Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rapley en kunstvoeding, hoeveelheden

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 26 Okt 2013 22:24

Rapley en kunstvoeding, hoeveelheden

Ik geef L. in principe te eten volgens Rapley. Ik help wel een beetje mee omdat hij geen borstvoeding krijgt en ik dus ook wel graag wil dat hij wat binnen krijgt.
Het gaat best heel goed maar ik weet even niet zo goed hoe ik verder moet. Ik gaf altijd alles op verzoek, maar nu bepaald ik dus eigenlijk veel meer de eet en drinkmomenten, wat ik best lastig vind want bij mij zelf zit er totaal geen regelmaat in. Wat ik ook lastig vind is dat het in principe bedoeld is om te 'proberen' daarom heb ik er nog niet echt regelmaat in gebracht. De ene keer krijgt hij fruit, de andere keer groente.
Hij zat op 4 flessen van 180+6 (opvolgmelk) waarvan de laatste met granenpap (twee eetlepels of zo?) maar ik kom er nu gewoon mee in de knoei. Hij eet steeds meer en heeft dus minder trek in flessen maar hij moet wel natuurlijk wat binnen krijgen. Ik heb het idee dat hij niet meer dan 3 flessen nodig heeft, maar krijgt hij dan wel genoeg vocht binnen?
Ik geef overigens ook wel thee, maar daar drinkt hij dan maar een beetje van (40 cc of zo iets).
Wie kan even meedenken?

Hoe veel moet een kindje van 7 maanden eigenlijk krijgen? En hoeveel opvolgmelk?
Hoe introduceerden jullie de 'maaltijden'?
En waren de maaltijden dan meer tussendoortjes of de melk?

Op dit moment gaat het ongeveer zo, maar de grootste blub krijgt hij dan aan het einde van de dag.
Tussen 8.00-10.00 uur krijgt hij als eerste een fles van 180+6
Tussendoor soms fruit
Tussen 12.00-14.00 uur meestal een boterham, soms gewoon een fles
Tussen 14.00-17.00 uur een fles 180 + 6
Tussen 17.30-19.00 uur groente, soms fruit en (volle) yoghurt toe
Tussen 20.00-21.00 uur fles 180 + 6 + pap

Zoals jullie zien, weinig schema, weinig regelmaat. Komt ook terug in de slaaptijden en vind ik verder niet erg, het gaat mij meer over de volgorde en de hoeveelheden.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 26 Okt 2013 22:31

Re: Rapley en kunstvoeding, hoeveelheden

Volgens mij komt hij qua vaste voeding niet te kort, misschien kun je hem voor het vocht nog een paar keer thee of water aanbieden?
R. 2013
D. 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 27 Okt 2013 07:07

Re: Rapley en kunstvoeding, hoeveelheden

Bij ons was het ongeveer zo:

7.00-8.00 fles 180 cc
9.30-10.30 fruit
12.00 brood en daarna een fles van 180 cc
16.00 koekje/soepstengel/restje fruit +ieniemienie beetje water
17.30 groente
19.00-19.30 laatste fles

Hier aten ze beiden al vrij snel goed brood en werd deze fles snel kleiner. Beiden weigerden voor dat ze 1 waren volledig de fles. Toen ze minder melk gingen drinken dronken ze automatisch meer water/thee etc.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem28

Bericht 27 Okt 2013 07:29

Re: Rapley en kunstvoeding, hoeveelheden

Bij de oudste hebben we heel lang nog op de volledige hoeveelheid flessen gezeten omdat ze geen brood wilde eten en ze heel langzaam meer vast voedsel ging eten. Tussen 10 en 13 maanden heb ik ook af en toe gepureerd eten erbij gegeven omdat ze toen een tijdje niet meer genoeg had aan de flessen. Introductie van vast voedsel via rapley gaat gewoon een stuk langzaam dan gepureerd, daarom zou ik niet echt kijken naar wat andere kinderen van 7 mnd krijgen. Het is ook niet erg om langer wat meer flesvoeding te blijven geven. Tot een jaar is de melkvoeding nog de hoofdvoeding en vast voedsel bijvoeding.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 27 Okt 2013 08:42

Re: Rapley en kunstvoeding, hoeveelheden

Rejoy, dat weet ik, daar gaat het me ook niet om. Het gaat me er om dat op verzoek voeden heel lastig is omdat L. dat nauwelijks aan geeft. Verder eet hij ook bijna onbeperkt van wat hij krijgt én ligt de nadruk nu heel erg op de namiddag en avond.
Ik vind het helemaal niet erg om langer flesvoeding te geven maar heb dus het idee dat hij te veel krijgt. Ik heb het idee dat hij pas aangeeft dat hij vol zit als hij bijna overloopt.
Dus ik ben aan het rommelen en klooien en kan wel wat tips en adviezen gebruiken en het helpt ook om te kijken wat andere kindjes van die leeftijd zoal eten en drinken. Ik volg verder mijn eigen lijn van wat ik denk dat goed is, alleen daar twijfel ik nu een beetje over.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers