Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede voornemens voor 2019!

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Dec 2018 10:50

Re: Goede voornemens voor 2019!

Bolus26 schreef:ik ga in 2019 25 kilo afvallen, ben nu al bezig en ga doorzetten



Goede mindset Bolus! Geen voornemen, je gaat het gewoon doen.
L2014 & H2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 30 Dec 2018 10:54

Re: Goede voornemens voor 2019!

Fiederilsje schreef:
Bolus26 schreef:ik ga in 2019 25 kilo afvallen, ben nu al bezig en ga doorzetten



Goede mindset Bolus! Geen voornemen, je gaat het gewoon doen.


haha je moet jezelf soms wat motiverend toespreken :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Dec 2018 11:02

Re: Goede voornemens voor 2019!

25 kilo is een mooi streven zeg! Zet 'm op!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Dec 2018 11:11

Re: Goede voornemens voor 2019!

Hier ben ik eigenlijk al mee begonnen, maar wil ik in 2019 voortzetten:

- naar de 10km hardlopen toetrainen: 3x per week hardlopen.
- gezonder eten.
<<

Anoniem244

Bericht 30 Dec 2018 14:57

Re: Goede voornemens voor 2019!

- Gezond blijven eten, afvallen zal er voorlopig niet in zitten.
- Betere balans tussen werk en prive, een vrije dag is en blijft een vrije dag ipv toch met werk bezig zijn
- Genieten van hopelijk alle mooie dingen die 2019 zal brengen
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Dec 2018 15:47

Re: Goede voornemens voor 2019!

Ik moet ook dringend afvallen, maar ik wil de focus leggen op meer bewegen. Ik heb het afgelopen jaar niet gesport en ben na de zwangerschap, bevalling en nog een operatie zo stijf als een hoogbejaarde. Conditie is ook onder het nulpunt gezakt. En ik kan nauwelijks meer fietsen zonder gigantische zadelpijn te krijgen. Dus hier moet aan gewerkt worden! Ben al begonnen door lid te worden van de sportschool (paar weken geleden), ben al een paar keer geweest inmiddels. Komende week heb ik nog vakantie en wil ik proberen elke twee tot drie dagen te gaan. Daarna hoop ik twee keer per week wel te gaan redden.

Verder neem ik me voor om net zo van onze dochter te blijven genieten als we in 2018 al hebben gedaan. Ze is zo leuk! Dus dat moet lukken.

En ik moet een nieuwe baan en ander huis, maar dat valt niet echt onder de voornemens geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 30 Dec 2018 15:51

Re: Goede voornemens voor 2019!

Bloggen
Op bloggebied wil ik een nieuwe, oude, weg in slaan. De artikelen werden steeds breder qua onderwerpen, maar ik wil me voornamelijk op één ding richten. Chronisch ziek zijn, betekent geen chronisch kut leven. Hard gezegd… Maar ik wil dus laten zien, dat je een fijn leven kan hebben en er veel uit kan halen, ook als je ziek bent. Dit wordt dus mijn nieuwe focus, al was het al vanaf het begin de insteek.

Die focus, zorgt hopelijk voor een beter bereik onder mijn doelgroep. En een heel nieuwe huisstijl past daar perfect bij. Wel zullen mijn samenwerkingen anders verlopen en zal ik er nog selectiever op zijn.

Voor mij werkt het schema van 4 artikelen per week perfect. Zo heb ik genoeg tijd voor het schrijven, foto’s maken en promoten van mijn blog. Ik hoop dat deze aanpassingen een grote stap in het verbeteren van mijn blog betekent.

Persoonlijk
Persoonlijk kan er ook nog wel wat veranderen. Zo wil ik daadwerkelijk op zoek gaan naar een psycholoog, omdat ik denk dat dit goed kan zijn voor mijn psyche. Ook zal ik nog wekelijks fysiotherapie en tweewekelijks psychosomatische therapie hebben. Dat is het belangrijkste op medisch gebied, al hoop ik ook mijn medicijnen te kunnen verminderen.

Voor grotere doelen wil ik 12-wekelijkse plannen maken. Op die manier ‘dwing’ je jezelf om sneller daadwerkelijk stappen te zetten. Zo wil ik bijvoorbeeld een webshop starten, maar moet uitzoeken of dit mag. Een actiepunt dus, die je makkelijk voor je uit zou kunnen schuiven. Ook wil ik deze techniek inzetten voor het opruimen van mijn verhuisdozen na mijn verhuizing.

Ook ontspanning ga ik daadwerkelijk inplannen. Een of twee vaste momenten om te scrappen, leesmomenten en momenten voor het bloggen of nieuwe recepten bedenken… Daardoor hoop ik dat ik het überhaupt ga doen. Nu schiet het er te makkelijk bij in en dat is zonde, want het geeft me rust en een energie.

Gaan werken was afgelopen tijd al een heel goed begin voor mezelf. Ik hoop dat ik dit kan uitbouwen of er misschien zelfs een betaalde baan van kan maken. Daarnaast hoop ik dat een nieuwe woning me goed gaat doen. Een mooie plek, met een buiten en een kantoor/hobbyruimte. Langzaam aan wil ik dan mijn oude meubels deels vervangen voor nieuwe meubelen. Een appartement is toch volwassener dan een studio of studentenkamer.

Bovenal hoop ik meer ontspanning en rust te vinden. Een soort balans in dingen die ik graag zou willen en die moeten. Vooral ga ik luisteren naar mijn gevoel, want mijn gevoel zit er bijna nooit naast.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem245

Bericht 30 Dec 2018 16:02

Re: Goede voornemens voor 2019!

Ik denk meer rust proberen te creëren ondanks drukte. Dus thuis op een vrije dag geen zakelijke appjes, mails en telefoontjes plegen.
Verder heb ik geen voornemens.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 30 Dec 2018 20:40

Re: Goede voornemens voor 2019!

Goede voornemens is de zin dat ik er op 1 januari mee begin, heb ik niet. Dat is dan even 2 weken 'belangrijk' en zakt vervolgens weer in.
Waar we thuis mee bezig zijn: gezonder eten, meer bewegen (elke dag even met E. naar buiten, is voor haar ook alleen maar goed), en we willen beide wat afvallen.
Lekker cliché zoals bijna iedereen dus, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 30 Dec 2018 23:49

Re: Goede voornemens voor 2019!

10 kilo afvallen. En mijn lichaam terug in balans krijgen.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Anoniem252

Bericht 31 Dec 2018 03:27

Re: Goede voornemens voor 2019!

-fotoalbums maken. Van het 1e jaar van dochter en misschien nog jaaralbums van 2016-17-18.
-fitter worden, ik wil vaker wandelen en misschien wat sporten erbij
-opleiding starten in september en daarvoor gaan.
-gezond eten, matig met alcohol en vet. Ik wil na Deze decembermaand graag weer wat gezonder leven.
-fijne relatie blijven houden en regelmatig investeren in elkaar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Dec 2018 04:53

Re: Goede voornemens voor 2019!

Welke opleiding ga je doen, AM?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem317

Bericht 31 Dec 2018 08:57

Re: Goede voornemens voor 2019!

Ik wil graag weer wat meer tijd voor mezelf/voor m’n vriend/voor m’n familie. Door de drukte van de verhuizing en verbouwing is dat er vaak bij in geschoten en ik merk dat ik dat wel mis, dus daar wil ik graag opletten. We willen er ook weer wat vaker op uit trekken. Ook wil ik nog een paar kilo afvallen en me fitter voelen. Daarnaast zit ik te denken om weer een opleiding te gaan doen, dus daar wil ik me ook in gaan verdiepen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 31 Dec 2018 12:50

Re: Goede voornemens voor 2019!

Mijn vriend heeft beloofd dat ik een nieuwe Kobo e-reader krijg als ik mijn doel qua afvallen haal voor 1 mei dus dat is een extra stimulans :banaan:
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 31 Dec 2018 14:06

Re: Goede voornemens voor 2019!

Ik wil meer gaan lezen. Dat vind ik leuk om te doen en neem daar vaak de tijd niet voor. Als het spitsuur ‘s avonds geweest is, plof ik op de bank om vervolgens veelal doelloos met m’n telefoon bezig te zijn.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 31 Dec 2018 14:25

Re: Goede voornemens voor 2019!

Minder geld uitgeven aan boodschappen.
Het is niet dat ik het geld niet kan missen, maar het is belachelijk hoeveel ik eraan uitgeef.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 31 Dec 2018 20:13

Re: Goede voornemens voor 2019!

Ik doe niet echt aan goede voornemens maar ik heb wel een doel voor volgend jaar: een nieuwe baan
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Dec 2018 20:41

Re: Goede voornemens voor 2019!

Chava schreef:Minder geld uitgeven aan boodschappen.
Het is niet dat ik het geld niet kan missen, maar het is belachelijk hoeveel ik eraan uitgeef.

Dit is ook ons voornemen.

♥♥
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 31 Dec 2018 21:59

Re: Goede voornemens voor 2019!

Beter op mijn uitgaven letten (vooral bijde Action :angel:)

Meer ritme en structuur in mijn dagen (vooral op het gebied van ontbijten en lunchen)

Oude knutselprojecten afronden
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 31 Dec 2018 22:14

Re: Goede voornemens voor 2019!

- sowieso nog 10 kilo afvallen (afgelopen 3 maanden 12 kilo al kwijt)
- meer aandacht / tijd voor mezelf, mijn partner en als gezin
- ander huis, willen ons huis eerst verkopen
- goed nadenken over mijn werk.
- op uitgaven letten
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 01 Jan 2019 16:17

Re: Goede voornemens voor 2019!

Ik wilde zeggen, ik heb niet echt goede voornemens, maar in mijn Happiness Planner heb ik wel gezet waar ik in 2019 mee wil stoppen, waar ik mee wil doorgaan en mee wil beginnen. En dat zijn eigenlijk ook wel een soort van goede voornemens, dus bij deze.

Ik ga stoppen met:
    Mezelf minder maken
    Streven naar perfectie
    De ander boven mezelf stellen
Ik ga door met:
    Mijn grenzen bewaken
    Dichtbij mezelf blijven
    Tijd voor mezelf maken
    Mezelf verder ontwikkelen
    Dingen doen waar ik blij van word
Ik ga beginnen met:
    Voor mijn eigen geluk gaan
    Echt in mijn kwaliteiten gaan geloven
    Mezelf de belangrijkste persoon in mijn leven maken

Daarnaast heb ik nog een aantal doelen voor het komende jaar waaronder een nieuwe baan vinden en verhuizen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Jan 2019 18:53

Re: Goede voornemens voor 2019!

Mijn voornemens voor aankomend jaar zijn
- Studie afronden in januari
- Fitter worden
- De agenda niet zo vol meer plannen
- Het huis snel verkopen
- Vaker nee zeggen
- Minder geld uitgeven aan onzin dingen
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jan 2019 19:56

Re: Goede voornemens voor 2019!

Ik wil het huis opknappen (nieuwe vloer, nieuwe trap, nieuwe meubels) en daarbij heel veel spullen weggeven/naar de kringloop brengen/weggooien, het moet veel leger en opgeruimder. We hebben nu zoveel spullen en alles staat veel te vol, dat is niet nodig en daardoor oogt het ook gewoon niet opgeruimd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Jan 2019 21:38

Re: Goede voornemens voor 2019!

Susan: dat had ik ook! Ik ben nu echt begonnen met schoon schip maken en ik doe net alsof ik ga verhuizen terwijl ik opruim. Wat gaat mee, en wat niet.
Het boek van Marie Kondo helpt mij hier echt bij.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Jan 2019 21:42

Re: Goede voornemens voor 2019!

Samenwonen (als we een huisje kunnen vinden)
Mss toch maar eens echt stoppen met roken
Gelukkig zijn en blijven!
Gezond zijn/blijven/worden
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers