Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Show je kerstboom!

<<

Anoniem295

Bericht 20 Dec 2020 03:25

Re: Show je kerstboom!

Hahaha ik bedenk me trouwens dat ik kennelijk ook vroeger met regelmaat onder de kerstboom heb gelegen om cadeautjes te bestuderen, want mijn vader is er echt op gebrand dat de cadeautjes nog altijd met de namen niet zichtbaar, naar de ónderkant, onder de boom worden gelegd. Voor nieuwsgierige Mapletjes. Kennelijk was ik vroeger toch niet stiekem genoeg 😂
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Dec 2020 13:18

Re: Show je kerstboom!

Hahaha vooral niet te hard op ingaan.

Ik heb hier 3/4 kerstboom staan. Ik heb een voorverpakte bij de Ikea gekocht. Toen ik hem uit de verpakking haalde bleek hij echt enorm te zijn. Dus aan de achterkant wat takken verwijderd zodat hij beter in de hoek kan staan en J nog bij zijn speelgoed kan. Aan de voorkant zie je daar niets van.

Cadeaus leggen we hier niet onder de boom. Wil de kat niet op het spek binden. Al zou J er prima van af blijven maar vind het zielig, plus het ligt in de weg.
2015 💙
<<

Anoniem297

Bericht 22 Dec 2020 15:13

Re: Show je kerstboom!

Kira schreef:Nou je kunt het ze natuurlijk wel leren, zoals Isles zegt, maar die opmerking van Jelka is wel erg zuur idd. Valt me op dat ze dat vaker doet.


'Ze'?
<<

Anoniem295

Bericht 22 Dec 2020 15:43

Re: Show je kerstboom!

Oke, 'hij' dus?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Dec 2020 16:12

Re: Show je kerstboom!

Jelka schreef:
Kira schreef:Nou je kunt het ze natuurlijk wel leren, zoals Isles zegt, maar die opmerking van Jelka is wel erg zuur idd. Valt me op dat ze dat vaker doet.


'Ze'?

Uit meerdere berichten is op te maken dat je een vrouw bent of je daarmee identificeert, dus ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem297

Bericht 22 Dec 2020 16:19

Re: Show je kerstboom!

Praten over iemand waar degene zelf bij is. 'Ze' dus. Niet netjes.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Dec 2020 16:22

Re: Show je kerstboom!

Hoe had het dan verwoord moeten worden? Ze (hoi Kira, ik heb het over jou) praat toch ook over jou in de derde persoon en het is geen bericht dat ze direct aan jou richt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem295

Bericht 22 Dec 2020 16:26

Re: Show je kerstboom!

Ik denk dat daar geen enkele kwade intentie in zit. Kira laat twee forumnamen vallen in haar post en spreekt sowieso al in de derde persoon, volgens mij gewoon omdat dat veel duidelijkheid schept, simpelweg je hier elkaar niet aan kunt kijken, zoals dat in een gewoon face to face gesprek wel kan. Gebeurt zo vaak hier.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 22 Dec 2020 16:27

Re: Show je kerstboom!

Jelka schreef:Praten over iemand waar degene zelf bij is. 'Ze' dus. Niet netjes.


Nog altijd beter dan praten over iemand waar diegene niet bij is ;)
<<

Anoniem297

Bericht 22 Dec 2020 16:28

Re: Show je kerstboom!

Precies. Je reactie aan die betreffende persoon richten.
<<

Anoniem295

Bericht 22 Dec 2020 16:30

Re: Show je kerstboom!

Jelka schreef:Precies. Je reactie aan die betreffende persoon richten.

Had gekund. Maar je kunt ook op alle slakken zout leggen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Dec 2020 21:09

Re: Show je kerstboom!

En ontopic:
Afbeelding
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem295

Bericht 22 Dec 2020 23:21

Re: Show je kerstboom!

Heeft iemand nog goede argumenten om mijn vriend over te halen voor een kunstkerstboom? Wij hebben altijd pech met echte bomen 😕 Onze Nordmann gaat nu wederom heel troosteloos hangen, en dat terwijl het juist veruit de mooiste boom sinds jaren was bij aanschaf... Waarschijnlijk haalt hij 2e kerstdag nét. Ben er wel een beetje klaar mee aan het raken en wil gewoon een kunstboom. Alleen mijn vriend ziet het niet zitten, zo’n plastic ding, elk jaar dezelfde vorm en geen dennengeur. Ook wat voor te zeggen hoor.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Dec 2020 23:27

Re: Show je kerstboom!

De dennegeur is op te lossen; daar heb je spuitbussen voor.
Verder ook heel fijn; je hoeft niet heel vroeg te gaan om de mooiste boom, want die staat al in je berging.
Geen prikkende naalden, bijna geen uitval (er laat hier bij het op en aftuigen wel eens een nepnaaldje los), geen ongedierte zoals spinnetjes in je huis die vanuit de boom komen
En met de vorm kun je zelf ook wel een beetje spelen. Vaak werken ze met kleurcodering voor het in elkaar zetten, dan wissel je gewoon een paar takjes om.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Dec 2020 23:28

Re: Show je kerstboom!

Duurzamer Maple!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 22 Dec 2020 23:31

Re: Show je kerstboom!

Een kunstkerstboom is pas duurzamer als je deze meer dan 10 jaar gebruikt en ik heb het idee dat maar weinig mensen 10 jaar dezelfde boom houden.
Ik kan geen argumenten voor bedenken, vind het minder mooi en gezellig dan een echte boom.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Dec 2020 02:56

Re: Show je kerstboom!

Wat betreft duurzaam ligt dat enorm aan hoe de boom gekweekt is. Als deze zo wordt gekweekt dat de rest (onkruid etc) rond de boom wordt kapot gespoten is er niets duurzamer aan een echte boom die tevens 7 jaar moet groeien. Laatst was kwam die vergelijking op tv en achteraf kwam de kunstvorm mits deze inderdaad aardig wat jaren wordt gezet beter uit de test. Uiteraard zit tussen kunstbomen ook enorm veel kwaliteit en duurzaam verschil. Die van mij ziet er nu 4 jaar nog steeds als nieuw uit, maar goed ik heb dan ook een kwaliteit boom gekocht.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 23 Dec 2020 07:34

Re: Show je kerstboom!

Maple schreef:Heeft iemand nog goede argumenten om mijn vriend over te halen voor een kunstkerstboom? Wij hebben altijd pech met echte bomen 😕 Onze Nordmann gaat nu wederom heel troosteloos hangen, en dat terwijl het juist veruit de mooiste boom sinds jaren was bij aanschaf... Waarschijnlijk haalt hij 2e kerstdag nét. Ben er wel een beetje klaar mee aan het raken en wil gewoon een kunstboom. Alleen mijn vriend ziet het niet zitten, zo’n plastic ding, elk jaar dezelfde vorm en geen dennengeur. Ook wat voor te zeggen hoor.


Niet waar je om vroeg, maar wij halen al jaren bij de Gamma onze Nordman boom en die blijven altijd perfect en vallen nooit uit.
En zijn goed betaalbaar, ook erg fijn.
Misschien wel een tipje voor volgend jaar, als je je vriend echt niet aan een kunstboom krijgt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 23 Dec 2020 08:35

Re: Show je kerstboom!

Ohh Maple balen! Wij hebben hier ook nooit last van en hebben onze boom vaak echt een maand staan. Wij halen ‘m altijd bij de Tuinland.

Gaf je ‘m nou wel water?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem295

Bericht 23 Dec 2020 08:58

Re: Show je kerstboom!

Jente, ik zou een kwalitatief goede kunstkerstboom zeker wel 10 jaar of meer kunnen gebruiken. Dat zou dan wel mijn intentie zijn iig. Maar ik ben het wel met je eens (en ook met mijn vriend eens) dat een echte boom gewoon veel meer charme heeft.

Zora, ja we geven hem water! Dat hij dit jaar is gaan hangen is achteraf trouwens misschien wel verklaarbaar bedenk ik me nu, we hebben dit de afgelopen week de verwarming veel meer en ook wat warmer aanstaan dan normaalgesproken. Al staat hij wel heel ver van de verwarming af, dat wel. Maargoed normaal is het bij ons binnen altijd wat aan de frisse kant dus vergeleken met een gemiddeld huishouden was het ook weer niet schrikbarend (het was 21-22 graden binnen). En we hebben hem eerder gehaald dan anders, maar dat maakt al helemaal niets uit, want als we een week later een boom hadden gehaald, was deze op dezelfde datum gekapt geweest als de boom van een week eerder.

Misschien maar eens een echte boom met kluit opperen voor volgend jaar. Gelukkig duurt het nog een jaar, haha. Jammer dat we geen tuin hebben, dan hadden we hem kunnen bewaren voor de jaren erna.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers