Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 27 Okt 2013 08:21

Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Hoe gaat dat in zijn werk? Welke stappen moet je ondernemen tijdens de zwangerschap en daarna? Ooit willen wij nog wel trouwen (vooral om allemaal dezelfde achternaam te hebben). Maar de kriebels naar een kindje zijn groter dan om te trouwen. Dus denk dat deze stap eerst komt.
10-08-2017 ♥
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 27 Okt 2013 08:52

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Mijn vriend heeft haar tijdens de zwangerschap erkend bij de gemeente. Daar kregen we ook formulieren mee om na de geboorte voogdij aan te vragen bij de rechtbank. Dit moet je dan opsturen en je krijgt dit schriftelijk bevestigd. Tot die tijd had mijn vriend geen rechten over onze dochter.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Okt 2013 08:53

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Ik denk dat het makkelijkste is om geresisteerd partnerschap aan te gaan.
<<

Anoniem85

Bericht 27 Okt 2013 08:54

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Stap 1, tijdens de zwangerschap naar de gemeente om vader de baby te laten erkennen. Is 5 minuten werk, wel samen gaan, beide moeten tekenen.
Stap 2, als je de baby hebt erkent dan krijg je meteen formulieren mee voor de rechtbank, deze moeten na de geboorte worden ingevuld en opgestuurt naar de rechtbank.
Stap 3, het een en ander laten vastleggen bij de notaris en misschien de levensverzekering aanpassen van je eventuele hypotheek, zo doen dat als een van de twee overlijdt, de ander niet op straat komt. vastleggen bij de notaris bedoel ik eigenlijk mee, ook ivm overlijden, je bent geen erfgenaam van elkaar.
<<

Anoniem85

Bericht 27 Okt 2013 08:56

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

munk schreef:Ik denk dat het makkelijkste is om geresisteerd partnerschap aan te gaan.



Dit hebben wij inderdaad gedaan, erkennen moet dan alsnog. Maar als je van plan bent om te trouwen is het geen goede oplossing, of je moet eersr scheiden, of perse trouwen in de gemeente waar je gp aan bent gegaan. Echte is gp wel de goedkoopste oplossing denk ik.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 27 Okt 2013 08:58

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Vastleggen bij de notaris is een hele goede Sun! Dat hebben wij ook nog laten doen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Okt 2013 09:13

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Ik ben getrouwd... maar mijn zusje heeft GP, maar ik heb me door haar altijd laten vertellen dat het gewoon omgezet kan worden. Dus van GP naar trouwen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 27 Okt 2013 09:22

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

munk schreef:Ik ben getrouwd... maar mijn zusje heeft GP, maar ik heb me door haar altijd laten vertellen dat het gewoon omgezet kan worden. Dus van GP naar trouwen.


Maar volgens mij mag je dan bij een huwelijk geen officiële getuigen meer hebben.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem331

Bericht 27 Okt 2013 09:28

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Tsjah, als je erkennen en papieren opsturen naar de rechtbank te veel werk vind is trouwen de beste oplossing.
Maar eerlijk, zoveel moeite is het niet hoor. Wij zijn ook niet getrouwd, maar hebben echt niet vreselijk veel werk daar van gehad. Ja je moet een aantal keer naar het gemeentehuis, maar die weg leg je waarschijnlijk ook af als je je als partners laat registreren of gaat trouwen.
De enige fout die je er in kunt maken is dat je niet de papieren opstuurt die het ouderlijk gezag vast legt voor de vader. Ik ken iemand die dat niet heeft gedaan, en zijn vriendin (of wat er voor door moet gaan) weigert nu toestemming te geven. Dus die zit echt wel in een beroerde positie.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 27 Okt 2013 12:27

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Wij zijn ook niet getrouwd. (En was ik bij zoon ook niet).
Een paar weken geleden zijn we naar het gemeentehuis geweest voor de erkenning. Beide paspoort mee en 5 min. later stonden we weer buiten. Hebben nu ook een formulier voor het ouderlijk gezag. Die moet met een uittreksel van de geboorte opgestuurd worden naar de rechtbank.

Ik denk dat trouwen of GP meer moeite met zich meebrengt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 27 Okt 2013 12:36

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Je schijnt het zelfs online te kunnen doen tegenwoordig, dus nog makkelijker dan papieren opsturen naar de rechtbank. Gewoon samen inloggen met je digID.
En indrrdaad wel beide doen, erkennen voor de geboorte geeft de vader de plichten, registreren bij de rechtbank na de geboorte geeft de vader ook de rechten.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Okt 2013 12:37

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

munk schreef:Ik ben getrouwd... maar mijn zusje heeft GP, maar ik heb me door haar altijd laten vertellen dat het gewoon omgezet kan worden. Dus van GP naar trouwen.


Dat zal wel geld kosten of niet?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 27 Okt 2013 12:55

Re: Een kind krijgen en niet getrouwd zijn...

Razz schreef:
munk schreef:Ik ben getrouwd... maar mijn zusje heeft GP, maar ik heb me door haar altijd laten vertellen dat het gewoon omgezet kan worden. Dus van GP naar trouwen.


Dat zal wel geld kosten of niet?


Dit hebben wij gedaan. Eerst gp (ouders als getuigen) daarna trouwen. Kosten zijn wat je normaal ook betaald voor het trouwen. Wel zijn de getuigen die je gebruikt voor je gp de officiële getuigem. Als je gaat trouwen tekenen je getuigen een omzettingsakte en geen trouwakte. Misschien niet belangrijk, maar wij vonden het wel fijn om te weten.

Edit: voor ons trouwen hadden we onze beste vrienden als getuigen. Je hoeft dus niet dezelfde te nemen. Om het toch een officieel tintje te geven heb ik wel pas mijn mans naam aangenomen op ons trouwen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers