Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind in de auto laten

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Dec 2018 22:22

Kind in de auto laten

Vanaf wanneer doen jullie dit?

Als ik een brood of fles wijn bij de Appie moet halen laat ik de jongens wel eens samen in de auto wachten. Buurtsupertje en met zelfscan sta ik binnen twee minuten weer buiten. Ik vraag me af of Veilig thuis ingelicht moet worden :angel:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 15 Dec 2018 22:26

Re: Kind in de auto laten

Niet want dan gaat het alarm af :P

Geen idee wanneer ze oud genoeg zijn om de auto los te laten, maar dan zijn ze ook oud genoeg om van hun kont af te komen en even mee te lopen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Dec 2018 22:36

Re: Kind in de auto laten

Ik doe dit eigenlijk nooit. Het is wel eens voorgekomen dat ik even snel de bakker in ben gelopen terwijl D. in de auto zat, maar alleen omdat hij toen sliep en ik vanuit de winkel dan zicht heb op de auto. Ik vind het gewoon geen fijn idee om hem te laten zitten als ik het niet kan zien, ook al is het heel kort.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 15 Dec 2018 22:37

Re: Kind in de auto laten

Ik laat 'm eigenlijk bij maar één winkel alleen in de auto; de Turk waar ik eens in de zoveel weken/maanden eens een zak zonnebloempitten haal. Die liggen namelijk naast de kassa en ik geef dan gepast geld, dan ben ik zo weer terug bij de auto.

Verder laat ik 'm wel eens alleen in de auto als ik even snel ga pinnen of iets in de brievenbus gooi, maar that's it.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Dec 2018 22:42

Re: Kind in de auto laten

Als ik ze in zicht heb doe ik het ook hoor. En heb D ook weleens laten slapen terwijl ik zelf de supermarkt door racete. Het scheelt dat er achter geblindeerde ramen hebben en je ze daardoor dus niet ziet zitten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Dec 2018 23:04

Re: Kind in de auto laten

Nee nooit. Geen idee welke leeftijd wel eigenlijk...
2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 15 Dec 2018 23:23

Re: Kind in de auto laten

Absoluut nooit. Ik zou enorme stress hebben als ik ze erin zou laten. Dan doe ik wat dan zo hoognodig is wel later. Hier sterven teveel kinderen door hitte in de auto en sleutel erin laten voor aircon durf ik dan weer niet omdat dan iemand zo kan wegrijden. Nee brrrr. Ik ben geen paranoia moeder maar met kinderen en auto’s wel. Zou ook meteen bellen als ik een kind alleen in de auto zie zitten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 15 Dec 2018 23:35

Re: Kind in de auto laten

Ik doe het ook nooit.

Toen ik jonger was en mijn vader aan het afrekenen was in een tankstation is er eem auto tegen ons aan gereden terwijl ik en mijn zusjes er nog in zaten.

Nu had dat ook kunnen gebeuren toen hij er was. Maar dan was de paniek denk ik wel wat minder geweest.

Ik probeer dan ook alleen te tanken als ze er niet bij zijn of een onbemand tankstation dan blijf ik er naast staan.

Een winkel ga ik nooit in als ze er nog in zitten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Geel

Bericht 16 Dec 2018 00:30

Re: Kind in de auto laten

Ik vind dat het wel kan vanaf een bepaalde leeftijd.

Pas hoorde ik van mijn vriendin dat een bekende ff de AH in was geschoten, haar drie kinderen van 7, 4 en 3 dus in de auto had gelaten en dat toen mensen de politie hadden gewaarschuwd, zij uit de rij werd gehaald en nu dus idd VT aan haar broek heeft. Echt, goed dat mensen alarm slaan als het bloedheet is of de kinders al een half uur zitten, maar dit is wel weer het andere uiterste. Kan me daar echt pissig om maken. Je moet nog wel je eigen keuze kunnen maken als ouder.

Ik doe het zelf overigens niet, omdat ik M daar nog te klein voor vind. Vanaf een jaar of 4/5 zou ik t voor een snelle boodschap mss wel doen, mocht dat zo uitkomen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Dec 2018 01:02

Re: Kind in de auto laten

Ik vind dit zo lastig! Als ik tank en binnen moet pinnen (ja dat doe ik soms dus tegenwoordig wel), of als ik even heel snel één ding moet halen bij een winkel (dan durf ik het dus niet en sleep ik al een krijsend kind mee dat eerst de auto in moet, daarna weer uit, daarna weer erin, daarna weer eruit). Ik ben met name bang voor meningen van derden.

Maar ik vind 't dus al eng als ik een winkelwagentje terug moet zetten en hij al in de auto zit en ik 'm uit 't zicht ben even. Split second maar toch.
Let's discover the world together.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 16 Dec 2018 01:25

Re: Kind in de auto laten

Ik laat mijn kinderen enkel even alleen in de auto zitten als ik slechts een paar stappen van de auto verwijderd ben. Tanken bij een onbemand tankstation, iets in de brievenbus gooien, het winkelwagentje terug zetten. Maar dat laatste doe ik dus bijvoorbeeld niet wanneer ik daarbij het zicht op de auto even verlies, dan neem ik ze mee. Ik wil ze altijd kunnen zien/horen. Even een kort boodschapje doen en kind slapend in de auto laten zitten is voor mij een no go. Dat is geen oordeel naar ouders die dat wel doen, maar zelf voel ik me daar niet prettig bij.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 16 Dec 2018 01:35

Re: Kind in de auto laten

Ik doe het wel soms, als ik tenminste in minuut of 5 terug ben en mijn auto doe ik ook op slot. Niet met regelmaat, maar als ik echt even haast heb.
Ik ben misschien naïef, woon in een klein dorp waar je bij wijze van je fiets nog niet op slot hoeft te zetten, maar vraag me serieus af waar men dan precies bang voor is? Wat denk je dat gebeuren zal?
Ik acht de kans eigenlijk groter dat als ik m'n kind uit de auto haal en meeneem dat er dan iets gebeurd (aanrijding, getuige zijn van overval of wat dan ook voor geks). Ik bedoel dit oprecht, kan 't echt niet zo goed bedenken namelijk. Buiten dat 't met zonnig weer natuurlijk echt niet kan.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Dec 2018 01:37

Re: Kind in de auto laten

Geel: wil even toevoegen aan mijn bericht dat ik alleen alarm zou slaan als het inderdaad in volle zon ofzo zou zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 16 Dec 2018 02:23

Re: Kind in de auto laten

Bij een winkel oid nog nooit gedaan. Heel soms op de oprit, als ik dan zelf nog iets binnen moet pakken dan kunnen ze beiden even blijven zitten (3 en 5).
En dochter blijft soms in de auto bij het kinderdagverblijf. Dat doe ik sinds een paar maanden soms.
Verder heb ik ze nooit alleen in de auto ergens neergezet.

Maar overigens is dat niet omdat ik denk dat ze het niet kunnen, maar puur omdat ik bang ben dat er mensen zijn die dit zien en mss een oordeel klaar hebben en er iets gebeurt als met dat verhaal van Geel. VT op je dak.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 16 Dec 2018 08:08

Re: Kind in de auto laten

Pure* schreef:vraag me serieus af waar men dan precies bang voor is? Wat denk je dat gebeuren zal?


Ik heb sowieso geen zicht op de auto. Onze winkel zit in een winkelcentrum en je kan niet recht voor de deur parkeren. Je moet altijd een stukje lopen.
En ik ben gewoon bang dat er iets gebeurd door dat er vroeger dus een auto tegen ons in aangereden. Die er gewoon heel hard vandoor ging daarna.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Dec 2018 09:07

Re: Kind in de auto laten

Ik heb het gedaan toen ik voor de deur kon parkeren bij iemand om iets op te pikken via marktplaats of dat we al in de auto zaten en ik iets vergeten was van binnen. Ik heb wel de sleutel meegenomen dan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Patsy

Bericht 16 Dec 2018 09:14

Re: Kind in de auto laten

Ik doe dat alleen op de oprit bij obs huis, als ik nog iets moet pakken. Laatst moest ik iets van boven halen terwijl mijn zoons in de auto zaten, toen ik weer de trap af lief dacht ik ineens wat er zou gebeuren wanneer ik op dat moment van de trap zou vallen.

Kar wegbrengen doe ik wel, maar ik heb de auto dan eigenlijk altijd in het zicht.

Ik ben één keer snel naar de bakker gegaan met de kinderen nog in de auto. Ik had daar zelf zo'n rotgevoel over dat ik mezelf beloofd heb dat nooit meer te doen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Dec 2018 09:17

Re: Kind in de auto laten

Ja hoor, B is bijna 7 en die laat ik soms wel eens zitten.
Als ik wat pakketjes bij het postkantoor moet brengen bijv.
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 19:06

Bericht 16 Dec 2018 09:38

Re: Kind in de auto laten

Pure* schreef:Ik doe het wel soms, als ik tenminste in minuut of 5 terug ben en mijn auto doe ik ook op slot. Niet met regelmaat, maar als ik echt even haast heb.
Ik ben misschien naïef, woon in een klein dorp waar je bij wijze van je fiets nog niet op slot hoeft te zetten, maar vraag me serieus af waar men dan precies bang voor is? Wat denk je dat gebeuren zal?
Ik acht de kans eigenlijk groter dat als ik m'n kind uit de auto haal en meeneem dat er dan iets gebeurd (aanrijding, getuige zijn van overval of wat dan ook voor geks). Ik bedoel dit oprecht, kan 't echt niet zo goed bedenken namelijk. Buiten dat 't met zonnig weer natuurlijk echt niet kan.

Ik laat ze zelf niet alleen in de auto zitten Alleen als ik bijv. moet pinnen en de auto in het zicht heb.
Het is niet zo zeer de angst dat er iets ergs met de kinderen gebeurd maar er kan natuurlijk ook iets met jezelf gebeuren waardoor die geplande “snelle boodschap” ineens langer duurt en de kinderen in paniek raken en niemand weet dat ze in de auto op mij zitten te wachten.

Lady geeft aan dat het prettig is dat ze geblindeerde ruiten heeft en dat de kinderen daardoor niet direct zichtbaar zijn.
Dat is voor mij juist de angst. Mocht er iets gebeuren met mij dan ziet niemand dat mijn kinderen alleen in de auto zitten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Dec 2018 09:40

Re: Kind in de auto laten

Ik kan me goed vinden in de post van Geel en Pure.

Ik verbaas me dan juist weer dat er ook moeders zijn die het al lastig vinden om de kinderen te laten zitten wanneer de auto op de oprit staat. Tenminste, zo interpreteer ik de post van Boerenkool bijvoorbeeld. Ik moet negen van de tien keer dat de kids al in de auto zitten nog weer terug naar binnen, soms zelfs naar zolder. Hell no dat ik ze dan weer uit de auto trek. Als D in slaapt valt in de auto laat ik hem ook gerust nog een half uur doorslapen wanneer we thuis zijn. Ik kijk dan iedere paar minuten even door het raam naar buiten en soms plaats ik de iPad in de auto zodat ik een babyfoon heb. Hij heeft dat slaapje dan zo nodig dat ik het zonde vind om hem wakker te maken. Uiteraard ik hier natuurlijk niet als het heel warm is, de zon erop staat, etc.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Dec 2018 09:45

Re: Kind in de auto laten

Ik denk dan zo, als er wat met mij gebeurd als we in de speeltuin speeltuin/het bos/de stad/met de trein zijn, dan moet m'n vijfjarige ook zelf bedenken wat te doen.

Hij weet overigens wel wat te doen, naar een andere mama toe lopen. Afhankelijk van de plek moet hij z'n broertje meenemen of als ze in de auto zijn, in de auto laten.

Ik laat hem ook wel een een kwartiertje thuis, ik zie er echt vrij weinig gevaar in. Maar volgens mij ben ik daar vrij uniek in.
R. 2013
D. 2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 16 Dec 2018 09:46

Re: Kind in de auto laten

Hier blijft de oudste wel eens zitten als we de jongste naar de opvang brengen. Bso en opvang is op 2 locaties. En het kost teveel tijd om hem ook uit de auto te halen en vervolgens weer vast te zetten enz. Hij zit dan ongeveer 2 minuten alleen. Eerder weggaan lukt niet, want we brengen ze al op het vroegst.
En inderdaad verder met even iets in de brievenbus doen, pakket terugbrengen als de auto voor de winkel staat en ik er zicht op heb blijven ze ook zitten. Oh en juist op de oprit! Kids erin en dan nog snel even het huis weer in om spullen te pakken enz.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Dec 2018 09:50

Re: Kind in de auto laten

Ik zit vroeger geregeld te wachten tot mijn ouders klaar waren met boodschappen doen, ik denk ook al wel vanaf een jaar of 5. Nou is dat wel een andere tijd, en waren mijn ouders daar makkelijk in (zo gingen ze op vrijdag ook wel eens wat drinken in de kroeg een paar straten verder terwijl ik lag te slapen). In de auto laten zou ik denk ik dus niet zo'n moeite mee hebben vanaf een leeftijd dat je kind ook snapt wat je gaat doen.
Ik heb zelf geen auto dus verder kan ik er niets over zeggen. Alleen toen mijn zoon tot de 1,5 was liet ik hem sowieso nooit uit het oog, dus snel uitstappen en even heen en weer van de auto weg zou ik denk ik niet zo snel gedaan hebben. Ik liet toen nog niet eens de kinderwagen los in de winkel.
Over dat er iets kan gebeuren, er kan altijd iets gebeuren. Ik ben al jaren alleen met mijn zoon en dat spookt ook door mijn hoofd. Maar niet zozeer met alleen laten, maar ook dagelijkse dingen. Ik kan een beroerte krijgen, de trap afvallen, uitglijden in de douche etc. Die ongelukken beperken zich niet tot wanneer je kind alleen is. Als zoiets gebeurd moet er gereageerd worden, en ik heb mijn zoon geleerd 112 te bellen en naar de buren te gaan toen hij klein was.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Dec 2018 09:55

Re: Kind in de auto laten

Ik vind dit ook vet lastig. Liever doe ik het niet, en ik doe het sowieso niet volgens mij als de auto uit zicht is. Enige moment dat ik me nu kan bedenken is dat ik met 2 kids thuis kom die beide naar bed moeten en dat er al 1 slaapt in de auto ofzo. Dan ren ik naar binnen om de een neer te leggen, en dan haal ik snel de slapende.

De uitspraak van Geel dat je pissig kan worden van zo’n actie vind ik bijzonder. Je moet inderdaad nog wel eigen keuzes kunnen maken, maar dat kan die mevrouw dan toch vast netjes aan VT uitleggen? Die hebben wel wat beters te doen dans deze mevrouw nu te volgen in haar doen en laten. Ik kan me niet voorstellen dat de politie binnen een minuut daar bij die auto stond. Dat moet wel even geduurd hebben. Nou, als er wel wat was geweest: mooi dat dat zo kan. Ik snap niet dat je daar pissig over kan worden. Het gaat ze natuurlijk om de gevallen waarbij dit symptomatic is, en niet incidenteel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 16 Dec 2018 10:22

Re: Kind in de auto laten

Omstanders hebben vast het beste met de kinderen voorgehad dus dat je pissig bent begrijp ik ook niet helemaal. De constatering, plus heb bellen en arriveren van de politie zal idd wel even geduurd hebben. Als omstander weet je toch ook niet wat de situatie is, toch?

Ik sleep mijn kind overal mee naar toe, maar ik ben ook een bangerik in zulke dingen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers