Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Decembermaand op je werk!

<<

Anoniem304

Bericht 04 Dec 2018 12:55

Decembermaand op je werk!

Hoe is de decembermaand op jouw werk? Merk je er veel van? Zijn de mensen/klanten anders? Is de sfeer op je werk anders? Is het drukker of juist rustiger?

De decembermaand op mijn werk is heel erg leuk. Het is heel erg rustig qua klantencontact, maar extreem druk qua bestellingen (en dus alles daar om heen). Daarnaast is de sfeer altijd heel chill in december, helemaal als er omzet records verbroken worden. :muts:
Ik vind het echt heel erg leuk om te werken in december.
<<

Patsy

Bericht 04 Dec 2018 13:10

Re: Decembermaand op je werk!

Als het goed is gaat december een drukke maand worden. Veel mensen kopen een nieuwe outfit voor de kerst. Zelf probeer ik er ook wat chiquer uit te zien in de winkel.

Ik hoop eind deze week de spullen te krijgen om de winkel om te toveren in kerstsfeer. Daar kijk ik naar uit, heerlijk om te doen.

Ik vind december ook een hele fijne maand om te werken (ook om vrij te zijn trouwens, ik vind december sowieso heel fijn).
<<

Anoniem282

Bericht 04 Dec 2018 13:21

Re: Decembermaand op je werk!

Wat ik hoorde van vorig jaar (toen was ik er 1 dag voor de overdracht) en dit jaar ben ik er ook maar 1 dag vanwege re-integratie, is dat het bij mij op de afdeling wel in het teken staat van de feestmaand. Sinterklaas wordt gezamenlijk gevierd en ondanks de korte donkere dagen heerst er een gemoedelijk sfeer en kijkt iedereen uit naar de vakantie. Ik vermoed dat er dit jaar minder onrust is geweest toen de medewerkers een Sinterklaaspresentje kregen, want vorig jaar was er een verwijzing naar ZP en dat viel bij heel veel mensen binnen de gehele instelling niet lekker - daar zal nu niet meer voor zijn gekozen.

De terugkerende overleggen zijn er ook nog deze maand en daar ga ik naartoe en staan allemaal in het teken van terugblikken over wat is bereikt dit jaar en welke koers er gevaren gaat worden in het nieuwe jaar. Het zijn allemaal jaarafsluitingen en wat minder formeel dan de overige overleggen gedurende het jaar. Al met al dus een goede sfeer en binnen het team meer ruimte om elkaar te zien/spreken over niet werkgerelateerde zaken. :)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 04 Dec 2018 14:06

Re: Decembermaand op je werk!

Ik werk in de kinderopvang. Dus we zitten nu nog in de sinterklaas.
Maar vanaf volgende week gaan we langzaamaan over in de kerstsfeer. Ik vind het wel gezellig weer. Kerstboom, kerstliedjes op de radio, wat lekkere dingen eten, net even anders dan anders. En voor de kerstvakantie hebben we kerstontbijt en met de bso kerst disco.
In het donker van huis en in het donker weer naar huis vind ik minder leuk, maar die kerstlampjes overal buiten vind ik dan wel weer gezellig.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Dec 2018 14:55

Re: Decembermaand op je werk!

In het voorgezet onderwijs zijn de leerlingen deze periode wel drukker. Maar na deze maand hebben we weer de kerstvakantie.
Wij hebben verschillende vieringen, sinterklaas spel, kerst viering, kerstviering met personeel. Ik vind het een leuke tijd!
Er is hier niets versierd trouwens.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Dec 2018 15:10

Re: Decembermaand op je werk!

Bij ons op kantoor is het deze maand wel ontzettend druk, maar afgelopen maand ook. Het staat alleen los van de feestmaand.
De sfeer is de laatste tijd wel wat gestresst omdat er bijna wekelijks deadlines zijn die gehaald moeten worden.

Ik probeer mede daarom wat vaker iets leuks te regelen om de sfeer goed te houden. Iets lekkers voor de lunch of bij de koffie, donderdag vieren we sinterklaas, volgende week al een kerstborrel, de week er na nog een kerstdiner.
Dat soort dingen vind ik wel heel leuk om te doen en m’n collega’s reageren er ook heel leuk op.

December vind ik niet perse de leukste maand om te werken trouwens, hoewel, het is maar 3 weken en daarna 2 weekjes vakantie :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 04 Dec 2018 15:13

Re: Decembermaand op je werk!

Bij ons is het vaak wat drukker in deze maand, maar dat ligt meer aan de virussen die ronddwarrelen dan omdat het bijna kerst is. De afdeling is gezellig versierd, waardoor er een leuke/knusse sfeer heerst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 04 Dec 2018 15:44

Re: Decembermaand op je werk!

Ik werk in de logistiek voor consumentbestelling, dus het is heel druk, met in die drukte ook nog piekdagen. Ik vind het altijd wel een toffe maand, records worden verbroken en iedereen zet een stap extra. Er hangt vaak een sterker teamgevoel.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Geel

Bericht 04 Dec 2018 16:12

Re: Decembermaand op je werk!

Er is niet zoveel anders geloof ik, ik werk er nog maar net. Er hangt wel een sfeer van: met z'n allen even bikkelen tot de Kerstvakantie. Verder is er nog een kerstviering en wordt er, nu het Advent is, vooral gelezen uit bijbelgedeeltes die gaan over de aanloop naar de geboorte van Jezus. En voor mij is dit jaar wel tof: ik krijg voor het eerst in tien jaar ofzo weer een kerstpakket. Ik ben nu al zo blij als een kind.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 04 Dec 2018 16:16

Re: Decembermaand op je werk!

Bij ons op het werk merk ik er weinig van. Ik werk op een polikliniek in een ziekenhuis en daar gaat alles gewoon door zoals altijd. Buiten het feit dat er in de kerstvakantie ook door gynaecologen vakantie wordt genomen en het daardoor normaal wel rustiger is, merken we er weinig van. Bovendien zal het dit jaar tussen kerst en nieuw net drukker zijn omdat we maar 2,5 dag open zijn en alle patiënten moeten op de andere 2,5 dag gezien worden.

Overigens moet ik zelf niet werken tussen kerst en nieuw. Ik werk 18 december mijn laatste dag en dan pas 2 januari weer (en daarna pas 8 januari weer). Ik heb nog veel vakantiedagen en overuren staan, dus ik heb wel een leuk vooruitzicht.
2012 & 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Dec 2018 19:26

Re: Decembermaand op je werk!

Ik ben bloemist, dus de decembermaand is altijd giga druk! We maken allemaal lange dagen dan en over het algemeen kunnen we allemaal de laatste dagen voor de kerst geen kerstboeket, kerstbloemstuk, kerststerren enz meer zien.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 04 Dec 2018 20:33

Re: Decembermaand op je werk!

Ik sta voor de klas in het voortgezet onderwijs en de leerlingen zijn wel drukker deze periode. Deze week hebben ze toetsweek en dan hebben we nog twee weken les tot de vakantie. Maar er valt veel uit door een bezinninsdag en verschillende kerstvieringen, dus het is ook wel lekker rommelig. Ik vind het wel gezellig allemaal, ik hoop vooral het nakijkwerk van deze week zo snel mogelijk klaar te hebben.
december 2016
juli 2019
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 04 Dec 2018 20:38

Re: Decembermaand op je werk!

..
Laatst gewijzigd door Fantine op 04 Dec 2018 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 23:59

Bericht 04 Dec 2018 20:54

Re: Decembermaand op je werk!

Bij ons op kantoor is het extra druk, ook omdat veel mensen vrij zijn. Verder wel een leuke sfeer met veel borrels/ etentjes en events dus dat is wel leuk. Vind het wel een gezellige tijd. Vorig jaar was ik heel December niet in NL dus nu extra veel zin in de feestdagen en de aanloop er naartoe :)
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 04 Dec 2018 20:58

Re: Decembermaand op je werk!

Qua werkzaamheden is er niks veranderd. Het is net zo druk als altijd. Wij ontwerpen spullen en dat heeft een lange doorlooptijd en als iedereen met vakantie is een nog langere doorlooptijd. :smile:

Oh, er staat wel een pot pepernoten. Maar alleen op onze kamer, de anderen hebben niks.

We gaan een week voor kerst wel met zijn allen uit eten. Dat is wel leuk, best fancy nog, geen buffet en verplichte speeches.Ik ben benieuwd of we nog in het restaurant passen. We zijn met ruim 2x zoveel als vorig jaar.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 04 Dec 2018 21:07

Re: Decembermaand op je werk!

Hier is het net als elke andere maand. Ook wat drukker doordat collega's vrij zijn maar klanten wel bellen. Kantoor is ook weinig gezellig aangekleed omdat dat allemaal niet mag ivm (brand)veiligheid.

Dus nee, op m'n werk merk ik vrij weinig van de feestmaand.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 04 Dec 2018 21:08

Re: Decembermaand op je werk!

Bij ons is dit de drukste tijd van het jaar en dat begon je in oktober al te merken. In november sloeg de stress op veel afdelingen toe en nu staat iedereen op scherp. Gelukkig blijft de sfeer goed, maar ik denk dat veel mensen uitkijken naar januari/februari als het weer wat rustiger is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Dec 2018 22:36

Re: Decembermaand op je werk!

Ontzettend leuke maar drukke maand op mijn werk. Klanten zijn meestal heel vrolijk. En kerstbomen verkopen is helemaal leuk, die klanten zijn zoo blij en we hebben helemaal zo'n sfeertje met koekjes en drinken en kerstmuziek en lampjes en een blokhut. Erg leuk.
R. 2013
D. 2016
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 04 Dec 2018 22:57

Re: Decembermaand op je werk!

Wij zitten nu juist echt in het laagseizoen en hebben alle tijd om klusjes van afgelopen jaar af te ronden en alvast zaken voor te bereiden voor het volgend jaar. We hebben rondom kerst wel wat extra activiteiten voor de gasten dus op de vloer zorgt dat wel voor een leuke sfeer. Op kantoor merk je er vrij weinig van.
Die rust is wel lekker na een heel hectisch hoogseizoen :)
09-07-2018
11-07-2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Dec 2018 23:20

Re: Decembermaand op je werk!

Het is gekkenhuis bij ons op kantoor. Alleen heeft dat weinig met december te maken. Toevallig is het december maar er loopt veel tegelijkertijd voor ongeveer alle afdelingen en dan is het niet ideaal als er ook nog eens feestdagen tussendoor komen.
2015 💙
<<

Anoniem250

Bericht 05 Dec 2018 11:52

Re: Decembermaand op je werk!

Oktober, november en december zijn erg drukke maanden, maar dat heeft niets met de feestdagen te maken. Ik werk thuis of bij externen. Thuis heb ik nog geen kerstversiering en bij externen verschilt het. Ik zit wel veel in de auto dus ik kan sky radio the christmas station aanzetten, maar zover ben ik nog niet. Vanaf zondag heb ik thuis kerstversiering dus dan zit de sfeer er goed in :smile:
<<

Anoniem288

Bericht 05 Dec 2018 12:00

Re: Decembermaand op je werk!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 05 Dec 2018 12:18

Re: Decembermaand op je werk!

Mijn werk staat helemaal los van de feestdagen dus wat dat betreft merk ik er weinig van. Toch heb ik wel het idee dat iedereen misschien net wat minder gestresst is en we zijn dicht tussen kerst en oud & nieuw (voor mij valt het heel gunstig, ik ben daardoor bijna 2 weken vrij!) dus daar kijken we allemaal wel naar uit merk ik.

Ik heb ook in een boekwinkel gewerkt, daar vond ik het een hele leuk maand om te werken. Allemaal cadeautjes inpakken, soms ook meehelpen om iets uit te zoeken voor iemand.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 05 Dec 2018 15:17

Re: Decembermaand op je werk!

Bij ons is heel hectisch, er moet zoveel mogelijk afgerond en afgerekend worden in december. Wel is het altijd heel gezellig met klanten die kerstpakketten komen brengen. Deze worden allemaal op de kasten gezet dus dat ziet er altijd heel feestelijk uit.
Wel blijven we gewoon open maar ik heb voor Kerst en op oudjaarsdag vrij dus lekker 2 korte weekjes :)
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 05 Dec 2018 18:17

Re: Decembermaand op je werk!

Ik heb deze week echt een rustige week qua opdrachten, vanaf volgende week gaat het los. Hoop opdrachten staan met vooral personeelsetentjes en borrels. Ik geniet ook deze week even van de rust want hoef deze week maar twee dagen te werken.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers