ik vind dat ik klaar ben voor een gezin, mijn familie vindt dat we klaar zijn voor een gezin, mijn vrienden vinden dat wij klaar zijn voor een gezin, mijn psycholoog en psychiater vinden dat wij klaar zijn voor een gezin. Dan denk je toch niet dat een forum, een interactief deel van mijn leven, in dat minieme deel dat ze van toegevoegde waarde zijn, mij mag of gaat vertellen hoe ik mijn leven moet indelen? Wij wachten op het moment dat ik zwanger raak en dat kan volgende week zijn, volgende maand, maar het kan ook nog jaren duren. En we zijn nu aan het opbouwen, dus tegen die tijd zijn we er helemaal klaar voor.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jan 2019 16:50

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Vorige week schreef je dit:


‘Mijn klachten zijn allang niet meer alleen geestelijk. Als reactie op stress begin ik te trillen als een rietje en kan ik niets meer. Het kost ongelofelijk veel energie om de dagelijkse dingen weer op te pakken. Maar waar ik was en waar ik nu ben, weet ik dat dit ook weer overgaat. ‘


Snap je dat dat dan heel haaks lijkt te staan op wat je net tikt, dat je er helemaal klaar voor bent? Het zijn mijn zaken niet. Maar door dit soort berichten, die je zelf hier post, maak ik me toch zorgen.
#teammaple🍁
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Jan 2019 16:54

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

En dat vind ik (zoals eerder gezegd) echt heel zorgelijk. Het gaat niet alleen maar om een zwangerschap of om een slapende baby. Het gaat om een kind waar je de rest van je leven voor hoort te zorgen, ook als het je even niet uitkomt, ook als je lichamelijke of psychische klachten ervaart.
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 16:56

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Maar je hoeft je geen zorgen te maken. Want er is 'niets' aan de hand. Ik sta onder behandeling en als ik zeg dat stress lichamelijk is geworden, dan lieg ik dit niet, maar is dit ook niet iets van slechts een week. Ik heb niet voor Jan Doedel gedaan wat ik heb gedaan en dat ik daar nu niet meer mee bezig ben, zegt niet meer dan dat het goed gaat. Dat zegt niet dat het per direct weer perfect gaat of dat ik zo zal functioneren zoals jij doet, maar dat zegt wel dat ik aan de beterende hand ben. En nogmaals, je leest veel, maar je kent me niet. ;)
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 16:58

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

SoGood schreef:En dat vind ik (zoals eerder gezegd) echt heel zorgelijk. Het gaat niet alleen maar om een zwangerschap of om een slapende baby. Het gaat om een kind waar je de rest van je leven voor hoort te zorgen, ook als het je even niet uitkomt, ook als je lichamelijke of psychische klachten ervaart.

En dit zegt al dat er geen kennis is over mij. Ik heb een stiefdochter in pleegzorg. Een meisje waar het niet goed mee ging, omdat het niet goed ging met moeder. En dan denk jij dat ik een kind op de wereld zet als het zelfde met mij aan de hand is? Nee, een kind heeft 100% zorg nodig en ik ben dusdanig verantwoordelijk, ook altijd geweest, dat ik het kind nooit, maar dan ook nooit zal benadelen. En mijn man idem dito.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 18 Jan 2019 16:59

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Geen idee hoor waar dit verder over gaat maar ze schrijft toch juist dat ze okk weet dat het over zal gaan? Mijn eerste zwangerschap was ook niet in een ideale situatie en mensen zullen er vast een mening over hebben (gehad) maar ik ben zielsgelukkig met mijn dochter. Mocht een tweede me gegund zijn dan zit ik wederom niet in een ideale situatie maar we zorgen er wel voor dat het werkt. Als je een bepaalde leeftijd bereikt hebt dan is wachten op de ideale situatie ook een luxe die je je niet meer zo kunt permiteren. Nu gaat het bij mij vooral om werk en woonruimte maar ik kan me voorstellen dat Fedora niet langer wil uitstellen gezien haar leeftijd.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem294

Bericht 18 Jan 2019 17:32

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik vind het echt heel jammer om te lezen dat er zo geoordeeld wordt, ondanks dat er wordt aangegeven niet te willen oordelen.

Psychisch niet compleet in orde zijn wil niet zeggen dat je niet in staat bent om goed voor een kind te zorgen.

Als je nu moederziel alleen bent en totaal geen achterban hebt mocht je eens een inzinking krijgen, dan is het misschien niet handig om aan kinderen te beginnen, maar zolang je dat wel hebt zou ik niet weten waarom je dan geen kinderen zou kunnen/mogen krijgen.
Laatst gewijzigd door Anoniem294 op 19 Jan 2019 07:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2019 17:37

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

DronkenTaart schreef:Geen idee hoor waar dit verder over gaat .


Het gaat om een scala aan problemen die Fedora in de afgelopen jaren heeft gedeeld op het forum en die niet zozeer zorgen voor een ‘niet ideale’ situatie maar voor veel meer dan dat.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 18 Jan 2019 17:42

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Ik vind 36 niet persé te oud.
Zelf ben ik nu 34 maar wat vind ik het fijn dat mijn kinderen nu op een leeftijd zijn dat ze kunnen vertellen als ze iets dwars zit. Of pijn hebben. Of dat we gewoon kunnen denken: laten we een dagje weg gaan. En geen rekening meer hoeven te houden met luiers, flesjes en slaapjes.

Het leeftijdsverschil tussen de kinderen, daar zou ik me niet druk om maken. Ik denk dat ze dan op een leeftijd zijn dat ze alles beter begrijpen. En hoe fijn is het dat de andere kinderen op school zitten en je alle tijd voor de baby hebt en na school weer voor hun. Dat heb ik bij mijn 2e (ze schelen 22 maanden) wel een beetje gemist.
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 20:02

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Caulfield schreef:
DronkenTaart schreef:Geen idee hoor waar dit verder over gaat .


Het gaat om een scala aan problemen die Fedora in de afgelopen jaren heeft gedeeld op het forum en die niet zozeer zorgen voor een ‘niet ideale’ situatie maar voor veel meer dan dat.


En daar ga je weer, Caulfield. Doe niet alsof je me kent, omdat ik stelselmatig reageer op privéberichten die jij mij stuurt. Een scala aan problemen in de afgelopen jaren. Ik heb geen idee hoor, maar volgens mij leven we in 2019. Ik ben getrouwd, heb een goed leven en opbouwende vanaf dit moment. Kom niet met 'scala van problemen in de afgelopen jaren', want dat is heus allemaal opgelost. En wat niet is opgelost dat is in rustiger vaarwater terecht gekomen. Oordeel niet over mijn leven, als je er niets van weet. Je kunt alleen oordelen als je dag en nacht bij mijn leven betrokken bent en nee, dat red je ook niet als je zo nu en dan een verhaaltje van mij leest.
<<

Anoniem279

Bericht 18 Jan 2019 20:36

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Maar Fedora, zouden jij en vooral je man niet liever ernaar streven om zijn dochtertje bij jullie te kunnen laten wonen? Het voelt voor mij zo krom om voor een kindje van jullie samen te gaan terwijl er een dochtertje van hem bij pleegouders zit. Alsof je dat meisje aan de kant schuift.
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 21:17

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Flo, dat is ook zeker onze intentie en dat hopen we midden 2019 rond te hebben. Maar daar is meer voor nodig dan zeggen dat we haar graag in ons huis willen. Er zijn nu zoveel instanties met de kwestie gemoeid dat we nu even niet weten hoe we concreet stappen kunnen ondernemen. En tot die tijd, tot wij haar wel in huis kunnen nemen, zit ze goed bij het pleeggezin. Maar er zal altijd een kamer voor haar zijn, altijd een eetkamerstoel aan tafel staan en ik heb de tuin, in mijn hoofd, al omgetoverd tot een klein speelparadijs. Het is zo'n lief meisje, maar we mogen (nog) niet.

Voor ons is een kind dan ook geen vervanging van zijn dochter. Dat zou niet eens kunnen. Dat zouden we niet eens willen. In de toekomst hoop ik een gezin van vier personen te hebben. En in ons hart is dat al zo, in ieder geval drie mocht ik nooit in verwachting raken, nu nog voor elkaar boksen. Maar het kost wel veel tijd en geduld is hier een hele schone zaak.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Jan 2019 21:34

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Flo , hoe ik het system ken, denk ik niet dat op korte termijn zijn dochter bij hun kan komen wonen. En zelfs kan het zijn dat het straks voor het kind schadelijker is om bij het pleeggezin weg te moeten.

Fedora, hoe gaat het met je man zijn gezondheid en begrijp ik nu dat zijn 'conditie' erfelijk is. Hoe gaan jullie hier straks mee om als jullie echt voor een kindje gaan? Ik vraag dit overigens puur uit nieuwsgierigheid. Omdat het mij lastig lijkt om een erfelijke ziekte te kunnen overgeven.
<<

Anoniem262

Bericht 18 Jan 2019 21:54

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Tabbie, mijn man is stabiel. Zijn hartspierziekte is van erfelijke aard. Zijn broer is drager. Dat hij drager is betekent niet dat hij nu of op latere leeftijd ook ziek wordt. Vrouwen schijnen drager te zijn, maar worden sowieso niet ziek van het dragerschap. Bij mannen is dat anders. De genetica heeft me alles uitgelegd, maar ik heb haar gevraagd om hetzelfde uit te leggen bij de gynaecoloog. Als het goed is hebben ze contact gehad. De laatste afspraak dateert alweer van een tijd geleden. Mocht het zo zijn dat het anders zat, dan was het niet zo dat de gyn per definitie niet wil helpen, maar het zou wel inhouden dat er extra zorg moet zijn/controles e.d. Maar zoals het nu lijkt, lijkt dat niet nodig.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Jan 2019 08:22

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Fijn dat je man stabiel is. Is hij zelf ook drager ?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jan 2019 18:53

Re: Op je 36e nog voor een kindje gaan?

Tabbie schreef:Fijn dat je man stabiel is. Is hij zelf ook drager ?


Hij is ook drager dat kan niet anders. Je hebt ziektes die recessief zijn, dan heb je de opties drager en niet ziek, drager en ziek en geen drager. En je hebt ook ziektes die dominant zijn dan heb je maar 2 opties, drager en dus ziek of geen drager.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers