Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoeltje /zitverhoger kind.

<<

Anoniem266

Bericht 29 Dec 2018 12:01

Autostoeltje /zitverhoger kind.

Voor mijn zoontje heb ik uiteraard een prima goed gekeurd auto stoeltje alleen nu heb ik het volgende probleem.
Mijn kind zit op 15 min fietsen op school en hij wil dat er ook kindjes bij hem kunnen komen spelen.

Nu kan dit zoiezo niet spontaan omdat ik dan b.v. een dag erop mijn man met de fiets moet sturen zodat ik de auto heb.
Niet zo handig maar geen groot probleem alleen dat het niet spontaan kan is natuurlijk wel rot.

Nou stel we doen dit zo en het kindje gaat met ons mee wil ik hem/haar natuurlijk wel goed vervoeren maar de kosten van nog zon stoeltje zijn hoog en dat past ook allemaal niet goed (kleine auto)

Nu dacht ik eraan om alleen een extra zitverhoger te kopen voor in de auto om incidenteel dan te gebruiken. Dan zet ik het andere kindje in het goede stoeltje en mijn eigen kind op de zitverhoger.

Ik weet dat dit na 2017 niet meer officieel mag en je minimaal 1,25 cm moet zijn. Dat is hier dus niet het geval maar 1,12cm.

Heeft er iemand ervaring met een auto zitverhoger voor incidenteel gebruik ook al mag het eigenlijk niet? Het is met de auto echt maar 7 minuutjes ofzo. En voelen die zit verhogers een beetje verantwoord?

Groetjes reep
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 29 Dec 2018 12:05

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Voorop gesteld echt super goed van je dat je andere kinderen zo veilig mogelijk wilt vervoeren! echt top, dat zie ik vaak genoeg anders helaas.

Kinderen vanaf 4 jaar mogen incidenteel zonder stoeltje op de achterbank vervoerd worden, voor dit soort gevallen dus.

Ik zou er zelf voor kiezen om als er een kindje mee gaat spelen dit dan te overleggen met de ouder, dat de ouder of zelf een stoeltje mee geeft of het kindje op het stoel verhogertje of alleen met de gordel mee mag rijden met jullie.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 29 Dec 2018 12:08

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

zie net dat het al vanaf 3 jaar mag trouwens.
<<

Anoniem266

Bericht 29 Dec 2018 12:12

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Nee dat was voor 2017 :-)

De verhogers kunnen het wel maar ze zijn alleen maar getest vanaf de 1,25 cm en de wet zegt ook 5/6 jaar.

Dus het is een beetje vaag omdat dat er wel bij staat vanaf 3 jaar.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Dec 2018 12:12

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Het is officieel toegestaan om bij incidenteel vervoer van kinderen van een ander om alleen de gordel te gebruiken.

Als er hier een speeldate is gaat de ene keer mijn eigen dochter op haar stoel en de andere keer het kindje dat komt spelen.
De ander dan dus gewoon op de achterbank in de gordel.

Hetzelfde met een uitje voor school. Ouders kunnen dan ook hun eigen stoel meegeven naar school en dan neem ik meestal wel de verhoger uit de andere auto mee. Maar het mag achterin dan dus wel zonder voor kleine afstanden.

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/in ... -nederland
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Dec 2018 13:06

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Gaat het dan om een soort Maxi Cosi Rodi 15-36 kg?
Daar staat marktplaats echt vol mee. Ik zou er dan 1 kopen op Marktplaats voor ongeveer 25 euro. Die kun je dan ook meegeven voor jouw eigen kind in zulke gevallen. Ook met uitjes etc.
2016
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 29 Dec 2018 16:41

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Bij incidenteel vervoer mag je zelfs een kind van die leeftijd en lengte al zonder zitverhoger vervoeren.
Laatst gereden bij een uitje van de kleuterklas van dochter (4). Moest 4 kinderen mee nemen en daarbij stond ik best verbaasd te kijken dat dus door juffen en ouders zonder veel vragen akkoord wordt gegaan met het feit dat kleuters dan zonder stoel oid bij iemand in de auto gezet worden. Ik heb geen extra zitverhogers en ook geen plaats voor 3 stoeltjes naast elkaar op de achterbank, maar heb er 1 geleend van buren zodat ik in elk geval oudste en grootste kind in het groepje voorin en 1 kind achterin op een goedgekeurde en veilige manier kon vervoeren.

Is gewoon een extra zitje / zadeltje op de fiets ook nog een idee trouwens om een klasgenootje mee te kunnen nemen op de fiets bij een speelafspraak?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Dec 2018 17:14

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Ik heb laatst ook gereden bij een uitje van de kleuters en niemand is begonnen over stoeltjes of zitverhogers. Ik vind het zelf geen fijn idee om kinderen zo in de auto mee te nemen, heb zelf een extra zitverhoger en heb er eentje geleend. Die geleende was uiteindelijk niet nodig, want het kleinste jongetje wilde graag in de stoel van mijn zoon, paste mooi :)
Maar als een van mijn kinderen met iemand anders mee moet in de auto, zorg ik zelf wel voor een zitverhoger als de ander dat niet heeft. Voor incidenteel vervoer vind ik dat prima, mijn eigen kinderen hebben uiteraard elk hun eigen stoel.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 29 Dec 2018 17:34

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Ik geef ook altijd een zitverhoger mee als mijn zoon met schooluitjes bij iemand anders in de auto moet. Maar inderdaad, ik zie dat het heel vaak niet gebeurt bij anderen.
Als je een extra zitverhoger in de auto hebt, is dat wel handig denk ik.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 29 Dec 2018 20:03

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Hier geven ouders kinderen met kinderfeestje allemaal spontaan zitverhogers mee :)
Wij hebben zelf ook wat autostoeltjes van marktplaats gehaald voor 2e auto. Beter een teveel dan te weinig, en je verkoopt ze makkelijk weer door.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 30 Dec 2018 09:41

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Als een kindje komt spelen zet ik die op de stoelverhoger en mijn dochter gewoon zo op de achterbank.
Bij schooluitje geef ik altijd de stoelverhoger mee. Bij kinderfeestjes niet.

Laatst had dochter een feestje en gingen ze ergers heen met auto's, 15 min rijden. Dochter had zowel heen als terug niet vast gezeten omdat ze met z'n vieren op de achterbank zaten! Daar heeft mijn man later wat van gezegd tegen de desbetreffende ouder.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 30 Dec 2018 12:03

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Ik breng en haal mijn zoon gewoon zelf als hij ergens wil spelen wat niet op loopafstand van school is. Als een kindje bij ons wil spelen overleg ik met de vader/moeder wat zij willen, bij ons in de gordel of even zelf afzetten. Ik heb in mijn auto geen plek voor 3 stoelen op de achterbank. Ik zou mijn kind nooit zonder stoeltje met een ander laten meerijden trouwens.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 30 Dec 2018 19:03

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Ik heb standaard een extra stoelverhoger in de auto liggen voor speelafspraakjes etc. Deze word dan ook wel gebruikt voor kinderen onder de 125cm
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 30 Dec 2018 21:26

Re: Autostoeltje /zitverhoger kind.

Ik heb altijd een extra zitverhoger in mijn auto gehad voor als ik een ander kind in de auto mee moest nemen. Ik had deze bij Lidl gekocht en voor mijn schoonmoeder bij Kruidvat ook nog een keer 1 voor in haar auto. Inmiddels zit mijn dochter al een tijdje niet meer op een verhoger en kan mijn zoon ook bijna zonder, maar ligt er nog steeds altijd 1 extra in mijn auto voor als het nodig is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers