Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Show je kerstboom!

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 17 Dec 2020 21:50

Re: Show je kerstboom!

Taeda, die letters zijn van de HEMA, alleen nu moet er volgend jaar 1 bij en deze hebben ze niet meer.

Wat erg Spencer!

Blue Phone blijven ze wel van de cadeautjes af?
⁠♡♡♡
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 17 Dec 2020 22:32

Re: Show je kerstboom!

Uffe schreef:
Blue Phone blijven ze wel van de cadeautjes af?


Ze draaien alleen steeds de labeltjes om om te kijken voor wie de cadeautjes zijn. En ik draai ze iedere keer weer om 😅 Uitpakken is nog niet in ze opgekomen gelukkig
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem331

Bericht 17 Dec 2020 23:10

Re: Show je kerstboom!

Ik heb de kadootjes ook al bij de boom. Mijn kinderen bekijken en bevoelen alles en zetten het netjes terug.
Hoe onze kleuter daar morgen op gaat reageren weet ik niet. Maar we kunnen de afspraak maken dat wanneer hij weer komt het tijd is om uit te pakken dus denk dat hij het wel kan overzien.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Dec 2020 21:10

Re: Show je kerstboom!

Haha schattig BP.

Hier zou dat met de oudste nog wel gaan maar met de jongste niet. Die is ook nog eens jarig zondag dus dan zou het ook helemaal verwarrend zijn dat die dingen moeten blijven liggen!
⁠♡♡♡
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 18 Dec 2020 21:44

Re: Show je kerstboom!

Fred schreef:Ik vind die kettingen er eigenlijk wel mooi in. Ik heb er ook slingers in en dat schijnt ook ouderwets te zijn. Overigens zijn zilveren slingers moeilijk aan te komen. Ik heb al eens iets gekocht waarvan ik dacht dat het zilver zou zijn. Kom ik thuis zag ik dat er toch een soort van lichtbruinachtige gloed op zit. Zilver is volgens mij aardig uit, maar persoonlijk vind ik het nog steeds de mooiste kleur voor in de boom. Dit omdat de lampjes daar zo mooi in weerkaatsen.


De slingers die ik heb, heb ik bij Coppelmans gekocht. Die hadden vorig jaar nog gewone rode, dus die zullen vast ook wel zilver in het assortiment hebben. Alleen, nu zijn ze gesloten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 18 Dec 2020 23:51

Re: Show je kerstboom!

Uffe schreef:Haha schattig BP.

Hier zou dat met de oudste nog wel gaan maar met de jongste niet. Die is ook nog eens jarig zondag dus dan zou het ook helemaal verwarrend zijn dat die dingen moeten blijven liggen!

Hier is cadeautjes eronder leggen ook echt niet mogelijk, haha, de jongste zou ze sowieso al overal heen slepen. Sterker nog, het onderste deel van onze boom is nu leeg, omdat hij alle ballen eruit heeft gehaald 😂 vanmorgen was hij zelfs begonnen aan een chocoladekransje, ik dacht dat ze hoog genoeg hingen, niet dus!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Dec 2020 00:06

Re: Show je kerstboom!

Ik heb vandaag ook cadeautjes neergelegd en m'n dochter is altijd heel braaf wat dat soort dingen betreft. Heb gezegd dat ze er alleen naar mag kijken en nu gaat ze er af en toe even bij liggen om naar de cadeautjes te kijken. 😍
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Dec 2020 00:18

Re: Show je kerstboom!

Bij mij komen de ballen ook van Coppelmans af. Destijds kon ik daar geen goede slingers vinden maar vlak na kerst zijn daar wel erg goede aanbiedingen. Helaas dit jaar dus niet.
<<

Anoniem297

Bericht 19 Dec 2020 08:45

Re: Show je kerstboom!

Onbegrijpelijk dat mensen hun kinderen met cadeaus laten slepen/ er aan laten zitten. Je kunt ze leren om er van af te blijven.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Dec 2020 08:58

Re: Show je kerstboom!

Wat een zure opmerking, Jelka. Mijn jongste is 1,5 jaar en heeft dat besef en die beheersing nog niet. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat echt nog wel komt, want volgens mij is dat vrij normaal voor zijn leeftijd. En tot die tijd vind ik het totaal niet erg om de cadeaus te bewaren tot kerstavond en er dan pas onder te leggen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 19 Dec 2020 08:58

Re: Show je kerstboom!

Onbegrijpelijk idd. Kom op meiden, leg de meest aantrekkelijke, glimmende, mooist ingepakte cadeautjes ooit onder de boom en hop aan de opvoeding met jullie baby’s en dreumessen!

🤪
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 19 Dec 2020 08:59

Re: Show je kerstboom!

😂
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem335

Bericht 19 Dec 2020 09:12

Re: Show je kerstboom!

Ik kan bij mijn vriend van 34 geen chocolaatjes voor zn neus zetten zonder dat hij ze op eet. 🤷🏽‍♀️ Zal ook zijn moeder er eens op aanspreken.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 19 Dec 2020 15:05

Re: Show je kerstboom!

Onbegrijpelijk inderdaad dat mensen dat doen zeg! Daarom leg ik ze nog niet eens onder de boom.

Haha Kexter, dat is een leuke voor tijdens de kerstdagen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem295

Bericht 19 Dec 2020 15:11

Re: Show je kerstboom!

Ik heb mijn katten ook kunnen leren om van de cadeaus af te blijven dus ik heb met eventuele kinderen ook goede hoop! Alleen mijn katten drinken uit de kerstboomvoet en dat krijg ik ze niet afgeleerd. Hopelijk lukt me dat bij een kind wel.

Nee maar Jelka, je weet hoe het brein van het jonge kind werkt, denk ik, gezien je stelligheid? Je kunt ze namelijk prima regels aanleren maar vooral jonge kinderen begrijpen niet dat de regels óók gelden als papa of mama even uit beeld zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Dec 2020 15:37

Re: Show je kerstboom!

Jelka schreef:Onbegrijpelijk dat mensen hun kinderen met cadeaus laten slepen/ er aan laten zitten. Je kunt ze leren om er van af te blijven.



Oh jeetje, wat een vreselijk zure opmerking!

Je kunt kinderen alles leren, maar gelukkig zijn het ook maar gewoon kinderen.
Oh foei, ik heb ook mn eigen kado in handen gehad waar ik niet van weet wat er in zit. Onbegrijpelijk eigenlijk.
<<

Anoniem297

Bericht 19 Dec 2020 18:19

Re: Show je kerstboom!

Tsja. En het ondertussen vervelend blijven vinden.
<<

Anoniem295

Bericht 19 Dec 2020 18:43

Re: Show je kerstboom!

Even voor de goede orde hé: ik lees nérgens dat kinderen van hier niet geleerd wordt ze niet aan de kerstboom of de cadeaus mogen komen. Alleen het zijn kinderen. Geen programmeerbare robotjes met puppy-oogjes.
<<

Anoniem307

Bericht 19 Dec 2020 22:11

Re: Show je kerstboom!

Dat zijn ze naar mijn mening wel op die leeftijd. Ik mocht nergens aankomen, want kijken doe je met je ogen, en dat deed ik vervolgens ook.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Dec 2020 23:58

Re: Show je kerstboom!

Jelka schreef:Tsja. En het ondertussen vervelend blijven vinden.



Waar lees je dat? Levert hier juist hele mooie plaatjes op, grote wensen en kleine wensen komen voorbij, getrappel van voetjes die weer even die kant op gaan om te kijken.
Heerlijk toch.
<<

Kira

Bericht 20 Dec 2020 01:30

Re: Show je kerstboom!

Nou je kunt het ze natuurlijk wel leren, zoals Isles zegt, maar die opmerking van Jelka is wel erg zuur idd. Valt me op dat ze dat vaker doet.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Dec 2020 02:46

Re: Show je kerstboom!

Het komt zuur over. Ik zie ook kinderen slepen met cadeaus en dan denk ik niet: k-kind. Maar moeders zeg er even wat van. Ik denk dat Jelke dat bedoelt en dat het er slechts wat rot staat.

Maar op het moment dat kind maar wat doet, staat er in mijn geval een moeder bij die het maar al te schattig vindt dat haar kind zo komisch stout doet. Eh, hoe dan?
<<

Anoniem295

Bericht 20 Dec 2020 02:59

Re: Show je kerstboom!

Haha nou dat zijn wel mooie aannames allemaal Isles. Nogmaals, ik lees hier precies nérgens dat kinderen niet gecorrigeerd worden als ze aan de boom of aan de cadeautjes zitten. Maar het zijn ook kinderen, en kinderen luisteren soms gewoon wel eens niet. Zeker als er cadeaus zichtbaar klaar liggen of er een boom staat met zoveel moois erin wat allemaal prikkelt. En ik denk dat het je dan ook goed is te realiseren dat het voor een kind ook gewoon enorm lastig, zo dan niet onmogelijk is om je te beheersen. Jeetje, ik weet nog wel dat ik als 8-jarige door had waar mijn verjaardagscadeaus bewaard werden, ingepakt en wel. Ik weet nog dat ik in een onbewaakt ogenblik stiekem die kast in dook om héél voorzichtig een plakbandje los te maken en weer dicht te plakken, die nieuwsgierigheid kon ik gewoon niet bedwingen. En mijn vader was streng hoor. Maar ondanks dat was m’n nieuwsgierigheid gewoon veel groter. En dan was ik 8. Laat staan hoe moeilijk het is om jezelf te beheersen als je een peuter bent. Jammer dat dan meteen de opvoeding veroordeeld wordt. Kinderen kún je niet programmeren, klaar.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Dec 2020 03:10

Re: Show je kerstboom!

Wat een verhaal, Maple. Leuk ook nog.

Maar als ik dat thuis flikte, dan kreeg ik slaag. Nu weet ik dat het anno 2020 niet normaal is om te slaan en de meeste kinderen daar niet bang voor hoeven te zijn, maar ik kende mijn plaats. Er waren zaken waar ik niet aan mocht komen en deed ik dat wel, dan had dat consequenties. En dat mogen kinderen anno 2020 nog steeds wel weten.

Zou in het vervolg het woord aannames eens opzoeken, voor je ermee strooit.
<<

Anoniem295

Bericht 20 Dec 2020 03:17

Re: Show je kerstboom!

Oh van m’n vader kreeg ik ook gerust slaag, en hárd ook, en dat wíst ik. Maar toch deed ik het. Raar? Nee, zo werkt het kinderbrein nou eenmaal. Er zijn dingen die een onbedwingbare aantrekkingskracht op kinderen hebben en een kerstboom is één zo’n ding, cadeautjes al helemáál. En als die twee nou gecombineerd liggen en er wordt van jou als klein ukkie verwacht dag je dagen- of wekenlang niet aan de cadeaus mag komen terwijl ze gewoon zichtbaar klaarliggen... dat is gewoon niet te doen.

Kijk voor de gein eens een paar filmpjes van snack challenges op YouTube of social media. Heel interssant om te zien hóé moeilijk kinderen het soms hebben om zich te beheersen, en dan gaat het vaak om 1-2 minuten.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers